וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב, כל המשכורות

23.3.2010 / 14:15

פרקינס (268,000 דולר) בתחתית, ויזנייבסקי (1,049,030) בצמרת. בלות'נטאל (545,458) מדדה מאחור, גרין (952,100) ופניני (689,100) צועדים לפניו. וגם: השכר של אנדרסון, לאמפה ומה שתוכנן לליאור אליהו. ערב הקרב מול פרטיזן, מתברר שמכבי הפיקה כמה לקחים מהעונה שעברה

שתי מילים הדהדו הקיץ במסדרונות משרדי מכבי תל אביב: הפקת לקחים. או לחילופין, התייעלות כלכלית.

לאחר הקטסטרופה הפיננסית בעונה אשתקד, החלה מכבי את ההתארגנות לעונה הזו מוקדם במיוחד – עמוק בתוך אפריל 2009. הסדר והחשאיות הניבו פירות: ממבט על שכר השחקנים בעונה הזו, ניתן לומר שמכבי ביצעה כמה עסקאות מצוינות. אם כי מנגד, גם הפעם – ביחס של עלות-תועלת – הקבוצה לא הייתה חפה מהתחלקויות.

בעונה שעברה התחמשה הקבוצה בקרלוס ארויו, ששבר את כל שיאי השכר במכבי; 3,435,735 דולר ברוטו השתכר הפורטו-ריקני, שהיה לכדורסלן היקר בתולדות המועדון. בעקבות אותה הרפתקה יקרה החליטו ראשי הקבוצה לשנות כיוון – מכבי שוב בנתה סגל ארוך, אולם חילקה את העוגה בצורה הרבה יותר שוויונית.

קרלוס ארויו שחקן מכבי תל אביב שומר על לואיס בולוק שחקן ריאל מדריד. ברני ארדוב
טעות גדולה ויקרה. ארויו/ברני ארדוב

השחקן היקר ביותר שהוחתם בקיץ, כידוע, היה מאצ'יי לאמפה, שגם הפך לפלופ הגדול של העונה – 1,537,734 דולר הייתה עלותו הכוללת של השחקן עבור המועדון. עזיבתו חסכה כמה מאות אלפי דולרים מהסכום הזה. גל מקל, שעבר להפועל גליל/גלבוע, אמור היה להשתכר 175,635 דולר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עזיבות שחסכו לא מעט כסף. לאמפה ומקל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומהשחקן היקר ביותר לזול ביותר – דווקא דורון פרקינס, מי שנחשב לאחד האחראים העיקריים לכך שמכבי האפורה הגיעה עד הלום, משתכר רק 268,000 דולר ברוטו – או לחילופין, 201,000 דולר נטו. בשבוע שעבר פרסמנו כי גם הבונוסים בחוזהו צנועים במיוחד – 1,500 דולר לזכייה בגביע המדינה, 3,000 דולר לזכייה באליפות, 6,000 דולר להעפלה לפיינל פור היורוליג ו-12,000 דולר אם תעשה מכבי את הבלתי-ייאמן ותניף את הגביע בברסי. למכבי אפשרות להאריך את חוזהו בעונה נוספת תמורת 250,000 דולר נטו, והיא כנראה תעשה זאת בקרוב.

לאחר עזיבתו של לאמפה, הפך אלן אנדרסון לשחקן היקר בסגל. עלותו למכבי היא 1,366,780 דולר בקירוב – ולאור ביצועיו בשלב הטופ-16, ניתן לומר שמכבי יצאה בזול. אנשי מכבי, ומצד שני גם סוכניו של אנדרסון, מודעים לכך שבקיץ, אם יוותר שחקן חופשי, יהפוך לאחד השמות החמים בשוק. לכן הגישה הקבוצה לאנדרסון הצעה רשמית להארכת חוזהו בעונה נוספת, בתמורה לשדרוג בשכרו. קרוביו של השחקן מספרים כי הוא מאושר בישראל, אלא שטרם ויתר על חלום ה-NBA. אם אכן יאריך את החוזה, הוא כנראה יכלול אופציית השתחררות ל-NBA עד לתאריך מסוים בחודש יולי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד זול, השני יקר, התפוקה של שניהם מצוינת. פרקינס ואנדרסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ויזנייבסקי צריך להישאר?

הצלחה מסחררת נוספת היה דיוויד בלות'נטאל – שעלותו הכוללת בקיץ הוערכה ב-545,458 דולר בלבד. אם פיני גרשון כשל לחלוטין בעסקת לאמפה, הרי שעסקת בלות'נטאל – שגם הוא נחשב לייבוא אישי של המאמן – מקזזת, או לפחות מקטינה, את הנזק הכלכלי שגרם הפולני. "הוא משחק כמו אחד הפורוורדים הטובים באירופה", אמר בעניינו גורם בקבוצה, "אף אחד לא האמין שייתן לנו העונה כל כך הרבה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עסקת בלות'נטאל חסכה כסף, לפניני וגרין נגיע בהמשך/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בקו הקדמי: סטפון לאזמה, שמשתכר 624,500 דולר ברוטו; ודיאור פישר, עם 813,295, שמסיים הקיץ חוזה, ובמכבי יבקשו להאריכו בשנתיים נוספות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שווים את הכסף. לאזמה ופישר/מערכת וואלה!, צילום מסך

צ'אק איידסון ואנדרו ויזנייבסקי נמצאים גם הם בפסגת המשתכרים. איידסון נחשב להחתמה החשובה ביותר שביצעה מכבי, וגם היה מן השחקנים הבודדים שזכו לחוזה בן שנתיים. מכבי שילמה מאות אלפי דולרים כפיצוי לריטאס וילנה, וגם לו העניקה שכר נדיב. בסך הכל הוערכה עלותו של איידסון עבור המועדון ב-1,237,430 דולר. ויזנייבסקי לא נמצא הרחק מאחור – 1,049,030 דולר – ולמרות הממוצעים הדלים יחסית, טוענים במכבי כי "את הגביע לקחנו בזכותו, ותראה שלסדרה מול פרטיזן הוא יגיע". עם זאת, לא ברור עדיין האם ימשיך בקבוצה גם בעונה הבאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שכר נדיב, אבל אי אפשר להגיד שהם בזבוז. ויזנייבסקי ואיידסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לימונד שווה את הכסף?

החבורה הישראלית היא נקודה מעניינת. העסקה התמוהה ביותר נוגעת ליניב גרין – שממשיך חוזה עליו חתם בקיץ 2008. לא פחות מ-952,100 היא עלותו לקבוצה של הסנטר, שמגרד ביורוליג בקושי 5 דקות, ומשיב עם 1.6 נקודות. לגרין חוזה לעונה נוספת, אך מכבי תוכל להשתחרר ממנו בתמורה לפיצוי כספי גבוה. מכל מקום, שכרו המקורי של גרין בעונה הבאה לא ייפגע. כן כולל הסגל הישראלי את גיא פניני (689,100 דולר) ואת רביב לימונד (652,200).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מעט כסף. שארפ ולימונד/מערכת וואלה!, צילום מסך

עזיבתם של עמרי כספי וליאור אליהו, כך עולה מתוך המסמכים, חסכה לקבוצה סכום בלתי-מבוטל. כספי אמור היה להשתכר 1,540,000 דולר – סכום שכנראה מגלם את שכרו גם בעונות בהן שיחק במכבי כחייל. עלותו של אליהו הייתה אמורה להגיע ל-978,600 דולר, מה שהיה הופך אותו לאחד הישראלים היקרים בתולדות הקבוצה. כיום מרוויח אליהו סכום כמעט כפול בקאחה לאבורל ויטוריה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוסכים סכום לא מבוטל. כספי ואליהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסיכומו של דבר, וביחס לסכומים הגדולים שאיבדה הקבוצה אשתקד, ניתן לומר כי עלויותיהם של רוב השחקנים סבירות. כאשר פגשה מכבי את ריאל מדריד העשירה לפני שבועיים, אמרו אנשי הקבוצה כי "ארנקים לא משחקים על הפרקט". כשהערב תעמוד מנגד פרטיזן בלגרד הצנועה, שתקציבה הכולל כעלותם של אנדרסון וגרין, תקווה מכבי להוכיח שאולי בעצם כן.

ohad@walla.net.il

שחקני פרטיזן בלגרד כדורסל מודים לקהל. Srdjan Ilic, AP
דווקא נגדם חשוב להוכיח שהארנק כן משחק תפקיד/AP, Srdjan Ilic

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully