וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון: "צריך להחזיר לשחקנים את הביטחון"

איתן נוח

23.3.2010 / 23:01

מאמן מכבי ת"א כבר חושב על המשחק הבא: "מקווה לא לחזור על השגיאות מהמחצית השניה". קצ'מן: "מכבי עדיין פייבוריטית"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

ביומיים האחרונים, נחשפו באתר זה המספרים שמאחורי מכבי: המשכורות לשחקנים ולמאמנים, שהציגו מדיניות שפויה של המועדון, כזו שהוכיחה כי לפעמים הכסף לא קובע, ושאפשר להצליח גם בלי תשלום של מיליוני דולרים לשחקנים בודדים. מול הכתבות הללו הגיעה הערב (שלישי) פרטיזן בלגרד, והוכיחה בדיוק את הטענה הזו. הקבוצה הסרבית הצעירה והלא מאוד מוכרת, הופיעה למשחק הראשון עם הגב אל הקיר, נפלה לפיגור גדול במחצית הראשונה וכבר נראתה אבודה, אבל לחימה ואמונה החזירו אותה חזרה, כל הדרך לניצחון 77:85 ו-0:1 בסדרה.

"צריך לזכור לשחק 40 דקות"

מאמן הקבוצה, פיני גרשון, ניסה לנתח את ההפסד בסיום: "פשוט התהפך המומנטום, וב-9 הפרש החטאנו דאנק וזריקות טובות. הם קלעו 75 אחוז מהשלוש שזה לא אופייני להם והמשחק התהפך". גרשון המשיך ואמר: "הם לא עשו את הסלים בתוך הצבע עם הגבוהים כמו שהם רגילים לעשות. במחצית הראשונה הצלחנו להסתדר עם זה שהם דחפו את הכדור פנימה, אבל מצד שני בהגנה לא עשינו חילופים בכמה חסימות וקיבלנו על זה שלשות משחקנים שלא היו צריכים לעמוד לבד".

"הם הוכיחו שהם יכולים לנצח בחוץ גם קודם", אמר גרשון. "כבר אמרתי שבמשחקים כאלה, שלקבוצות יריבות שמגיעות בלי שום דבר להפסיד, אז מכניסים שחקנים ומתחילים להעיף כדורים. היום הכדורים נכנסו". על האיש שהרג את קבוצתו, אמר גרשון: "ידענו שקצ'מן הוא שחקן בעל ניסיון ויכולת קליעה טובה. החטאנו כמה זריקות במצבים טובים. בגלל ההחטאות האלה גם חזרנו לא טוב להגנה. לא בטוח שהם יכולים עוד הפעם לעשות אחוזים כאלה מהשלוש. התרכזנו במאריץ' ומאחר והיה 20 הפרש ולא היה להם מה להפסיד, הם לקחו את הזריקות האלה".

על אלן אנדרסון, אמר המאמן: "כשהתוצאה מתאזנת ואתה בבית ויש לחץ זה משפיע. היה ברור שיהיה לא מעט לחץ במחצית השניה, וכדורים פשוטים לא נכנסו". על המשחק ביום חמישי אמר גרשון: "אנחנו צריכים לשחק בדיוק כמו ששיחקנו במחצית הראשונה, וכבר מעכשיו להחזיר את הביטחון לשחקנים. הם יודעים מה עשינו פה, ואני מקווה שלא נחזור על השגיאות של המחצית השניה. צריך לעמוד בלחץ, גדול ככל שיהיה, ולדעת לתפקד ולעשות את העבודה כמו שצריך. כשנכנסתי לחדר ההלבשה, אמרתי שיש עוד ארבעה משחקים. השחקנים אמרו לי שיש עוד שלושה, אני הולך עם האופטימיות שלהם. אני חושב שב-48 שעות לא יהיו שינויים גדולים".

אלן אנדרסון, ששוב סבל מערב חלש מהשדה, ניסה להסביר את הסיבות להפסד: "לא הצלחנו לשמור על האגרסיביות של המחצית הראשונה, החטאות מהסוג הזה קורות בכדורסל". כשנשאל מה יהיה בהמשך הסדרה, ומה תהיה חייבת מכבי תל אביב לעשות בכדי להתאושש מההפסד, שהעביר את הביתיות אל הסרבים, אמר אנדרסון: "אנחנו נהיה חייבים להמשיך ביום חמישי עם מה שעשינו במחצית הראשונה. צריכים לזכור לשחק 40 דקות".

דורון פרקינס, שהיה טוב בפתיחת המשחק, אבל קיבל מספר החלטות לא טובות בסיום: "זו סדרה, למזלנו יש לנו לפחות עוד שני משחקים נגדם, נעשה התאמות ונקווה לתוצאה שונה. לחצנו הרבה במחצית הראשונה אבל במחצית השנייה הם עשו כל מה שהם רצו. נצטרך לשים את המשחק הזה מאחורינו, כי אנחנו עדיין צריכים לנצח שלושה משחקים בסדרה, וזה לא יהיה קל".

"אנחנו חייבים ללמוד להתמודד עם הלחץ"

מאמן פרטיזן בלגרד, דושקו וויושביץ' היה נרגש מאוד בסיום. "אני שמח מאוד אחרי הניצחון על מכבי", אמר המאמן. "אנחנו מעריכים את מכבי מאוד ואת פיני גרשון. התחלנו את המשחק כאילו היינו נחותים ממכבי וכאילו התרשמנו מהקהל ומהחוזק של היריבה שלנו. מצד שני, ידעתי שאין שום הפרש שאנחנו לא נוכל לסגור". וויושביץ' המשיך ואמר: "בשלב מסויים הייתה תחושה שהפסדנו את המשחק, אבל איבדנו את הפחד והתחלנו לשחק. הצלחנו להשוות את המשחק והלחץ היה על מכבי. בלי הלחץ הזה שהיה עלינו קלענו טוב יותר".

מאמן פרטיזן עדיין לא חושב שהניצחון משנה הרבה לגבי המשך הדרך: "היו שלבים שהיה לנו מזל, אבל עדיין מדובר באותן שתי קבוצות והן עדיין הפייבוריטים. הניצחון הזה לא שינה הרבה. המשחק הבא הוא בעוד פחות מ-48 שעות. אני דואג למצבו של ווזיץ', אני לא בטוח באיזה מצב הוא, הוא איבד את ההכרה בשלב מסויים ויש לו פציעה בברך. הסדרה תהיה ארוכה ואנחנו מחכים למשחק הבא. אחרי הניצחון הזה הלחץ עלינו גדול יותר, אנחנו חייבים ללמוד להתמודד עם הלחץ".

השחקן המצטיין של המשחק, דושאן קצ'מן, שבמו ידיו הביא את הניצחון לפרטיזן, אמר בסיום: "חשוב שניצחנו את המשחק הראשון. לא התחלנו טוב, היינו מבולבלים. התחלנו לשחק הרבה יותר טוב מהגנה, הצלחנו לייצר מצבי קליעה ולהעביר את השליטה אלינו". על ההמשך אמר קז'מן: "הסדרה הזאת תהיה עוד ארוכה, אבל עדיין מכבי היא הפייבוריטית לדעתי".

בו מקלאב, שהיה נהדר בדקות האחרונות, והריץ את האורחים פעם אחר פעם למתפרצות, הצהיר גם הוא: "הם עדיין פייבוריטים, למרות שחזרנו במחצית השנייה אחרי שהיינו בפיגור גדול. אנחנו אף פעם לא באים למשחק בשביל להפסיד. אנחנו תמיד רוצים לנצח, שיחקנו גדול היום והשגנו את הניצחון. בחצי השני נהיינו רעבים, נלחמנו ביחד והשגנו את הניצחון".

אלכס מאריץ', שנחשב על דעת רבים לשחקן המרכזי של הקבוצה, אבל סבל ממשחק חלש היום, אמר: "מלכתחילה ידענו שהולך להיות קשה לנו במשחק. שיחקנו לאורך כל המשחק בסבלנות והצלחנו לקלוע את הזריקות שנתנו לנו, וככה השגנו את הניצחון. שום דבר עדיין לא גמור, יש עוד משחק בעוד יומיים. זו סדרה ואנחנו מתקדמים משחק משחק. אני לא יודע מה קרה לנו בחצי השני. ידענו כשבאנו למשחק ששום דבר לא יבוא בקלות. ידענו שנצטרך לשחק חכם ולקלוע את הזריקות שנגיע אליהן".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully