וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דראפט ה-NFL: זרקור על אריק ברי

אור שר

23.4.2010 / 19:27

הוא מהיר, הוא אמיץ, הוא מנהיג. אור שר מתמקד באריק ברי, האיש שצפוי לשדרג את עמדת הסייפטי בקנזס סיטי

יש משהו מיוחד בעמדת הסייפטי, עמדה עם אחריות 'מפוזרת' ולא מוגדרת, או לחלופין כזו שהיא ברורה לגמרי. הכל תלוי מי שואל ואת מי שואלים. טווח האחריות נע מקורנר 'כלבויניק' ועד '"מפקד" הקו האחורי. לכן, בכל הקשור בבחירת סייפטים בדראפט, גובה הבחירה מוכתב לרוב מרמת הכישרון ש'על הלוח' ופחות מחשיבותה של העמדה.

השנה בחרה קנזס סיטי את אריק ברי ממכללת טנסי, שנחשב לשחקן ההגנה האחורי הטוב בדראפט. הוא, אגב, היה צפוי להיעלם מן הלוח בין הבחירה החמישית לשביעית. הצ'יפס לקחו אותו, בהתאם לתחזיות, בחמישית.

ברי הצטיין בתיכון "קריקסייד" שבפיירבורן, ג'ורג'יה, באתלטיקה בענפי הריצות וכמובן בפוטבול. הוא לא עשה זאת רק בעמדה של מגן אחורי, אלה גם בעמדת הקווטרבק. הניסיון שרכש כמוסר ודאי סייע ומסייע לו בקריאת עיני המוסרים נגדם שיחק בתיכון ובמכללות, ושמולם ישחק במקצוענים (בתיכון הוא נחשב למגן הפינה הטוב במדינה ולכישרון התיכוני השלישי באומה).

כפרשמן בטנסי ברי התבלט מן הרגע הראשון וצבר הישגים רבים, שהמרשים שבהם הוא שבירה וקביעת שיא חדש ליארדים מחטיפות - 222 יארדים בחמש חטיפות. עוד טרם פתיחת עונת 2008, עונתו השנייה בקבוצה, נבחר ברי על ידי חבריו לקבוצה להיות הקפטן שלהם. לדעתי, מהלך זה מלמד את כל מה שבוחר בדראפט צריך לדעת על אופיו של ברי, כאדם וכשחקן. ברי המשיך כסופומור בנקודה שסיים כפרשמן, כשהוא שובר שוב את שיאו ביארדים מחטיפות (265 ושני טאצ'דאונים משבע חטיפות), ובסיום אותה עונה הוא היה פיינאליסט לשלושה תארים - פרס ג'ים ת'ורפ, גביע לוט ופרס צ'אק בדנאריק - והוכתר לשחקן ההגנה של השנה בבית ה-sec. בשנתו השלישית הוא לא רשם את אותם המספרים, אך היה מועמד שוב לאותם שלושה פרסים ואף זכה בפרס ג'ם ת'ורפ (פרס המוענק למצטיין ההגנתי האחורי, על שם ג'ים ת'ורפ, שהיה ספורטאי מצטיין בענפים רבים). ברי הוכתר בשלושת השנים לאול-אמריקן (כולל בחירה אחת פה אחד, דבר שלא הושג על ידי שחקן בטנסי מאז 1990).

ברי מתואר כשחקן שמשחק מעל למידותיו (183 ס"מ, 95 ק"ג), פעיל ביותר, מסוגל לקחת כל אחריות בקו האחורי, מצוין בעזרה בהגנה כנגד ריצה, שחקן עם ביטחון גבוה ויכולת להגיב למהלכים שבהתהוות, וכאמור, מנהיג על המגרש ובחדרי ההלבשה. עם קומביין פנטסטי (40 יארד ב-4.47 שניות) שהעלה את מניותיו הגבוהות ממילא, ברי צפוי לככב בליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully