וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון הקפיטליזם

2.5.2010 / 12:54

בימים האחרונים צצו להן תיאוריות שמקשרות בין האחד במאי להצלחה של הפועל ת"א, שרומזות לניצחון הרוח הסוציאליסטית. אלא שהקבוצה המופלאה של גוטמן לא צריכה שימציאו עבורה תודעה כוזבת וחייבת לזכור שסוד הצלחתה מבוסס על הרבה מאוד כסף, כיאה לכדורגל המודרני, הקפיטליסטי

אחרי שדאגו להפחיד מדינה שלמה עם תיאוריות מביכות על זה שכל הליגה תעשה הכל כדי למנוע מהפועל תל אביב אליפות, ניסו בימים האחרונים מספר עיתונאים לקשר בין האחד במאי לסיפור ההצלחה של מוליכת הטבלה הטרייה. הניצחון של הפועל תל אביב העונה הוא ניצחון הסוציאל דמוקרטים, נכתב במקום אחד. זהו ניצחון הקהילה, נרמז במקום אחר, בהתאמה מוחלטת לדברים דומים שנאמרו ברוח הפטיש והמגל: זו הזהות האדומה שהובילה את הפועל תל אביב לעונה הנהדרת הזו, זו השונות, האחרות, שעשו את ההבדל. קיזוז? ממציאי המיתוסים שכחו מזה מזמן.

למזלנו, היום ה-2 במאי וכבר מותר להביע דעה אחרת: הניצחון של הפועל תל אביב העונה הוא ניצחון הקפיטליזם. שזה בסדר גמור. זה לא גורע גרם של כבוד מאחת הקבוצות הטובות שנראו בישראל בשנים האחרונות, קבוצה מופלאה שלא צריכה מהנדסי תודעה שימציאו עבורה נרטיב כוזב. בואו לא נשכח, הפועל תל אביב רכשה העונה כל שחקן אפשרי וצירפה אליה את הכלים הכי איכותיים שהסתובבו בשוק: איתי שכטר, דדי בן דיין, קשר עם 40 הופעות בנבחרת גיאורגיה, קשר עם מעמד מוכח בבונדסליגה, חלוץ עם רזומה מרשים מאוד בליגה הקרואטית ודניאל דה רידר בכסף הקטן שנשאר בחלון העברות, שהתחברו לקבוצה הנהדרת שאלי גוטמן בנה כבר בעונה שעברה, לא מעט בעזרת רכש תמוה מהפועל כפר סבא שנותרה עירומה ומסכנה. בכל קבוצה אחרת היו קוראים לזה גלקטיקוס, או גאידמקטיקוס.

חשוב מאוד שגם אוהדי הפועל תל אביב יזכרו את העובדות, כדי שקצב הזכיות שלהם יעלה בעתיד על אליפות אחת בעשור: הצלחת הפועל תל אביב העונה היא הצלחה מקצועית ככל ההצלחות, ככל הקבוצות. הרבה כסף, מאמן מעולה, קהל תומך, תהליך נכון שנפרס על פני כמה שנים, וקיזוז יחיד ומיוחד. כמו בית"ר של גאידמק וכמו מכבי חיפה של שחר. זו התובנה שהפועל תל אביב צריכה לקחת איתה מהעונה הזו לקראת העתיד. לדבר על סוציאליזם, על האחד במאי, על רוח הקהילה, בקבוצה שממומנת על ידי אלי טביב, זה מצחיק ומופרך באותה מידה. מוטב שאותם קומוניסטים מתחזים יפשפשו בספרי ההיסטוריה ויגלו מה קורה כאשר מנסים להמציא ליישות מסוימת תודעה כוזבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully