וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך השערים

לירן שבתאי

6.4.2010 / 12:31

הוא מדבר הגנה, אבל עם ההתקפה הטובה באנגליה ועם כמה שינויים מאז ההדחה מול אינטר, אנצ'לוטי דוהר לאליפות. לירן שבתאי מסכם מחזור

כוס התה שלי

צ'לסי, וכל מי שהופך אותה לקבוצה בכושר הטוב באנגליה ואולי גם באירופה. קרלו אנצ'לוטי מצא את התבשיל המנצח: מאלודה מגלה יכולת שיא בקישור ומתגלה כפרזנטור של המאמן האיטלקי בעזרת האינטנסיביות בקישור המרכזי והפריצות באגף. דקו מוסיף ניחוח לטיני שונה, פחות אגרסיבי, יותר עדין, בשילוב כדורי עומק חכמים. ז'רקוב מצליח להשכיח את אשלי קול בפריצות להתקפה וג'ו קול מוכיח שהאנלוגיה לפול גאסקוין לא מופרכת, וששווה לתת לשחקן להילחם על החוזה החדש שלו.

כולם יחד מסמנים את השינוי שהביא השף האיטלקי למטבח של צ'לסי, שאחרי ההדחה הכואבת ומשבר ליגת האלופות מקבל כוכב בדירוג מישלן בזכות התבשיל שרקח. בעוד יונייטד נכנסה להיסטריה בלי רוני, צ'לסי הסתדרה בביטחון מלא ללא דרוגבה ובזכות הסגל העמוק שלה, שמחפה על חסרונות עצומים בדמות אסיין, בוסינגווה ואשלי קול. התכסיס האמיץ של אנצ'לוטי ("דרוגבה חייב לשחק מול יונייטד") והבחירה להושיב לבסוף אותו על הספסל הוכיחו את עצמם. כמו שחקן פוקר ערמומי, האיטלקי שלף את הקלף החזק בדיוק בזמן וצ'לסי קרובה לזכות בכל הקופה.

"יונייטד יצאה ממצבים קשים יותר, אבל לצ'לסי יש את הסחורה היקרה בכדורגל – מומנטום", ניתח פיל מקנולטי מה-BBC, "הרבה קרדיט על כך מגיע לאנצ'לוטי". אכן. הוא אסף את השברים אחרי ההדחה מהאלופות, ביצע התאמות טקטיות ובהישג חסר תקדים, ניצח בעונתו הראשונה את חמשת המשחקים הראשונים בליגה מול הגדולות, כשבדרך הוא צולב את השד של ה'מיוחד'. בשבת גרם האיטלקי לסר להודות: "צ'לסי פייבוריטית כרגע".

מייבש שיער

למנצ'סטר יונייטד. העיתונות הבריטית פמפמה את מצבו של רוני, כתבות ומאמרים נכתבו אודות הצ'אנס של ברבאטוב, ואן דר סאר ניסה להרגיע ופלטשר ביכה את פציעת הכוכב. מיום ליום, מפלס הלחץ ביונייטד, שלא הורגלה לפציעת הכוכב בעידן רונאלדו, עלה והקבוצה המנוסה נכנסה לפאניקה. פרגי ביצע מספר מהלכים שהפעם לא צלחו. בדרך כלל, פלטשר וקאריק הנמרצים הם הגפיים למוח סקולס. בשבת, גיגס שיחק במקום קאריק והתוצאה - צ'לסי שלטה בקישור עם למפארד, מאלודה, דקו ומיקל האינטנסיביים, מול פלטשר גיגס וסקולס, הילדים המזדקנים שברוב המשחקים לא פותחים יחד.

במקום לדקור את נקודת התורפה של צ'לסי באגף ימין בעזרת שחקן כנף טבעי, מהיר ודריבליסט כמו נאני בכושרו הנפלא, הועדף בשמאל ג'י סונג פארק. הנשק הטקטי לא הוצב הפעם במקום הנכון. לראיה, הקלילות שבה בישל נאני מול פריירה. יתרה מזאת, גארי נוויל נזקק לבלון חמצן בסוף המשחק במינכן, ופרגי העדיף את ניסיונו על פני דה סילבה האנרגטי. לא סתם אמר מאלודה אחרי המשחק: "היינו הרבה יותר רעננים מיונייטד".

סקאוט

8.5 מיליון ליש"ט שילמה מנצ'סטר סיטי למידלסברו עבור אדם ג'ונסון, ארבעה חודשים לפני תום חוזהו, כדי שיחליף את רוביניו. זה היה הסכום הגבוה ביותר ששולם בחלון ההעברות בינואר. ג'ונסון בן ה-22 גדל בכפר שבו צולם הסרט "בילי אליוט", ובזכות זריזות הרגלים, שלא נופלת מהרקדן בסרט, הכינוי נדבק בו. "אני זוכר את גיגס הצעיר והדרך שבה הוא זז, ג'ונסון מזכיר אותו מאוד", אמר רוברטו מאנצ'יני בנושא. מלבד הספרה 11, ג'ונסון מזכיר את הוולשי משום שהוא זריז כמו שד ומשחק באגף במחויבות לבישול ולגול בעזרת דריבל עוצר נשימה. "גיגס הוא הגיבור שלי, אבל אני רוצה להיות האדם ג'ונסון הראשון, לא הגיגס הבא", אמר הקשר.

כבר במשחק הבכורה נבחר ג'ונסון לשחקן המצטיין. שערו הראשון בסיטי הובקע בדקה ה-90 מול סנדרלנד, ובשבת מול ברנלי הוא בישל משלוש קרנות מצד שמאל ועם כדור רוחב מצד ימין. עם בלאמי, טבז ואדביור, ג'ונסון השלים חוליית התקפה קטלנית בניצחון 1:6 בברנלי. להבדיל מגיגסי האגדי ומשאר הקיצוניים הוותיקים, ג'ונסון אוהב לשחק בימין כדי להיכנס פנימה עם הרגל החזקה ולסכן את השער ("אני אוהב לשחק בצד הנגדי שלי, כמו הקיצוניים הטובים בעולם").

מספרים

7 – הפסדים יש ליונייטד העונה. "אי אפשר לזכות באליפות עם יותר משישה הפסדים" - את זה אמר סר אלכס פרגוסון, שאכן, מעולם לא זכה באליפות עם יותר משישה הפסדים. בלקבורן עשתה זאת בכל תולדות הפרמיירליג.

7 – נסיעות רצופות ממשחקי חוץ בחזרה לליברפול בלי לשיר שירי הלל של ניצחון. הבצורת הזו שווה לשיא בעידן בניטז.

39 – שערים בתוספת הזמן כבשה ארסנל בחמש שנים האחרונות, יותר מכל קבוצה אחרת. יונייטד המנוסה במצב גרוע, לצ'לסי הנפלאה יש משחקים קשים ולארסנל הסכיזופרנית הלו"ז הקל ביותר.

84 – שערים כבשה צ'לסי, שיא קבוצתי בפרמיירליג. "אני מאמן הגנתי, אליפות לוקחים דרך ההגנה", הודה אנצ'לוטי ערב המשחק בשבת. אולי התכוונת לכך שהגנה הטובה ביותר זו ההתקפה, לא, קרלו?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

במחזור הבא

אחרי עונה נהדרת, אטרקטיבית ובעיקר יציבה, טוטנהאם, אשר איבדה את המקום הרביעי, תארח את ארסנל ותנסה לחבל במרוץ האליפות של התותחנים. התרנגולים היו חושך באצטדיון האור, ובנט יכול היה לעשות 1:5 לסנדרלנד במקום 1:3. כל זה קרה עוד לפני שטוטנהאם תפגוש את החתולים השחורים האמיתיים של העונה, ארסנל. מול וולבס כבשה ארסנל את שערה ה-18 בעשר הדקות האחרונות העונה, אבל ונגר יוצא לציד ב"ווייט הארט ליין" עם קבוצה מבולגנת ובלי המנהיג שלה. במשחק הצפוי להיות שלוח רסן, דווקא לתרנגולים, עם התקפה מאופסת, הגנה טובה ובעיקר רעננה יותר מארסנל (שעוד צריכה לשחק הלילה מול ברצלונה), יש יתרון.

כמו כן, במשחק על עונה שלמה תארח האל סיטי את ברנלי לקרב בין שתי קבוצות מתחת לקו האדום. שתיהן נמצאות במחלקה לפוסט טראומה אחרי שהחליפו מאמנים, שתיהן מגיעות אחרי הפסדים ואת שתיהן תיקו יכול להוריד ליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully