וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיב דייויס ממשיך להדהים, הדיח את היגינס

24.4.2010 / 17:24

שחקן הסנוקר בן ה-52 עלה לרבע גמר אליפות העולם בשפילד, אחרי ניצחון 11:13 על המדורג 1 ואלוף העולם היוצא

מי אמר שהחיים נגמרים בסוף שנות השלושים? סטיב דייויס, שחקן הסנוקר המבוגר ביותר בסבב המקצועני (52), המשיך להדהים היום (שבת) באליפות העולם בשפילד. אחרי שניצח בסיבוב הראשון את מארק קינג במשחקון מכריע, דייויס הדיח את אלוף העולם ג'ון היגינס מהאליפות, אחרי שניצח אותו 11:13. למרות הקריירה הארוכה והמפוארת של דייויס, אין ספק שמדובר באחד הניצחונות הגדולים שלו אי פעם, לאור העובדה שגם בגילו הוא ממשיך להפגין כושר מדהים, בענף שמצריך לא מעט שעות אימון מדי יום.

זה היה המשחק של דייויס כבר מתחילת ההתמודדות. הוא הוביל 2:6 ו-4:8 בתחילתה, כשהמנצח הוא מי שמגיע ראשון ל-13 ניצחונות במשחקונים. בהמשך היגינס התאושש, וכשהוא הצליח להשוות ל-9:9 נראה היה שההרפתקאה של דייויס בשפילד על סף סיום. למרות הכל, דייויס ניצל את הניסיון האדיר שלו כדי לשמור על רוגע, ופשוט המתין לטעויות של יריבו שבאו בזמן, כדי שהאנגלי הוותיק יחזור ליתרון בדרך ל-9:11. היגינס שוב ניצל שני ברייקים של 59 ו-56 נקודות כדי להשוות ל-11:11. דייויס שוב עלה ליתרון, אבל במשחקון המכריע עבורו היגינס פתח עם 42 נקודות רצופות. בסופו של דבר הוא שוב החטיא, כנראה מהתרגשות, ודייויס ניצל את זה כדי לנקות את השולחן בדרך לאחד הניצחונות המפתיעים ביותר של אליפות העולם בסנוקר בשנים האחרונות. אגב, השחקן האחרון שהגיע לשלב רבע גמר אליפות העולם בגיל כזה היה אדי צ'רלטון, שעשה זאת באליפות העולם ב-1983. מי שניצח אותו בשלב הזה באותה תחרות היה לא אחר מאשר סטיב דייויס, שיתמודד ברבע הגמר הפעם נגד ניל רוברטסון האוסטרלי. רוברטסון הצליח לחזור מפיגור משמעותי מול אחד השחקנים המפתיעים באליפות, מרטין גולד האנגלי, וניצח בסופו של דבר 12:13.

שחקן נוסף שהבטיח את מקומו ברבע הגמר היה מארק אלן מצפון אירלנד, אלוף אירופה לנוער לשעבר, שניצח את מארק דייויס האנגלי 5:13. אלן יתמודד בשלב הבא נגד אלוף העולם לשעבר, גראהם דוט, שגבר בדרבי סקוטי על סטיבן מגוויר (6 בעולם) 6:13.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully