וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחכים למשיח

עו"ד אורי שלף

2.4.2010 / 13:41

פסח ופרטיזן הזכירו לעו"ד אורי שלף שלא תלות במשיחים היא שמביאה הישגים. המגמה של אוסישקין תימשך בליגות הבכירות

כל אחד מאיתנו שישב השבוע לסעוד ארוכות על שולחן הסדר וקרא/בהה בהגדה, בוודאי שם לב שמשה רבנו ומורנו אינו מוזכר בה. אדייק, אתקן ואזכיר שרבנו אכן מוזכר, אך רק באמרת אגב שולית, ואינו מקבל את הבמה הראויה אותה הרוויח ביושר. ההסבר למחדל החמור הנ"ל הוא שבתקופה בה החלה להתגבש ההגדה, לא רצו מנהיגיו הרוחניים של העם שהיהדות תיתפס כתנועה משיחית. הרבה משיחים הצליחו להרגיז, והעובדה שצליבתו של המשיח ישו התרחשה באותו פרק זמן בהיסטוריה, הוסיפה גם היא לפרנויה של מקבלי ההחלטות. מאז, אנחנו מחכים למשיח שיגאל אותנו אלוהים יודע ממה. שיהיה לנו בהצלחה.

אם תשאלו את דעתי, לא אדם אחד וגם לא אלוהים בכבודו ובעצמו יכולים לגאול עם או קבוצה של אנשים, הקבוצה היא היחידה שיכולה לגאול את עצמה. מספרים שבזמן שהרומאים פרצו לבית המקדש לפני שהוא נהרס בפעם השנייה והאחרונה, אחרוני היהודים בו העדיפו להתפלל ולא להלחם, אבל משיח לא בא והמקדש כבר לא איתנו.

אוהדי הפועל תל אביב היו יכולים להתנהג כאוהדי שאר הקבוצות ולהוות דוגמא מצוינת להתנהלות דומה בזמננו. אלפי אוהדים אדומים חיו בחשיכה בעשור האחרון, ישבו חסרי מעש וחיכו למשיח שיגאל את קבוצתם. ההבדל הוא שכשזה שוב לא בא, הם החליטו לקחת גורלם בידם, להיגאל ולהקים את הפועל אוסישקין. עכשיו כשהפועל אוסישקין כבר בליגה הלאומית, נגיעה מליגת העל, עולות שוב השאלות המשיחיות. מספרים לנו שעכשיו בליגה של הגדולים, לא יספיקו אהבה למועדון ותקציב של עמותת חברים, צריך למצוא משקיע. משיח.

אני לא מאמין במשיח. ההיסטוריה כבר הוכיחה שמשיחים, במיוחד בספורט הישראלי, באים והולכים וכשהם הולכים, הם משאירים אחריהם הרס וחורבן, או במקרה הטוב - כלום. גם יעקב שחר, המשיח הכי יציב שקיים מאז דוד המלך, ילך מתישהו. מה יעלה בגורלה של מכבי חיפה אחריו? ימים יגידו. אם תשאלו את דעתי, אני אגיד לכם שאלף חברי עמותת הפועל אוסישקין יכולים למצוא אחת לשנתיים הנהלה או חברת ניהול שיוכלו להבטיח תקציב ראוי ועדיפים מתלות ארעית במשיח מזדמן זה או אחר. כפי שראינו אתמול בבלגרד, התקציב הראוי יכול להיות די צנוע, ועם תכנון נכון לטווח ארוך, שני אמריקאים, אחד צ'כי ושלל כישרונות מקומיים, אפשר לקיים, בכבוד רב יש לומר, קבוצת כדורסל מקצוענית.

אז נכון, במציאות הישראלית לכישרונות הישראלים אין כל כך איפה לשחק והם עדיין כישרונות ישראלים ולא סרבים, אבל כל זה לא אומר שאני לא יכול לחלום שככה תראה הפועל אוסישקין בעתיד הקרוב - אם לא מספיק טובה בשביל הפיינל פור של היורוליג, לפחות בשביל הפיינל פור הישראלי. זה יכול לקרות אם רק נאמין, לא באמונה שלמה בביאת המשיח, אלא ביכולת שלנו לקיים את עצמנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully