וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שראה הכל

19.4.2010 / 10:50

אספניול סיפקה לצופה ז'וזה מוריניו שיעור חשוב נוסף למה שקורה כאשר מצופפים את המגרש מול ברצלונה עם 10 שחקנים, ומי כמוהו ישמח ליישם זאת בשלישי בערב. תומר יצחק מסכם מחזור בספרד ובוחר את השחקן המשתפר של 2010

מדד הפנטסטיקוס

ז'וזה מוריניו ישב בביתו במילאנו במוצאי שבת ונהנה ממה שראה בדרבי הקטלוני בקורנייה אל פראט. אספניול באה בגישה לוחמנית, הסתגרה היטב בחלק האחורי וכפתה על ברצלונה 0:0 כדי להוכיח שוב כי הקבוצה של פפ גווארדיולה מתקשה מול יריבות שמצופפות עם 10 שחקנים ומרבות לבצע עבירות. זה קרה לבארסה מול אלמריה בתחילת העונה, פעמיים מול קאזאן ופעמיים מול אספניול, גם אם במשחק שנערך בקאמפ נואו ליקטה אלופת אירופה את שלוש הנקודות. הלהטוטנים במדי הבלאוגרנה צריכים להיות כל העת בתנועה. כשהשחקנים מנגד עוצרים אותם פעם אחר פעם (בכל דרך ואמצעי העומדים לרשותם) הם חווים תסכול ונעלמים.

אינטר כבר שיחקה העונה מול ברצלונה בליגת האלופות, כאשר במשחק באיטליה נפרדה ממנה בתיקו מאופס ובקאמפ נואו התבטלה לחלוטין בפני יריבתה ונוצחה 2:0. מוריניו למד מהמקרים הקודמים ויודע שלמפגשי הנוקאאוט יש אורח חיים אחר לגמרי. תיקו ביתי ללא שערים, כמו זה שחילצה אספניול, דווקא יכול לשרת את הפורטוגלי שמתמחה במאבקים טקטיים מסוג זה. עבירות רבות על מחזיקי הכדור והאטת הקצב מוציאים את העוקץ מברצלונה והופכים את משחק המסירות שלה לפחות אפקטיבי. עובדה, קרלוס קאמני לא נדרש למאמץ מיוחד כדי לשמור על שער נקי בשבת. כדי שגורלו של ז'וליו סזאר יהיה זהה, אולי כדאי למוריניו להרים טלפון למאוריסיו פוצ'טינו.

מדד הגלקטיקוס

במחזורים הראשונים ואפילו עוד בעונה שעברה לא היה ספק לגבי נקודת התורפה בהרכב של ריאל מדריד. כל האצבעות הופנו לעברו של מרסלו, שהתקשה להפנים את דרישות העבודה בתפקיד המגן השמאלי והשאיר זיכרונות מרים לאוהדי ריאל מקיצונים ימניים מסוגו של חסוס נבאס. הימים עברו, מנואל פלגריני, בניגוד לדעת הקהל והפרשנים, לא ויתר על הברזילאי המושמץ ושיבץ אותו בחלק גדול מהמשחקים בקישור. מרסלו צבר ביטחון רב, הפגין את היכולות הטכניות המוכרות עוד מימיו כילד פלא ברזילאי והפך למלך הבישולים של ריאל.

נגד ולנסיה, למרות שזו הציגה יכולת התקפית עלובה והמחישה את פערי הרמות העצומים בליגה במשחק בו השנייה ביטלה את השלישית בדרך ל-0:2 קל מהצפוי, מרסלו הצליח להרשים גם כמגן שמאלי, עם משחק הגנה סולידי ועוד אסיסט נהדר. מי שזכה בעיקר לאזכורים שליליים בקריירה שלו בריאל ראוי בהחלט לתואר השחקן המשתפר של 2010 בסגל של הבלאנקוס. אין ספק כי הוא אפקטיבי יותר כקשר מאשר כמגן, שם נחשפת אינטליגנציית המשחק טעונת השיפור וההפקרות שלו לעיתים עולה ביוקר, אך האנרגיות שמוסיף הברזילאי למשחק והרצון שלו להתקדם עוד עשויים להכניס אותו ברגע האחרון לסגל הסלסאו לדרום אפריקה.

קו העוני

ניצחון אחד בדד היה לחרז בתום הסיבוב הראשון. העונה ההיסטורית של הקבוצה הקטנטנה נראתה כפיאסקו אחד גדול, אך אז הגיע נסטור גורוסיטו ובאמת הוציא יש מאין כדי להחזיר לשחקניו קודם כל את כבודם המקצועי ובהמשך גם את הסיכוי להינצל. המאמן הארגנטינאי ראה את כבודו נרמס בעקבות קדנציה כושלת כמאמן ריבר פלייט וידע שעכשיו אין לו כבר מה להפסיד. את הצ'אנס הזה בליגה הספרדית הבכירה הוא צריך לקחת בשתי ידיים כדי למנוע מקריירת האימון שלו לרדת לטמיון.

ברגע שהעביר מסר זהה לשחקניו, חרז קמה לתחייה והחלה לצבור נקודות. גם בקנטבריה הצליחה נועלת הטבלה לחלץ 2:2 מראסינג סנטאנדר והיא רחוקה כעת שש נקודות מחוף מבטחים, כשנותרו חמישה מחזורים לתום העונה ולפניה ביקור מרתיע בקאמפ נואו בשבוע הבא. יכול להיות שגורלה של הקבוצה נחרץ עוד בפתיחת העונה האיומה, אך את ההתבזות החליפה בינתיים תחושת גאווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully