וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם מסי כנראה לא היה עוזר למסינה

23.3.2010 / 13:15

את העליונות של מכבי של פארקר הוא נטרל עם מזימה גאונית על סולומון בגמר 06', האם מאמן ריאל יכול להדהים את בארסה?

מעט אחרי פתיחת משחקה של מכבי ת"א מול פרטיזן בהיכל נוקיה, ייזרק גם הכדור הראשון בסדרה המייצרת תהודה גדולה בהרבה, אם להסתכל בעין קצת פחות פרובינציאלית- ברצלונה נגד ריאל מדריד, ה"קלאסיקו". המפגש של המקבילות מהכדורגל הוא-הוא, למעשה, ה"קלאסיקו" המקורי, אך גם במפגשים הללו, אתם יודעים, אף פעם לא היה צורך בבילד-אפ.

טרם פתיחת העונה מפגש כזה, כבר בשלב ההצלבה, היה חלומו הרטוב של ג'ורדי ברטומיאו וחבריו. מפגש של שתיים מענקיות היבשת השואפות לתואר, בתיבול יריבות מרה ורבת שנים, מאנו-א-מאנו בסדרה של הטוב מ-5. ממש ווישפול ת'ינקינג שהפך למציאות.

אלא שדווקא העונה, העיתוי של המפגש הזה, מעניין ככל שיהיה - מרמז על כך שעשויה להתפתח לנו סדרה חד-צדדית וסגורה מראש. מצד אחד, ריאל מדשדשת בבינוניות ולא מוצאת את עצמה. מהצד השני - מכונה משומנת היטב, שדורסת כל מה שזז ונראית ברמה אחת מעל אירופה.

יותר מהכול, הפסימיות לגבי סיכוייהם של הבלאנקוס בסדרה הזו נעוצה בסיבה מסוימת - המדרידאים פשוט משקשקים למשמע שמה של היריבה השנואה מברצלונה. שלושה מפגשים רשמיים התקיימו העונה בין בארסה לריאל - שלושתם, כמו שבטח ניחשתם, הסתיימו במפח נפש עבור מסינה והחבורה בלבן.

בגמר הסופר-קופה, גביע קדם העונה הספרדי, הקטאלונים עוד ריחמו על הבלאנקוס וניצחו אותם "רק" 82:86, לאחר קרב ראוי. בשני המפגשים הבאים בארסה כבר רמסה לחלוטין את כבודה של ריאל. במחזור ה-14 בליגה, ובביתה שלה, הובסה 79:57. קצת פחות מחודשיים לאחר מכן, בגמר גביע המלך, הסיפור חזר על עצמו - בארסה שוב אמללה את ריאל, הפעם 61:80, כל הדרך לתואר שני העונה.

משחקה של ריאל מול הצהובים מת"א לפני שבועיים לא היה מצג שווא - במהלך הרבע האחרון נגסו הצהובים בהפרש עוד ועוד, ובתסמין אחד ברור היה ניתן להבחין גם כצופה מהכורסא בבית: הפחד של ריאל ממפגש הולך ומתקרב מול בארסה שיתק אותה לחלוטין. נבואת הזעם, ובכן, הגשימה את עצמה וכעת ריאל צריכה להתחיל לצחצח את החרבות שלה.

הסיכוי: פסיכולוגיה הפוכה

אינדיקטור טוב שיכול לתת מושג עד כמה ריאל ניצבת כאנדרדוג מוחלט לסדרה הוא הליין באתר ההימורים הספרדי Betclic, שנותן לקטלאנים יחס של 1.22 מול 4.45 של ריאל. מעטים אלו שמותירים סיכוי למדריד, ואין ספק שגם ריאל עצמה הנמיכה ציפיות בנקודת הזמן הזאת. אך מצד שני, דווקא תמימות הדעים הזו, היא זו שעשויה, אולי, לגרום לאפקט דומינו הפוך, ולשחק לטובת מדריד.

"אין ספק שההפסדים הקודמים של ריאל לבארסה העונה יהוו פקטור", אמר לאתר היורוליג העיתונאי פלאביו טראנקילו. "אני דווקא לא בטוח שזה יעבוד ב-100% לטובת ברצלונה. לריאל יהיה הרבה פחות מה להפסיד ממה שיש להפסיד בדרך כלל במשחקים מהסוג הזה. ברור שלריאל תהיה מוטיבציה והלחץ יהיה על ברצלונה. לדעתי יהיה לבארסה קשה יותר ממה שמצפים".

מצד שני, גם אם וכאשר יתעלו המדרידאים את הסיטואציה לפסיכולוגיה הפוכה, עד כמה תהיה לכך השפעה לאורך זמן? "ברצלונה בלתי עצירה, לפחות עבור ריאל", מנתח העיתונאי ג'ון דה לה פרסה מהמגזין "סולובאסקט". "לפחות בפאן הפסיכולוגי, אני חושב שברצלונה כבר ניצחו. השחקנים של ריאל חושבים שאין להם סיכוי".

גם מנתח הנתונים משה וילק, שנחשב לחבר קרוב של אטורה מסינה ואף עבד לצידו כסקאוט מיוחד בעונה שעברה בצסק"א, לא מזהה את הניצוץ הדרוש שריאל צריכה על מנת להתגבר על המחסום הפסיכולוגי שלה. "לדעתי זה יותר יפגע בריאל מאשר יעזור. בין שני המועדונים האלו יש יצר נקמה, אבל ריאל הנוכחית לא מספיק ווינרית. אין לריאל את האגרסיביות ואת התשוקה, שגורמת לקבוצה לקחת משחקים בשיניים. אין לה קילינג אינסטינקט".

השפן: שמירה אזורית

מסינה, כמי שמכיר את הכדורסל האירופי על בוריו, יודע היטב: לא על הפסיכולוגיה לבדה הוא יוכל לבצע טוויסט מפתיע בעלילה. לאורך השנים הוכיח המאמן האיטלקי המעוטר לא רק יכולת להוביל קבוצות מנצחות, אלא גם יכולת פנומנלית להוציא קבוצות יריבות משיווי המשקל שלהן, ולשבש להן את תוכנית המשחק, כשמדובר במשחקים מכריעים באמת.

לנו, הישראלים, זכור במיוחד המפגן ההגנתי המושלם של מסינה וצסק"א בגמר היורוליג בעונת 2005-2006, מול הצהובים מת"א- אז כאנדרדוג יחסי, נטרלה צסק"א כמעט לחלוטין את צמד שחקני המפתח של מכבי וויצי'ץ-את-פארקר, ניצחה וניפצה את חלום הת'רי-פיט של הצהובים.

זמן מה לאחר הגמר ההוא, חשף מסינה את האסטרטגיה המנצחת שהכין לאותו ערב, בראיון לאתר פיב"א. בכוונת תחילה, אמר מסינה, ביצעו שחקניו "אנדר" בפיק אנד רול של וויל סולומון, השאירו לו זריקות פתוחות יחסית כפיתיון, זאת מתוך מחשבה שהאמריקאי ייקח על עצמו את המשחק בצורה מוגזמת, כך ייעצר השטף ההתקפי של מכבי ועל הדרך תפחת הדומיננטיות של וויצ'יץ' ופארקר.

אז מהי המזימה הבאה שהאיטלקי המחונן ישלוף מהקנה הפעם? "אין למסינה הרבה קלפים שיכולים להפתיע", מנתח וילק. "נגד מכבי במדריד, למשל, ריאל מצאה את הפיתרון להתקפה המסודרת של מכבי, לפחות במשך שלושה רבעים, בכך שביצעה "אנדר" בפיק-אנד-רול. אבל מול ברצלונה פתרון כזה לא יכול לעבוד כי יש לה קלעים נהדרים. בשורה התחתונה אני חושב שאין לברצלונה חסרונות גדולים כדי שמסינה יבוא עם שפן שישנה את התמונה כולה".

"דבר שמסינה כן יכול להפתיע בו, אולי, זה מעבר להגנה אזורית", מציע וילק. "הוא בעיקרון חסיד גדול של הגנה אישית, ועובר לשמור אזורית אך ורק כאשר הוא חושב שהפער מול היריב גדול מדי. ברצלונה קבוצה עם אינסוף כלים בהתקפה, וגם מאוד מאומנת, אבל עם אזורית ריאל אולי תוכל להכריח את ברצלונה לזרוק מבחוץ, לצאת לכמה מתפרצות מהירות ולהוריד את אחוזי הקליעה של בארסה".

ג'ון דה לה פרסה מצטרף לרוח דבריו של וילק. "מסינה עובד בקדחתנות לקראת הסדרה הזו, ובטח מכין משהו, אבל לפחות מבחינה אתלטית, לריאל אין תשובה לבארסה. אם ריאל תנסה להפעיל לחץ בהגנה, בארסה תגיב ביותר לחץ, ואם ריאל תנסה לרוץ בהתקפה, הקטלאנים ירוצו מהר יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

המפתח: סקור נמוך

מבט אל הפסדים האחדים שכן נחלה בארסה העונה יכול להיות מראה דרך עבור תכנית המשחק הנדרשת עבור ריאל. לשלושת ההפסדים הללו מכנה משותף: באף אחד מהם לא נהנתה היריבה מערב התקפי משובח, הורידה את בארסה לפחות מ-70 נקודות, וניצחה בריבאונד. המפתח, ובכן, עשוי להיות טמון דווקא בהגנה.

"קשה מאוד לקלוע נגד ברצלונה, זו אחת מקבוצות ההגנה הכי טובות שראיתי באירופה ב-20 שנה האחרונות", חושב וילק. "אם מאפשרים לה בנוסף לקלוע סלים קלים, אז אין לך סיכוי. המפתח מבחינת ריאל יהיה לשמור את בארסה על סקור נמוך מאוד, ולהוריד את אחוזי הקליעה שלה".

בשורה התחתונה, נדמה שיותר מדי צירופי מקרים, שהסתברותם נמוכה, יגרמו למסינה וריאל לנצח את הסדרה. אנומליה כזו, כנראה, לא תוכל להתקיים על פני סדרה שלמה. "ברצלונה עם הרכב מלא ונראית בשלה לתואר", מסכם וילק. "זו תהיה הפתעה גדולה בשבילי עם ריאל תנצח משחק בחוץ. אם ריאל תעלה זו תהיה לא פחות מסנסציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully