וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקדימו את זמנם

19.4.2010 / 13:40

עם כל הכבוד לכריסטיאנו רונאלדו, הכוכבים האמיתיים בנבחרת המחזור של אירופה הם מייקון ורובן, שהגישו מתאבן מוצלח במיוחד לקראת חצאי גמר ליגת האלופות. ענבל מנור מציג את ה-11 שעשו את השבוע, בהם גם שחקן מברצלונה. העיר, לא הקבוצה

במחזורים האחרונים של העונה, כשהרגליים עייפות ומפלס הלחץ עולה, הכל הופך להיות משחק של עצבים חזקים. הטקטיקה מפנה את מקומה ואסור, אבל פשוט אסור, למצמץ. באיירן מינכן, למשל, ניתבה את הלחץ להתפוצצות ב-0:7 על האנובר. רומא הפגינה אופי וחזרה מפיגור בדרבי מלא יצרים. לעומתן, צ'לסי וברצלונה מצמצו ואיבדו נקודות. כך, שבועות ספורים לסיום העונה, נקודה בלבד מפרידה בין הראשונות באיטליה, אנגליה וספרד. בבונדסליגה הפער הוא שתי נקודות. וואלה! ספורט מנסה לעשות סדר בקרבות האליפות הצמודים ומגישה לכם את נבחרת המחזור השבועית שמכילה שחקנים עם עצבי ברזל. בשביל לפגוש את הכוכב האורח, ניסע השבוע לבלגיה, שם האליפות כבר הוכרעה.

שוער

ז'וליו סרג'יו - רומא

הדרבי דלה קפיטלה, בו גברה רומא 1:2 על לאציו, מסמל בעצם את העונה כולה. הג'אלורוסי ספגו שער מוקדם ונראו רע מאוד, אבל ידעו לקום מהקרשים ולבצע מהפך בדרך לניצחון שהשאיר אותם בראש הסריה A. ברגעים הקשים במשחק, השוער הברזילאי היה האיש של רומא. סרג'יו בן ה-31 הגיע לטריגוריה בקיץ 2006 כשוער שלישי. רק העונה קיבל הזדמנות ראשונה לשחק ודחק מההרכב את מתחריו. סרג'יו שמר את רומא במשחק במחצית הראשונה והדף פנדל של פלוקארי בדקה ה-48, רגע לפני המהפך. רומא עברה בהצלחה מבחן אופי לא פשוט וגם את מה שנראה כמשחק הקשה ביותר שלה עד תום העונה.

הגנה

מגן ימני: מייקון – אינטר

48 שעות לפני הדרבי של רומא, נראתה אינטר במצוקה קשה בדרבי ד'איטליה מול יובנטוס. 10 שחקני הביאנקונרי הסתגרו בהגנה והקשו את החיים על האלופה. אינטר התקשתה לפצח את הבונקר וסבלה מיום נורא של דייגו מיליטו שדאג להחמיץ בשלומיאליות את המצבים הבודדים של קבוצתו. ואז הגיעה הדקה ה-75. הכדור נהדף לעבר מייקון. עצירה אחת בברך, הקפצה מעל אמאורי, עוד אחת על הברך וטיל אדיר לרשת של בופון. שער שיתחרה על תואר שער השנה בעולם. שער ששווה מקום בנבחרת המחזור.

בלם: מייקל דוסון – טוטנהאם

הבלם בן ה-26 היה הגיבור הטראגי של חצי גמר הגביע, כשהחלקה שלו הובילה לשער הראשון של פורטסמות בהארכה. דוסון לקח קשה את הטעות והחליט להחזיר. הוא היה מבריק ב-1:2 על ארסנל ברביעי וטוב עוד יותר בניצחון על צ'לסי בשבת. דוסון רשם משחק הקרבה מופלא, שם את הגוף פעם אחר פעם מול ניסיונות הכיבוש של צ'לסי ושימש כתחנה אחרונה, כל זאת אל מול עיניו הבוחנות של פאביו קאפלו ביציע. טוטנהאם השלימה שלושה ימים נפלאים ותפסה שוב את המקום הרביעי. בשבת, הספרס מגיעים לאולד טראפורד.

בלם: מתיו דלפייר – שטוטגארט

אחד הסיפורים המדהימים ולא מדוברים מספיק בבונדסליגה העונה הוא זה של שטוטגארט. בתחילת חודש דצמבר החליף כריסטיאן גרוס השוויצרי את מרקוס באבל על הקווים. מאז, השוואבים השיגו 12 ניצחונות ליגה לצד שני הפסדים ושתי תוצאות תיקו ועלו מירכתי הטבלה לשיפולי הצמרת. אחרי ה-1:2 על לברקוזן בשבת, גרוס ושחקניו מפנטזים גם על המקום השלישי המוביל מוקדמות האלופות. דלפייר, הקפטן הצרפתי בן ה-29, היה האיש של שטוטגארט במשחק הגנה שקט, אגרסיבי ואחראי. דלפייר הנהיג מאחור וגם דאג להוציא את חבריו קדימה במסירות חכמות.

מגן שמאלי: דידאק – אספניול

מסתבר שברצלונה היא קבוצה אנושית שאפילו ניתנת לעצירה. אספניול, במשחק הגנתי חכם, צופפה והצליחה למנוע מהמכונה המשומנת של פפ גווארדיולה הזדמנויות לסכן את השער. למעשה, כמעט כל שחקני אספניול השתתפו במגננה, אך דידאק הרשים במיוחד. המגן הקטלאני בן ה-20 פתח בפעם התשיעית בלבד העונה, הקשה את החיים על דני אלבס והצליח לסגור את הצד החזק של הבלאוגרנה. אלבס סיים את המשחק עם כרטיס אדום ודידאק עם חוזה חדש – שישאיר אותו במועדון עד 2015 .

קישור

אריאן רובן – באיירן מינכן

האמת, נגמרו כבר הסופרלטיבים. ההולנדי המעופף הוביל את הבווארים לעוד תצוגת תכלית טוטאלית ב-0:7 על האנובר. רובן וחבריו לא נלחצו מהניצחון של שאלקה ועלו לאליאנץ ארנה במטרה לדרוס. ההולנדי ניצח על התזמורת עם שלושער ובישול והמספרים שלו מדברים בעד עצמם: 19 שערים ושבעה בישולים בכל המסגרות במה שמסתמנת כעונה הטובה בקריירה שלו. ברביעי, ליון תגיע למינכן באוטובוס למפגש הראשון בחצי גמר ליגת האלופות. לקלוד פואל יהיה הרבה זמן במהלך הנסיעה לשבור את הראש בשאלה שתכריע את ההתמודדות – איך עוצרים את רובן?

יוהאן קבאיי – ליל

בעוד מארסיי נראית בדרך הבטוחה אל התואר, את מרבית העניין בצמרת הצרפתית מרכז הקרב על המקום השלישי. ליון, מונפלייה, בורדו וליל נלחמות על הכרטיס היוקרתי למוקדמות הצ'מפיונס. בראשון, ליל שיפרה עמדות עם 0:4 מוחץ לרשת מונאקו. ליל, הקבוצה האטרקטיבית ביותר בצרפת, נהנתה מעוד הצגה של האס שלה. קבאיי כבש פעמיים, בישל והוסיף אש לצמרת הרותחת ממילא בליג 1. הקשר בן ה-24 נהנה מעונה פנטסטית, זוכה להתעניינות בקרב קבוצות הפרמיירליג ועדיין מחכה לטלפון מדומנק.

פול סקולס – מנצ'סטר יונייטד

כדורגל הוא משחק הפכפך. במשך 90 דקות בדרבי החם של מנצ'סטר נראה היה כי צ'לסי תשלוף את בקבוקי השמפניה בתום המחזור. ואז הגיע סקולס והנחיל לסיטי עוד הפסד בדרבי בתוספת הזמן. אחד השחקנים המבוגרים במגרש נגח את שער הניצחון וטרף את הקלפים שלושה שבועות לסיום העונה. "ההשפעה שלו על הקבוצה לא עומדת בסימן שאלה. כולם יכולים לראות את זה", החמיא אלכס פרוגוסון לקשר שלו בסיום. ביונייטד היה מי שנזכר בשער נגיחה דומה שכבש סטיב ברוס לרשת שפילד וונסדיי ב-1993 בדרך לאליפות היסטורית.

גארת בייל – טוטנהאם

הוולשי הצעיר והמוכשר ידע ימים קשים מאז הגיע לווייט הארט ליין ב-2007. הוא סבל מפציעות מרובות, התקשה לתפוס מקום בהרכב ובעיקר סבל מ"קללת גארת בייל" – ב-24 משחקי ליגה בהם שותף, טוטנהאם לא ניצחה. הארי רדנאפ המשיך להאמין בבייל, הסיט אותו לאחרונה לעמדת הקשר השמאלי והוולשי פורח. בייל היה בלתי ניתן לעצירה מול צ'לסי, חרש את הקו השמאלי ולא הפסיק להטריד ולאיים על פטר צ'ך. את השער השני הוא כבש בתום מבצע אישי מבריק וסיומת ברגל ימין. "הוא אתלט מדהים שיכול לרוץ כל היום. יש לו הכל", פרגן רדנאפ לבן טיפוחיו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

התקפה

נינו – טנריפה

גם תחתית הלה ליגה מבטיחה עניין עד תום העונה כאשר מאבק הירידה מתחמם. חרז, ויאדוליד וטנריפה מסרבות להרים ידיים ומספקות תוצאות מפתיעות מדי שבוע. טנריפה סיפקה את ההפתעה התורנית כשהדהימה את חטאפה 2:3 והתקרבה מרחק נקודה מחוף מבטחים. נינו, גיבור העלייה שהרשית 29 פעמים בעונה שעברה, כבש שלושער והעלה את מאזנו ל-13 שערים העונה. רגע לפני גיל 30, בעונתו השנייה בלה ליגה (הראשונה הייתה כושלת והסתיימה בירידת ליגה עם לבאנטה), נינו זוכה לפריחה מאוחרת. האם זה יספיק לקבוצתו להישאר בליגה?

כריסטיאנו רונאלדו – ריאל מדריד

לבלאנקוס היו 24 שעות לעכל את משמעות ה-0:0 של ברצלונה בדרבי. ואכן, ריאל עלתה למפגש הביתי עם ולנסיה קבוצה נחושה שיודעת מה היא רוצה ומה עליה להשיג. מעל כולם בלט רונאלדו. השחקן היקר בעולם לא רוצה לסיים את עונת הבכורה שלו בברנבאו ללא תואר. הפורטוגלי לקח את המשחק עליו, לא הפסיק לרוץ, פרגן לחברים וסיים עם שער שהגיע אחרי מספר החמצות. לא בטוח שהניצחון יספיק לתואר אליפות, אבל דבר אחד כבר אפשר להגיד. עזבו אתכם מראול, גוטי, קאקה וצ'אבי אלונסו. ריאל מדריד הנוכחית היא קבוצה שמונהגת על ידי איש אחד – כריסטיאנו רונאלדו.

כוכב אורח

מתיאס סוארז – אנדרלכט

לידיעתכם, לא רק בישראל מונהגת שיטת הקיזוז. אנדרלכט סיימה את העונה הסדירה בבלגיה עם יתרון 12 נקודות על פני קלאב ברוז', שקוצץ לשש בלבד. באנדרלכט לא בכו על שינוי השיטה ודיברו על המגרש. הפלייאוף העליון בבלגיה אמנם אורך שני סיבובים (10 משחקים), אבל לאנדרלכט הספיקו שישה על מנת להגדיל את הפער ל-14 ולחגוג אליפות 30. הקבוצה של אריאל ג'ייקובס עשתה זאת בסטייל עם ניצחון חוץ 1:2 במשחק העונה, כשסוארז מבקיע את השער השני בדקה ה-89. הארגנטינאי הנפלא בן ה-22, סיים עונה נהדרת וזוגיות מופלאה עם ילד הפלא, רומלו לוקאקו בחוד. אנדרלכט מחזירה לעצמה את תואר האליפות לראשונה מאז 2007.

שווים אזכור

היינץ מולר (מיינץ) – הפתעת העונה בבונדסליגה

בן ווטסון (וויגאן) – מהפך מדהים (1)

מתיו טיילור (בולטון) – מהפך מדהים (2)

איבן ראקיטיץ' (שאלקה) – מגאת לא מרים ידיים

דניס אולייש (אוקזר) – מתקרב למקום השני

אזקיאל לאבצי (נאפולי) – מאוחר מדי

מירקו ווצ'יניץ' (רומא) – שחקן העונה של הג'אלורוסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully