וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא תהיה הפקרות

אורי שלף

16.4.2010 / 15:57

הבלוג של אורי שלף מביט בציניות על החלטת מנהלת הליגה להגביל את כמות החתמות הזרים לשמונה בעונה

כותרות העיתונים ואתרי האינטרנט זעזעו אותי השבוע. יצאתי לחלון ובדקתי, הפועלים עדיין דופקים לי על הקיר של חדר השינה, הכול עומד על מקומו בשלום. "התקבלה החלטה במנהלת הליגה בכדורסל" זעקו הכותרות, מעתה לא תוכל קבוצה מליגת העל להחתים יותר משמונה זרים במשך העונה כולה, מה שאמור לבלום את רכבת שחקני הרכש שינחתו בנתב"ג, מרגש. ועוד: רק שישה שכירי חרב ברי מזל יזכו ללבוש את הגופייה עם סמל המועדון ולהירשם בטופס המשחק היוקרתי.

די להפקרות, יחי השחקן הישראלי. אני אישית חושב שזו טעות גדולה, זה גם מזל גדול שהמנהלת לא אישרה את הצעתה הראשונה להוריד את מספר הזרים לחמישה. הרי הליגה בדעיכה, אין תחרותיות, הקהל לא בא למגרשים, זה שבא לא מזהה את השחקנים, הרייטינג נושק לשטיח ואתם עוד רוצים להוריד את מספר הזרים? ככה בכלל נאבד את האטרקטיביות של הליגה, שלא לדבר על זה שהרמה תדרדר לתהומות מבזים. אם כבר אז הייתם צריכים להעלות את מספר הזרים, ומה עם הבוסמנים? נשכחו כלא היו? דווקא שחקנים מאוד אינטליגנטים וגם היו להם שמות מגניבים ותבטלו את החוק הרוסי המיושן הזה, נמאס כבר מהישראלים האיטיים והלא אטרקטיביים האלה, גם ככה המאמן הישראלי המצוי לא סופר אותם. שילכו לשחק באירופה, או בספרד.

אבל אותי לא מעניינת ליגת העל, לפחות לא כרגע. היא אמורה לעניין אותי, כי בקרוב מאוד אני מקווה שהפועל אוסישקין תתנחל בה, אבל אני פשוט לא מצליח להתעניין. הליגה הלאומית כן מעניינת אותי, גם כי שם תשחק הפועל אוסישקין בעונה הבאה וגם כי זו הליגה של הישראלים ואותי מעניינים שחקנים ישראלים. גם זרים, אבל בהם אני מעדיף לצפות ב-NBA.

השבוע, עת הגעתי לפגישה באיגוד הכדורסל, כשעל הפרק היערכות מקצועית לעונה הבאה בליגה הלאומית, נכונה לי הפתעה. מסתבר שהוועדה המקצועית באיגוד הגיעה למסקנה שהליגה הלאומית אינה אטרקטיבית. אומנם יש בה תחרותיות, אבל היא אינה מעניינת אף אחד, הקהל מתקשה לדעת איפה המגרשים והקבוצות מתקשות לגייס ספונסרים, מה שמוביל למסקנה המהירה שחייבים עוד ליגה מקצוענית בישראל ולכן חייבים, אבל חייבים, להגדיל את מספר הזרים בליגה הלאומית לשנים בכל קבוצה.

מה אני אגיד לכם.... אין לי מה להגיד חוץ מלחזור כמו תוכי על מה שאמרתי לעיל. חברי הוועדה היקרים, אתם חיים בסרט, תתעוררו, לצערנו התבגרנו ואנחנו כבר לא בשנות ה-80. שני זרים זה פאסה, זה נכשל, מאז כבר רבים וטובים הבינו שצריך פה כמה שיותר זרים וכמה שפחות ישראלים, גם ככה כבר לא נשארו פה שחקנים ישראלים, תישמרו מקום לכמה צברים בשביל הצביון וכל השאר זרים. אבל תלמדו מניסיון העבר, מחבריכם המנוסים, שם במסדרונות מנהלת ליגת העל, תגבילו לשמונה, שלא תהיה פה הפקרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully