וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה-הפועל ת"א: תנו לנו לשמוח

ההכנות הושלמו, הדיבורים נגמרו, ועכשיו כל חובבי הכדורגל בישראל מפללים לדבר אחד לקראת משחק העונה: רק תנו לנו משחק מהנה (20:00, ערוץ 1). הכל על התוכניות הטקטיות, השיחות הקבוצתיות, ההרכבים המשוערים והכנות האוהדים

יותם רונן

צילומי וידאו: אדריאן הרבשטיין ויותם רונן, עריכה: עידן גוראל

עתה, אחרי שכל ההכנות הושלמו, רק דבר אחד נותר לנו לבקש ממכבי חיפה והפועל תל אביב לקראת משחק העונה: אנא מכן, ספקו לנו משחק מהנה. אנחנו לא מבקשים משחק רב שערים, לא מצפים לסגנון הרפתקני או הפקרות הגנתית, אבל תנו לנו איכות, שמחה והנאה. ברור שלפני הכל המחויבות של השחקנים היא כלפי אוהדי הקבוצות, אבל אל תזניחו את כל אוהדי הכדורגל הניטרליים, שמחכים בקוצר רוח להתמודדות המסקרנת, ומצפים לאירוע שעשוי להחזיר את הכבוד האבוד של הכדורגל הישראלי. זו ההזדמנות לספק לנו חגיגה אמיתית, אל תפספסו אותה.

מכבי חיפה: תוכנית המשחק של אלישע לוי

14 אלף צופים, 13 אלף דגלונים, 550 שוטרים, מאות אלפים בבתים, לפחות 15 סקאוטים ביציעים ועוד 22 שחקנים על המגרש - כולם מוכנים לקראת משחק העונה שייערך היום (שני) בקרית אליעזר (20:00, ערוץ 1) במסגרת המחזור ה-32 בליגת העל (שופט: אלון יפת). הכל ידוע, כבר אין סודות. שתי הקבוצות מכירות היטב אחת את השנייה, השאלה מי מביניהן תצליח לתפקד תחת הלחץ ולהוציא מעצמה את המיטב. אומנם גם אחרי המפגש הזה יישארו עוד שני משחקים לסיום העונה, אך שתיהן יודעות שסביר להניח שזו תהיה ההתמודדות שתכריע את העונה.

כמה שעות לפני משחק העונה ומכבי חיפה השלימה את הכנותיה באופן רשמי לקראת המשחק. היום (שני) כינס המאמן אלישע לוי אסיפה בה אמר לשחקניו: "אנחנו משחקים בבית וזה יתרון. תעלו נחושים ומפוקסים ותעשו הכל כדי לנצח". ליאור רפאלוב וולדימיר דבאלישווילי חגגו יום הולדת עם השחקנים. רפאלוב אמר לחבריו לקבוצה: "ניצחון יהיה מתנת יום ההולדת שלי". אלישע לוי לא פרסם את ההרכב ונכון לעכשיו קשה לומר האם הוא מכין הפתעה של הרגע האחרון.

שחקנים בקבוצה אמרו הבוקר: "זה יהיה משחק עם אוירה מחשמלת. ככל שהשעות עוברות אפשר יותר להרגיש את האווירה והמתח. יש כאן אווירה טובה, צריך לנצל את זה כדי להבקיע ראשונים ולגמור את המשחק כבר במחצית הראשונה. זאת תהיה משימה קשה, אבל גם להפועל לא יהיה קל".

כזכור, חיפה, האלופה והמוליכה, מובילה בשלוש נקודות על יריבתה מתל אביב, אך תפסיד את הפסגה אם תמעד. שחקניו של אלישע לוי אומנם מארחים את המשחק, אך התחושה היא שרק להם יש מה להפסיד, אחרי שכבר הוליכו בפער של 11 נקודות במהלך העונה. האדומים, מנגד, מציגים יכולת מרשימה בחודשים האחרונים, ומגיעים בכושר נהדר לרגעי ההכרעה, אך גם שחקניו של אלי גוטמן יודעים שכל תוצאה מלבד ניצחון במגרש בו כל כך התקשו לאורך השנים, תשאיר אותם בידיים ריקות. זהו רגע האמת, רגע ההכרעה, אחריו כבר אין תירוצים.

אתמול (ראשון) ערכה מכבי חיפה את האימון המסכם, כשהמתח לקראת המשחק מגיע לשיאו. שחקנים אמרו עוד לפני האימון: "זה משחק של עונה שלמה. אם ננצח, תהיה כאן חגיגה גדולה".

"אסור ללחוץ את הבלמים שלהם אלא את הקישור האחורי", אמר אלישע לוי לשחקני ההתקפה והוסיף: "צריך ללכת על הקרקע, אל תשחקו בגובה. לכו אחד על אחד מול הבלמים שלהם". גם היום לא תורגל החלוץ שלומי ארבייטמן בהרכב הראשון, וחבריו לקבוצה מספרים כי הוא מאוד מאוכזב מההחלטה. לוי לא שוחח היום עם ארבייטמן. בחיפה טוענים כי המאמן לא סבור שארבייטמן יעיל יותר מהספסל, אלא מעדיף לעלות עם מערך זהיר יותר ולראות כיצד יתפתח המשחק.

כזכור, בדיקה שערכנו ביום שישי גילתה כי אחוזי ההבקעה של ארבייטמן גבוהים יותר כשחקן הרכב (21 שערים ב-22 מחזורים) מאשר כשחקן ספסל (ששה שערים בשמונה משחקים). למרות זאת, ההחלטה של לוי אינה סופית והוא עשוי לשנות אותה.

בימים האחרונים מתייעץ לוי עם הקפטן יניב קטן, שמודע להתפתחויות באשר להרכב. גם בשאר מערכי הקבוצה לא נערכו שינויים. אייל משומר, גוסטבו בוקולי ואייל גולסה צפויים לפתוח, אלא אם כן המאמן יכין הפתעה של הרגע האחרון. הבלם דקל קינן נבדק שוב אתמול, ערך גם היום אימון מלא ויפתח במרכז ההגנה לצד שי מימון. החלוץ מוחמד גדיר, שנבדק על ידי הצוות הרפואי ונדרש לעבור בדיקת MRI, ייכלל בסגל. המגן פיטר מסיללה, שסובל מכאבים בכתף וגם הוא נזקק לטיפול, יפתח בהרכב.

האוהדים כבר מוכנים לקראת ההצגה, וכמובן גם המשטרה

בקבוצה מרוצים מאוד מההכנות של אוהדי הקבוצה לקראת המשחק. אתמול (שבת) הם הגיעו לעודד את השחקנים לפני האימון ובמשחק צפויה חגיגה גדולה ביציעים, כשהאוהדים מכינים תפאורה שונה מהרגיל. כחלק מההכנה למשחק הגורלי ומתוך ידיעה שגולסה עשוי לפתוח, מספר אוהדים בחרו לעודד אתמול את הקשר, על רקע ההחלטה של הקומץ להמשיך במחאה. בחיפה אמרו כי המהלך הזה חשוב מאוד ועשוי להועיל להם במשחק.

כל אוהד ירוק שיגיע למגרש יקבל דגלון ירוק של מכבי חיפה. בסך הכל, הופצו 13 אלף דגלונים לקראת המשחק. במחצית יגריל המועדון מיטת "מכבי חיפה" שעוצבה במיוחד על ידי חברת הולנדיה. "זה המעט שאפשר לעשות עבור האוהדים שכל כך תומכים בנו", אמרו בחיפה.

גם כוח המשטרה ערוך ומוכן למשחק. ביום המשחק תשים משטרת חיפה דגש מיוחד על ניסיון של אוהדים אדומים, כש-550 שוטרים וסדרנים יאבטחו את המגרש ומחוצה לו. הקשר הניגרי אבונימה אזיגבו (17) ממשיך להיבחן בקבוצה ויגיע לצפות במשחק העונה. ההערכות מדברות על כ-15 סקאוטרים שיגיעו למשחק, בעיקר כדי לצפות בשחקני הפועל תל אביב, אך גם בחיפה יודעים שניצחון שלהם עשוי לקדם העברת שחקנים בכירים לאירופה.

הרכב משוער, מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אייל משומר, דקל קינן, שי מימון, פיטר מסיללה; גוסטבו בוקולי, ג'ון קולמה, אייל גולסה (שלומי ארבייטמן), ליאור רפאלוב, יניב קטן; ולדימיר דבאלישווילי.

הפועל ת"א: תוכנית המשחק של אלי גוטמן

עם עשרות אוהדים שהגיעו לדחוף ולעודד את הקבוצה, סיימה היום (ראשון) הפועל תל אביב את הכנותיה למשחק. "הולכת להיות מלחמת עולם", אמר היום אחד משחקני הקבוצה, והגדיר בדיוק איך הפועל רואה את התמודדות מחר. "נכון שזה משחק יותר קריטי בשבילנו, אבל חיפה יותר בלחץ מאיתנו, כי אם הם יפסידו מחר אין להם אפילו את הגביע", אמר שחקן אחר בקבוצה.

מלבד העובדה שהפועל לא ניצחה בקרית אליעזר כבר קרוב לארבע שנים, קשה למצוא סטטיסטיקה שאמורה לתת יתרון מחר לאחת מהקבוצות: בעוד שחיפה לא הפסידה העונה בביתם, הפועל לא נוצחה באף משחק חוץ בליגה.

האדומים זכו הערב לבשורות משמחות מכיוונו של דדי בן דיין, שערך אימון מלא למרות פציעתו. המגן, שנטש אתמול את האימון אחרי שסבל מכאבים בשריר הירך, קיבל זריקה והצליח לסיים את האימון, והוא צפוי לפתוח בהרכב מחר.

על פי אימון הערב נראה שאלי גוטמן החליט להעדיף את דני בונדר בעמדת המגן הימני על חשבונו של עמרי קנדה. גם מהראן לאלה, שאינו כשיר לתשעים דקות מלאות, יפתח רק אחרי שיקבל זריקה. דניאל דה רידר יפתח באגף שמאל, בעוד שערן זהבי יוצב לראשונה העונה במרכז המגרש.

עוד לפני כל התפאורה במתחם חודרוב, אלי גוטמן ערך אסיפה טקטית, הראה לשחקנים את המשחק האחרון בקרית אליעזר ואת הקלאסיקו האחרון בין ריאל לברצלונה ואמר לשחקניו: "אני רוצה כל הזמן עשרה שחקנים לפני הכדור ולחץ על כל המגרש כמו שברצלונה עשתה נגד ריאל מדריד. קטן, דבאלישווילי, רפאלוב וגולסה הם שחקנים שאוהבים לקבל את הכדור לרגל והם לא ישחקו על הגבהות או שליחות לרחבה, לכן אנחנו צריכים להיות מרוכזים כשהכדור ברגליים שלהם. אנחנו צריכים לשחק את המשחק הרגיל, עם משמעת טקטית לכל אורכו, ולא חשוב מי היריבה שאנחנו משחקים נגדה".

גוטמן גם תלה בחדר ההלבשה ראיון עם ליאור רפאלוב בו אמר קשר חיפה: "לפי התוצאות העונה, הוכחנו שאנחנו הקבוצה טובה יותר". המאמן השלים את האסיפה כשדיבר על ברצלונה, ממנה ניסה לשאוב השראה כל העונה ואמר: "שחקנים גדולים כמו מסי מתעלים על עצמם במשחקים גדולים, אני מצפה שמחר גם אתם תעשו זאת". הבעלים המיועד, אלי טביב, הגיע לאימון כאורח, אבל הסתפק בצפייה בגוטמן.

הסקאוטים יפשטו על קרית אליעזר

לא רק שאיצטדיון קרית אליעזר יהיה מלא מפה לפה באוהדים, ביציעים אמור להיות גם עומס של סקאוטים מרחבי אירופה. השחקן שכנראה יושם תחת המעקב הדקדקני ביותר יהיה איתי שכטר, שמבוקש בגרמניה ולא רק על ידי באייר לברקוזן, שנציג מטעמה יצפה במשחק העונה המסקרן. מסתבר, וזאת על פי מקורות בגרמניה, כי לברקוזן היא לא הקבוצה היחידה שרוצה את שכטר ויש אפילו להוטות ממנה. המבורג, אותה פגשה הפועל תל אביב בסיבוב הבתים בליגה האירופית, מעוניינת אף היא בחלוץ.

אך למרות הלהיטות קיימת בעיה בעניין החלוץ האדום. המבורג, שפתחה את העונה בסערה והיתה קבוצת צמרת, הידרדרה עד למקום השביעי ולא בטוח שתעפיל לליגה האירופית בעונה הבאה. מלבד זאת, המבורג גם לא הצליחה לנצח את פולהאם במפגש הראשון בחצי הגמר הליגה האירופית ואי העפלה לגמר תיחשב מבחינתה לאכזבה גדולה, משום שגמר הטורניר ייערך באצטדיונה הביתי של הקבוצה. איך כל זה קשור לשכטר? מאמן המבורג, ברונו לבאדיה, הוא האיש שדוחף להחתים את שכטר בקבוצה ולוחץ לשלם עליו אפילו סכומים גבוהים, אבל אם הקבוצה לא תזכה בליגה האירופית, ומכיוון שבליגה היא מדורגת נמוך יחסית להשקעה בקיץ בקבוצה, לבאדיה לא ימשיך, ואז גם ככל הנראה תרד המבורג מהבאתו של שכטר לגרמניה.

הקבוצה השניה שמעוניינת בחלוץ היא, כאמור, לברקוזן, אך בגרמניה אומרים כי לקבוצה עוד שני מעומדים עדיפים בינתיים על שכטר, ולכן עדיין לא הגישה הצעה של ממש. בגרמניה גם יודעים לספר כי איינדהובן ההולנדית ביררה כבר מספר פרטים על החלוץ דרך הקבוצות הגרמניות, והיא גם למעשה מעוניינת מאוד, אולי אפילו יותר מלברקוזן, בשרותיו של שכטר בעונה הבאה.

בכל מקרה, נציגים של שתי הקבוצות יצפו במשחק שאליהם יצטרפו ראן וליל הצרפתית במעקב אחרי דגלאס דה סילבה ועוד נציגים מראסינג סנטאנדר הספרדית שיעקבו אחרי גילי ורמוט.

הרכב משוער: וינסנט אניימה, דני בונדר, וואליד באדיר, דגלאס דה סילבה, דדי בן דיין, אביחי ידין, ערן זהבי, גילי ורמוט, דניאל דה רידר, איתי שכטר, מהראן לאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully