וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית הטקטית של גוטמן

מאמן הפועל ת"א הדגיש בפני שחקניו לקראת מכבי חיפה: "רוצה 10 שחקנים לפני הכדור". דדי בן דיין החלים ויפתח

יותם רונן

צילומי וידאו: אדריאן הרבשטיין ויותם רונן, עריכה: עידן גוראל

עם עשרות אוהדים שהגיעו לדחוף ולעודד את הקבוצה, סיימה היום (ראשון) הפועל תל אביב את הכנותיה לקראת משחק העונה מחר בקרית אליעזר מול האלופה מכבי חיפה (20:00, ערוץ 1). "הולכת להיות מלחמת עולם", אמר היום אחד משחקני הקבוצה, והגדיר בדיוק איך הפועל רואה את התמודדות מחר. "נכון שזה משחק יותר קריטי בשבילנו, אבל חיפה יותר בלחץ מאיתנו, כי אם הם יפסידו מחר אין להם אפילו את הגביע", אמר שחקן אחר בקבוצה.

מלבד העובדה שהפועל לא ניצחה בקרית אליעזר כבר קרוב לארבע שנים, קשה למצוא סטטיסטיקה שאמורה לתת יתרון מחר לאחת מהקבוצות: בעוד שחיפה לא הפסידה העונה בביתם, הפועל לא נוצחה באף משחק חוץ בליגה.

האדומים זכו הערב לבשורות משמחות מכיוונו של דדי בן דיין, שערך אימון מלא למרות פציעתו. המגן, שנטש אתמול את האימון אחרי שסבל מכאבים בשריר הירך, קיבל זריקה והצליח לסיים את האימון, והוא צפוי לפתוח בהרכב מחר.

על פי אימון הערב נראה שאלי גוטמן החליט להעדיף את דני בונדר בעמדת המגן הימני על חשבונו של עמרי קנדה. גם מהראן לאלה, שאינו כשיר לתשעים דקות מלאות, יפתח רק אחרי שיקבל זריקה. דניאל דה רידר יפתח באגף שמאל, בעוד שערן זהבי יוצב לראשונה העונה במרכז המגרש.

עוד לפני כל התפאורה במתחם חודרוב, אלי גוטמן ערך אסיפה טקטית, הראה לשחקנים את המשחק האחרון בקרית אליעזר ואת הקלאסיקו האחרון בין ריאל לברצלונה ואמר לשחקניו: "אני רוצה כל הזמן עשרה שחקנים לפני הכדור ולחץ על כל המגרש כמו שברצלונה עשתה נגד ריאל מדריד. קטן, דבאלישווילי, רפאלוב וגולסה הם שחקנים שאוהבים לקבל את הכדור לרגל והם לא ישחקו על הגבהות או שליחות לרחבה, לכן אנחנו צריכים להיות מרוכזים כשהכדור ברגליים שלהם. אנחנו צריכים לשחק את המשחק הרגיל, עם משמעת טקטית לכל אורכו, ולא חשוב מי היריבה שאנחנו משחקים נגדה".

גוטמן גם תלה בחדר ההלבשה ראיון עם ליאור רפאלוב בו אמר קשר חיפה: "לפי התוצאות העונה, הוכחנו שאנחנו הקבוצה טובה יותר". המאמן השלים את האסיפה כשדיבר על ברצלונה, ממנה ניסה לשאוב השראה כל העונה ואמר: "שחקנים גדולים כמו מסי מתעלים על עצמם במשחקים גדולים, אני מצפה שמחר גם אתם תעשו זאת". הבעלים המיועד, אלי טביב, הגיע לאימון כאורח, אבל הסתפק בצפייה בגוטמן.

הסקאוטים יפשטו על קרית אליעזר

לא רק שאיצטדיון קרית אליעזר יהיה מלא מפה לפה באוהדים, ביציעים אמור להיות גם עומס של סקאוטים מרחבי אירופה. השחקן שכנראה יושם תחת המעקב הדקדקני ביותר יהיה איתי שכטר, שמבוקש בגרמניה ולא רק על ידי באייר לברקוזן, שנציג מטעמה יצפה במשחק העונה המסקרן. מסתבר, וזאת על פי מקורות בגרמניה, כי לברקוזן היא לא הקבוצה היחידה שרוצה את שכטר ויש אפילו להוטות ממנה. המבורג, אותה פגשה הפועל תל אביב בסיבוב הבתים בליגה האירופית, מעוניינת אף היא בחלוץ.

אך למרות הלהיטות קיימת בעיה בעניין החלוץ האדום. המבורג, שפתחה את העונה בסערה והיתה קבוצת צמרת, הידרדרה עד למקום השביעי ולא בטוח שתעפיל לליגה האירופית בעונה הבאה. מלבד זאת, המבורג גם לא הצליחה לנצח את פולהאם במפגש הראשון בחצי הגמר הליגה האירופית ואי העפלה לגמר תיחשב מבחינתה לאכזבה גדולה, משום שגמר הטורניר ייערך באצטדיונה הביתי של הקבוצה. איך כל זה קשור לשכטר? מאמן המבורג, ברונו לבאדיה, הוא האיש שדוחף להחתים את שכטר בקבוצה ולוחץ לשלם עליו אפילו סכומים גבוהים, אבל אם הקבוצה לא תזכה בליגה האירופית, ומכיוון שבליגה היא מדורגת נמוך יחסית להשקעה בקיץ בקבוצה, לבאדיה לא ימשיך, ואז גם ככל הנראה תרד המבורג מהבאתו של שכטר לגרמניה.

הקבוצה השניה שמעוניינת בחלוץ היא, כאמור, לברקוזן, אך בגרמניה אומרים כי לקבוצה עוד שני מעומדים עדיפים בינתיים על שכטר, ולכן עדיין לא הגישה הצעה של ממש. בגרמניה גם יודעים לספר כי איינדהובן ההולנדית ביררה כבר מספר פרטים על החלוץ דרך הקבוצות הגרמניות, והיא גם למעשה מעוניינת מאוד, אולי אפילו יותר מלברקוזן, בשרותיו של שכטר בעונה הבאה.

בכל מקרה, נציגים של שתי הקבוצות יצפו במשחק שאליהם יצטרפו ראן וליל הצרפתית במעקב אחרי דגלאס דה סילבה ועוד נציגים מראסינג סנטאנדר הספרדית שיעקבו אחרי גילי ורמוט.

הרכב משוער: וינסנט אניימה, דני בונדר, וואליד באדיר, דגלאס דה סילבה, דדי בן דיין, אביחי ידין, ערן זהבי, גילי ורמוט, דניאל דה רידר, איתי שכטר, מהראן לאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully