וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון: "מול הקהל של פרטיזן לא נוכל להירדם"

איתן נוח

28.3.2010 / 21:36

מאמן מכבי תל אביב מנסה להעביר את הלחץ ליריבה לפני המשחק השלישי (ג', 21:45, 5+). קאצ'מן: "מכבי טובה גם בחוץ"

עונה שלמה מונחת על הכף בשני המשחקים הקרובים של מכבי תל אביב נגד פרטיזן בלגרד, כשהראשון שבהם ייערך ביום שלישי (21:45, שידור ישיר בספורט 5+). ההפסד במשחק הראשון לפרטיזן בשבוע שעבר הגיע לצהובים כסוג של מהלומה, אבל לאחר מכן הגיעה החגיגה במשחק השני, מה שפתח לגמרי את הסדרה. כולם מדברים על המשחק השלישי כמשחק המפתח עבור הצהובים, כשניצחון בו יקרב אותם למשימה ואל הפיינל פור בפריס.

אחרי שני המשחקים הראשונים השיח העיקרי עסק בשני נושאים. הראשון היה אולמה הביתי של פרטיזן בלגרד. בקבוצה הסרבית החליטו עם תחילת רבע הגמר להעתיק את המשחקים הביתיים לבלגרד ארנה, שמכיל כ-24 אלף מקומות, כשזו תהיה הפעם הראשונה העונה שפרטיזן תשחק באולם, מה שגם אמור לשבור את שיא הקהל למשחק יורוליג. כל הכרטיסים למשחק הראשון כבר נמכרו, ו-24 שעות לפני המשחק הראשון, נותרו מספר כרטיסים בלבד למשחק השני. מבחינת אבטחה, בבלגרד לא מתכוונים להיערך במיוחד לקראת מכבי תל אביב והאבטחה במשחק תהיה אותה אבטחה כמו בכל משחק יורוליג מול יריבה אחרת.

העניין השני שעלה על הפרק היה השיפוט. לא פחות מ-58 עבירות נשרקו לחובת שתי הקבוצות ביחד במשחק האחרון, כשבשני הצדדים הייתה הרגשה שלא שרקו מספיק לעבירות. המשחק האגרסיבי של שני הצדדים יורגש גם בשני המשחקים הקרובים, כשבמכבי ימשיכו לעשות כל שביכולתם לאטום את אזור הצבע כדי שהכדור לא יגיע לגבוהים של פרטיזן.

גרשון: "פרטיזן כבר ניצחה קבוצות גדולות בבית"

פיני גרשון, שניסה להנחית את שחקניו לקרקע אחרי הניצחון ב-20 הפרש ביום חמישי, מבין שהמלחמה על הפיינל פור רחוקה מסיום. "ההפסדים היחידים של פרטיזן בבית העונה היו לקבוצות שהם ניצחו אותן בחוץ, אז אני מקווה שנמשיך במסורת הזו", אמר המאמן לקראת המשחק. "אנחנו זקוקים לניצחון אחד כדי להחזיר את הניצחון לתל אביב, אבל כמובן שננסה להוציא את פרטיזן משיווי משקל ולנצח את שני המשחקים".

על האווירה שצפויה באולם בבלגרד, שיכיל 24 אלף מקומות, אמר גרשון: "אנחנו נדע את האפקט של הבלגרד ארינה רק כשניכנס לשם, אבל אני זוכר איך צסק"א ניצחה שם בעונה שעברה, אז זה אפשרי. אני חושב ששיחקנו טוב יותר בשישה משמונת הרבעים ששוחקו עד כה, אז אם פרטיזן רוצה לנצח את שני המשחקים, הם יצטרכו להוכיח שהם יותר טובים מאיתנו. שיחקתי במקומות לא קלים למשחק, ההשפעה היא לא משהו שצריך לגזול ממך 10-12 נקודות".

מבחינת יחסי הכוחות, לגרשון אין ספק שפרטיזן עושה עבודה מבחינת הלוחמה הפסיכולוגית, ואומר: "החוקים של המשחק שונים כשאתה משחק בחוץ. פרטיזן כבר ניצחה קבוצות גדולות בבית, אז אם הם עדיין טוענים שהם אנדרדוג לקראת שני המשחקים, אני חושב שהם לא מעריכים את עצמם מספיק. כנראה שנוח לפרטיזן לזרוק עלינו כל הזמן את עניין הפייבוריטיות. אנחנו נעשה את השינויים הקטנים ונדאג להיות מוכנים. אני חושב שהאוהדים כאן יכולים לשחק לטובתנו. הסיבה שהפסדנו במשחק הראשון הייתה שנרדמנו ומול 20 אלף אוהדים של פרטיזן, אף אחד לא יכול להירדם. השחקנים שלנו בוגרים מספיק בשביל להתמודד מול הלחץ של האוהדים. פרטיזן רצתה להעביר את הסדרה לבלגרד, והיא הצליחה. עכשיו היא צריכה להוכיח שהיא יכולה להתמודד עם המצב החדש".

דייויד בלות'נטאל: "המשחק הקודם והניצחון שמו אותנו במומנטום טוב לקראת המשחק בשלישי. אנחנו צריכים להתרכז כרגע בזה שמדובר במשחק אחד ואנחנו כבר מצפים לשריקת הפתיחה. לא הקהל יהיה הדבר העיקרי, אנחנו נהיה הדבר העיקרי, השחקנים על המגרש. עשרת השחקנים שעל המגרש ועל הספסל צריכים לדאוג למה קורה על המגרש ולא למה שקורה ביציע עם הקהל. ההפסד במשחק הראשון שם אותנו עם הגב לקיר וכאן זה אנחנו מול כל העולם. אני מאוד מקווה שלא נגיע למשחק חמישי, אבל קודם כל המטרה לנצח בשלישי ונמשיך משם".

גיא פניני: "אני חושב שכל ההגדרות של אנדרדוג ופייבורטית זה כבר לא משנה במשחק כזה. שתי הקבוצות כל כך רוצות את הניצחון, כך שמי שתרצה יותר ותילחם על המגרש, תנצח את המשחק. אנחנו צריכים לדעת לנתק את כל מה שיהיה כאן מסביב, את כל הרעש, הפרובוקציות שאולי יהיו והטירוף ולנסות להתרכז רק במה שיש על המגרש". על האווירה הצפויה, אומר פניני: "ברור שלשחק בבית מול קהל גדול מאוד עוזר לקבוצה הביתית. אני תמיד אומר לפני משחקים ביד אליהו שהקהל ידחוף אותנו, ואני בטוח ש-24 אלף ידחפו אותם יפה כאן, אבל אנחנו נצטרך לדעת מקצועית לנטרל אותם ואת ההתלהבות שלהם. שתי הקבוצות מכירות מצוין אחת את השנייה ואני חושב שצריך לעשות את הדברים הפשוטים".

וויושביץ': "אף אחד לא האמין העונה בקבוצה"

גם בפרטיזן בלגרד נערכים לאולם המלא ולאווירה שתהיה באולם הביתי. "אני חושב שהעובדה שלא היינו מוכנים לאגרסיביות של מכבי במשחק השני פגעה בנו", התייחס לעניין דושאן קצ'מאן, שחקנה של פרטיזן בלגרד. "לא הצלחנו להתמודד עם הקצב שלהם, ואם נצליח להיות מרוכזים ואגרסיביים 40 דקות, נוכל לנצח אותם".

קצ'מאן התייחס גם להמשך הסדרה, ואמר: "שתי הקבוצות כבר מכירות טוב אחת את השנייה, אבל כל משחק הוא לגופו ותמיד יכולות להיות הפתעות. אני חושב רק על המשחק ביום שלישי ולא על זה ביום חמישי, או אם יהיה משחק חמישי או לא. זה שניצחנו במשחק הראשון ועכשיו אנחנו בבית, לא עושה אותנו פייבוריטיים. מכבי עדיין קבוצה טובה וחזקה גם כשהיא משחקת בחוץ".

מאמן פרטיזן, דושקו וויושביץ', התייחס גם הוא למשחק, ואמר: "אף אחד לא האמין העונה בקבוצה. היינו מעין קבוצה ניסיונית והנה הגענו להצלבה. אני חושב שאנחנו לא צריכים להיות יותר מדי בלחץ. לחץ עלול לפגוע קשה בשחקנים שלנו. אנחנו צריכים להגיע, לשחק חזק ובעיקר משוחרר. אין ספק שמכבי תל אביב היא קבוצה מאוד איכותית והיא הראתה את זה בשלב הטופ 16. הם הגיעו להצלבה מהמקום הראשון ומבחינתי הם עדיין פייבורטיים".

על המפתחות לקראת המשחק, הוסיף מאמן פרטיזן: "אנחנו נעשה את העבודה מהצד שלנו כדי לעצור אותם. אני אמנם רוצה להתרכז רק במשחק ביום שלישי בלי לחשוב על המשחק הבא בחמישי, אבל אני כן יכול לומר שאני מתכונן בכל זאת למשחק חמישי כי אני מאמין שזה מה שיקרה בסופו של דבר. אני מאמין שהעובדה שעברנו למגרש אחר תשפיע קצת על השחקנים, אבל אני מקווה שרק לטובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully