וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול

ליאון פרנק

12.4.2010 / 15:43

מדי שבוע יביא ליאון פרנק את תמונת המצב ב-MLB, וכמנת פתיחה הוא מתמקד בניצוצות שיוצאים מטורונטו ומהאלאדיי

שבוע ראשון בא, שבוע ראשון הלך, והליגה הבכירה בבייסבול נראית כמשוואה מתמטית פשוטה בעלת שני קיצונים. מצד אחד, האמריקן ליג מלאת הפתעות - עם טורונטו, מינסוטה ואוקלנד כמובילות במרוץ. בנשיונל ליג הכל, לכאורה, נראה כפי שציפינו – סט. לואיס, סן פרנסיסקו ופילי בצמרת. הנה מספר דברים שבלטו עם סיום השבוע הראשון של 2010.

AL מזרח

מאזן הבית:

טורונטו – 1:5
ניו יורק יאנקיז – 2:4
טמפה ביי – 3:3
בוסטון – 3:3
בולטימור - 5:1

זהו רק השבוע הראשון, וגם בשנה שעברה פתחו הבלו ג'ייז טוב, אבל ניכר שבטורונטו ידעו לשים את כל הספקולציות בצד ופשוט לשחק בייסבול. אחרי הפסד במשחק הפתיחה שלהם לריינג'רס, הג'ייז לקחו את שני המשחקים הנוספים מטקסס וקינחו בסוויפ בסדרה מול בולטימור. היאנקיז התאוששו מהפסד במשחק הבכורה של העונה בפנוויי מול הסוקס וניצחו בשני המשחקים העוקבים בסדרה. עם הופעה יוצאת מהכלל של סבאת'יה (7 וקצת אינינגים, 0 ריצות וחבטה אחת מוצלחת לחובתו מול טמפה ביי) והגשה יציבה של בארנט, הפסים לקחו שניים משלושה גם מהרייז.

הפגזת השבוע: ורנון וולס חזר לארלינגטון, העיר בה גדל, ומיד החל במלאכה. כבר במשחק ההפסד מול טקסס הביא אותה בהפצצת הומראן מחוץ לפארק ובמשחק השני הפגיז בעוד שניים, בדרך לסך הכל של ארבעה, קטגוריה בה הוא וחברו לקבוצה אלכס גונזאלס מובילים את המייג'ורס (יחד עם אלברט פוחולס ונלסון קרוז). עם תום השבוע הראשון, מעמיד הסנטרפילדר ממוצעים מצוינים של שבע חבטות ושבע הכנסות רצים, וכל זאת ב-20 עליות לבסיס וממוצע חבטות של 35%.

צמד לעניין: הרייז פתחו את העונה בסערה, בהזכירם קצת את עונת הוורלד סירייס של 2008, לא מעט בזכות הצמד קרופורד-את-לונגוריה. הראשון החל ברגל ימין במשחק הבכורה, כשדאבל שלו באינינג התשיעי הכניס שתי ריצות שניצחו את המשחק. למחרת, לונגוריה המשיך משם עם הומר ושלוש הכנסות לבסיס הבית כדי להעניק ניצחון נוסף. בהמשך, אמנם הרייז הפסידו שני משחקים, אך בבית הם הרעידו את היאנקיז ואת חאבייר ואסקז באאוטינג נפלא של דייויד פרייס, שהעיף שבעה חובטים בשבעה אינינגים ושלוש ריצות לחובתו. לרייז יש את הכלים, הרצון נמצא שם, והם בהחלט הוו כוח בבית.

איזה סינקר: הרד סוקס שיחקו אותה במשחק הפתיחה של העונה, כשגנבו את הניצחון מהיאנקיז בפנוויי אחרי שפיגרו בארבע ריצות, אבל משם הם לא היו ממש יציבים. טעות קריטית של מרקו סקוטארו עלתה להם בניצחון מול ניו יורק למחרת, הומראן גרנדיוזי של קרטיס גרנדרסון העניק W נוסף ליאנקיז, והסוקס הגיעו ללא אוויר לקנזס סיטי, שם רשמו הפסד נוסף. למזלם, זו רק קנזס סיטי, ואת שני המשחקים הבאים הגרביים אספו לחיקם כדי לעמוד על מאזן חצוי.

נקלט בראדאר: אם הג'ייז והרייז החלו ברגל ימין את העונה, הקיצון השני במשוואה זו הוא מייק גונזאלס מבולטימור. בשלושה משחקים הבחור שבר שתי שמירות, בעוד את השמירה שעוד איכשהו השיג רשם אחרי שמילא את הבסיסים. כעת, המאזן הנורא שלו כולל שני הפסדים, לחובתו חמש חבטות, ארבע ריצות וארבע הולכות לבסיס. ה-ERA שלו – 18.0.

AL מרכז

מאזן הבית:

דטרויט – 1-5
מינסוטה – 2-5
קליבלנד – 4-2
שיקגו ווייט סוקס – 4-2
קנזס סיטי – 4-2

נראה כי שום דבר לא השתנה במרכז. הטווינס והטייגרס ממשיכים בדיוק מהיכן שהפסיקו בעונה שעברה, ממשחק שובר השוויון על הבית. במשך כל השבוע ניצבה מינסוטה בצמרת, ורק ביום האחרון של המחזור עקפו אותם בסיבוב בדטרויט. הסוקס עדיין מחפשים את עצמם, בעוד קנזס סיטי מגלה סימני בגרות וקרני אור.

הנעלם הגדול: עם הכרזת צאתו של ג'ו ניית'ן לניתוח טומי ג'ון שגמר לו את העונה, מעטים ראוי בתאומים בעלי סיכוי לתת מאבק אמיתי לטייגרס והסוקס טרום העונה. אך בתום ארבעת המשחקים הראשונים מול המלאכים, למינסוטה היו כבר שלושה ניצחונות – רבות בזכות ג'ון ראוש, ששמר בשניים מהמשחקים. מול הגרביים הלבנים, ראוש הוסיף שמירה, כאשר רק ריצת בסיסים עלובה של הארדי מנעה מת'ומה לקחת לבובי ג'נקס את השמירה שלו במשחק שנעל את הסדרה, מוקדם יותר הלילה, ולהעניק לטווינס ניצחון שישי רצוף. בכל זאת, שאלת השאלות היא יכולתו של ראוש: האם יוכל להמשיך במגמה זו ולהוות מחליף ראוי לניית'ן? עד כה, עם תום השבוע הראשון, הוא עשה זאת. האם יוכל לעשות כל העונה? ימים יגידו.

דפק הופעה: אחרי ארבע זריקות בלבד שפתחו את המשחק, החובט של הרויאלס נשלח לבסיס הראשון, ובדטרויט החלו שוב להטיל ספק אמיתי בדונטרל וויליס. אבל אוכל הכאפות הידוע לשמצה התאושש מהר, ובהופעה הראשונה שלו מאז ה-14 ליוני אשתקד ובמשחקו ה-15 בלבד בטווח זמן של שלוש שנים (עקב התמודדות עם חרדות חברתיות), האולסטאר לשעבר התאפס על עצמו והגיש ביציבות לאורך המשחק, בו רשם שבע חבטות ושתי ריצות לחובתו בשישה אינינגים. כל מה שנשאר כעת הוא לבדוק באיזו מגמה ימשיך.

המספר הנוסף: 52.2%. זו השורה התחתונה של שתי פצצות מחוץ לאצטדיון, שמונה ריביז ו-12 חבטות מוצלחות ב-23 ניסיונות לחבטה. מיגל קבררה לא המתין רגע אחד, והוא מוביל כעת את אנסמבל הכוכבים בדטרויט לעבר מה שנראה נכון לעתה כתיקון הנמרים לעונה שעברה. ממוצע החבטות שלו מוביל את הליגה כעת, והאופן בו הוא עושה זאת הוא שמרשים.

אם באווירה עסקינן: לילות אפריל בשיקגו קפואים כאילו לא היו שם אביב, אך מזג האוויר היה לרועץ דווקא למארחים. ניצחון בודד מול האינדיאנים בסדרה של שלושה משחקים ותסריט זהה מול הטווינס הציב אותם במקום הרביעי, נכון להיום, בבית. שלושה מההפסדים באו עקב טעויות בקלאץ' (שניים באינינגים נוספים), כשרק הלילה הגרביים התעוררו לניצחון קלאץ' על הטווינס. מלבד בהרלי בשתי הגשות אמינות וקצת קונרקו, שהפגיז פה ושם, הסוקס טרם הראו מה שהם יכולים להציע.

AL מערב

מאזן הבית:

אוקלנד – 2-5
טקסס – 3-3
סיאטל – 5-2
ל.א. איינגלס – 5-2

מי אמר שניסיון זה הכל? הקאדר הצעיר בליגה עושה ב-AL מערב שמות, כשהאתלטים מחזיקים בבית ביד רמה. שלושה ניצחונות הם חטפו בבית מסיאטל, ואז נסעו לאנהיים לקחת שניים נוספים מהמלאכים. טקסס מחממת מנועים עם הופעות מצוינות של גררו וקרוז, ובסיאטל מבכים את פציעתו של קליף לי.

מלצר השבוע: דאלאס בריידן החזיר את אוקלנד למאזן שוויוני, אחרי שבמשחק הפתיחה הפסידו האייז למארינרס. 10 סטרייקאאוטים היו לפיצ'ר בשבעה אינינגים (בסיומם יצא ללא הכרעה), במה שהחל את מסע האתלטים לחמישה ניצחונות בשישה משחקים, כאשר הניצחון האחרון שלהם היה מוקדם יותר הלילה, 4:9 על לוס אנג'לס, אותו הגיש שוב בריידן, שהפעם גם זכה ב-W.

דפק הופעה: בהופעת בכורה במדים האדומים, נראה היה כי הידקי מאטסוי עדיין נמצא בוורלד סירייס בברונקס. הומראן ראשון שלו העונה, יחד עם שתי הכנסות רצים, העניקו לאיינג'לס ניצחון במשחק הפתיחה שלהם. מאז, מאטסוי שיגר כדור נוסף אל כיסאות הצופים והוסיף עוד שלושה ריביז, אך הוא מהווה נקודת אור חלושה בסגל האיינג'לס, שהידרדרו עד למקום האחרון בבית לעת עתה.

המספר הנוסף: לא אחת, לא שתיים, אלא שלוש. בשלוש הקטגוריות המובילות בהתקפה ניתן למצוא את שמו של נלסון קרוז מתנוסס בין חמשת המובילים: בממוצע חבטות הוא ממוקם רביעי (45%), בהומראנס הוא מחזיק בהובלה יחד עם "הצמד הקנדי" וולס וגונזאלס עם ארבעה, ובהכנסות רצים הביתה הוא ראשון עם תשע.

אתה כה חסר לי: מאחת הרוטציות המרשימות והטובות ביותר בליגה כמעט שלא נשאר דבר עם הצבתו של קליף לי ב-DL. המגיש בחוץ, נכון לעכשיו, עד תחילת-אמצע מאי, ומלבד פליקס הרננדז שניצח במשחק הפתיחה, אין כלום לסיאטל, שזקפה לחובתה חמישה הפסדים בשישה משחקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

NL מזרח

מאזן הבית:

פילדלפיה – 1-5
פלורידה – 2-4
וושינגטון – 3-3
אטלנטה – 3-3
ניו יורק מטס – 4-2

הפיליז לא רואים אף אחד בעיניים, ורק מביטים לעבר ספטמבר. בפלורידה מפוקסים, אטלנטה חזקה אש ברוטציית המגישים, והמטס – נו, מה אפשר לומר על המטס?

מלצר השבוע: רוי האלאדיי לא איחר לקיים את הפוטנציאל הגלום בו, כשבמשחק הפתיחה הוביל את הפיליז לניצחון מוחץ 1:11 על וושינגטון. הוא ניפה תשעה חובטים בשבעה אינינגים עם ראן בודד לחובתו, ובמשחק לפנות בוקר דפק משחק מדהים עם שמונה סטרייקאאוטים בתשעה אינינגים וללא ריצות לחובתו, כדי להעמיד את האסטרוס על מאזן מאופס.

כריש טרי: משחק רשמי ראשון, הופעה מקצוענית ראשונה. ובהנפה הראשונה שלו, ג'ייסון הייווארד העיף את הכדור לכיבינימאט - 148 מטרים - עם הומראן של שלוש ריצות. מאז, הוא הוסיף עוד שני הומרים וחמישה ריביז, כך שאפשר להבין למה חיככו באטלנטה ידיים בהנאה לאורך אימוני האביב.

צמד לעניין: בנקודת אור בודדת עד כה בתפוח הגדול, רוד בראחאס וג'ף פרנקור הפציצו צמד הומראנס כל אחד בניצחון 2:8 על הנשיונאלס הנחותים בליל שישי, אבל בינתיים המטס רחוקים מהיכן שהיו רוצים להיות. משהו בהתקפה לא מתקתק, ומזה שני משחקים רצופים המטס מאפשרים לשחקן יריב בודד להיות אחראי על כל הריצות של קבוצתו: לפני שני משחקים היה זה טאוורס עם ארבע, הלילה היה זה ג'וש ווילינגהאם עם חמש.

NL מרכז

מאזן הבית:

סט. לואיס – 2-4
מילווקי – 3-3
פיטסבורג – 3-3
סינסנטי – 3-3
שיקגו קאבס – 4-2
יוסטון – 6-0

הקרדינלס, ובמיוחד אלברט פוחולס, נראים בכושר טוב, פיטסבורג התחילה טוב אחרי שלקחה שניים מהדודג'רס אבל כמו תמיד, הנפילה לא איחרה לבוא, סינסינטי ומילווקי עדיין מחפשות את עצמן ושיקגו נראית כפי שהיא נראית – כל עוד תהיה תלויה בקרלוס זמבראנו.

הפצצת השבוע: אלברט פוחולס צלצל בפעמון עם מחבטו, כשבמשחק הראשון של הקרדינלס הפגיז בשני דינגרים מחוץ למגרש, שהוסיפו לשורה הסטטיסטית שלו גם שלוש הכנסות רצים. הוא רשם שניים נוספים מאז, בהובלתו את ה-NL בהומרים עם ארבעה, כשהוא שני בליגה עם 10 ריביז.

הנעלם הגדול: קרלוס זמבראנו לא יכול היה לשרוד אפילו שני אינינגים מול הברייבס במשחק הפתיחה, שם הייווארד וחבריו זעזעו אותו לשמונה ריצות ושש חבטות מוצלחות. בהופעה השנייה שלו מול הרדס הוא נראה אחרת, עם שבעה אינינגים, שלוש ריצות ושש חבטות. איזה קרלוס יזכו לראות העונה בשיקגו?

סינקר השבוע: האסטרוס נראים בדרך שאולה, כשמכל קבוצות הליגה יוסטון נותרה היחידה שטרם ניצחה העונה. מול לינסקאם והג'איינטס הם פשוט התאיידו, אחר כך חטפו מהפיליז סנוקרת אחר סנוקרת.

NL מערב

מאזן הבית:

סן פרנסיסקו – 1-5
אריזונה – 2-4
קולורדו – 3-3
ל.א. דודג'רס – 4-2
סאן דייגו – 4-2

דפק הופעה: הג'איינטס טסים לצמרת הבית, בעוד הדודג'רס נראים בהלם מכך שמאט קמפ הוא חבר של ריהאנה. טים לינסקאם הציג כהרגלו יכולת פנומנלית במשחק הבכורה העונה, עם שבעה סטרייקאאוטים, ארבע חבטות לחובתו וללא ריצות בשבעה אינינגים של הגשה. בהופעתו השנייה לא קטע את הרצף עם 10 ניפויים, חמש חבטות ושתי ריצות בשבעה אינינגים. עם יכולת כזו, קשה יהיה לקחת ממנו את הסיי יאנג.

המספר הנוסף: 68.8%. עד לפני כיומיים, זה היה הנתון בו התהדר אדגר רנטריה: מתוך 16 עליות לצלחת הוא עלה לבסיס באחוז פנומנלי של 75%. אמנם, כעת מספריו ירדו מעט ל-52.4% (שני בליגה) ול-58% בהתאמה, אבל השורטסטופ בהחלט מזכיר את ימי האליפות שלו במארלינס ב-97', ואין ספק שאוהדי הג'איינטס שמחים על כך.

סינקר השבוע: בלוס אנג'לס לא היו חיים קלים השבוע, עם הקשיים של האיינג'לס והצניחה החופשית של הדודג'רס. בשתי הסדרות מול הפיראטים וכעת מול המארלינס, הדודג'רס לא מצליחים להביא לשולחן מאומה מהריצה שלהם לפלייאוף אשתקד, ובינתיים, מלבד ראסל מרטין, יש מעט מאוד נקודות אור בעיר המלאכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully