וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתה הומו כבד או הומו לייט?

זאב אברהמי

26.4.2010 / 15:00

זאב אברהמי כבר שמע וראה אפליות בחייו, אבל גם הוא הרים גבה מפרשייה מוזרה באליפות העולם להומואים בסופטבול

לפני יותר מעשור כתבתי במדור הספורט של עיתון "העיר" קטע קצת ביקורתי על אולימפיאדת ההומואים. התמרדתי כנגד העובדה שהומואים זקוקים לאולימפיאדה משלהם (בדומה לנכים או יהודים) ובעיקר התרעמתי על תנאי הקבלה הנוקשים של הקהילה. מבחינתי, זה היה מקרה קלאסי של אוכלוסיה מקופחת שהתחילה להיכנס למיינסטרים ואז לקפח בעצמה. אני זוכר שישר קפצו כל הדוברים להתמרמר. על הומואים אסור לצחוק, בטח שאסור לבקר אותם.

אני כותב את זה, כי אתמול קראתי ב"סיאטל טיימס" על תביעה פדרלית בגין אפליה שהגישו שלושה גברים מקליפורניה נגד ארגון ספורט-הומואים לאומי, אחרי תקרית שאירעה באליפות העולם בסופטבול להומואים באוגוסט 2008. מתברר ששלושת התובעים (סטיבן אפילאדו, להרון צ'רלס וג'ון ראס, שתובעים פיצויים על סך 75,000 דולר כל אחד) השתתפו באליפות במסגרת קבוצת "די 2" ואף עלו למשחק הגמר. משחק הגמר עצמו הופסק מספר פעמים אחרי שהקבוצה שהפסידה ל"די 2" בחצי הגמר פרצה למגרש ומחתה נגדה, בטענה שהקבוצה עברה על חוקי הליגה המאפשרים לכל קבוצה לשתף שני שחקנים שאינם הומואים בהרכב.

לאחר המשחק, שבו הפסידה "די 2" נקראו שלושת התובעים, כל אחד בנפרד, לחדר חקירות שם תושאלו, לעיני 25 צופים, על ידי התאחדות הספורט ההומואי החובבני לגבי הזהות המינית שלהם. תשתמשו בדמיון החופשי שלכם כדי לדמיין את הסיטואציה, את השאלות לגבי העדפות מיניות. את החדירה המבחילה לפרטיות אתם לא צריכים לדמיין. אף אחד לא רוצה לספר על חייו הפרטיים, העדפותיו המיניות והאם הוא נמשך בעיקר לגברים או נשים. אני בעיקר לא רוצה לדעת לפי אילו פרמטרים קבעו חברי הועדה את מה שקבעו.

הוועדה (שאחד מחבריה תקף את אחד המתלוננים במילים: "זו אליפות ההומואים, לא אליפות הבי סקסואלים") קבעה ששלושת הגברים אינם הומואים, לקחה את המקום השני מ"די 2" והשעתה את שלושת השחקנים לשנה.

כמה תהיות: האם יש בתקנון הליגה סעיפים ותתי סעיפים לקביעת זהותו המינית של כל משתתף? האם קיימת בסעיפים גם ההבדלה בין הומוסקסואלים לביסקסואלים? למה בכלל נפתח הפתח לשתף לא הומואים במשחקי הומואים? האם ההפגנות אירעו בגלל ששלושת הלא הומואים חיזקו את הקבוצה?

מעניינת בעיקר תגובת הנתבעים: בת' אלן, עורכת דינם, טוענת שהתובעים לא הופלו בשום צורה, ובכל מקרה, הלקוח שלהם הוא ארגון פרטי שיכול לקבוע לעצמו את זהות חבריו. זה, בערך, מה שאמרו גם באוגוסטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully