וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוק זכתה באליפות המכללות

6.4.2010 / 6:35

באטלר נלחמה עד הרגע האחרון, אבל השדים הכחולים ניצחו 59:61 בגמר טורניר המכללות, וששבסקי חגג אליפות רביעית

דיוק זכתה הלילה (בין שני לשלישי) באליפות המכללות אחרי ניצחון 59:61 בגמר על באטלר, שסיים רשמית את מרץ המשוגע דווקא עם ניצחונה של הפייבוריטית הגדולה, אבל לא לפני שהסינדרלה הלוחמנית מאינדיאנה נתנה לה פייט רציני.

למרות שיחסי הכוחות ערב המשחק נטו בבירור לצידם של השדים הכחולים, באטלר נשארה קרובה לכל אורך המשחק, בעזרתם של 70 אלף האוהדים המשולהבים ביציעי אצטדיון לוקאס אויל באינדיאנפוליס, אבל נאלצה להסתפק בהפסד מכובד בלבד, ולחזות במייק ששבסקי חוגג את תואר האליפות הרביעי שלו בשנתו ה-30 כמאמן דיוק.

המכללה האלמונית שדורגה חמישית בלבד באזור המערב בפתיחת הטורניר והדיחה בדרכה לגמר את סירקיוז, קנזס סטייט ומישיגן סטייט הגדולות, הישירה מבט גם מול הבחורים של קואץ' K, ובמפגן של אופי ונחישות גררה את דיוק לקרב צמוד. במחצית הראשונה נעזרה באטלר בעשר נקודות מפתיעות של הסיניור אייברי ג'וקס, בעל ממוצע עונתי של 2.7 נקודות למשחק, וב-11 כדורים חוזרים בהתקפה כדי לרדת להפסקה בפיגור מינימלי של 33:32.

בפתיחת המחצית השנייה השתלטה דיוק על תחום הכדורים החוזרים בהתקפה בראשותו של בריאן זובק, אבל כשהסנטר ספג את העבירה הרביעית שלו עשר דקות לסיום נעצר המומנטום של המדורגת ראשונה, שלא הצליחה לייצר פער גדול משש נקודות לכל אורך המשחק. הבולדוגים קיבלו עוד ועוד אנרגיות מהקהל והתקרבו עד ל-59:60 אחרי ליי אפ של מאט הווארד דקה לסיום, ואז הגיע אייר בול של קייל סינגלר שנתן ללכלוכית הזדמנות אחרונה להפוך למלכת הנשף.

המשימה הוטלה על כתפיו של גורדון הייוורד, אבל כוכבה של באטלר והשחקן היחיד בסגל שלה שעשוי להפוך לשחקן NBA, לא הצליח לפרוץ את ההגנה הצפופה של דיוק והחטיא זריקה קשה חמש שניות לפני הבאזר. זובק שקטף את הכדור החוזר עוד נשלח לקו, קלע את הראשונה והחטיא את השנייה בכוונה, מה שאיפשר להיוורד צ'אנס נוסף להשלים את התסריט ההוליוודי עם זריקת התאבדות מחצי מגרש, שקפצה על הטבעת ויצאה החוצה, בעוד שארצות הברית כולה שיחררה אנחת אכזבה.

סינגלר הוביל את קלעי המנצחים עם 19 נקודות ו-9 ריבאונדים שזיכו אותו בתואר השחקן המצטיין של הפיינל פור, ג'ון שייר תרם 15 למרות ערב לא אופייני מחוץ לקשת (1 מ-5 לשלוש), ונולאן סמית הוסיף 13 נקודות. בריאן זובק סיים עם 8 נקודות ו-11 ריבאונדים. הייוורד קלע 12 לבאטלר באחוזים רעים (2 מ-11 מהשדה), שאלבין מק הוסיף 12 משלו והווארד סיים עם 11.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully