וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורשטיין יישאר בהפועל תל אביב

מאמן השוערים נפגש עם אלי גוטמן, התנצל, וימשיך בתפקידו. כעס על שחקני יפו. מנטשאשווילי צפוי להיעדר מספר שבועות

יותם רונן

צילום ועריכה: יותם רונן

את הבוקר שלמחרת הניצחון הקליל על מכבי קביליו יפו (0:5), פתחה הפועל תל אביב עם תסכול רב. בשעות הלילה המאוחרות נבדק הקשר הגיאורגי, זוראב מנטשאשוילי, בבית החולים לאחר שנפגע בכתפו אמש (שלישי) במהלך המשחק. הקשר סובל מתת פריקה בכתף ועשוי לחזור לאימוני ריצה בעוד עשרה ימים, אולם מצבו ייבחן שוב בשבועות הקרובים.

אם לא די בכך, גם מהראן לאלה נבדק אתמול לאחר פגיעה בקרסולו, ואובחן לו נקע. החלוץ ייעדר בין שבוע לשבועיים, והמשמעות המיידית היא שלא יוכל ליטול חלק במשחק מול הפועל עכו בשבת והוא גם בספק למשחק מול הפועל רעננה. מעבר לעובדה שהשניים פצועים, הפועל שוב ספגה מכה בסגלה הקצר, שגם כך הלך והצטמצם במהלך העונה. את מקומם של השניים אמורים לתפוס שי אבוטבול ובויאן ורוצ'ינה, שפתחו אתמול בהרכב הקבוצה. בהפועל ינסו לעשות מאמצים להכשיר את דניאל דה רידר למשחק מול עכו, על אף שההולנדי קיבל מנוחה עד יום ראשון, ואם לא יצליחו להכשירו, השחקנים הבכירים ביותר שיעמדו לרשותו של גוטמן על הספסל יהיו החלוץ ויקטור מרעי, עמרי קנדה או דני בונדר.

הסיפור השני הגדול בקרב האדומים קשור במאמן השוערים של הקבוצה, גבי בורשטיין, שבחר לעמוד אמש בהרכב של קביליו יפו ואמור היה להיות מפוטר. עם זאת, היום בצהריים נפגש בורשטיין עם אלי גוטמן בביתו של המאמן בחיפה, והשניים ליבנו את הדברים. "אם מישהו משחקנים הרגיש בגידה, אני בהחלט מבין אותו ומבקש להתנצל, אבל זו הייתה החלטה שלי מבלי כוונה לפגוע באף אחד ששייך למועדון הפועל תל אביב", אמר בורשטיין לאתר הרשמי של המועדון. "מחר לפני האימון אתנצל בפני כל השחקנים והצוות המקצועי כדי לסיים את הפרשה הזו".

עוד לפני המשחק בהפועל כעסו על יפו ועל הדברים שאמרו בתקשורת, על כך ש"הם יכולים להביס את האדומים". לפני שעלו למגרש אמר גוטמן לשחקניו: "אני במקומם הייתי מתבייש לדבר. בוא נוכיח להם במגרש מי הקבוצה הבכירה". לאחר המשחק זעמו בהפועל על הסגנון משחק הברוטלי שהציגה יפו. אחד השחקנים התבטא בסיום: "זו הייתה בושה. הם ניסו לשבור לנו רגליים. כל השחקנים יצאו מחדר ההלבשה כאילו יצאו משדה קרב".

"את השחקנים שלנו לא עניינה החגיגה"

יוסי אבוקסיס, עוזר מאמן הפועל תל אביב ושחקנה לשעבר של מכבי קביליו יפו, התייחס בסיום המשחק לצורה שבה נגמר המשחק: "היו כמה פציעות שלא צריכות לקרות. רצינו לעבור את המשחק בשלום ולנצח, וגם מהראן וגם מנטש נפצעו בצורה רצינית וזה חמור. מבחינת כדורגל השחקנים שלנו באו מוכנים וראינו את זה מההתחלה. לא עניין אותם כל החגיגה. במחצית השניה היתה קצת ירידה בקצב כי בסך הכל רצינו להעביר את המשחק בשלום, ולצערי דווקא במצב הזה יצאנו עם שני פצועים".

אבוקסיס התייחס גם לבחירתו של מאמן השוערים גבי בורשטיין, שבחר לעמוד בשערה של יפו: "ההשלכות היו ברורות, אלי הסביר לו אתמול שברגע שהוא בוחר להופיע למשחק בצד של יפו, אין המשך לזה. כואב לי על ההחלטה הזאת, ניסיתי להסביר לו הרבה פעמים שהיא לא נכונה, אני לא מבין למה הוא לקח אותה. אני בעצמי יכולתי גם לשחק ובחרתי שלא. לא מדובר במשחקי אגו בין המועדונים, אלא בהחלטה שגויה שנעשתה. קראתי היום בתקשורת שהיינו צריכים לתת לו לשחק, אבל אסור לעשות את הפועל תל אביב רעה פה.

"אנחנו בתור מאמנים דורשים מהשחקנים את כל הרצינות במשחק שכזה, ואם מאמן השוערים בוחר להתייצב בקבוצה השניה, איזו רצינות אנחנו יכולים לדרוש מהשחקנים? בואו ניקח תסריט שיפו מנצחת, ואז כל התקשורת הייתה אומרת להפועל תל אביב שהיא קבוצה שכונה. אני מצטער שכל הדבר הזה חימם את האווירה והפך את המשחק לגועל נפש. חבל, כי היחסים בין המועדונים היו באמת חמים לפני כל זה".

בורשטיין עצמו הצהיר כי למרות התוצאה והקללות שספג מהאוהדים האדומים, הוא לא יצא מהמשחק עם תחושת החמצה: "כל שניה שהייתי במגרש, זה היה שווה את זה. הקהל מקלל, זה חלק מהמשחק. באתי, שיחקתי, לא רציתי להתעסק בכל המסביב, הייתי עם החברים. זו ההחלטה שקיבלתי, אני שלם איתה וממשיכים הלאה".

שכטר: "שמח שעשינו את זה המשחק קל"

"לא הסתכלתי יותר מדי על גבי, אלא על הרשת", אמר לאחר המשחק החלוץ איתי שכטר. "אני שמח שעשינו את המשחק קל. אנחנו קבוצה הרבה יותר חזקה מיפו, אבל נתנו להם קצת לדבר ואנחנו עשינו את העבודה על המגרש, שזה הכי חשוב. אנחנו לא כועסים על גבי, ואני לא רוצה להיכנס לזה יותר מדי. הוא היה חלק מהמועדון ואלו דברים שהנהלה מחליטה. אותי הביאו כדי לכבוש שערים ושהקבוצה תנצח, ואני שמח שאני עושה את זה על הצד הטוב ביותר".

"נתנו ליפו לדבר על הפתעה ותבוסה", הוסיף החלוץ. "אני שמח שבאנו בוגרים למשחק. סיימנו עם חמש אבל יכולנו להבקיע יותר".

שכטר התייחס גם לחסרון של מנטשאשוילי ולאלה מול עכו: "יש לנו סגל מספיק חזק ומספיק טוב שיהיה חייב לעמוד במשימה הזאת. למנטש אני מאחל רפואה שלמה, ומהראן אני מקווה שיחזור במהרה. זה הכדורגל, אני גם נפצעתי העונה. סגל חייב להיות של 18 שחקנים ומישהו יהיה חייב לתפוס את המקום. יהיה משחק מאוד קשה מול קבוצה שנלחמת על החיים שלה. אנחנו חייבים לנצח בבית, ומפה גם אני קורא לקהל האדום לבוא ולעודד אותנו בבלומפילד". על המאבק האליפות נפתח מחדש אמר החלוץ: "אנחנו כבר לפני שלושה או ארבעה מחזורים החלטנו שאנחנו לא מסתכלים על מכבי חיפה ומסתכלים רק על עצמנו. אנחנו נעשה את העובדה ומקווים כי הקדוש ברוך הוא יעזור לנו".

שחקני הקבוצה קיבלו יום מנוחה ומחר תחל הפועל בהכנותיה למשחק מול עכו בשבת.

עדכון ראשון: 23.3, 21:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully