וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הענק וקוטלי הענקים

22.3.2010 / 14:25

לצד מסי הנשגב, נבחרת המחזור של אירופה מלאה בשחקנים שהרסו לבאיירן, אינטר, צ'לסי ועוד כמה גדולות את השבוע

שוער:

קרייג גורדון - סנדרלנד

הופעה נהדרת נגד מנצ'סטר סיטי סידרה לשוער הסקוטי הופעה ב"שווים אזכור" בשבוע שעבר. השבוע, הוא עולה כיתה. החתולים השחורים אמנם גברו 1:3 על בירמינגהאם, אבל אל תתנו לתוצאה לבלבל אתכם – האיש של המשחק היה השוער בן ה-27, שרשם לא פחות מתשע הצלות, חלקן מרהיבות ועזר לקבוצתו לשמור על שערי היתרון. סנדרלנד ממשיכה להתאושש מתקופה מזעזעת שכללה 14 משחקים ללא ניצחון וברחה סופית מאימת הירידה, אבל אחרי לאור ההשקעה הכספית בקיץ, במועדון בהחלט יוכלו לסכם את העונה הזאת כמאכזבת.

הגנה:

מגן ימני: סבסטיאן יונג – פרנקפורט

באיירן מינכן סימנה את המחזור ה-27 כהזדמנות לברוח מיריבותיה, שאלקה ולברקוזן, שיצאו למשחקי חוץ קשים. הנבואה התגשמה בחלקה. השתיים אכן איבדו נקודות, אך באיירן עצמה קפאה וכשלה בפרנקפורט. בשבועות האחרונים מתברר שוב ושוב כי עקב אכילס של הבווארים הוא האגף השמאלי. דייויד אלאבה הצעיר מתקשה לתפקד כמגן ודניאל פראניץ' מגלה גם הוא חולשה. פרנקפורט ניצלה זאת עד תום עם שני שערים דרמטיים שהגיעו מהאגף והודות למשחק מצוין של יונג, ילד בן 19, שזכה להופעה נדירה בהרכב במקומו של מייק פרנץ המורחק. ואן חאל צריך לשבור עכשיו את הראש איך מתמודדים עם אנטוניו ולנסיה והאגף הימני של מנצ'סטר יונייטד.

בלם: סיימון קיאר – פאלרמו

אחד מחביבי המדור חוזר להרכב הנבחרת לאחר עוד הצגה שרק חיזקה את מעמדו כאחד הבלמים העולים בכדורגל האירופי. הדני בן ה-21 הנהיג את הגנת פאלרמו, שלט בכל כדורי הגובה והסתדר עם חלוצי אינטר, שהגיעו שיכורים מחגיגות הצ'מפיונס ושוב גמגמו בליגה (1:1). ברקע, סוכניו של הדני עסוקים בתוכניות לעונה הבאה. ליברפול, מנצ'סטר יונייטד ויובנטוס לוחצות על מאוריציו זמפאריני למכור וקיאר עצמו מחכה "להצעה שאי אפשר לסרב לה". קיאר לא יישאר בפאלרמו בעונה הבאה, השאלה היא האם הוא יעזור לה לתפוס את המקום הרביעי כבר העונה.

בלם: כריסטופר סמבה – בלקבורן

לא רק אינטר גמגמה בליגה בסוף השבוע, גם צ'לסי שהודחה על ידי הנראזורי, לא הצליחה להתאושש מההפסד ואיבדה נקודות יקרות באיווד פארק (1:1). הבלוז דווקא פתחו נהדר עם שער ולחץ מסיבי במחצית הראשונה, אך נתקלו במחסום גדול ויציב. הבלם הקונגולזי גדול המימדים הסתדר עם קאלו ואנלקה והחזיק את הגנת הרוברס בדקות האחרונות כשהבלוז צרו על שערו של ג'יימס בראון. אנצ'לוטי והקבוצה שלו נראו העונה כמו הדבר האמיתי. עכשיו, אין להם יותר נקודות לזרוק. בטח לא עד משחק העונה באולד טראפורד בשלישי באפריל.

מגן שמאלי: טאייה טאיוו – מארסיי

הצמרת הלוהטת בליג 1 קיבלה מכת חום עם שני מפגשים ישירים בתוך השישייה המובילה. בורדו עשתה את שלה וחזרה לנצח, אבל בסיום המחזור ה-29 נראה שהאיום הגדול על האלופה יגיע דווקא ממארסיי המתקמבקת. הקבוצה של דידייה דשאן אירחה את ליון והציגה לראווה את השמאלית הקטלנית של המגן הניגרי בן ה-25. טאיוו לא הפסיד להטריד את הגנת ליון ולאיים על השער במצבים נייחים ובבעיטות ממרחק עד שטיל שיצא מרגלו נעצר רק ברשת וקבע 1:2 למארחים. מארסיי כבר רביעית, שקטה ממטרדי אמצע שבוע באירופה ונראית יציבה וחזקה מספיק כדי לאיים על הכתר.

קישור:

טיבריו גווארנטה – אטאלנטה

קבוצות התחתית בסריה A נהנו ממחזור מוצלח שסיבך את העניינים גם בחלק התחתון. אטאלנטה, נועלת הטבלה ערב המחזור, אירחה בברגמו את ליבורנו לקרב על שש נקודות והשיגה ניצחון ראשון אחרי חמישה משחקים. האיש של המשחק היה גווארנטה בן ה-24, פעם הבטחה בנבחרת הצעירה של איטליה, ששלט במרכז השדה וסיפק שני בישולים לחברים בדרך לניצחון 0:3. לקבוצה של ברטולו מוטי, אחת מקבוצות הנדנדה של העשור הקודם, אין זמן לחגיגות. כבר ברביעי מחכה לה עוד קרב הישרדות, הפעם נגד קליארי.

פארק ג'י סונג – מנצ'סטר יונייטד

הקשר הדרום קוריאני הפך כבר מזמן לאיש למשימות מיוחדות של אלכס פרגוסון. הסקוטי לא עולה למשחק חשוב בלי האס שלו. בראשון, פארק פתח בפעם התשיעית העונה בלבד בפרמיירליג והחזיר בעבודה בלי פוסקת במגרש. הוא לא מפסיק לנוע, מחליף צדדים וצץ בדיוק במקומות הנכונים. פעם כדי לתת מסירה נפלאה לרוני ופעם כדי לנגוח פנימה את שער הניצחון (1:2). השער של פארק היה השלישי שלו העונה. הקודמים היו במפגשים מול ארסנל ומילאן וזה בעצם מסביר הכל. ובינתיים, סיאול גועשת ונרגשת לקראת שבת כשבולטון תגיע לאולד טראפורד לדרבי הקוריאני הגדול. פארק ג'י סונג נגד לי צ'ונג יונג. המאסטר נגד המתמחה.

רפאל ואן דר וארט – ריאל מדריד

ובמעבר חד, נעבור לקבוצה שמקפידה לקרוס במשחקים גדולים. אחרי ההדחה הכואבת מהצ'מפיונס, הבלאנקוס החלו בבילד אפ לקראת הקלאסיקו בעוד שלושה שבועות. המשחק שיכריע את האליפות ואת גורל הפרויקט הנוכחי של פלורנטיני פרז. בשבת, ריאל הציגה קמצוץ מהכישרון שלה במחצית השניה מול חיחון. ההולנדי ששרד את המהפכה בקיץ ניהל היטב את המשחק במרכז השדה, כבש (בעזרת היד) והיה מעורב בשני השערים הנותרים. ריאל היא קבוצת כדורגל פנטסטית שצריכה לעבור מחסום אחד – להשתחרר מהלחץ במשחקים גדולים. נתראה בקלאסיקו.

התקפה:

תאופאניס גקאס – הרטה ברלין

אתמול (ראשון), בזמן שלואיס פרננדז הוצג רשמית כמאמן נבחרת ישראל, חגג חלוץ נבחרת יוון שלושער לרשת וולפסבורג (1:5). בימים הקרובים, כשהצרפתי יתחיל לתכנן את הקמפיין הקרוב, כדאי לו לצפות בקלטת המשחק. גקאס היה שחקן הרכב קבוע אצל רהאגל גם אשתקד בעונה בה כמעט לא שיחק בפורטסמות. העונה, גקאס, אוטוטו בן 30, נותן תזכורת קלה לימין הגדולים. לא בטוח שזה יעזור להרטה להישאר בליגה, אבל זה בהחלט מספיק כדי לתת לנו סיבה לדאגה.

מירקו ווצ'יניץ' – רומא

הסריה A מציגה השנה את אחד ממאבקי האליפות ההזויים ביותר שנראו באירופה: קבוצה אחת שמתעסקת רק באירופה (אינטר), אחרת שמתעקשת לבעוט בדלי פעם אחר פעם (מילאן) וקבוצה שלישית עם סגל בינוני ביותר שנמצאת במרוץ בעיקר בגלל חולשת האחרות. רומא לא מספיק טובה בשביל לזכות בסקודטו. הניצחון 2:4 על אודינזה הגיע אחרי שלוש תוצאות תיקו רצופות, אבל הג'אלורוסי רחוקים רק ארבע נקודות מהפסגה וזה בעצם כל הסיפור. ווצ'יניץ' המונטנגרי לא התעסק בבעיות של המילאנזיות וקבר את האורחים עם שלושער. בסוף השבוע הבא אינטר מגיעה לאולימפיקו. אז נדע מי כאן באמת הפראייר.

לאו מסי – ברצלונה

בזמן האחרון נראה שלכלי התקשורת בעולם פשוט נגמרו הסופרלטיבים. אז הם עברו להשוואות. אחרי התצוגה מול שטוטוגרט, כריסטיאן גרוס אמר כי "ההשוואה למראדונה מוצדקת". לאפורטה קבע בוודאות כי "מדובר בגדול בהיסטוריה". בגיל 22, מסי נמצא בכושר הטוב בקריירה ומחזיק על גבו את ברצלונה. חבריו לא נמצאים בכושר טוב, אבל מסי גורם לנתון הזה להיעלם. השאלה היא כיצד יתמודד מסי עם הלחץ של מדינה שלמה לקראת המונדיאל. עד כה, מסי של הנבחרת לא היה מסי של בארסה. אם הנתון הזה ישתנה, הציטוט הבומבסטי של לאפורטה יקבל חותמת רשמית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

כוכב אורח:

מאט דרבישייר – אולימפיאקוס

ביום רביעי שעבר, ספג החלוץ האנגלי של אולימפיאקוס כרטיס אדום במהלך ההפסד 2:1 בבורדו, שסיים ליוונים את העונה האירופית. אולי בגלל זה איבד דרבישייר את המקום בהרכב במשחק החוץ הגדול מול פנאתינייקוס. המארחת הגיעה זחוחה בידיעה שניצחון יסגור סופית את מאבק האליפות לטובתה, אבל אולימפיאקוס לא אמרה נואש. האדומים, שזכו ב-12 מ-13 האליפויות האחרונות, חזרו השיגו 0:1 ענק באתונה וצמצמו את הפער לארבע נקודות בלבד, שלושה מחזורים לתום העונה. דרבישייר הפך לגיבור היום כשעלה מהספסל וכבש את שער הניצחון שמנע את חגיגות האליפות, ובכך אולי קנה לו תהילת עולם בפיראוס.

שווים אזכור:

רומן ווידנפלר (דורטמונד) – עצר את לברקוזן

אלכסנדר באומיוהאן (שאלקה) – 45 דקות נהדרות

יוהאן גורקוף (בורדו) – תפס פיקוד

ססק פברגאס (ארסנל) – תביאו לו את ברצלונה

דויד סילבה (ולנסיה) – התבסס במקום השלישי

ויקטור (מאיורקה) – כמה טוב בבית

אסמואה גיאן (ראן) – המפציץ הגנאי הכה פעמיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully