וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת בלמים

לשי מימון ו-ואליד באדיר משחק העונה ביום שני הוא גם מבחן סופר חשוב לקראת העונה הבאה. האחד רוצה להוכיח שהוא בלם לגיטימי בהרכב של מכבי חיפה דווקא מול ההתקפה הכי טובה בארץ, השני חייב להראות שהפועל ת"א עדיין לא צריכה להביא בלם רכש במקומו

בחודש ינואר האחרון, נראה היה ששי מימון נשבר. לאחר הופעות מוצלחות מאוד בליגת האלופות, בלם מכבי חיפה כבר לא יכול היה לסבול את מעמדו הרעוע על הספסל ויזם שיחה בהולה עם אלישע לוי על מעמדו. מימון הבין שהוא לא נמצא בתוכניות של המאמן וביקש ממנו את ברכת הדרך לעבור למועדון אחר, אך התעניינות מצידה של טומסק הרוסית בג'ורג' טשיירה והתעקשות של המאמן על שמירת הספסל הרחב, השאירו אותו במועדון.

חודשיים לאחר מכן, אצל הטוענת לכתר השנייה, הפועל תל אביב, הדברים נראו בדיוק הפוך. האדומים יצאו לאורווה למשחק מול הפועל פתח תקווה וירדו להפסקה עם 0:0 מביש. אלי גוטמן סירב להבליג. עם כניסתו לחדר ההלבשה, המאמן החל לגעור בכל השחקנים. השחקן היחיד שיצא נקי היה הקפטן ואליד באדיר, עליו אמר גוטמן בסיום: "רק הוא יודע מה צריך בכדי לזכות באליפות".

וואליד באדיר, הפועל תל אביב. ברני ארדוב
חייב לתת לאלי גוטמן סיבה טובה להשאיר אותו גם בעונה הבאה בתור אחד משני הבלמים המובילים של הפועל תל אביב. באדיר/ברני ארדוב

לקראת משחק העונה ביום שני, הסיטואציה של שני הבלמים שצריכים מאוד להוכיח את עצמם העונה שוב השתנתה. מימון (24) נקרא לדגל בעקבות השהייתו הארוכה של טשיירה, ושוב הוכיח איזה נכס הוא למכבי חיפה ושהוא יכול להיות שחקן הרכב באלופת ישראל. באדיר, מנגד, ניפק תצוגת אימים במשחק האחרון מול בני יהודה ונראה חדיר מאוד ללא דגלאס דה סילבה לצידו. לולא וינסנט אניימה, באדיר היה חתום על המשחק בו הפועל תל אביב היתה מאבדת את הסיכוי לאליפות.

עם הרושם הזה, שני הבלמים מגיעים למשחק העונה עם חובת הוכחה שהיא מעבר לרגיל: מימון, אולי ללא דקל קינן הפצוע, צריך להתמודד עם ההתקפה הכי טובה בארץ ולהראות לבוסים ולמאמנים שלו שגם במשחק הכי חשוב של העונה, הוא לא נופל מאף בלם זר שמכבי חיפה תביא, ושהגיע הזמן לבנות עליו באמת. באדיר, מנגד, שודאי גם שומע את הסכומים שהפועל תל אביב עומדת להוציא בקיץ ויודע שדה סילבה כנראה כבר לא יהיה לצידו אז, חייב לתת לאלי גוטמן סיבה טובה להשאיר אותו גם בעונה הבאה בתור אחד משני הבלמים המובילים של הפועל תל אביב.

תואם קינן

למרות שהוא כבר בן 24, ואחרי שרשרת של עונות דומות בהן אפשר היה לצפות כבר שיישבר, שי מימון יזכור את 2009/10 כרגע הפריצה שלו. עונת השיא בה הראה לכולם שאפשר להתייחס אחרת לכישרונות ישראלים מסוגו ושלזרים אין באמת יתרון גדול עליהם. מימון, שלא במתוכנן, קיבל הזדמנות במוקדמות ליגת האלופות מול רד בול זלצבורג. הבלם הצעיר לא אכזב ולצידו של הפורטוגלי במרכז ההגנה נתן תצוגת תכלית והיה לאחד הגורמים בהעפלתה של חיפה לליגת האלופות. גם מול באיירן מינכן הגדולה מימון שמר על רמת משחק גבוהה, אלא שאלישע לוי החליט בהמשך להתמיד עם הבלם הפורטוגלי שהביא. אם תרצו, זוהי תמצית הקריירה של מימון.

התסכול של הבלם רק הלך וגבר. בחיפה מספרים כי עד התקופה האחרונה בה החל לשחק, מימון היה עם הראש באדמה. זה לא היה תסכול רגיל מצדו מימון, אלא משהו הרבה יותר מנומק, אחרי שכבר חשב שהוכיח את עצמו בצורה המרשימה ביותר. "למרות שלא קיבל הרבה הזדמנויות, מימון הוכיח בקיץ שהוא בלם ברמה הכי גבוהה", קובע אלי כהן, מאמן רעננה עד לא מזמן ובלם העבר של הירוקים. "הסיבה לטעמי שהוא לא משחק היא בכך שבמשחק שלו הוא מאוד דומה לדקל קינן ובחיפה חיפשו שחקן קצת שונה, דמות שיותר תנהיג ועם טכניקה טובה יותר משל שניהם, כשגם מימון וגם קינן מסתמכים הרבה על המיקום שלהם במגרש. מבחינה פיזית ויכולת טבעית, אין לנו הרבה בלמים כאלה. אם קינן יחליט לעזוב בתום העונה, חיפה חייבת לתת למימון את הבמה. אם קינן יישאר, אני במקום מימון מחפש קבוצה אחרת. ולא, הוא יאבד את מומנטום החיובי מהעונה הזו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

דילמת באדיר

האופן שבו העונה של באדיר התפתחה עד למשחק ביום שני היה שונה. לאחר כשנה וחצי בהן התרגל הקפטן לשחק לצידו של אלין טופוזאקוב, קיבל לצידו במרכז ההגנה את דגלאס דה סילבה. גוטמן שקל לאורך כל הקיץ להביא בלם ונסוג מכך בסוף, הימור שהוכיח את עצמו בהתחלה רק במקרה של הברזילאי. גוטמן שייך את החורים של תחילת העונה לכל חלקי הקבוצה, אבל בשיחות פנימיות הרבה שחקנים זיהו בבאדיר את החוליה החלשה. דווקא ברגע הזה החל השינוי, המערך האחורי התחבר והמחשבות המחודשות על הבאת בלם זר בינואר נגנזו.

הכימיה בין דה סילבה לבאדיר השתבחה משבוע לשבוע והמעמד האיתן של הקפטן אצל גוטמן רק התחזק. באותה תקופה אפילו החלו לדבר על חוזה חדש לבאדיר לעונה הבאה, אבל זה היה לפני המשחק מול בני יהודה. "בסך הכל, לבאדיר היתה עונה לא רעה בכלל", אומר בלם העבר של האדומים יעקב אקוהויז. "קשה לקבוע אם דווקא המשחק הקרוב יכריע, אבל עומדת בפני הצוות המקצועי החלטה לא קלה - האם להשאיר אותו בעונה הבאה כבלם ראשון. באופן טבעי, רואים שבאדיר כבר לא מהיר ובמשחק האחרון ללא דה סילבה זה ממש לא נראה טוב. למרות שהוא שומר על כושר גופני טוב, קבוצה שרצה לאליפות צריכה בלמים יותר מהירים. אם דה סילבה יעזוב בעונה הבאה, המצב האידיאלי יהיה להביא שני בלמים חדשים. למשל, פרנסמן מנתניה ואבי סטרול. אין שום בעיה, לדעתי, שבאדיר יהיה בלם שלישי ואפילו יוכלו להשתמש בו בקישור האחורי".

מבחן מנהיגות

למרות כל המחמאות מקודם, מימון עדיין לא שיפר את הבעיה המרכזית שלו: חוסר דומיננטיות. לבלם, אומרים בחיפה, חייבת להיות יותר השפעה ויותר יכולת מנהיגות. "שי הוא בחור חיובי בסך הכל", מעיד אחד הירוקים. "אבל הוא רחוק מלהיות מנהיג כמו טשיירה ודקל. בגלל שהוא לא מצליח לתפוס מקום של קבע בהרכב, נפגע לו גם הביטחון העצמי. רק במשחקים האחרונים מרגישים אותו יותר, אבל הוא עדיין צריך להשתפר בקטע הזה".

"למה מימון עדיין לא בלם קבוע במכבי? כי לפעמים צריך לדעת מתי להיוולד ובאיזה תפקיד", טוען בלם העבר, רפי אוסמו. "אין ספק בכלל ששי הוכיח במשחקים האחרונים יכולת מצוינת. העובדה היותר מרשימה היא שבכל פעם שמכבי חיפה היתה צריכה אותו העונה, הוא היה שם ובגדול. מאוד קשה לשחקן לשבת כל כך הרבה זמן על הספסל ולהציג יכולת גבוהה, וזה ההישג הגדול ביותר של שי. זה מראה על אופי חזק. הבעיה היא ששני הבלמים האחרים גם מצוינים. לטעמי, מימון כבר הוכיח שהוא יכול להיות הבלם הפותח בלי קשר למשחק הקרוב, ואם דקל יעזוב את חיפה אין מה לחשוש וצריך לבנות עליו להרכב".

גם באדיר, למרות הניסיון הרב, עדיין סובל מבעיית דומיננטיות. למרות הכבוד הרב שחקנים רוחשים לו, למרות שהוא מהיחידים שיכול להתבדח עם גוטמן תמיד, הקפטן האדום הוא עדיין לא המנהיג הנדרש. הגערות שהטיח בגל שיש, שעלה יותר מדי קדימה מול קביליו יפו, לא מייצגות במקרה שלו, ואת שיחות המוטיבציה בקבוצה מקיימים דווקא גילי ורמוט ואיתי שכטר.

גוטמן, מצידו, רוחש כבוד מיוחד לבלם הכל כך מעוטר שלו, שעדיין לא הביא אליפות להפועל תל אביב אחרי שעבר אליה ממכבי חיפה. אף אחד, למשל, לא העז לבקר אותו אחרי ההתנפלות על השופט במשחק הראשון מול עכו. "וואליד מקבל את הכבוד מכולם", אומר אחד האדומים. "אוהבים אותו בקבוצה ושומעים לו, אבל פרט לזה שהוא הולך להנהלה ומדבר איתם על בונוסים ומקבל יחס אחר מגוטמן, הוא ממש לא מורגש כקפטן. אפילו עם התקשורת הוא לא מדבר".

כשהדברים לא מגובים ביכולת טובה על המגרש, לבאדיר יש בעיה. כמו מימון, הוא צריך להראות ביום שני שהבעיה שלו היא שולית, שאפשר לבנות עליו בתור שחקן הרכב גם בעונה הבאה, ובמקרה שלו לתת גם חותמת בלתי מחיקה עם אליפות – המשימה לשמה שחקן ותיק כמוהו הובא לתל אביב. "העובדה שבאדיר לא נפצע וחיי חיים ספורטיביים למופת היא מרשימה", אומר יעקב הלל. "אבל זה לא תמיד מספיק. באדיר הוכיח עד היום שהוא שחקן נהדר וגם את השינוי בעמדה הוא צלח בצורה הטובה ביותר. הפועל צריכה לחשוב טוב אם הוא יכול להצעיד אותה לעוד עונה כזו. באירופה ראינו שהמהירות שלו לא תמיד מספיקה. משחקן כמו באדיר ועם הניסיון שלו אתה רוצה לראות מנהיגות ביום שני. אם שם זה לא יקרה, קשה יהיה להגיד כי הוא זה שצריך להיות הבלם הראשון בעונה הבאה. במקרה כזה, אין שום בעיה שהוא יהיה רק חלק מהסגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully