וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול

ליאון פרנק

20.4.2010 / 17:02

טמפה ביי פורחת, מינסוטה מגבירה קצב, המטס מתפוררים , אטלי מנפץ, סן דייגו מתעוררת וכמובן - הנו היטר של חימנז

בשבוע השני של העונה, כל הקבוצות שפתחו במשחקי חוץ חזרו הביתה, וזה עשה להן רק טוב. הפאדרס נתנו בראש ובכל שאר חלקי הגוף לברייבס בבכורה בבית (אבל הפסידו במשחקים הבאים), הטווינס פתחו סופסוף את "טרגט פילד" והיאנקיז הרגישו את טעמה של טבעת היהלום.

AL מזרח

מאזן הבית:

טמפה ביי – 3:10
ניו יורק יאנקיז – 3:9
טורונטו – 6:8
בוסטון – 9:4
בולטימור - 12:2

טמפה ביי תפסה את כותרות השבוע, כשבריצת אמוק עפה לשבעה ניצחונות רצופים ולראשות הבית עם המאזן הטוב בליגה כולה. היאנקיז, מאידך, זכו לבכורה אדירה בבית מול מאטסוי והאיינג'לס, בטורנטו קצת התקררו ובוסטון ובולטימור עדיין מחפשות את עצמן.

מלצר השבוע: ריקי רומרו העניק על מגש זהב לג'ייז את הניצחון על הווייט סוקס, כשבשמונה אינינגים נפנף לדאגאאוט 12 חובטי שיקגו והשליט נו-היטר עד לאותו אינינג. בסופו של יום, הגורל קבע כי אלכס ריוס יטיס כדור החוצה להומר של שתי ריצות – החבטה והראנים היחידים שרומרו נתן, אך הייתה זו רק נקודת דיו ככתם מזערי על דף לבן למגיש יליד קליפורניה.

צמד לעניין: בי.ג'יי. אפטון הסתכל על קרלוס פנייה וככל הנראה קינא. אחרת, קשה להסביר את הקוץ שהציק לו בישבן שלפתע הקפיץ אותו לקטגוריית חבטות הכוח: בניצחון החוץ על בולטימור, פנייה שיגר חבטה ליציע המרכזי כבר באינינג הראשון, ואז התעורר אפטון ורשם שורה נאה של שני הומרים (הראשונים שלו העונה) וארבע הכנסות לבסיס. בשני משחקים מול בוסטון, אפטון המשיך בדרכו החדשה, כשהעיף שניים מעבר למרכז המפלצת הירוקה בפנוויי: תחילה הייתה זו פצצה של שתי ריצות, למחרת דינגר של עוד שלוש. הרייז, גם בזכות אפטון, ניצבים במרומי האולימפוס של המייג'ורס, עם רקורד של 3:10 – הכי טוב בביזנס – ועם רצף של שבעה ניצחונות רצופים.

חבר, אני זוכר: ביום ההוקרה לג'קי רובינסון, היה זה אך סמלי שרובינסון קאנו יככב. שחקן הבסיס השני של הפסים, שנקרא על שם האגדה שחצתה את גבולות הגזע במשחק, העניק למשפחתו ואלמנתו של רובינסון זר פרחים ואות הוקרה מהמועדון, והתפנה לעקוץ את המלאכים מאנהיים בשני הומרים, ובסופו של יום צירף אל השורה שלו גם שלושה ריביז, שתי חבטות ושתי ריצות.

סינקר השבוע: האוריולס זקוקים לגלגל הצלה, ודחוף. בעוד אחת מהפתיחות הגרועות שלה, בבולטימור לא מצליחים לגמור משחק עם ניצחון. בסדרות מול טורונטו וטמפה הם הפסידו את שלושת המשחקים, ומול אוקלנד סחטו ניצחון בודד מתוך ארבעה, השני שלהם עד כה העונה. יממה לפני הניצחון, ה-O's היו כבר ביתרון 2:3 מול האייז, אבל הקלוזר שלהם שוב נחנק ברגע האמת: הפעם היה זה ג'ים ג'ונסון במקומו של מייק גונזאלס, שהרס את התסריט, כששבר את השמירה ממש בשליש התחתון של האינינג התשיעי. שתי זריקות פרועות שלו אפשרו לרחאי דייויס לעלות לבסיס ואז להתקדם הלאה לשני, כשלבסוף הוא קובע את תוצאת המשחק, 3:4 לאוקלנד עם החבטה של ריאן סוויני. ההחלטה של דייב טרמבלי להחליף את גונזאלס בג'ונסון אמנם הייתה מובנת, אך רק ימים יגידו אם ג'ונסון יצליח או שיהווה גרסת בת למקור הכושל. כך או אחרת, האוריולס בבעיה קשה, עם הימצאותם בצניחה חופשית ללא מצנח נראה לעין.

AL מרכז

מאזן הבית:

מינסוטה – 4-9
דטרויט – 6-7
קליבלנד – 6-6
קנזס סיטי – 8-5
שיקגו ווייט סוקס – 9-4

הטווינס יכולים לראות מעכשיו את השחקים באצטדיון הפתוח, ובצורה שבה הם משחקים, השמיים הם אכן הגבול. הם מקדימים את דטרויט בשני משחקים, כאשר התאוששות השבוע באה מכיוון האינדיאנס. בשיקגו לא יודעים את נפשם: הם במקום האחרון בבית, ואחרי רצף של ארבעה הפסדים רצופים, נמצאים במדרון.

כמה טוב שבאת הביתה: לראשונה מזה כמעט שלושים שנה, זכו שחקני הטווינס – וכן גם אוהדיהם – לצפות בקרני שמש במקום בתקרה לבנה בהביטם אל המרומים. "טארגט פילד" נפתח, והתאומים לא התרגשו יתר על המידה מול הגרביים האדומים מבוסטון. איש ה-189 מיליון ירוקים ג'ו מאוור רשם לעצמו היסטוריה נוספת עם דאבל ראשון על היהלום בידי שחקן ביתי, וג'ייסון קובל בכלל הפגיז, ובמספר מובנים: גם שורה סטטיסטית של שלוש חבטות, שני ריביז והומר בארבע הופעות, וגם הומראן שהעיף לשחקים למרחק של 130 מטר.

זריקה פרועה: הרויאלס בבעיה קשה. גם ככה הבולפן שלהם לוקה בחסר, אך הייתם חושבים כי לפחות יש להם את זאק גריינקי. אז זהו, שלא: עד כה העונה, גריינקי טרם הגיע לשחק, והוא רחוק מלהציג את יכולתו מעונת הסיי יאנג שלו משנה שעברה. השבוע מול הטווינס, גריינקי הגיש לשש חבטות, הוליך חמישה חובטים לבסיס, נתן ארבעה ראנים – שניים מהם רשומים לחובתו ופסל בסטרייקאאוט רק חמישה חובטים בחמישה אינינגים. לרויאלס צפויה עונה ארוכה מאוד אם גריינקי ימשיך כך.

נקלט בראדאר: הפתעה נעימה יש באוהיו, בדמותו של הקוריאני שין-סו צ'ו. הבחור מוביל את האינדיאנים בכל הקטגוריות ההתקפיות עם ארבעה הומרים ו-12 ריביז, ממוצע החבטות שלו עומד על 35 אחוז, בעודו עולה לבסיס במחצית מהפעמים שניגש לבסיס הבית. אחרי פתיחה חלשה ורצף של חמישה הפסדים, קליבלנד ברצף של ארבעה ניצחונות ומאזן של 50 אחוז (6-6): בארבעת המשחקים הללו, צ'ו עלה לחבוט 13 פעמים, מתוכן השיג שני הומרים, שלוש ריצות, שש חבטות ועשר מ-12 הכנסות הרצים שלו. מי אמר שקוריאנים לא יודעים לשחק?

AL מערב

מאזן הבית:

אוקלנד – 5-9
ל.א. איינגלס – 7-7
סיאטל – 7-7
טקסס – 7-5

האייז ממשיכים להוביל את בית המערב, ואחרי סדרה קשה מול היאנקיז, בה הפסידו שני משחקים, האיינג'לס נסעו לקנדה ולקחו לטורונטו את כל המשחקים (כקינוח, גנבו ניצחון נוסף מול הטייגרס בבית). טקסס נפלה מהמקום השני שבוע שעבר לאחרון השבוע.

תותחים כבדים: המחבטים של טקסס לוהטים אש מכדור הפתיחה של העונה. באמצע המחזור, לריינג'רס היו שלושה חובטים בחמישייה העליונה של חובטי האמריקן ליג, וכולם מעל 40 אחוזי הצלחה (חואקין אריאס 44 אחוז, ולדימיר גררו 42.4 אחוז ונלסון קרוז 41.4 אחוז). מאז, היחיד ששרד והמשיך להיות נוכח בעשירייה הראשונה הוא גררו (עם 34.8 אחוז), אך קרוז טרם התקרר: עם 31.7 אחוז בממוצע חבטות, הוא מוביל גם את הליגה בהומרים (7) והכנסות רצים (15).

מלצר השבוע: אחרי שתי הופעות יציבות אך ללא ניצחון, השיג סופסוף בן שיטס, האס של האייז, את ה-W המיוחל. בשישה אינינגים, אפשר שיטס רק לחמישה חובטי בולטימור לעלות לבסיס, פסל ארבעה והכי חשוב – לא הרשה ריצות חובה. לאייז רוטציית מגישים יציבה ואמינה, וב-12 מ-14 המשחקים שלהם עד כה, לכל ארבעת הפותחים שלהם ניצחון אחד לפחות, כשרק ברט אנדרסון רשם לעצמו הפסד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

NL מזרח

מאזן הבית:

פילדלפיה – 4-8
פלורידה – 5-8
אטלנטה – 5-7
וושינגטון 6-7 -
ניו יורק מטס – 8-5

מישהו אמר סטטוס-קוו? זה מה שהולך בבית המזרח. הפיליז ממשיכים להיות – נו, הפיליז, המארלינס והברייבס הולכים ראש בראש. והמטס? הם בדרך לשלוח כמה מכתבי פיטורין העונה. אפילו הנשיונאלס עברו אותם בסיבוב.

בוערים בכל הצילינדרים: נראה כי הפיליז לא סופרים הן את הציפיות והן הלחץ שכבר הכתיר אותם כאלופי הבית ושל הליגה כולה עוד בטרם נפתחה העונה. באמצע השבוע הם השיגו את הפתיחה הטובה ביותר שלהם מאז 93', 1:7– כן, העונה ההיא עם לני דייקסטרא וג'ון 'קרקי' קרק, שהסתיימה עם השיגור הבלתי נשכח של ג'ו קרטר – מה שייתכן שנותן איתות כי ההיסטוריה עומדת לחזור על עצמה. תחילה היה זה צ'ייס אטלי, שניפץ כל זכר לכדור במשחק מול וושינגטון, פעמיים. בכך הוא הכפיל את סך ההומרים שהיו לו עד לאותו משחק (2) בניצחון, כששיין ויקטורינו חבר אליו כדי לדפוק דינגר משלו. השניים היו אחראיים ישירים לתשע מתוך 14 הריצות שפילי רשמה על חשבון קבוצת הבירה, כשיחדיו ציינו תשעה ריביז. יומיים לאחר מכן, היה זה האלאדיי שהמשיך בפורמה שלו: בשמונה אינינגים אמנם העניק שמונה חבטות למארלינס, אך הדגים הצליחו להכניס רק שתי ריצות, בעודו מקנח בארבעה סטרייקאאוטים. בכלל, בקטגוריה הזו האלאדיי מהמובילים במייג'ורס עם 21 ב-24 אינינגים סך הכל, כשהוא בהחלט נראה כרגע כמו המגיש האימתני ביותר בליגה.

טיפת מזל: בשקט בשקט, דרק לואו חוצב את הדרך עבור הברייבס. עד כה העונה, כלל הפיצ'רים הפותחים של אטלנטה נראים טוב, אך לואו, עם קצת מזל, פתח טוב מכולם – עם מאזן 0:3. מול הרוקיז הוא השיג את ניצחונו השלישי, כשבחמישה אינינגים היה חלש – שבע חבטות, שתי הולכות, חמש פסילות, ארבע ריצות (שלוש לחובתו), אך האמיצים חיפו עליו עם התקפה טובה בדרך לניצחון 5:9. בסך הכל, יש ללואו עד כה העונה 12 הולכות לבסיס, תשע ריצות חובה, 16 חבטות ורק 11 סטרייקאאוטים ב-17 אינינגים, עם ERA חלש של 4.67, אבל ברקורד הקבוצתי הוא חתום על שלושה משבעת הניצחונות של אטלנטה.

המספר הנוסף: מול הפיליז הלוהטים והאלאדיי המצוין, חורחה קאנטו נאלץ לסיים את רצף עשרת המשחקים, במהלכו הצליח לרשום לפחות חבטה ו-RBI אחד בכל משחק. ייתכן שהוא כבר יוצר רצף חדש – בשני המשחקים מאז ההפסד, קאנטו הצליח לרשום לעצמו חבטה. עניין נוסף שיש לשים עליו עין הוא קטגוריית הכנסות הרצים, אותה מוביל קאנטו עם 16 – אחת יותר מהמכונה שנקראת אלברט פוחולס.

NL מרכז

מאזן הבית:

סט. לואיס – 4-9
פיטסבורג – 5-7
מילווקי – 7-5
שיקגו קאבס – 8-5
סינסנטי – 8-5
יוסטון – 9-3

הקרדינלס עדיין בראש הבית, במיוחד לאור התפוקה של פוחולס (שני בהומרים ובריביז) והעזרה שהעניק בראד פני השבוע. פיטסבורג מפתיעה במקום השני, וכל שאר הקבוצות מחפשות את עצמן. על יוסטון עדיף לא לדבר.

כמה טוב שבאת הביתה: במשחק הראשון של השבוע, הקאבס פתחו את העונה הביתית ב"ריגלי פילד", ומול קהל אוהדיהם נעלם חוסר היציבות כלא היה. הקאבס הראו, בדיוק כמו באינטראקציה מינית, ששלישיה אינה יותר מדי, כשקסאווייר ניידי הטיס את הכדור החוצה להומר של שלוש ריצות, ומיד אחריו הצטרפו ג'ף בייקר ואראמיס רמירז להומרים בני שניים כל אחד.

מלצר השבוע: בראד פני הגיש אאוטינג חזק מול האסטרוס ביום רביעי, כשבניצחון הקרדינלים 1:2 הרשה רק שלוש חבטות, פסל ארבעה חובטים ולא נתן לאסטרוס העלובים להכניס רצים כלל בשבעה אינינגים.

סינקר השבוע: למרות ההתאוששות שהחלה יוסטון להראות לאחרונה, היא עדיין זוכה בקטגוריה הזו. שלושה ניצחונות מתוך 12 אפשריים זה עצוב, עגום, עלוב ומעט מדי, ברקורד שהיה הגרוע בענף – עד שהגיעו האוריולס. נראה אם יצליחו שם בטקסס להתאפס ולשמור על שינוי הפאזה.

נקלט בראדאר: בפיטסבורג מצליחים להתהדר במקום השני בבית הרבה לפני סינסי, מילווקי והקאבס, ולא מעט בזכות גארט ג'ונס. אמנם, אחוז החבטות שלו נמוך (20.9), אך למרות זאת הוא מצליח להוביל את הקבוצה בהומרים (3) והכנסות רצים (10). קשה לדמיין את הפיראטים מקדימים את כל אלה ללא עזרתו של האאוטפילדר הימני.

NL מערב

סן פרנסיסקו – 5-8
סאן דייגו – 6-7
ל.א. דודג'רס – 6-6
קולורדו – 7-6
אריזונה – 8-5

בני המפרץ ממשיכים בדרכם, כשטים לינסקאם ממשיך להוביל את הדרך. צעירי סן דייגו חזרו גם הם הביתה והנחילו לברייבס תבוסה צורבת (הם סיימו את השבוע ברצף של ארבעה ניצחונות רצופים) וקולורדו שיחקה אותה בהפתעת העונה עד כה, עם הנו היטר של האס אובלדו חימנז. הדודג'רס מגמגמים אבל מראים סימני התאוששות: מאזן של 50 אחוז, כשקמפ שלישי בהומרים בליגה (5) ורביעי בהכנסות רצים (15), בעוד אנדרה אית'ייר מפתיע כחמישי בממוצע חבטות (38.9%).

כמה טוב שבאת הביתה: גם הפאדרס פתחו, סופסוף, את העונה בבית, ועם החזרה הביתה שינו גם פאזה. הם הוציאו את כל התסכול שלהם על הברייבס המסכנים, וללא רחמים הנחיתו עליהם מכה אחר מכה. במשחק הראשון בסדרה, ביום שני שעברה, הראה לוח התוצאות בתום האינינג הרביעי 0:10 לסן דייגו, כשבסוף זה נגמר ב-2:17 לפאדרס, כאשר 17 הריצות היו שיא לסך ריצות לקבוצה בודדת בתולדות "פטקו פארק" – ביתית או אורחת. בשש עליות לצלחת, קייל בלאנקס הכניס חמישה רצים, חבט שלוש פעמים, דפק הומר וכן רשם לעצמו שלוש ריצות משלו, בעוד חברו ויל ונאבל חובר אליו עם ארבע ריצות, שלוש חבטות, שני ריביז ודינגר.

לא רואה ממטר: זה בדיוק מה שאובלדו חימנז עשה, כשקבע היסטוריה כמגיש הראשון בתולדות הרוקיז לזרוק לנו-היטר. בתשעה אינינגים, חימנז זרק לשבעה סטרייקאאוטים, הוליך שישה ולא נתן ריצה אחת לרפואה, בעודו מעיף את חובטי הברייבס בניצחון 0:4. חימנז נפטר מ-15 החובטים האחרונים מולם התייצב כדי לחקוק את שמו בספרי קולורדו, כשדווקא בשלבים האחרונים של המשחק הגיש במהירויות שנעו בין 120 ל-130 קמ"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully