וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייגו יעקוב בדאגה

6.4.2010 / 13:11

רבים שיערו שלא ישוב מהפציעה, אבל הערב גבי מיליטו יכול להחזיר לבארסה על התמיכה האדירה בו, להסתיר את חסרונם של פויול ופיקה, בדרך למפגש עם האח הגדול דייגו מאינטר בחצי גמר ליגת האלופות ואולי גם זימון למונדיאל מדייגו הגדול מכולם

עונת 2006/7 הייתה מהטובות ביותר של ריאל סראגוסה בעשור האחרון. המגמה החלה עונה לפני כן עם הגעה לגמר הגביע ומקום 11 בליגה ונמשכה עם מקום שישי והמון תקוות. אנדרס ד'אלסנדרו, פאבלו איימאר, אברטון, סרחיו גארסיה ודייגו מיליטו הניעו חלק קדמי שהבטיח וקיים, ובעונה הבאה צורפו לקבוצה גם ריקרדו אוליביירה, מאטוזלם ופטר לוסאן. המטרה הייתה מקום בין ארבע הראשונות והופעה ראשונה בליגת האלופות, המציאות בישרה על מקום 18 וירידת ליגה.

הקבוצה מצפון-מזרח ספרד אמנם כבשה ב-2007/8 50 שערים לעומת 55 בעונה המוצלחת שקדמה לה, אבל ספיגה של 61 שערים לעומת 43, חרצה את גורלה. הסיבה למחדל ההגנתי הייתה פשוטה - אחד מהשחקנים הטובים ביותר שלה ובליגה הספרדית בכלל, גבריאל מיליטו, נמכר לברצלונה תמורת 20.5 מיליון יורו.

כמעט שלוש עונות חלפו מאז שהבלם הארגנטינאי בן ה-29 נחת בקמפ נואו והמאזן שלו מראה על 33 משחקים בלבד במדי הבלאוגרנה. הקריירה הנוסקת נתקלה בפציעה קשה במשחק חצי גמר ליגת האלופות נגד מנצ'סטר יונייטד במאי 2008 ו-20 חודשים חלפו עד ש"המרשל" חזר למגרשים. רבים שיערו שהוא לא ישוב, אבל בעזרת בית חם והרבה כוח רצון הוא עשה זאת. עכשיו הוא רוצה לזכות עם ברצלונה בכל התארים אותם פספס ב-2009 החלומית ובעצמו חולם על זימון מחודש לנבחרת ארגנטינה, לקראת המונדיאל בדרום אפריקה.

שחקן סראגוסה בשנת 2005 גבריאל מיליטו מול שחקן ברצלונה לודוביק ז'יולי. Luis Bagu, GettyImages
הסיבה למחדל ההגנתי של סראגוסה בעונת 2007/8 הייתה פשוטה, אחד מהשחקנים הטובים ביותר שלה ובליגה הספרדית בכלל, גבריאל מיליטו, נמכר לברצלונה תמורת 20.5 מיליון יורו/GettyImages, Luis Bagu

סראגוסה זכתה בלוטו

בקיץ 2003 נחשב גבי מיליטו לאחד מהבלמים הטובים בעולם מחוץ לאירופה והתמרורים כיוונו אותו מאינדפנדיינטה לריאל מדריד. הבלם החסון אמנם עבר פציעה קשה בברך בשנת 2001, אבל החלים ממנה לחלוטין. אלא שבברנבאו לא השתכנעו והוא נכשל בבדיקות הרפואיות, מה שאגב מציב את ההחתמה של ג'ונתן וודגייט שנה לאחר מכן באור מעט מגוחך.

בבירה הספרדית היו אז אנשים שפירשו את הכשלת מיליטו כצעד מרדני נגד המנג'ר המקצועי, חורחה ולדאנו, שדאג להנחתת הבלם, אבל לזה לא היה זמן להתעסק בסיבות לאי החתמתו והוא הצפין לסראגוסה, שמבחינתה זכתה בלוטו. בארבע העונות שלו בלה רומרדה הוכיח לריאל מדריד את גודל הטעות שלה, רשם למעלה מ-100 משחקי ליגה ללא פציעות, הפך לאחד מהבלמים הטובים בליגה, זכה בגביע ובשנים 2005-2007 היה השחקן שצבר את מספר התיקולים המוצלחים הגבוה בליגה.

באותן שנים סראגוסה הפכה לקבוצה שאפתנית ומיליטו אף זכה לשתף פעולה עם אחיו הגדול דייגו, אחרי שבשנותיהם בארגנטינה הם שיחקו במדי היריבות הגדולות אינדפדיינטה וראסינג קלוב ואף התעמתו בחריפות בדרבי בלתי נשכח ב-2003. אבל הבלאנקיוס הבינו שהם לא יוכלו להחזיק ביהלום עוד זמן רב. ארבע שנים אחרי שהיה מרחק צעדים ספורים מחתימה בריאל מדריד, הניח מיליטו את העט על חוזה בברצלונה והצהיר ש"הגעתי לקבוצה הטובה בעולם". לקראת סופה של אותה עונה ההתקדמות נעצרה.

מיליטו סבל מקרע ברצועה הצולבת בברך, פציעה כמעט זהה לזו שפקדה אותו בשנת 2001, אבל קשה ביותר מפני שזו הייתה הפעם השנייה. "בדרך כלל תקופת ההחלמה עומדת על כחצי שנה", הסבירו אז הרופאים שמיד סייגו: "אבל כאן היינו צריכים להחליף את הרצועה שנותחה לפני שבע שנים באחרת ועד שהוא יחזור עלולים לחלוף תשעה חודשים". אלא שהזמן עבר והמצב הסתבך. מיליטו נאלץ לחזור לחדר הניתוח, כל תחזית אופטימית התבדתה וסוף הקריירה נראה קרוב.

פפ גווארדיולה מאמן ברצלונה עם גבי מיליטו. רויטרס
"האנשים כאן הם לא רק שחקנים נהדרים, אלא גם אנשים נהדרים. פפ מאוד קרוב לשחקנים ולא רק אליי. שוחחתי איתו המון במהלך הפציעה. גם הוא עבר פציעות והוא כל הזמן דאג לומר לי שהוא סומך עליי"/רויטרס

בארגנטינה מצפים לזימונו

למזלו ולשמחתו של גבי מיליטו, בחלק מהמועדונים הגדולים בעולם יודעים כיצד לנהוג כמו גדולים. הבלם הארגנטינאי פספס את כל השיאים בעונה שעברה, אבל בברצלונה מעולם לא שכחו אותו. המועדון הקטלאני אפשר לו להעביר חודשים ארוכים מתקופת ההחלמה בבואנוס איירס, תחת פיקוחו של רופא הנבחרת המקומית והוא עצמו סיפר לא מזמן: "השחקנים והצוות המקצועי שיתפו אותי בשמחה שלהם וגרמו לי להרגיש שאני חלק מההצלחה. האנשים כאן הם לא רק שחקנים נהדרים, אלא גם אנשים נהדרים. פפ מאוד קרוב לשחקנים ולא רק אליי. שוחחתי איתו המון במהלך הפציעה. גם הוא עבר פציעות והוא כל הזמן דאג לומר לי שהוא סומך עליי".

הסבלנות השתלמה ובחמישי בינואר שיחק מיליטו 66 דקות במשחק הגביע נגד סביליה וקטע קרוב ל-700 ימי היעדרות. בדיוק חודש לאחר מכן פתח במשחק הליגה נגד חטאפה, בו הורחק ג'רארד פיקה בדקה ה-25. רפא מארקז נכנס בהמשך כמחליף, אבל הורחק בעצמו רגע לפני זמן הפציעות ובתווך שינה גווארדיולה את התפקודים של מספר שחקנים. בכל אותו זמן ניצב מיליטו כעוגן במרכז ההגנה ולפתע הפך שוב לדבר הכי בטוח ויציב ברחבה של הקבוצה שנחשבת לטובה בעולם.

אחרי שהתברר שפיקה וקרלס פויול לא יוכלו לשחק בגומלין של ברצלונה נגד ארסנל, תשומת הלב הופנתה למיליטו, שעל פי התחזיות אמור לעלות בהרכב ולסייע לקבוצתו לעלות לחצי הגמר, אותו מעמד בו הוא כמעט איבד את הקריירה. אבל גם אם המשימה תוכתר וגבי יגיע למפגש פוטנציאלי עם האח דייגו שלא מפסיק לכבוש במדי אינטר, לא ייסגר המעגל סופית.

מיליטו הספיק ללבוש את מדי נבחרת ארגנטינה בארבעה משחקים במוקדמות המונדיאל לפני שנפצע בצורה קשה. האלביסלסטה לא ספגו בשלושה מתוכם, אבל עם או בלי קשר, ההמשך היה עגום וכמעט הסתיים בכישלון. עכשיו, אחרי שהגשים את חלום החזרה למגרשים, חולם הבלם ללבוש את המדים הלאומיים בדרום אפריקה, ובמולדתו לא מעט אנשים משוכנעים שדייגו מראדונה חייב לזמנו. למרות תחרות קשה על מקום בסגל, לא גבי מיליטו הוא זה שיפסיק לשאוף ולהאמין.

שחקן נבחרת ארגנטינה גבי מיליטו. Ben Radford, GettyImages
עכשיו, אחרי שהגשים את חלום החזרה למגרשים, חולם הבלם ללבוש את המדים הלאומיים בדרום אפריקה, ובמולדתו לא מעט אנשים משוכנעים שדייגו מראדונה חייב לזמנו/GettyImages, Ben Radford

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully