וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיני גרשון: "נגמרו הדיבורים"

איתן נוח

22.3.2010 / 20:19

מאמן מכבי תל אביב דרוך לקרב מול פרטיזן (ג', 21:00, 5+). וויושביץ': "אהיה מרוצה מפיגור של 2:1 אחרי המשחק השלישי"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

מכבי תל אביב תפתח מחר (חמישי) את שלב ההצלבה ביורוליג עם המשחק הראשון מול פרטיזן בלגרד בסדרה של הטוב מחמישה, אותו יארחו הצהובים ביד אליהו (21:00, ספורט 5+), כשכבר ביום חמישי הקרוב ייערך המשחק השני בין השתיים, גם הוא בהיכל, אחריו תימשך הסדרה בבירת סרביה ביום שלישי הבא.

פיני גרשון ושחקניו ינסו להמשיך במומנטום מהניצחון הגדול על ריאל מדריד, שהעניק להם את המקום הראשון בבית ו' של הטופ 16, ולפחות על הנייר יש להם עדיפות על פרטיזן, אך הסרבים הצעירים והמוכשרים כבר הפילו ברשתם לא מעט קבוצות בכירות מהם העונה, כולל ברצלונה ופנאתינייקוס, והם ינסו לנצל את הלחץ של המקומיים, שיגיעו למשחק כפייבוריטים לראשונה אחרי תקופה ארוכה.

גרשון: "אנחנו צריכים לנצל את הביתיות"

"אני חושב שנגמרו הדיבורים, זה הזמן לשחק", אמר גרשון במסיבת העיתונאים. "שום דבר כבר לא ישנה פסיכולוגית את העובדות. זה הזמן לאוהדים להוכיח את היכולת שלהם. כולם יודעים את ה-24 אלף שיש שם, אף אחד לא מדבר על האוהדים שלנו. יתרון ביתיות בדרך כלל בא לידי ביטוי בקהל שדוחף את הקבוצה כשצריך. יש לקהל השפעה על השחקנים, במיוחד בדקות שהולך פחות".

"אני חושב שכולם מודעים לחשיבות של הסדרה", המשיך גרשון. "כל קבוצה תנסה לנצל את היתרונות שלה, זה נכון שיש להם גם יתרונות עלינו במקומות מסויימים, כמובן שאנחנו ננסה לנצל את היתרונות שלנו, מחר אנחנו נדע מי עשה את זה יותר טוב, כמובן שהכול נלקח בחשבון. הם מובילים את היורוליג בשלוש קטגוריות - במספר העבירות שהם עושים, מספר איבודי הכדור ובריבאונד התקפה. אנחנו נראה מחר מה אנחנו יכולים לנצל ומה אנחנו יכולים למנוע".

לאחר מכן חזר גרשון לנושא הביתיות ואמר: "יש חשיבות למשחק הראשון ואנחנו צריכים לנצל את הביתיות. הכול נלקח בחשבון, אם היום הלחץ עלינו יכול להיות שבעוד שבוע הלחץ יהיה שם. 48 השעות בין שני המשחקים יכולות להשפיע על שתי הקבוצות, במיוחד על הקבוצה שיש לה ספסל יותר טוב. אם המשחקים היו במקום נייטרלי, לא בטוח מי הפייבוריטית פה, אבל יש לנו ביתיות וכמו שאמרתי אנחנו צריכים לדעת לנצל אותה".

לאזמה: "אני לא אדם חברותי במיוחד על המגרש"

סטפון לאזמה, שיפגוש את קבוצתו מהעונה שעברה, אמר לקראת המשחק: "יש לי כמה חברים שם, אבל אני לא אדם חברותי במיוחד על המגרש אז נראה מה יהיה. אני חושב שהם אלה שיצטרכו להתמודד איתנו. אנחנו קבוצה מהירה ואתלטית, המאמנים הכינו אותנו מצוין ואנחנו בטוחים בעצמנו. הם קבוצה חזקה וטובה הם עומדים חזק על המגרש גם אם אתה מוביל עליהם ב- 40 הפרש, כך שזה אומר שחייבים להיות מרוכזים מולם 40 דקות מלאות. לא חושב שצריך לדאוג יותר מדי מהגבוהים שלהם, רק מאריץ' קלע טבעי ולדעתי פישר יכול לעצור אותו, שאר הגבוהים אומנם קולעים אבל לא משהו שצריך להדאיג במיוחד".

דייויד בלות'נטאל הוסיף: "אנחנו מוכנים במאה אחוז לסדרה הזו. קודם כל והכי חשוב, אנחנו מוכנים מבחינה פיזית. דבר שני אסטרטגית. עד עכשיו התמודדנו לא רע מול שחקנים גבוהים וגדולים ואנחנו כבר משחקים מספיק זמן ביחד ומאוד מגובשים כך שאני לא רואה סיבה שלא נצליח גם הפעם להציג את משחק ההגנה המצויין שלנו".

דורון פרקינס אמר מוקדם יותר הערב: "אנחנו באים למשחק מפוקסים ובמצב מנטלי טוב. כולנו מוכנים ואנחנו יודעים שקודם כל אנחנו צריכים לנצח את שני המשחקים הראשונים בבית ואנחנו נחושים לעשות זאת. מאז שבאתי למכבי כל משחק היה המשחק החשוב ביותר עבורנו, אבל ברור שעכשיו אנחנו במאני טיים. יש עלינו לחץ, אבל נבוא לשחק את המשחק שלנו ואני מקווה שנמשיך לשחק טוב ולנצח".

* רענן כץ פרסם הערב הודעה רשמית בה הכחיש את טענותיו של פיני גרשון בתכנית "יציע העיתונות" ביום חמישי, בה טען שלא היה במכבי תל אביב חוזה שכץ לא ראה בימיו במועדון, הביא כהוכחה את פרסום חוזהו של דורון פרקינס יום קודם לכן בוואלה! ספורט והאשים את כץ או נציגיו בהדלפתו. בהודעת נציגיו של כץ נכתב: "דורון פרקינס הגיע למכבי תל אביב בתחילת חודש ספטמבר 2009, לאחר שכץ עזב את הקבוצה וכשלושה חודשים לאחר שפרץ הסכסוך בינו לבין שאר הבעלים כתוצאה ממנו הם החרימו ומידרו אותו. מי שמטיח אשמות שווא צריך שיהיה לו זיכרון טוב באם הוא רוצה שיאמינו לו".

וויושביץ': "יש למכבי קבוצה עדיפה עלינו"

פרטיזן מצידה חוזרת זו השנה השלישית ברציפות לרבע הגמר, בתקווה לצלוח הפעם את המשוכה ולהגיע לפיינל פור הראשון שלה מאז 1998. המאמן דושקו וויושביץ' ניסה לשדר ביטחון לקראת המשחק ואמר: "אנחנו צריכים לשכוח מכל מיני ציפיות לא מציאותיות. היה נהדר אם היינו יכולים לשחק את שני המשחקים הראשונים בבלגרד, אבל מבחינתי אני אהיה מסופק אם מכבי תוביל 1:2 בסדרה אחרי המשחק השלישי.".

"יש למכבי קבוצה עדיפה עלינו", המשיך וויושביץ', "עם יותר שחקנים איכותיים וארגון טוב יותר. אבל יש לנו תקווה, שבלעדיה לא היינו מגיעים לשמונה האחרונות במפעל. התחלנו את העונה עם הרבה שחקנים חדשים והיה לנו הרבה מזל רע בשלבים המוקדמים, ולמרות זאת הצלחנו למרות שאף אחד לא האמין שנעלה להצלבה".

הגארד אלכסנדר ראזיץ' הוסיף: "נשחק מול מכבי עם התשוקה והרצון שמאפיינים אותנו. הדרך שלנו תהיה קשה, אבל המטרה היא להמשיך הלאה. האולם כאן הוא כמו האולם שלנו בבלגרד, ולמכבי תהיה תמיכה נהדרת מהקהל שלה, כך שיהיה לנו קשה לנצח, אבל אנחנו לא מתכוונים להיכנע ואני מאמין שנוכל לנצח פעם אחת בנוקיה. מכבי מאוד חזקה, והיא משחקת כדורסל אמריקאי אותנטי עם הרבה פיק אנד רולים, כך שההגנה שלנו צריכה להיות במיטבה כי רק במשחק איטי יהיה לנו סיכוי לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully