וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמיסטים

6.4.2010 / 13:20

מחזור המשחקים האחרון באירופה לא רק זעזע טבלאות והדיח מוליכות, אלא גם ניפק נבחרת מצטיינים מנצחת

השבוע האחרון לימד גם את המנוסים שבאמני אירופה מהו כוחו של מומנטום. התוצאה? מוליכות חדשות-ישנות בשלוש מחמש הליגות הבכירות. מנצ'סטר יונייטד, עדיין תחת הלם ההפסד במינכן והפציעה של ווין רוני, איבדה את הפסגה לטובת צ'לסי במשחק העונה. לעומתה, באיירן מינכן, עדיין על גלי ההתלהבות מהמהפך הדרמטי בצ'מפיונס, ניצחה 1:2 את שאלקה במשחק העונה בגרמניה, השכיחה את שני ההפסדים הרצופים ושבה למקום הראשון. את אותו מומנטום ניצלה ליון כדי להחליף את בורדו בראשות הטבלה בצרפת לפני הגומלין ביניהן ברבע גמר האלופות, כשברצלונה וריאל מדריד ערכו הכנה לקלאסיקו האדיר ביניהן ובאיטליה דבוקת השלוש נותרה צמודה למשך שבוע נוסף.

שחקני ריאל מדריד. רויטרס
כולם זזו הצידה, עכשיו הכל מוכן לקלאסיקו/רויטרס

נבחרת המחזור של וואלה! ספורט מציגה לצד מצטיין משחק העונה באנגליה גם שלושה פליטי ברצלונה, אחד שמקווה לא להיפלט וכוכב אורח ממי שמתיימרת להיות האלופה המפתיעה של אירופה.

שוער

דידה – מילאן

פעם אחר פעם בשבועות האחרונים, מילאן קיבלה מתנות מאינטר ונתנה להן לברוח לה מבין הידיים. דידה, אחד שיודע דבר או שניים על השמטות, החליט להשאיר את קבוצתו במאבק האליפות בכל מחיר והוא חתום על שלוש הנקודות ב-2:3 של הרוסונרי במגרשה של קליארי. ההגנה של מילאן הייתה חדירה כהרגלה מאז פציעתו של נסטה, אך לשמחתו של לאונרדו, השוער שלו ניפק את משחקו הטוב ביותר זה זמן רב ובעיתוי נפלא – בהופעתו ה-200 בליגה האיטלקית. במחצית השנייה מנע השוער הברזילאי ארבעה שערים בטוחים, והגיע לשיאו עם הדיפה נפלאה לנגיחה של חואקין לאריביי בדקות הסיום – מהלך שיתחרה על תואר הצלת העונה.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

הגנה

מגן ימני: אנחל לופז - ויאריאל

בסגל של נבחרת ספרד למונדיאל לא נותרו יותר מדי מקומות פנויים. הסיכוי היחיד להשתחל לרשימה הסופית של ויסנטה דל בוסקה הוא בעמדות ההגנה, ועל כך בונה אנחל לופז. המגן התוקף של ויאריאל כבר לבש את המדים הלאומיים, אבל נסיגה חדה ביכולת שללה מתן הזדמנויות נוספות. בשבועות האחרונים ויאריאל נטולת הלחץ מגלה שיפור הדרגתי ושוב נאבקת על מקום באירופה, וללופז חלק גדול בכך. המגן הרשים בניצחון על סביליה במחזור הקודם, והשבוע היה המצטיין ב-0:2 על ויאדוליד. לופז חגג בצד ימין ועשה צרות לאסייר דל הורנו, עוד מגן עם עבר במדי הנבחרת, כאשר גולת הכותרת הייתה שער מרהיב ביופיו מ-25 מטרים - הראשון שלו במדי הצוללת הצהובה.

בלם: ניקולס בורדיסו - רומא

לאחר הניצחון של הג'אלורוסי על אינטר ופתיחתו מחדש של מאבק האליפות באיטליה, פנו מספר בכירים באינטר, וביניהם גם המאמן ז'וזה מוריניו, לסוכנו של ניקולס בורדיסו והבהירו לו: "אנחנו רוצים אותו בחזרה בעונה הבאה". גם אצל האלופה הבחינו בשדרוג שעשה הארגנטינאי ברומא מאז הושאל אליה, ובעיקר נחרדו מהעובדה ששחקן ההגנה הבולט של יריבתם הגדולה הוא למעשה אחד משלהם. קאחרי עוד משחק נפלא בניצחון הדחוק על בארי, קשה לדעת היכן ישחק ניקו בעונה הבאה, אבל ברור שמי שהיה סותם חורים עד המעבר האפקטיבי לבירה, כבר יזכה ליחס שונה ולמעמד אחר לגמרי. כיאה לבלם מוביל בליגה האיטלקית.

בלם: חואניטו – אתלטיקו מדריד

רבות דובר העונה על ההגנה החלשה להחריד של אתלטיקו מדריד. מי שעמד במרכז הביקורת הוא חואניטו, שהובא בשנה שעברה כדי להוות את מעוז ההגנה, אך קרס תחת הציפיות. הבלם שילם את המחיר עם הגעתו של קיקה סאנצ'ז פלורס, ולא פתח באף משחק ליגה ב-2010. נגד דפורטיבו לה קורוניה קיבל חואניטו קרדיט מחודש, והשיב עם שער נגיחה נהדר שסלל את הדרך ל-0:3 קליל של הקולוצ'ונרוס. שיתוף הפעולה בין הבלם הוותיק לאלברו דומינגז הצעיר הספיק כדי לשלוט בכדורי הגובה, להתמודד עם ניסיונות התקיפה הקלושים של דפור ולאפשר לתומאס אויפאלושי לתקוף כאוות נפשו. עכשיו נותר לראות איך חואניטו וחבריו יתמודדו עם דויד וייה בגומלין הליגה האירופית.

מגן שמאלי: ליאם רידג'וול - בירמינגהאם

העונה של ליברפול הולכת מדחי אל דחי ובקצב הזה עוד תסתיים גם בלי הכרטיס הנכסף לליגת האלופות. החבורה המאכזבת של רפא בניטז לא הצליחה לנצל את שער היתרון של סטיבן ג'רארד כדי ללקט שלוש נקודות בבירמינגהאם. האיש שהרחיק אותה מהמטרה היה ליאם רידג'וול, המגן השמאלי של המארחים, שעלה לעזרת ההתקפה פעם אחר פעם והתכבד בשער השוויון בדקה ה-56. רידג'וול הפגין משחק סולידי בחלק האחורי, עמד בכבוד מול ניסיונות התקיפה של גלן ג'ונסון ומקסי רודריגז וכמעט בישל ללי בוייר את שער הניצחון. קבוצתו לשעבר של רידג'וול, אסטון וילה, יכולה להיות מרוצה מכך שהמגן ממשיך להטריד את מתחרותיה על המקום באירופה, אחרי שגזל העונה שתי נקודות גם מטוטנהאם.

קישור

מארק ואן בומל – באיירן מינכן

מאז המהפך הדרמטי מול מנצ'סטר יונייטד, הקפטן ההולנדי של באיירן מינכן התמקד בדבר אחד – חימום האווירה לקראת הקרב הגדול נגד שאלקה. המנהיג הבלתי מעורער של באיירן חש את הלחץ של יריביו וידע כי הניסיון ישחק תפקיד מכריע, וכך אכן היה. שתי טעויות בהגנת שאלקה סידרו צמד שערי בזק לבאיירן, ומכאן המשחק היה כל כולו של ואן בומל. הקשר האחורי הנהיג, חיפה על שחקני ההגנה הצעירים ונתן תפוקה של שניים במרכז המגרש לאחר הרחקתו של חמיט אלטינטופ. ההולנדי, שלאחרונה האריך את חוזהו במינכן, לא התאפק ועקץ שוב דקות לאחר סיום המשחק: "עכשיו הטבלה מסודרת, אנחנו שוב במקום הראשון".

טיאגו מוטה – אינטר

בתור מי שהחל את הקריירה ככישרון התקפי מבטיח שלא מפסיק לאיים על השער, טיאגו מוטה לא נראה מוטרד מהעובדה כי הוא ממעט לכבוש באינטר. הקשר האחורי הפך במהרה לאחד משחקני המפתח במערך של ז'וזה מוריניו, ולאחר שהחמיץ את המפגש הראשון בליגת האלופות מול צסק"א מוסקבה החליט לחזור למקורות על חשבון בולוניה וליהנות קצת מאור הזרקורים. מוטה הצטרף בקביעות מהקו השני להתקפות של הנראזורי, כבש את הראשון בבעיטה מחוץ לרחבה והשלים צמד לאחר מהלך קבוצתי נאה, כדי להעלות את מאזנו העונה לשלושה שערים. במוסקבה הוא כבר יחזור לבצע את העבודה השחורה.

פלורן מאלודה – צ'לסי

אלכס פרגוסון כינה פעם את גארי נוויל "האיש שאף פעם לא נכנע". קשה להאמין שהמנג'ר הסקוטי בחר באותה הגדרה במהלך הפסקת משחק העונה באולד טראפורד. פלורן מאלודה עשה ככל העולה על רוחו באגף הימני של הגנת מנצ'סטר יונייטד, העביר את נוויל מסכת ייסורים והשאיר אבק גם לדארן פלטשר ואנטוניו ולנסיה במהלך הנפלא שהוביל לשער בעקב של ג'ו קול. הקשר השמאלי של נבחרת צרפת המשיך בכושרו הנהדר מהתקופה האחרונה, לא הושפע מחסרונו של דידייה דרוגבה בהרכב הפותח וסחף את צ'לסי לתצוגה מרשימה במחצית הראשונה שהובילה לניצחון. הרעננות של מאלודה עשתה את ההבדל מול העייפות של השדים האדומים, ותהווה יתרון גם במחזורי הסיום.

התקפה

בויאן קרקיץ' – ברצלונה

לפעמים צריך להסתפק בפירורים, וזה מה שעושה העונה בויאן קרקיץ'. הכישרון הנפלא לא זוכה ליותר מדי הזדמנויות מפפ גוארדיולה, אך מקפיד לנצלן כשהן נקרות בדרכו. בשבת הגיעה אחת כזו, בעקבות הפציעה של זלאטן איברהימוביץ', ובויאן הוקפץ להרכב ברגע האחרון והגיב עם צמד שערים ומשחק מרשים ב-1:4 הקליל של ברצלונה על אתלטיק בילבאו. שיתוף הפעולה בין בויאן ללאונל מסי שוב הוכיח את עצמו, כשהתקפת הבלאוגרנה נראתה משוחררת יותר לעומת משחקי הליגה הקודמים, עם חילופי מקומות בלתי פוסקים ומהלכים שובי עין. להגנת ארסנל כדאי להיכנס לכוננות גם כשזלאטן לא בתמונה.

איסיאר דיה – נאנסי

רק לפני כשבועיים, בנאנסי הגדירו את העונה של איסיאר דיה, הכישרון הכי גדול שלהם, כמבוזבזת לחלוטין. החלוץ הוורסטילי הבקיע ארבעה שערים בלבד והתקשה לשמור על יציבות לאורך העונה, עד שבא השלושער לרשת לאנס בשבוע שעבר. פתאום הביטחון חזר לצרפתי המהיר, שהראה את הגב בכל מתפרצת לשחקני ההגנה של בורדו והוביל את נאנסי ל-1:2 מפתיע במגרשה של האלופה עם בישול ושער ניצחון. בורדו עברה שבוע מסויט בכל החזיתות, אבל בעוד ההפסדים למארסיי וליון יכולים להתקבל בהבנה, איבוד נקודות מכריעות לנאנסי זו כבר השפלה.

מקסי לופז – קטאניה

הדרבי הלוהט של סיציליה שייך לארגנטינה. זאת אומרת, לקטאניה. הקבוצה עמוסת הארגנטינאים (11 בסגל, שבעה שותפו בדרבי), שבינואר עוד בילתה מתחת לקו האדום, המשיכה במגמת השיפור וזכתה בניצחון יוקרתי, 0:2 על פאלרמו. מקסי לופז, שהצטרף בפגרה עם רצון עז למחוק את הרושם שהותיר באירופה מתקופתו המאכזבת במדי ברצלונה, הבקיע את צמד שערי הניצחון ביום הולדתו ה-26, והעלה את מאזנו לשישה ב-11 משחקים. בתקופה הקצרה שבילה בגרמיו, לופז פיתח מנטליות של טורף שעט על כל מציאה, והקורבנות בשבת היו סיימון קיאר ודורין גויאן, צמד הבלמים המוערכים של פאלרמו. לא לחינם רכישתו של מקסי הוכתרה כאחת המוצלחות שנעשו באירופה בינואר.

כוכב אורח

דימיטאר איבנקוב – בורסאספור

עם כל הכבוד לליגות הגדולות, את האלופה הסנסציונית של 2009/10 עשויה לספק דווקא הליגה הטורקית. שנה לאחר שסיבאספור הקטנה כשלה ברגעי הסיום והחמיצה הזדמנות להדהים את הקבוצות של איסטנבול, זוהי בורסאספור שנמצאת בעמדה דומה ומקווה לגורל שונה. ל'קרוקודילים הירוקים' אין כוכבים גדולים, אבל הם בכל זאת מציגים את ההתקפה הטובה בליגה הטורקית וזוכים לתמיכה ציבורית רחבה. בשבת חזרה בורסאספור מפיגור ביתי נגד אנטליהספור וניצחה 1:2 כדי לשמור על הפסגה בדרך, אולי, לאליפות היסטורית. דימיטאר איבנקוב, השוער הבולגרי בן ה-34 שנותן את עונת השיא בקריירה שלו והוזכר כמועמד לרשת את וינסנט אניימה בשערה של הפועל תל אביב, הבקיע מהנקודה הלבנה את השלישי שלו העונה וסייע בהשלמת המהפך.

שווים אזכור

מרכוס הנמן (וולבס) – עד שבא בנדטנר

נבן סובוטיץ' (דורטמונד) – ליגת האלופות בהישג יד

סימונה פפה (אודינזה) – דרס גברת זקנה

אדם ג'ונסון (מנצ'סטר סיטי) – השף בארוחת החג של הסיטיזנס

מישל בסטוס (ליון) – כף רגלו השמאלית

דארן בנט (סנדרלנד) – רק הנקודה הלבנה עצרה אותו

מריו באלוטלי (אינטר) – שולם שולם לעולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully