וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאום הגדול ביותר

29.4.2010 / 8:28

שלושה סטרייקים והחוצה: דוד רוזנטל נזכר בנאום הזעם של לי אליה, מוקסם מרובינסון קאנו ושם מבטחו בקולבי ראסמוס

סטרייק 1: ה-נאום

29 באפריל 1983, בדיוק לפני 27 שנים. שיקגו קאבס מפסידה ללוס אנג'לס דודג'רס וצונחת למאזן 14:5. הקהל מאבד את הסבלנות, שאגות בוז אדירות מגיעות מיציעי ריגלי פילד. זה השלב שבו גם לי אליה, מאמן הקאבס, מאבד משהו - את העצבים. הוא משמיע באוזני ארבעה כתבים נאום תוכחה. אחד מהם, כתב רדיו בשם לס גרובשטיין, מחזיק בידו רשמקול. השאר נכנס להיסטוריה (לה תוכלו להיות שותפים אם תיכנסו ללינק ותאזינו).

27 שנים חלפו מאז, אבל הנאום של אליה נכנס לפנתיאון כאלים, הבכייני והקשה ביותר בתולדות הספורט האמריקאי. תוך שימוש בשפת ביבים, תקף איליה קשות את האוהדים, כשכל מילה שנייה שלו כוללת את האות F או את עיסוקה של אימם של היושבים ביציע. אלא שזה היה קצת יותר מסתם נאום חולני, זה היה גם מרגש. בעידן הפוליטיקלי קורקט, שבו כל מילה נשקלת בכבדות, מעניין להיזכר בימים שבהם מאמנים אמרו את מה שהם חושבים, גם אם זה עטוף בשכבות גדולות של בוטות.

נאומים מסוג זה עוזרים לפעמים, אבל לא במקרה של אליה, שאמר "I hope we're getting hotter than shit". הקאבס סיימו את העונה במאזן 91:71, הוא פרש לארבע שנים וחזר לעוד שנתיים זניחות בפילדלפיה ב-1987. מאמן טוב אליה לא היה, אבל את המורשת שלו הנחיל בזכות נאום אחד שלעולם ייזכר באומת הבייסבול.

סטרייק 2: ה-שחקן

היאנקיז פתחו את העונה הנוכחית בנקודה שבה סיימו את הקודמת. ההגשה עובדת כמו שצריך, ההתקפה מתעוררת ובניו יורק, שהתרגלה בשנים האחרונות לפתוח חלש, נכנסו מוקדם לעניינים.

הרוטציה של היאנקיז מהפנטת. פיל יוז נראה, סופסוף, כמו המגיש שלו קיוו הפסים, אנדי פטיט תורם מהוותק והניסיון ומציג חודש מעולה, בארנט וסבאת'יה ממשיכים לתת את הטון ורק חאווייר ואסקז נראה כמו בקדנציה הקודם שלו בברונקס. ההתקפה סולידית, וזה עוד לפני שהמחבטים הגדולים סיימו להתחמם.

מי שחובט בעמדה מספר 5 בליינאפ של היאנקיז הוא רובינסון קאנו, ואנחנו מדברים, כזכור, על ההרכב החזק ביותר בעולם הבייסבול, מה שמעיד כמה קטלני הפך שחקן הבסיס השני בשנים האחרונות. קאנו עלה למייג'ורס ב-2005 והציג מספרים יפים. בשתי העונות הבאות הוא חבט מעל 30 אחוז. ב-2008, שהייתה הגרועה ביותר של קאנו ויתר שחקני היאנקיז (לא העפילו לפלייאוף), קאנו חבט ב-27 אחוז, רק כדי לנתר חזרה, לחבוט ב-32 אחוז ולסייע ליאנקיז לקטוע תשע שנים ללא זכיה בוורלד סירייס.

קאנו רשם לפחות חבטה אחת בשבעת המשחקים האחרונים שלו, כולל שלושה של שתיים או יותר, ובמשחק מול בולטימור הלילה חבט להומר השישי שלו העונה. אחוזי החבטה שלו עד כה? 39. תגידו דסטין פדרויה, תאמרו צ'ייז אטלי - אל תתביישו להגדיר את קאנו כשחקן הבסיס השני הטוב בליגה.

סטרייק 3: ה-פורץ

ביום שני מול אטלנטה סחט קולבי ראסמוס מסט. לואיס הולכה מכוונת. זה קרה באינינג השמיני, אחד לאחר שהומר של ראסמוס צימק את התוצאה ל-3:2 (האינינג הסתיים בשוויון). עם אלברט פוחולס על הבסיס השני, הוליך טקאשי סאיטו את ראסמוס כדי להכניס את יאדייר מולינה למלכודת דאבל פליי. מולינה העניש בדאבל שקבע 3:4 וניצח לקרדינלס את המשחק.

ראסמוס קיבל את הכבוד להיות מולך לא רק בגלל החובט שאחריו, אלא בעיקר בזכות עצמו. ההומר היה השישי שלו העונה והרביעי בשבעה משחקים עד יום ב', כשהלילה מול אטלנטה רשם שתי חבטות והדיוק שלו עומד על 32.2 אחוזי חבטה, גבוה יותר מכל קרדינל שלא קוראים לו אלברט פוחולס. אשתקד, בעונתו הראשונה בליגה, ראסמוס רשם 119 חבטות, 52 הכנסות רצים ו-16 הומרים, מאזן שלא יהיה לו קשה לשבור בדרך למעלה.

ראסמוס סומן כבר מזמן כפרוספקט מבטיח בסט. לואיס, ומראה לאורך אפריל את היכולת שלו לאיים על היריבות. טוני לה רוסה האמין בו מיד, וכבר במשחק הראשון נגד סינסינטי הציב אותו במרכז ההרכב של הקרדינלס, אחרי אלברט פוחולס והקלין אפ מאט הולידיי. סט. לואיס ידועה בחווה המשובחת שלה, וכרגע, לפחות, נראה שהצמיחה סוס גזעי נוסף שידהיר אותה לפסגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הגשה פראית

- לחורחה דה לה רוסה יש מזל? יום אחר כך הוא נכנס ל-DL. רוי האלאדיי מבריק? יום אחר כך הוא רושם הפסד בכורה. הכירו את ליאון פרנק, הנאחס החדש של וואלה! בייסבול

- בולטימור זה חתיכת פח, הא?

- דייויד פרייס מטמפה ביי הופך לפסיכופט רציני

- עד מתי, מארק טשיירה, עד מתי?

- קייסי מקגאהי. תזכרו את השם הזה, אנחנו עוד נרחיב עליו בקרוב

- המטס? וואט דה פאק?!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully