וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול

ליאון פרנק

26.4.2010 / 22:52

ההגשה של היאנקיז דומיננטית, בוסטון, ניו יורק מטס ויוסטון מתאוששות, לינסקאם והאלאדיי ממשיכים לשרוף את הליגה

שבוע נוסף עבר במייג'ור ליג, והראה כי לצד הפתעות נעימות (סן דייגו), התאוששויות (בוסטון,יוסטון והקאבס) ואחיזות חזקות בצמרת (טמפה ביי, סט. לואיס וסן פרנסיסקו), יש גם נפילות (קולורדו), דשדושים (קבוצות לוס אנג'לס וסיאטל) וצניחות (קליבלנד ופיטסבורג).

AL מזרח

מאזן הבית:

טמפה ביי – 5-14
ניו יורק יאנקיז – 6-12
טורונטו – 9-10
בוסטון – 11-8
בולטימור - 16-3

בטמפה ביי מסרבים לשמוט את ההובלה בבית המזרח. אחרי שבעה ניצחונות רצופים שהסתיימו עם תחילת השבוע, הרייז המשיכו לקחת ארבעה משחקים מששת הבאים שלהם אל עבר המאזן פתיחת העונה הטובה בהיסטוריה של המועדון, תוך הפגנת יעילות ופוקוס ששוב מזכירים את ימי 2008. היאנקיז, מאחוריהם, ממתינים למעידה, בעיר השעועית מתאוששים ובבולטימור מראים ניצוצות של לחימה שלא עוזרים להם רבות לשפר את המאזן.

דפקו הופעה – הרייז ממשיכים להרוס כל דבר הנקרה בדרכם. הפעם היה זה שון רודריגז, שביום רביעי חסר לו רק טריפל לסייקל: הוא היה שלוש מחמש, עם דאבל, הומראן וארבעה ריביז. באותו משחק, לווייד דייויס לא נשאר כל כך מה לעשות, כשחבריו נתנו לו חתיכת כרית בדמות הובלה של 12 ריצות מול הסוקס. אבל המגיש לא סתם נעמד כפסל על הגבעה: בשישה אינינגים דפק שישה סטרייקאאוטים, הרשה רק שתי חבטות ולא אפשר ריצה אחת. אליהם הצטרף דייויד פרייס בהופעה גאונית משלו, כשבמשחק האחרון של השבוע הגיש משחק מושלם שגם נגמר על האפס, בעודו מנפנף תשעה מחובטי הג'ייז והעניק רק ארבע חבטות בתשעה אינינגים.

המספר הנוסף – לאחר משחקו הרביעי העונה, אנדי פטיט (יחד עם עוד שמונה שחקנים) מוביל את האמריקן ליג בניצחונות עם מאזן של 0:3, אך עיקר כושרו מתבטא עד כה עם ה-ERA הטוב בליגה - 1.29, כאשר ב-28 אינינגים סך הכל העונה יש לו כבר 22 סטרייקאאוטים.

מלצר השבוע - פיל יוז לא השאיר לאייז סיכוי – כלומר, עד שהגיע אריק שאבז. שאבז היה הראשון לחבוט מטעם המארחים באינינג השמיני, והחבטה שהשיג קטעה ליוז את השאיפה לסיים עם נו-היטר, כשבסופו של יום יוז סיים עם ראן בודד לחובתו – זה של שאבז - ו-10 סטרייקאאוטים בשבעה אינינגים ושליש. יוז, שבשנה שעברה היה מחליף, מזכיר שפעם הוא היה פוטנציאל עצום, תופס ביטחון ותאוצה ונראה טוב במדי המפציצים מהברונקס.

מתיחת האינינג השביעי: אחרי פתיחת עונה רעה וחמישה הפסדים רצופים, בבוסטון נרגעים טיפה, נמתחים – ומתחילים להראות ניצוצות של שינויים. אם לסכם בכותרת אחת, השבוע סופסוף דייויד אורטיז הלך רחוק עם ההומר הראשון שלו העונה. אולם אורטיז לא מסכם את השבוע עבור הגרביים האדומים - ארבעה ניצחונות לקחו הבו-סוקס מתוך שישה משחקים, כאשר הראשון מביניהם דאג דארנל מקדונלד. זה קרה ביום בו הרד סוקס שיחקו בבוסטון את משחקם הראשון בפנוויי, אי שם בשנת 1912, וגברו על היאנקיז (שאז נקראו ההיילנדרס) בעזרת חבטת ווק אוף הומראן בתוצאה 6:7. ההיסטוריה חזרה על עצמה, ומקדונלד חתם את אותה תוצאה סופית בזכות חבטת ביי ביי משלו. למחרת המשיך מקדונלד להיות גיבור העיר עם הומר נוסף, אך בניצחון השני ג'יי.די. דרו (עם גרנד סלאם) וקווין יוקיליס (עם ווק-אוף באינינג ה-12) הצטרפו אליו כדי ליצור מגמה חיובית ראשונה העונה בעיר השעועית. הרד סוקס גם הראו שינוי מהותי בהגשה שלהם, ובעיקר בבולפן – ג'ונתן פפלבון רכש לעצמו שתי שמירות נוספות וניצחון, בארד ובעיקר אוקג'ימה הגישו נהדר בהופעות חזקות.

AL מרכז

מאזן הבית:

מינסוטה – 6-13
דטרויט – 9-10
קליבלנד – 10-8
שיקגו ווייט סוקס – 11-8
קנזס סיטי – 11-7

הטווינס משיכים באותה מגמה עם ארבעה ניצחונות בשישה משחקים, כאשר קליבלנד יצרה מגמה הפוכה מזו של השבוע שעבר (וגם קיצון לזה של מינסוטה), עם ארבעה הפסדים בשישה משחקים, דטרויט איבדה קצת גובה, הווייט סוקס מתאוששים עם רצף של שלושה ניצחונות ועל הרויאלס עבר שבוע קשה נוסף.

הפצצת השבוע – לקח לאנדרו ג'ונס זמן להיכנס לכושר, אבל עכשיו נדמה שהוא לוהט: מול סיאטל ביום שבת הוא לא לקח שבויים, כשבארבע הופעות רשם שתי חבטות – שניהם הומרים – וקינח עם שתי הכנסות רצים וגניבת בסיס. ג'ונס רק היווה קול תרועה לעובדה כי שיקגו (יחד טורונטו ואריזונה, שאליהם נגיע בהמשך) מובילה את המייג'ורס בדינגרים קבוצתיים מחוץ לפארק עם 26.

דפק הופעה – ג'ים תומה, כדרכו שוב ושוב בקריירה, ממשיך להמשיל עצמו ליין נושן וטוב. ההשתבחות שלו לא פוסקת, כאשר מול הרויאלס בחוץ הוא היה שתיים מחמש עליות לחבטה, ולצד סולו הום-ראן קינח בדאבל ושלוש הכנסות רצים.

מלצר השבוע – קווין סלואי. מול האינדיאנס (יום שלישי) הגיש שמונה אינינגים, שבמהלכם העניק רק חמש חבטות, פסל תשעה חובטים, ובכך אפשר רק ריצה אחת לעלות על לוח התוצאות. הניצחון שלו ושל מינסוטה קטע את רצף ארבעת הניצחונות שהיו לקליבלנד עד המשחק.

AL מערב

מאזן הבית:

אוקלנד – 8-12
ל.א. איינג'לס – 10-10
סיאטל – 10-9
טקסס – 10-8

למרות ירידה קלה במאזן הניצחונות, אוקלנד עדיין חוצבת את תחילת הדרך למאבקי הפלייאוף ומובילה את הבית. עבור האיינג'לס והמארינרס, השבוע החולף היה רכבת הרים של ניצחונות והפסדים, ובטקסס מתאוששים עם שלושה ניצחונות מארבעת משחקיהם האחרונים לאחר רצף של שישה הפסדים.

אבן דרך – בובי אבריאו רשם לעצמו נקודת ציון בקריירה, כשהפך לשחקן השישי בתולדות הליגה עם 250 הומרים ו-350 גניבות בסיס, בגניבת בסיס בניצחון המלאכים מול הטייגרס ביום שלישי. באותו משחק, פרננדו רודני נקם נקמה מתוקה בהשיגו את שמירתו החמישית העונה מול האקסית.

שניים במבצע: אחרי שכל העונה שעברה היה מושבת עקב פציעות בגבו ובכתפו, כמו גם העובדה שהוא מתאושש מפציעה במרפק, ג'סטין דושר מחפש לחזור לכושר שהביאו לאולסטאר ביאנקי סטדיום ב-2008. במשחק פתיחת הסדרה מול קליבלנד בבית, דושר נכנס לצרות במשך ארבעה אינינגים ברציפות, כשהוא מעלה שוב ושוב חובטים לבסיס. אלא שחבריו של דושר לאינפילד עזרו, כאשר האתלטים מבצעים מהלכי דאבל פליי ומוצאים את הדרך לצאת מהפקק. כאן נכנסו לתמונה המחבטים של אוקלנד: קורט סוזוקי, אולי אחד השחקנים הפחות מוערכים בליגה, הפגיז מחוץ לפארק להומר הרביעי שלו העונה, כשהוא מקנח בשני ריביז. דושר הצליח לבסוף להירגע, ובהופעה של שישה אינינגים רשם חמש חבטות ללא ריצות לחובתו (שתי פסילות), וכעת הוא עומד על מאזן של 0:2 בשלושה משחקים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

NL מזרח

מאזן הבית:

פילדלפיה – 7-11
פלורידה – 9-10
וושינגטון – 9-10
ניו יורק מטס – 9-10
אטלנטה – 10-8

עם תחילת השבוע, הפיליז הגדילו את רצף ההפסדים שלהם לשלושה עם הפסד לברייבס, אך אז הגיע רוי האלאדיי והשאר היסטוריה. הפיליז ממשיכים לצעוד בראש הטבלה, למרות שני הפסדים בחמשת המשחקים האחרונים. אחרי טלטלות לא פשוטות עוד מאימוני האביב, המטס היו בהיסטריה כשנותרו הקבוצה היחידה ללא ניצחון בסדרה בכל המיג'ורס מאז תחילת העונה. שני מהלכים אחר כך - שינוי מיקום אחד של רייס בליין-אפ והעלאת דייויס אחד מהמיינורס – והמטס לפתע עם שישה ניצחונות בשבעה משחקים.

דפק הופעה – רוי האלאדיי פשוט פנומנאלי עד כה, עם התחלה של 0:4 ושני משחקים מלאים. המגיש האדיר היה זה שאליו נשאו כולם עיניים כדי לעצור את רצף ההפסדים של פילי. בסיומו של יום, הברייבס המסכנים לא יכלו להעלות נקודה בודדת על לוח התוצאות, כשללא ריצות לחובתו האלאדיי נפנף שבעה חובטים והרשה רק חמש חבטות כל המשחק בדרך לניצחון.

נקלט בראדאר – אחרי שבע שנים ארוכות כשחקן מיינורס, לואיס אטילאנו סופסוף עשה זאת. הנשיונלס העלו אותו מקבוצת הטריפל A שלהם בסירקיוז, ובבכורה המקצוענית שלו השאיר רושם כאילו היה מדובר בוותיק עם רקורד ענף כמגיש בליגה של הגדולים: בשישה אינינגים העניק אטילאנו חמש חבטות ורק ריצה אחת לדודג'רס היריבים, בדרך לניצחון במשחקו הראשון בליגה.

כריש טרי – המטס היו זקוקים פרונטו למנת אינפוזיה שתעורר אותם, ואייק דייויס הוא בדיוק מה שדרש הרופא במרשם. כבר בבכורה שלו הוא חבט שתיים בארבע הופעותיו בצלחת הבית, במשחקיו הבאים יוסיף עוד חמש חבטות מ-11 ניסיונות, ובמשחקו החמישי כבר הטיס יריית סולו מעבר לגדר. סך הכל, אחרי שבוע שלם ראשון, דייויס מציב ממוצע חבטות של 31.8% עם שבע חבטות ב-22 והגעה לבסיס של 40%.

מלצר השבוע – לפני כל ההייפ שעשו דייויס ורייס בקווינס, מייק פלפרי היווה נקודת האור הבודדת בקבוצה כשהתחיל חזק את העונה עם רקורד של 0:3. מול שיקגו הוא רשם שבעה אינינגים מצוינים, בהם רק שלושה קאביז עלו לבסיס, שישה עפו לדגאאוט בסטרייקאאוט ולא נרשמה אף ריצה לחובתו.

NL מרכז

מאזן הבית:

סט. לואיס – 7-11
שיקגו קאבס – 10-9
מילווקי – 10-8
יוסטון – 10-8
סינסנטי – 11-8
פיטסבורג – 11-7

אחרי הסוויפ בסדרה מול מילווקי, הקאבס עם ארבעה ניצחונות מחמישה משחקים ומצליחים להיצמד לסט. לואיס, שעברו שבוע לא קל של ארבעה ניצחונות ושלושה הפסדים. יוסטון מתאוששת יפה, הרדס מדשדשים והפיראטים צונחים, כשהם מחזיקים ברצף שישה הפסדים.

תותחים כבדים - אחרי פתיחת עונה רעועה משהו, הברוורס הצליחו להתייצב במקום השני אחרי סט. לואיס באמצע השבוע, כל זאת לפני שזרקו שלושה משחקים לקאבס. השיא שלהם השבוע היה מול הפיראטים בחוץ. נדמה היה כי הברו קרו באו עם גיס של כלים משוריינים, כשכל שחקן דימה עצמו לקנון. אחד משלישיית הבולטים היה ריאן ברון, שהפגיז בהומר החמישי שלו העונה, ובשלוש מארבע הופעות בפלייט הכניס חמש ריצות – שלוש מהן שלו עצמו. לצידו כיכב ג'ים אדמונדס הוותיק, שבארבעה מששה ניסיונות חבטה רשם לעצמו ארבע חבטות, שתי ריצות, שלושה ריביז וגם דינגר אחד מחוץ לפארק. לחגיגה הצטרף גם 'הנסיך' פילדר, כשבשתיים מארבע הופעות סופסוף רשם לעצמו כדור ארוך ראשון העונה וכן גם שלושה RBI. מילווקי קינחה גם בהופעה מצוינת של רנדי וולף, שבשישה אינינגים פסל שלושה והעניק שש חבטות, אך ללא ריצות לחובתו. האאוטינג של וולף פלוס האופנסיבה המוחלטת של מילווקי הביא את הפיירטס לחטוף את התבוסה הגדולה ביותר בהיסטוריית 124 שנות המועדון – 20:0.

מתיחת האינינג השביעי – לאחר אחת הפתיחות הגרועות שלהם בזיכרון הקולקטיבי (9:1), שכללה שמונה הפסדים רצופים, ביוסטון מראים סימני התאוששות כבדים. לפתע, האסטרוס עם שמונה ניצחונות בעשרת משחקיהם האחרונים, כולל שלושה רצופים, והם מצליחים לטפס שני שלבים בטבלה.

NL מערב

מאזן הבית:

סן דייגו – 7-11
סן פרנסיסקו – 8-10
קולורדו – 9-10
ל.א. דודג'רס – 10-8
אריזונה – 10-8

הג'איינטס מאבדים מעט מהגובה שלהם, ולעומתם הפאדרס מהווים הפתעה נעימה. עם שמונה ניצחונות רצופים עד להפסד במשחקם האחרון לרדס, בסן דייגו מסתכלים על כולם מלמעלה עם קאדר צעיר ומבטיח, שגרם לפריצת דיון סביב רחבי הליגה באשר ליכולתם לשמור על כושר כזה לאורך העונה כולה ולהיכנס לפלייאוף. הרוקיז מפתיעים גם הם עם ארבעה ניצחונות בשישה משחקים. הדודג'רס עם חמישה הפסדים בשמונת המשחקים האחרונים (בהם הצליחו לאבד את מני רמירז ל-DL) ובאריזונה דשדשו – עד שהחלו להפגיז במחבטים שלהם בשלושת המשחקים האחרונים מול פילי.

הפצצת השבוע – מארק ריינולדס הגדיל ועשה לדי-בקס את ערבו של יום שלישי: בפיגור שניים מול הקרדינלס בבית, שחקן השלישי לא השאיר זכר לכדור, כשהטיס אותו לחלק העליון של המושבים בהומר (החמישי שלו העונה) בן שלוש ריצות שהעניק למארחים את היתרון עד לניצחון שקטע רצף של חמישה הפסדים. מול הפיליזאריזונה ממש התפוצצה לכל עבר. במשחק הראשון, קלי ג'ונסון הוביל את הדרך עם שני הומרים ושני ריביז, במשחק בו לארוש, שניידר ושוב ריינולדס ירו מעבר לפארק בניצחון 4:7. הדי-בקס הפגיזו שמונה הומרים, שהעניקו להם 14 הכנסות רצים בסדרה, בעודם לוקחים שניים משלושה מפילי.

המספר הנוסף – נראה כי ה-21 לאפריל הוא יום הטריפל עבור רפאל פורקאל. השורטסטופ של לוס אנג'לס השווה שיא כשחבט לשלושה טריפלים במשחק בהיותו שייך לברייבס ב-2002, והעונה המשיך את המגמה, כשמול הרדס חבט טריפל נוסף בניצחון הדודג'רס על סינסינטי 6:14.

מלצר השבוע – טים לינסקאם נחוש לא לעזוב את הקטגוריה הזו. כמגיש אחד מבין ארבעה בלבד בכל הליגה עם ארבעה ניצחונות, מול הקרדינלס המאיימים הוא הותיר את לוח החובה שלו ריק במשך שישה אינינגים, אז ביצע את טעותו היחידה במשחק ואפשר להם ראן בודד. בסופו של יום, ילד הפלא של סן-פראן הגיש שבעה אינינגים, פסל שמונה חובטים, אפשר שש חבטות וכאמור, ספג ריצה אחת לחובתו.

ואם באווירה עסקינן – בארי זיטו הרגיש כי נחה עליו רוח השכינה שהותיר לינסקאם, כשלמחרת הוא שרף חובט אחר חובט מול אותם קרדינלים, בשמונה אינינגים נפנף עשרה חובטים, הרשה רק שלוש חבטות ולא אפשר ריצה.

אחד מזל, השני שכל - חורחה דלה רוסה ניצח באאוטינג מול הנשיונאלס בוושינגטון ביום שלישי, לאחר שהגיש בינוני חמישה אינינגים, בהם העניק שבע חבטות וארבע ריצות לחובתו. הוא גם נפנף שישה חובטים. דה לה רוסה עזר למזל שלו עם המחבט, כשדאבל שלו הכניס שלושה רצים, מאמץ שהוביל לניצחון 4:10. יומיים לאחר מכן היה זה אובלדו חימנז שעמד על התלולית, ואחרי הנו-נו האדיר שהיה לו, הפגין הגמוניה מוחלטת בקצב המשחק, כשבשבעה אינינגים ושליש אפשר חמש חבטות, פסל חמישה ושוב פעם לא נתן ולו ריצה אחת לרפואה לעלות על לוח התוצאות על חשבונו. דה לה רוסה סיים שבוע שהפך למריר-מתוק עבור קולורדו בטון חיובי, כאשר במשחק האחרון נערך טקס אזכרה לנשיא הקבוצה קלי מקגרגור (48) שמת בפתאומיות בזמן נסיעת עסקים, במוות שעדיין נחקר על ידי המשטרה. הוא הגיש חמישה אינינגים במשחק, אפשר למארלינס ארבע חבטות ושתי ריצות, אך גם פסל שישה חובטים בדרכו לניצחונו השלישי העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully