וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין תלויים בעצמם

28.4.2010 / 10:32

גם אם מכבי חיפה לא תיקח אליפות, את המשחק נגד מכבי תל אביב ביום שני היא חייבת לנצח. כל תוצאה אחרת תמתג אותה כמועדון חסר חוט שדרה ותנחית מהלומה ניצחת לתדמית של אלישע לוי

מחזור אחד לסיום עונת 2002/3 הייתה מכבי חיפה צריכה ניצחון רב שערים על הפועל כפר סבא, כדי להעפיל לראשות הטבלה על חשבון מכבי תל אביב. הירוקים הובילו 0:5 ושכבו על שער האורחים, כשמשום מקום הופיע יניב אברג'ל וצימק. שבוע חלף, התסריט חזר על עצמו. חיפה הוליכה 0:5 באשדוד כבר בדקה ה-30, אבל שער של שי הולצמן בפתיחת המחצית השנייה עצר את המכונה. בשני המקרים שותקה חיפה לאחר הספיגה, הפסיקה ליזום ואיבדה את האליפות למועדון התל אביבי. זה קרה גם במשחק העונה ב-1995/96 עם ספיגת השער המשווה מרגלי אלי דריקס (שאחריו באו עוד שניים), גם בליגת האלופות השנה וגם מול הפועל תל אביב ביום שני.

הדפוס הזה, של ספיגה שמוציאה בבת אחת את הרוח מהמפרשים, חוזר על עצמו לאורך השנים במכבי חיפה. הקבוצה פשוט לא בנויה מנטאלית למאבקי פוטו פיניש. כשפרשנים טענו לפני משחק העונה שמכבי חיפה לחוצה ומפחדת מהפועל תל אביב, הם מעט פספסו את הנקודה. מכבי חיפה מפחדת קודם כל ממכבי חיפה. מכבי חיפה מכירה טוב יותר מכל אחד אחר את ההיסטוריה של מכבי חיפה, את הכישרון יוצא הדופן לירות לעצמה ברגל, להילחץ מהלחץ ולמעוד בספרינט האחרון.

מהסיבה הזו, קצת לא הוגן להפיל את כל התיק על אלישע לוי. הוא עשה שגיאות, אבל את המראות הללו, של קבוצה שחוטפת הלם, ראינו בעבר גם תחת שום ושפיגל. ובכל זאת, לוי הוא הכתובת העיקרית לאצבע המאשימה, כי לא רק שלא הכין מנטאלית את השחקנים למקרה של פיגור, נראה היה שאפילו הוא עצמו לא לקח סנאריו כזה בחשבון. ההכנסה של כליבאת רק הבליטה את מימדי השוק על הספסל הירוק, שנכנס לשיתוק מוחלט.

אלא שכל אלה שייכים לעבר, ועכשיו התפקיד של לוי הוא להסתכל קדימה, למפגש עם מכבי תל אביב ביום שני. בהנחה שהפועל תל אביב תנצח בשבת את אשדוד, שתשמור רגליים לחצי גמר הגביע, הירוקים יעלו לכר הדשא, לראשונה העונה, בפיגור של שלוש נקודות. כאן יגיע הזמן שלהם להפסיק להלין על שיטת הקיזוז ועל העובדה שהמשחקים מתקיימים בימים שונים. זה יהיה מבחן חשוב בכך שתוצאתו תספק את התשובה ותקבע האם חיפה מסוגלת להצמיח במהירות אופי. כרגע, רבים לא חושבים שיש לה.

רבים גורסים שרק אחת מהשתיים תשכיל להוציא תשע נקודות במחזורי הסיום, והיא גם תהיה זו שתיקח אליפות. המשימה לא פשוטה, לא להפועל תל אביב ולא למכבי חיפה. להפועל נותרו מפגשים עם אשדוד, מכבי תל אביב ובטדי, חיפה תתארח אצל הצהובים, תארח את בית"ר ותסיים בבלומפילד נגד בני יהודה. כדי לנצח שלושה צריך לעבור את הראשון, ומי שחושב שמכבי תל אביב תפתח רגליים, טועה. גם אם משאלת הלב בשער 11 היא לדפוק לאדומים את האליפות, לשחקנים על הדשא יש יותר מדי גאווה מכדי למכור את עצמם. מכבי תל אביב סיבכה את חיפה במאבק האליפות עם שתי תוצאות תיקו בעונה שעברה ונלחמה עד הרגע האחרון עם עשרה שחקנים גם בקרית אליעזר השנה. ממועדון שהדבר היחיד שנשאר לו בשלב זה הוא ניחוח קלוש מימים רחוקים של ווינריות, אי אפשר לבנות על חישובים כאלה.

הסיבה העיקרית שהמץ' אפ הזה כל כך גרוע לירוקים, היא שאבי נמני מודע לכך שגם הקבוצה שלו עומדת בפני מבחן. יש לו הזדמנות לשחק ספוילר עצום במאבק האליפות, כהכנה למאבק האליפות הבא. בתסריט הכי אופטימלי מבחינתו, נמני לוקח את שני המשחקים וקונה מומנטום חיובי בסיום העונה. ניצחונות על שלוש הגדולות יהיו בגדר הצהרה חשובה מאוד לקראת הקיץ, עם ההרעשה הצפויה מקרית שלום וההכנה לאתגר האירופי.

בשל כך, לחיפה מצפה התמודדות קשה במיוחד בשבוע הקרוב. למרות ניצחון צפוי של הפועל תל אביב, שלוש נקודות חיפאיות מההתמודדות בבלומפילד יעבירו את הלחץ למגרש האדום. כל תוצאה אחרת תכריע סופית את המאבק ותפגע קשות גם בלגיטימציה לטענות על שיטת הקיזוז. זה יהיה מאבק שבו תהיה מכבי חיפה חייבת לנצח, לא רק בגלל המרוץ לאליפות, אלא גם כדי להוכיח שיש לה חוט שדרה. זה יהיה מאבק שבו אלישע לוי חייב לנצח, כי התדמית, ואולי גם המשרה שלו, מונחות על הכף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully