וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מספר נקודות אי זוגי, למה להתאמץ?"

4.4.2010 / 9:13

שחקנים ומאמנים חוששים מהכרעות לא הוגנות במחזור הסיום של קבוצות בעלות מאזן אי זוגי. הסיבה - שיטת הקיזוז של לוזון

שחקני ומאמני קבוצות בעלות ניקוד אי זוגי הודו בפנינו השבוע כי לא יסתפקו בתוצאת תיקו שממילא לא תוסיף למאזן הנקודות שלהן. כך לדוגמא, שחקנים בהפועל פתח תקוה, שבמאזנה 31 נקודות, סיפרו כי במקרה של תוצאת תיקו בדקות הסיום, הם ינסו להכריע את המשחק מול מ.ס. אשדוד בכל מחיר בידיעה שרק ניצחון יוכל להוסיף למאזן הנקודות שלהם.

שחקן בהפועל רמת גן (33 נקודות) הודה אמש כי "אם נצליח לשמור על תוצאת תיקו מול הפועל תל אביב עד דקות הסיום, נחפש להכריע את המשחק גם במחיר של הפקרות בהגנה. אין ברירה, לפי השיטה החדשה תיקו לא נותן לנו נקודה נוספת".

כידוע, לפי שיטת הקיזוז החדשה קבוצה שלה מספר נקודות אי זוגי, יעוגל מספר הנקודות שלה כלפי מעלה (למשל, אם הפועל באר שבע שבמאזנה 37 נקודות תשיג תוצאת תיקו, היא תקבל בסוף הסיבוב 19 נקודות בכל מקרה, גם אם הייתה מפסידה). חשש נוסף הוא שקבוצות שנמצאות בפיגור מינימלי סמוך לסיום לא תתאמצנה לנסות ולהשוות את התוצאה בידיעה שתיקו לא יוסיף להן ניקוד על פי שיטת הקיזוז. "יש לנו מספר נקודות אי זוגי. למה שנתאמץ במקרה בו נפגר 1:0 או 2:1?", נאמר על ידי אותו שחקן מהפועל פתח תקוה.

שחקן במכבי חיפה: "הפועל ר"ג עשויה לזלזל ולתת להפועל ת"א לנצח"

הבעיה, לדברי מספר מאמנים בליגה, היא שמשחקים יוכרעו בחוסר ספורטיביות ויגרמו להכרעות בלתי צודקות במאבק על האליפות (במקרה של הפועל רמת גן מול הפועל תל אביב וגם במשחק הדרבי של חיפה, שאליו הפועל מגיעה עם מאזן של 31 נקודות) או על קבוצות התחתית (להפועל עכו ובאר שבע מספר נקודות אי זוגי, 37 לעומת 25. עכו תחפש הכרעה בכל מקרה).

שחקן במכבי חיפה אמר בעצמו לאחר ניצחונה של הפועל תל אביב אתמול: "היא מגיעה לסוף הסיבוב עם מספר זוגי של נקודות (68, א"י). במקרה של תיקו רמת גן עשויה לזלזל ולתת לה ניצחון. אני לא רוצה לחשוב מה עשוי לקרות במצב כזה. ברור לי שהפועל חיפה מגיעה במצב דומה, אבל דרבי הוא סוג שונה של משחק. הם יעדיפו תיקו ללא נקודות מאשר להפסיד לנו".

המשחק היחיד שלא מעלה חשש בנוגע לתוצאת המשחק הוא בין בית"ר ירושלים למכבי תל אביב, למרות שבמאזנה של האחרונה 49 נקודות, בגלל הפער הקטן בין הקבוצות במאבק על הכרטיס לאירופה. גם מכבי נתניה (35 נקודות), אגב, מגיעה במצב דומה בו תחפש הכרעה בכל מחיר מול בני יהודה, שנאבקת על כרטיס לאירופה. גם שחקן בנתניה הודה כי: "נחפש לפי האינטרס שלנו ונחפש הכרעה בכל מחיר. אותנו לא צריך לעניין האינטרס של בית"ר ירושלים או מכבי תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully