וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלאסיקו מחפש גיבור

יניב בינו

6.4.2010 / 11:44

האם איברהימוביץ' יחלים בזמן כדי לנצח שוב את ריאל, או אולי יהיה זה ואן דר וארט שישלים במוצ"ש קאמבק עצום? יניב בינו מסכם מחזור בספרד

מדד הגלאקטיקוס

רגעי החשש שניכרו על פניו של מנואל פלגריני בזמן שרפאל ואן דר וארט נפצע ודימם במשחק הניצחון מול ראסינג סנטאנדר העידו טוב יותר מהכול. הקשר ההולנדי, שבתחילת העונה הוקפא על ידי המאמן הצ'יליאני שלא חפץ בשירותיו, הפך לבורג חשוב ומשמעותי בריאל מדריד. מאז כניסתו כמחליף במשחק המהפך נגד סביליה בבירנבאו, בו כבש את שער הניצחון בתוספת הזמן, מקבל ואן דר וארט את הקרדיט ממאמנו ופותח בהרכב בכל משחקי הקבוצה. בהיעדרו של קאקה, מספק ההולנדי את היצירתיות הדרושה במרכז השדה, בונה את המשחק כקשר המרכזי שמאחורי החלוצים ומופקד על חלוקת הכדורים.

הקאמבק של ואן דר וארט מעורר הרבה כבוד, בעיקר על רקע העובדה שעם בואו של פלגריני בקיץ הוא לא ספר את החבורה ההולנדית. הצ'יליאני פירק את הגווארדיה הכתומה שהתקבצה לה במדריד. ווסלי סניידר וקלאס יאן הונטלאר נשלחו לחפש את מזלם במילאנו, רוד ואן ניסטלרוי יובש על הספסל ועזב לבסוף להמבורג בחלון ההעברות בינואר ורויסטון דרנטה כבר לא זוכר איך דשא נראה. ואן דר וארט, שבניגוד לחבריו לא רצה לעזוב את ריאל, ספג השפלה כשפלגריני הקפיא אותו והצהיר שהוא ישתמש בו רק כמוצא אחרון. ההולנדי לא רטן והמשיך לעבוד קשה כשהוא מאמין ביכולתו. בקלאסיקו בשבת הוא יכול לחתום על אחד מסיפורי הכדורגל המדהימים של העונה.

מדד הפנטסטיקוס

ברצלונה כאילו קיבלה בהזמנה את חזרתו לכושר של זלאטן איברהימוביץ'. אחרי כמה חודשים רדודים במיוחד, חזר החלוץ השבדי להבקיע והוריד הרבה נטל מכתפיו של לאונל מסי. ולמי ששכח, חזרתו של איברה החלה בעיקר עם הפרגון של מסי, כשזה נתן לו לבעוט את הפנדל בניצחון על סראגוסה. מאז אותו משחק, איברה לא מפסיק לכבוש ואחרי התצוגות ההרואיות של מסי, שסחב כמעט לבד את בארסה, היא סופסוף קיבלה את התפוקה לה ייחלה מהחלוץ ששווה 75 מיליון יורו.

לרוע מזלה של אלופת אירופה, יחמיץ איברה כמעט בוודאות את גומלין רבע גמר ליגת האלופות מול ארסנל. בקאמפ נואו, עם שני שערי חוץ, זו לא אמורה להיות בעיה גדולה. בשבת, נגד ריאל מדריד, זו אופרה אחרת. על פניו נראה שלמרות הפציעה, אין סיכוי שזלאטן יחמיץ את הקלאסיקו השני בקריירה שלו, אחרי שאת הראשון ניצח במו רגליו. במידה והשבדי אכן לא יוכל לפתוח, ניצב פפ גווארדיולה בפני דילמה קשה - מי יפתח כחלוץ מרכזי, הנרי או קרקיץ'? הראשון עתיר ניסיון, אבל ממעט לשחק ולא מרשים. השני דווקא זרח בניצחון האחרון, אולם אתלטיק בילבאו בקאמפ נואו זו לא ריאל בבירנבאו. פפ התריע במהלך כל העונה על הסגל הקצר שלו, האם זה יתנקם בו דווקא עכשיו?

קו העוני

אחרי העונה שעברה, בה נחלצה אספניול מירידה לליגה השנייה, ציפו מהמאמן הצעיר מאוריסיו פוצ'טינו לבצע קפיצת מדרגה עם הקבוצה. אלא שזו לא קרתה. הקבוצה השנייה של קטלוניה אמנם רחוקה תשע נקודות מהקו האדום, אבל עדיין חווה עונה לא מוצלחת. נקודת האור הכמעט יחידה היא פבלו אוסבלדו. החלוץ האיטלקי (יליד ארגנטינה) הגיע לאספניול בהשאלה באמצע העונה מבולוניה. על רקע הקושי הרב של אספניול להבקיע (מדורגת אחרונה בליגה בכיבושים, עם 22 בלבד), חמשת שעריו של האיטלקי (ב-10 משחקים) הפכו אותו תוך שלושה חודשים למלך השערים של הקבוצה. הנקודה שהוא הביא מול חטאפה במחזור האחרון (1:1) מצטרפת לעוד ארבע שאסף, שכאמור מרחיקות את אספניול מאזור הסכנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully