וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון: "השחקנים הראו לפרטיזן מי בעל הבית"

איתן נוח

25.3.2010 / 23:25

מאמן מכבי ת"א חגג את הניצחון על פרטיזן. וויושביץ': "הם היו יותר אגרסיביים והגיע להם. אנחנו חוזרים לבלגרד מרוצים"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

אחת האכזבות הגדולות ביותר של מכבי תל אביב מהמשחק הקודם מול פרטיזן בלגרד, היתה איבוד יתרון 21 הנקודות. הערב (חמישי) שוב הציגו הצהובים את משחק ההתקפה הנהדר שלהם, אבל הפעם, הם לא עצרו להביט לאחור, ושמרו על היתרון הגדול, בדרך ל-78:98 על האורחים מסרביה, ניצחון שמשווה את הסדרה בין השתיים ל-1:1. עכשיו ייצאו השתיים לבלגרד, שם תערוך מכבי את סדר פסח, ויום לאחר מכן תנסה להשיג ניצחון חוץ באולם הקשה, שיחזיר את ההכרעה ליד אליהו הגועש והרועש.

"צריך להוכיח למה ניצחו ב-20 הפרש"

"שום דבר חדש לא קרה", הוריד פיני גרשון את כולם לקרקע בסיום המשחק. "אנחנו עדיין 1:1, כמו ברצלונה בסדרה שלה אחרי שריאל ניצחה הערב". על המשך הסדרה, שעתה כאמור עוברת לסרביה, אמר גרשון: "אנחנו צריכים עכשיו להוכיח למה ניצחנו 20 הפרש, והם צריכים לשמור על הביתיות. ההגנה שלנו עשתה את ההבדל וגם האחוזים הלא טובים של פרטיזן מהשלוש לעומת המשחק הקודם".

על הסיבות שהביאו לניצחון הגדול, אמר המאמן: "הצלחתי להשפיע על השחקנים מנטלית, וזה אומר שעוד לא מאוחר. אחרי הניצחון בעפולה אמרתי שהמשחק צריך להדליק עבורם נורה אדומה, אבל הם כנראה לא הבינו. אולי הייתי צריך להגיד את זה באנגלית. אמרתי את אותם הדברים גם אחרי ההפסד לפרטיזן ואולי הפעם זה נכנס להם לראש. השחקנים הראו לפרטיזן מי בעל הבית היום, ואפשר לצפות לקרבות נוספים כאלה בהמשך הסדרה. במשחק הבא צריך לשחק באותה אינטנסיביות, לא לשים לב לקהל ולגנוב ניצחון חוץ".

גרשון המשיך ואמר: "אנחנו היינו בשני המשחקים ב-20 הפרש, עכשיו חובת ההוכחה היא עליהם. הם יצטרכו להוכיח כמה הביתיות שווה. אנחנו הולכים לשם למשחק שיש עליהם לא מעט לחץ. אחד הדברים שמדאיגים אותי, אם פה שלחו אותם 40 פעמים לקו, אני לא יודע כמה ישלחו אותם שם. גם אנחנו באטרף, הכנסנו את האף למקום שצריך. שיחקנו כמו גברים היום. אני מקווה שביתיות זו לא חסינות. ביתיות שווה משהו, אבל צריך להוכיח שהיא שווה. ביום שלישי הוכחנו שביתיות זה לא הכול".

דייויד בלות'נטל, שבדיוק כמו בשני המשחקים האחרונים, היה האיש של הצהובים ברגעי האמת, אמר לאחר הניצחון: "זו הדרך לשחק. גם במשחק הראשון שיחקנו ככה, אבל הלילה עשינו את זה 40 דקות". על שני המשחקים הבאים, שיתקיימו באולם בסרביה, אמר הפורוורד: "בבלגרד, אנחנו חייבים לעשות אותו הדבר במשך 40 דקות, להישאר רגועים ולהמשיך להאמין בעצמנו".

גיא פניני, שעמד במרכזו של אחד העימותים הערב, ואף ביצע עבירה מכוערת מאוד ולא ספורטיבית על רוברטס, הסביר: "הפלייאוף זה הזמן לכל הפיצוצים והמכות. טוב שהראנו היום מי בעל הבית כי במשחק הראשון, הם הרביצו ואנחנו הלכנו צעד אחורה. אנחנו יוצאים לשם ויהיה קרב יפה. אנחנו ב-1:1, יוצאים לשם וזה לא יהיה קל כי זה אולם ביתי באווירה מטורפת. נפלנו במשחק הראשון וזה לא סוד. עכשיו הזמן להוכיח איזה קבוצה אנחנו, לקום מהמצב הזה ולגנוב שם משחק".

גם אנדרו ויז'נייבסקי, שהריץ מצויין הערב את ההתקפה, יודע מה הביא לקבוצה את הניצחון: "באנו אגרסיביים היום, שמרנו על אנרגיה בהגנה לאורך כל המשחק וקיבלנו מוטיבציה מהאווירה המצוינת בהיכל". על המשחק הבא, אמר הגארד: "שיחקתי הרבה בבלגרד, יש שם קהל מטורף שמחכה לנו, אבל אם נבוא כך יהיה בסדר. אנחנו רק צריכים לשחק את הכדורסל שלנו, לבוא כיחידה אחת ולהיות שוב אגרסיביים".

דיאור פישר, שהיה משמעותי מאוד למועדון הערב, עם 15 נקודות (7 מ-7 מהשדה) היה מרוצה, אבל סירב להתלהב יתר על המידה: "שיחקנו טוב יותר היום. זה קרב של הטוב מחמישה, אנחנו צריכים להגיע לשם ולהתכונן לעוד קרב. מעולם לא איבדנו את הביטחון. כשאתה מוביל ב-21 נקודות בבית והקבוצה היריבה חוזרת אז הלחץ מגיע אלייך. זו הולכת להיות חוויה לשחק שם, אני כבר רוצה לראות איך הולך להיות לשחק נגד האוהדים שלהם. הדבר הטוב בזה, שזו סדרה שיש משחק כמעט יום אחרי יום והייתה לנו הזדמנות ישר לחזור לעצמנו".

"יכולים לחזור לבלגרד מרוצים"

בפרטיזן היו מאוכזבים מאוד בסיום. הניצחון במשחק הראשון והפתיחה הטובה של הקבוצה, גרמה לאורחים להאמין שהם מסוגלים לחזור לסרביה עם שני ניצחונות גדולים. אלא שבאמצע הרבע השני השתנה המומנטום, מכבי הצליחה לברוח, והאורחים כבר לא הצליחו להתקרב. מאמן הקבוצה, דושקו וויושביץ' אמר בסיום: "אני מברך את מכבי על הניצחון. הם שיחקו היום הרבה יותר אגרסיבי מאיתנו, וזה מגיע להם. באופן כללי, אחרי המשחק הראשון הם באו עם יותר מוטיבציה והיו יותר אגרסיביים, מה שנתן להם את המשחק".

מאמן פרטיזן המשיך וניסה להסביר את הסיבות להפסד: "לא לקחנו מספיק ריבאונדים היום, החטאנו מהעונשין ואחרי החטאות שלנו נתנו להם לרוץ למתפרצות. אנחנו יכולים ללמוד הרבה מהמשחק הזה". על המשך הסדרה, אמר וויושביץ': "זה מאוד קשה לנבא מה שיקרה בסדרה הזאת. כמובן שאנחנו הולכים לתקן את הטעויות שעשינו, אבל מכבי היא קבוצה עם הרבה כישרון וקשה לדעת מה הולך לקרות".

עם זאת, סייג וויושביץ' :"באופן כללי, אחרי שני המשחקים האלה, עם ניצחון והפסד, אנחנו יכולים לחזור לבלגרד מרוצים". על השיפוט במשחק, שגרם גם לקהל, וגם לשני הספסלים לצאת מדעתם במספר מקרים, אמר המאמן: "השופטים אפשרו הרבה מגע היום. זו סדרה קשה, וככה זה בסדרה, אבל ברגעים מסויימים היה יותר מידי מגע".

אלכס מאריץ' לא נתן לתבוסה להשפיע עליו יותר מדי, וכבר מסתכל קדימה: "לא יצא לי עוד לשחק באולם הגדול (בבלגרד), אבל הבנתי שמדובר באווירה מדהימה, מול 24 אלף אוהדים". על השיפוט הערב אמר מאריץ': "השופטים עושים את העבודה שלהם, אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו, אנחנו לא יכולים להשתמש בזה כתירוץ כי פשוט לא שיחקנו טוב בהגנה. התקפות המעבר שלהם וההחטאות שלנו מהשלוש הכריעו את המשחק. ללא ספק הם שיחקו יותר טוב היום. מכבי שיחקה היום 40 דקות, לעומת יום שלישי שהם שיחקו 20 דקות טובות ואז נרגעו, וביורוליג אסור להוריד את הרגל מהדוושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully