וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טובים השניים

20.4.2010 / 14:20

הקרב בין אינטר לברצלונה יספק גם הצצה לכאב הראש הגדול של דונגה לקראת המונדיאל: איך משלבים בין שני המגנים הימניים הטובים בעולם, מייקון ודני אלבס. האם להיכנע לדעת הקהל ודעתו הנחרצת של קאפו, או אולי לשמוע בעצתו של טוסטאו?

בספטמבר 2009, לאחר שברזיל כבר הבטיחה את עלייתה למונדיאל בדרום אפריקה, הגיעה צ'ילה להתארח במשחק שנערך בסלבדור, בירת מדינת באהיה בברזיל, במסגרת בית המוקדמות הדרום אמריקאי. עבור דני אלבס, יליד המקום, הייתה זו חזרה מרגשת הביתה ואנשי באהיה יצאו מגדרם כדי להעניק לו את תחושת השייכות. האוהדים במדינה קראו לדונגה לאפשר להם לחזות מקרוב בנציג שלהם בנבחרת ולהרכיבו בין ה-11 הפותחים, בניגוד לתכנונים המוקדמים שלו. אולי עקב הלחץ הציבורי, אולי מפאת ההרכב החסר והעובדה כי המטרה כבר הושגה - דונגה נעתר לבקשה, אך עם שינוי קל. הוא לא בחר באלבס על פני מייקון, המגן הקבוע שלו ושנוא נפשם של אנשי באהיה באותו שבוע, אלא שילב את שניהם בהרכב.

ההימור השתלם למאמן הברזילאי, כשהסלסאו ניצחו 2:4 משלושער של נילמאר ואילו אלבס הצטיין לעיני חבריו ואוהדיו האישיים. אלא שהמשחק הזה, כך מסתבר, היה יוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל. בתוכניות של דונגה לקראת המונדיאל נמצא אלבס בן ה-27 על תקן של גיבוי להרכב, כשמייקון המבוגר ממנו בשנתיים הוא המגן הימני הראשון באופן שאינו ניתן לערעור. גם הדומיננטיות חסרת התקדים ביחס למגן שהציג בסביליה והיכולת הנהדרת בברצלונה, לא עשו את ההבדל עבור אלבס, המגן הימני היקר בעולם, למי ששכח.

פחות מחודשיים לפני המונדיאל שיהיה עבור שניהם אירוע השיא בקריירה ככדורגלנים, אלבס ומייקון נפגשים עם קבוצותיהם בחצי גמר ליגת האלופות. המון מוטל על הכף כאן מבחינת ברצלונה ואינטר, אך גם מבחינת שני המגינים הימניים שנחשבים לטובים בעולם בשנתיים האחרונות. אלבס נמצא כרגע בעמדת נחיתות וזקוק לעזרת חבריו. אם הם ימררו את חייו של מייקון ויחשפו ליקויים הגנתיים במשחק שלו, אלבס יוכל לא רק לטעון שהוא טוב יותר אלא לדרוש את המקום בהרכב הפותח של הנבחרת ולזכות לתמיכה בלתי מסויגת מצד התקשורת וקהל האוהדים שגם כך מצדד בו. בכל מקרה אחר הוא ימשיך לראות את הגב של מייקון.

תחרות בריאה

מהרגע שמונה דונגה לתפקיד מאמן נבחרת ברזיל הוא הבהיר לכולם שלנעליו של קאפו יכול להיכנס רק אחד – מייקון. כבר ב-2006 הפך מייקון, בזכות ההבנה הטקטית והנתונים הפיזיים ששידרגו את משחק ההגנה שלו, למספר 2 הבכיר של הסלסאו. בקופה אמריקה 2007 רשם טורניר נהדר שרק ביסס את מעמדו, כשבמקביל דרך כוכבו גם באינטר. בגמר של אותו טורניר פגשה ברזיל את היריבה המרה ארגנטינה, ובמהלך המחצית הראשונה ביצע דונגה שינוי כשהקים את דני אלבס מהספסל והציב אותו לפני מייקון, כקשר בצד ימין. השניים שיתפו פעולה בצורה יוצאת מן הכלל, כשאלבס אף כובש ב-0:3 הגדול בדרך לזכייה בתואר.

למרות השינוי שביצע אלבס, אז עדיין מגן סביליה, במשחקה של נבחרתו, אותו גמר רק קיבע את מעמדו של מייקון כמגן הימני הבכיר ואת זה של אלבס ככלבויניק החדש של הסלסאו. "בקופה אמריקה שיחקנו יחד בצד ימין והרגשתי טוב", הודה מייקון לאחרונה כשהתבקש להתייחס ליריבות המדוברת בין השניים. "אין בינינו שום יריבות, רק תחרות בריאה על מקום בהרכב. ברור לי שאנחנו עושים כאב ראש לדונגה. כרגע אני המועדף בתפקיד המגן ואני רוצה לשמור על המקום שלי בלי קשר למה שאנשים חושבים".

ההערה של מייקון לגבי דעת הקהל לא הייתה מקרית. המגן המצוין של אינטר, שמוכיח את יכולתו מדי שבוע בליגה הקשוחה בעולם והיווה חלק חשוב באליפויות האחרונות של הנראזורי, מרגיש כי הציבור עומד באופן די נחרץ לצידו של אלבס. שחקנה של ברצלונה הוא למעשה פליימייקר במסווה של מגן ימני. אחד שמחזיר את הברזילאים לאחור, לימי ה"ז'וגו בוניטו" מהם רחוק הכדורגל של דונגה שנות אור. "מייקון הוא המגן הימני הפותח כרגע, אבל דני מוכשר יותר, סגנון המשחק שלו דומה מאוד לשלי והעמדה תהיה בבעלותו יום אחד", טען קאפו, קפטן הנבחרת לשעבר ומי שייזכר יחד עם קרלוס אלברטו כאחד משני המגינים הימניים הגדולים של ברזיל. "אין ספק שאלבס הוא היורש הטבעי שלי בנבחרת. הוא רק צריך לאזור סבלנות".

עזרה ראשונה

בעוד קאפו בטוח שאלבס הוא היורש שלו, הפרשנים נוטים דווקא להשוות את מייקון אליו ואת אלבס למגן אגדי אחר, שמאלי בכלל. אחד בשם רוברטו קרלוס. גם אלבס, כמו מושא ההשוואה שלו, מצטיין בעיקר בחלק הקדמי ומציג לראווה בעיטות חופשיות נהדרות, בעוד בחלק ההגנתי הוא מעט לוקה בחסר. לא מפתיע, אם כך, שהשניים הללו, אלבס ורוברטו קרלוס, מוזכרים כעת כמי שיכולים לפתור את הבעיה שנוצרה לברזילאים בצד שמאל של ההגנה. רוברטו קרלוס חגג לאחרונה את יום הולדתו ה-37 והצהיר על רצונו לחזור לנבחרת, בעוד אלבס הבהיר כי ישחק "איפה שדונגה רק ירצה, העיקר שאוכל לעזור לנבחרת".

למרות שמגן קורינתיאנס זוכה לתמיכה גדולה בקרב האוהדים, במיוחד לאור האכזבה מהתצוגות של החבורה שנוסתה בתפקיד בשלושה השנים האחרונות, יש מי שטוען כי זו בדיוק ההזמנות ליצור הרכב בו משולבים מייקון ואלבס גם יחד. "לדונגה יש את שני המגינים הימניים הטובים בעולם, למה לא לנצל את זה?", תהה טוסטאו, כוכב העבר של ברזיל. "יש ספקות לגבי עמדת המגן השמאלי אז אלבס יכול לאייש אותה בלי שום בעיות. אם לא, תמיד אפשר לשבץ אותו בצד ימין של הקישור במקום אלאנו. אלבס ומייקון, יחד עם קאקה, הם שלושת השחקנים הטובים בנבחרת. אסור לוותר על אף אחד מהם".

בגביע הקונפדרציות בקיץ הקודם היה זה אלבס שקיבל את הצ'אנס במשחק הראשון. ברזיל אמנם ניצחה אז 3:4 את מצרים, אבל קשה היה להתעלם מהחורים שהותיר דני אלבס באגף, כאשר שנייים מן השערים שספגה ברזיל נרשמו לחובתו. הפאשלה עלתה לו בירידה לספסל לשלושה משחקים, עד שבחצי הגמר הוקפץ לעמדת המגן השמאלי וענה עם שער ניצחון בכדור חופשי לרשת ארצות הברית בדקות הסיום. מישהו אמר רוברטו קרלוס?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חובת ההוכחה

לאחר ששנת 2009 היוותה קפיצת מדרגה עבור שניהם – מייקון עם עונה דומיננטית באליפות של אינטר, אלבס אחד משחקני המפתח בשנה הקסומה של ברצלונה – 2010 לא בישרה על נסיגה כלשהי. אמנם מייקון נראה תשוש לעיתים, אך עדיין מדובר במגן ימני קלאסי, כזה ששם דגש על ההגנה ומסוגל לתמוך בכל עת בחלק הקדמי. למרות שהוא נחשב לסולידי מבין השניים ואלבס לווירטואוז, מייקון הוכיח בשער הנפלא שהבקיע לרשת יובנטוס בסוף השבוע כי גם לו יש שורשים ברזילאיים, עם הקפצות שנלקחו מחופי ריו ובעיטת פגז שחרכה את הרשת של ג'אנלואיג'י בופון.

בעוד אצל מייקון קשה לשים את האצבע על נקודות תורפה משמעותיות, שכן מדובר בשומר נהדר ושחקן בעל יכולות פיזיות מדהימות, על אלבס עומדת עדיין חובת ההוכחה בכל הקשור ליכולת ההגנתית. המגן הדינמי מונע מתשוקה התקפית מובנת ולעיתים נוטה לשכוח את עמדת המוצא שלו. המשחק נגד אינטר יהווה עבורו מבחן משמעותי, בעיקר כשכל פעולה הגנתית שלו תושווה מיד למגן הימני של היריבה.

ב-2002 עמדו לרשות מרסלו ביילסה בנבחרת ארגנטינה שניים מחלוצי העל של הכדורגל העולמי באותם ימים - הרנן קרספו וגבריאל באטיסטוטה. המאמן התעקש ששניהם חלוציים מרכזיים, בעלי סגנון משחק זהה, ולא רצה לצוות אותם יחד בהרכב. לא מעט בארגנטינה עדיין סבורים כי ההחלטה הזו עלתה לאלביסלסטה בהדחה מוקדמת כבר בשלב הבתים. אצל ברזיל הדילמה היא בעמדת המגן הימני, אבל לדונגה יש את הקו שלו ואפשרות השילוב אינה קורצת לו. מאמן נבחרת ברזיל יעקוב מקרוב אחר צמד המפגשים בין אינטר וברצלונה. מייקון ינסה לא לפשל, עבור אלבס זו ההזדמנות לשנות למאמנו את דרך החשיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully