וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשפורטסמות נראית כמו ברצלונה

12.4.2010 / 15:44

שתי הקבוצות שכיכבו בסוף השבוע מככבות גם בנבחרת המחזור של אירופה, שגם השבוע מלקטת את הטובים ביותר מהיבשת

זה היה סוף השבוע של הרומנטיקנים, אלה המתנגדים למסחור ולסכומי הכסף עצומים בכדורגל המודרני. כסף, הם יגידו, לא יכול להיות תחליף ללב של קבוצה, כמו שהראתה פורטסמות המרוסקת כלכלית בוומבלי. גם הקלאסיקו היווה מבחינתם את ניצחון הבנייה האמיתית וההשקעה בצעירים על קבוצת האינסטנט ב-250 מיליון יורו. שלושה שחקני פורטסמות וברצלונה, אולי שני ההפכים הגדולים בכדורגל האירופי, נכנסו לנבחרת מחזור בלתי אפשרית של וואלה! ספורט שכוללת את מצטייני סוף השבוע ממאבקי האליפות הטרופים ביבשת. בניגוד אליהם, הכוכב האורח השבועי כבר הבטיח זכייה באליפות.

שוער

דייויד ג'יימס – פורטסמות

כשהוא נושק לגיל 40, ג'יימס הוא לא רק שוער וקפטן בפורטסמות. הוא הדבק שמחזיק ביחד קבוצה שמתמודדת בסיטואציה בלתי אפשרית ועושה את הבלתי ייאמן. ג'יימס נותן את הערך המוסף מחוץ למגרש. השוער ויתר על קרוב לשני מיליון ליש"ט על מנת לעזור למועדון וארגן את השחקנים לתרום כסף לעובדי המנהלה המפוטרים. בינואר ידע אברהם גרנט היטב שלאיש אחד אין תחליף. הוא נלחם בשיניים כדי למנוע את העברת ג'יימס לסטוק, ויצא בקריאה לפאביו קאפלו לבחור בג'יימס כשוער הראשון במונדיאל. עכשיו גרנט נהנה מהדיבידנד. משחקים הרואיים של ג'יימס כמו בחצי הגמר הם רק הבונוס. בלעדיו, לפורטסמות לא הייתה כל זכות קיום.

הגנה

מגן ימני: נדום אונוהה – מנצ'סטר סיטי

המגן בן ה-23 עומד בימים אלה בפני אחת ההחלטות החשובות בקריירה שלו: האם להיכנע ללחצים ולשחק בנבחרת ניגריה, ארץ הולדתו, ובכך לסגור את הדלת לזימון עתידי לנבחרת אנגליה. לארס לאגרבק, מאמן הנשרים, יגיע השבוע לאנגליה להיפגש עם אונוהה, שרשם מספר הופעות בנבחרת הצעירה של אנגליה. עוד לפני הפגישה הגורלית, אונוהה רשם את אחד ממשחקיו הטובים בקריירה כשהסיטי הביסה את ברמינגהאם 1:5. המגן רשם הופעה שלישית העונה בהרכב והציג משחק מלא אנרגיות עם שער אחד ועוד אחד שנרשם בסופו של דבר לקרלוס טבז.

בלם: ז'ראר פיקה – ברצלונה

כשיש לך בלם כמו פיקה, אתה יכול להרשות לעצמך לעשות שינויים בחוליה האחורית גם במשחק הכי חשוב של העונה. פפ גווארדיולה הפתיע כשעלה לקלאסיקו עם פויול כמגן ימני ודני אלבס בקישור. המטרה הייתה למנוע את ההתקפות המתפרצות של ריאל ולנצל את חולשת האגף השמאלי הלבן. הניסוי התברר כמוצלח והוכיח את ההבדל המשמעותי האמיתי בין שתי הקבוצות. על הדשא, פיקה עזר בחיפוי ובשמירה על רונאלדו (הפצוע) והיגואין, ורשם עוד משחק שקט ומלא ביטחון. על הקווים, התקבלה עוד הוכחה לגדולתו של גווארדיולה. טקטיקן משכמו ומעלה, שמאמין בצורה אבסולוטית בסגל שלו, וידע, גם במשחק כזה, להפתיע ולנטרל את היריבה.

בלם: סטפן ריינארץ – לברקוזן

בהיעדרו של סמי היפייה הוותיק, ריינארץ בן ה-21 הוסט לעמדת הבלם ונכנס מצוין לנעליו הגדולות של הפיני. ריינארץ הציג משחק הגנה שקט, מתוזמן היטב והצליח לנטרל את מריו גומז כמעט ללא עבירות. הוא הנהיג את החוליה האחורית והוציא קדימה התקפות מהירות במסירות חכמות. לברקוזן עצרה את באיירן מינכן (1:1) וגם רצף של שלושה הפסדים רצופים, אבל למעשה נפרדה כמעט סופית מחלום האליפות. כדי להימנע מעוד עונת "נברקוזן", ריינארץ והחברים ינסו להחזיק במקום השלישי, המוביל למוקדמות הצ'מפיונס, במחזורים הנותרים. דורטמונד וברמן נושפות מאחור.

מגן שמאלי: סילבן ארמן – פ.ס.ז'

ממעמקי המקום העשירי המאכזב, בסן ז'רמן חושבים בשבועות האחרונים כשרק רק על הגביע הצרפתי. ובכל זאת, ייתכן שהקבוצה של אנטואן קואמברה תיזכר בסופו של דבר כזו שהכריע את מאבק האליפות המטורף בליג 1. המשבר של בורדו הוא עובדה ידועה, אבל החל מהשבוע האלופה איבדה גם את העוגן האחרון שנותר לה – המשחקים החסרים. ההפסד 3:1 בפארק דה פרינס פגע אנושות בסיכויי בורדו לשחזר את התואר ושיחק דווקא לידי היריבה השנואה של פ.ס.ז' – מארסיי. אחרי שלושה משחקים ללא קהל, האוהדים שבו ליציעים וראו את ארמן, שברזומה שלו אליפות היסטורית עם נאנט, קובר את חלומות האליפות של בורדו עם השער הראשון בהופעה נהדרת.

קישור

לוצ'ו גונזאלס – מארסיי

כדורגל מבוסס לא אחת על טיימינג. לדעת להיות בכושר הנכון בזמן הנכון של העונה. זה סוד ההצלחה של מארסיי. עם משחקים רצופים ללא הפסד ולאחר שהודחה מאירופה, מארסיי הגיע לישורת האחרונה בדיוק לפי התוכנית של דידייה דשאן כשהיא מנצלת את המשברים וחוסר היציבות של יריבותיה. אם מארסיי אכן תהיה אלופה, לא יהיה זה יומרני להמר שלוצ'ו גונזאלס יהיה שחקן העונה. בניגוד לחבריו, הארגנטינאי שהגיע מפורטו הפגין יכולת יציבה ונהדרת לכל אורך העונה והנהיג את החבורה בלבן. ביום ראשון לוצ'ו בישל שלושה שערים ב-1:4 על ניס ועשה צעד חשוב לעבר הארץ המובטחת.

צ'אבי – ברצלונה

מנואל פלגריני כל כך פחד מלאונל מסי וכנראה שכח להעיף מבט בקלטת ה-2:6 המפורסם מהעונה שעברה, כשצ'אבי בישל ארבעה שערים בתצוגה בלתי נשכחת. צ'אבי הוא שחקן שאסור לתת לו מטר אפילו לא לרגע אחד, אבל שחקני הקישור האחורי של ריאל משום מה לא שמו לב לאחד הקשרים הגדולים בעולם הכדורגל, ונענשו. הקפצה גאונית אחת למסי, פס מדויק על חצי מגרש לפדרו, וכך עוד שתי הברקות שלו הפכו לשערים. התוצאה מאשתקד אמנם לא שוחזרה, אבל האיש של המשחק זהה בשני המשחקים.

חאבי מרטינז – בילבאו

בגיל 17 שילמה בילבאו שישה מיליון יורו לאוסאסונה על מנת לצרף את הקשר הפנטסטי שכיכב בנבחרת הנוער. ההשקעה הזאת עוד תתברר כמשתלמת. מאז שהגיע, מרטינז הפך לבורג מרכזי בקישור של הבאסקים, והעונה הוא הפך לסחורה חמה ומבוקשת, במיוחד על ידי רפא בניטז, שנחשב לחובב מושבע של השחקן. ביום ראשון מרטינז להט עם צמד והופעה מחשמלת, כשבילבאו הביסה 1:4 את אלמריה ושמרה על חלומות המקום הרביעי בחיים. בניטז ממשיך לעקוב מקרוב.

פאביו ליבראני – פאלרמו

הקשר בן ה-34 פתח את העונה רק בנובמבר בגלל פציעה קשה והתקשה לחזור להרכב, אך כמו יתר חבריו, התאושש עם הגעתו של המאמן דליו רוסי. ליבראני הוחזר להרכב והפך לאחד השחקנים החשובים במערך של רוסי. שבוע אחרי שהפסידה בדרבי הסיציליאני, פאלרמו התאוששה מול קייבו עם 1:3 שהשאיר אותה שבוע נוסף במקום הרביעי. ליבראני בישל שני שערים וסחט גם פנדל אותו ניצל פבריציו מיקולי. אחרי שהוביל את לאציו ופיורנטינה לליגת האלופות, הקשר הוותיק חולם לעשות את זה גם עם החבורה הצעירה של פאלרמו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

התקפה

מקסי לופז – קטאניה

שבוע אחרי שכיכב בדרבי של סיציליה ונכנס לנבחרת המחזור, מקסי לופז עושה זאת שוב. הרבה גבות הורמו כשהחלוץ חזר במפתיע מגרמיו לעוד ניסיון אירופי בינואר. אחרי שכשל בברצלונה ולא הצליח להפוך לגורם משמעותי במאיורקה והתגלגל עד לרוסיה, מקסי לופז חזר בוגר יותר. הגנת מילאן לא הצליחה למצוא תשובות לחלוץ הנהדר שכבש את הראשון והכין את השני לבן ארצו אדריאן ריקיוטי ב-2:2 בסן סירו. שבעה שערים כבש מקסי ב-12 משחקים במדי קטאניה. בקצב הזה, בעונה הבאה הוא יהיה בקבוצה גדולה יותר בסרייה A.

דידייה יא קונאן – האנובר

לפני מספר שבועות אמר לואיס ואן חאל, מאמן באיירן מינכן, כי שאלקה ולברקוזן לא מסוגלות לעמוד בלחץ מאבק האליפות. האמירה, שנתפסה כמלחמה פסיכולוגית, הולכת ומתבררת כנכונה. שבוע אחרי משחק העונה הגיעה שאלקה למשחק מול האנובר מהתחתית ובעטה בדלי עם הפסד 4:2. יא קונאן, החלוץ בן ה-26 מחוף השנהב, עשה הרבה עבודה שחורה בהגנה והפגין יעילות בהתקפה כשכבש שני שערים משלושה ניסיונות לעבר השער. הצמד העלה את מאזנו של החלוץ, שהגיע לבונדסליגה הקיץ מרוזנבורג, לשמונה שערים. קלטת המשחק כבר נשלחה לסוון גוראן אריקסון.

כוכב אורח

סוטיריס ניניס – פנאתינייקוס

יצחק שום לא לבד. שש שנים אחרי שהוביל את פאו לאליפות היחידה שלה מאז 1996, באתונה יצאו לרחובות לערב שכולו נצבע בירוק. פאו הייתה זקוקה לנקודה בבית מול היראקליס, אבל עשתה את זה בסטייל עם ניצחון 0:2. ניניס, ילד הפלא של הכדורגל היווני, כבש את השני וימשיך לחכות לטלפון מאוטו רהאגל. ביוון ביקרו את המאמן הגרמני שהעניק רק שלוש הופעות לילד המוכשר בן ה-19. לא בטוח שניניס יישאר ביוון בעונה הבאה. ריאל מדריד ומילאן הוזכרו כמעוניינות וגם אלכס פרגוסון מרחרח. לתשומת לבך, לואיס פרננדז.

שווים אזכור:

דייגו בנאליו (וולפסבורג) – אירופה שוב בהישג יד

פיל ג'ונס (בלקבורן) – עתיד מזהיר

ריקרדו מונטוליבו (פיורנטינה) – מגיע לו להיות בדרום אפריקה

מסוט אוזיל (ורדר ברמן) – ממשיכים לדרוס

טויפילו מאולידה (לאנס) – שלושער לרשת בולון

פאבלו אוסלבדו (אספניול) – קבר את אתלטיקו (ואת בן סהר)

לאונל מסי (ברצלונה) – אי אפשר בלעדיו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully