וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטן: "יש כאן שחקנים שמשחקים עם פוזה, בושה"

קפטן מכבי חיפה זעם על חבריו בחדר ההלבשה אחרי ההפסד לסכנין, וזרק את החולצה על הרצפה. בלבול: "שיחקנו פנטסטי"

אדריאן הרבשטיין

צילום: אדריאן הרבשטיין
עריכת וידאו: דורון שטיין

ככל שמחזורי הליגה חולפים מכבי חיפה נראית יותר ויותר פגיעה. הערב (ראשון) הפסידה האלופה הגאה 2:1 לבני סכנין באצטדיון דוחא, כשהיא מציגה כדורגל הרבה מתחת לרמתה הרגילה ולא מגלה נחישות ורצון שמתקרבים לאלו שיריבתה מהתחתית הציגה. התוצאה: הפער של הירוקים מהפועל תל אביב השנייה הצטמצם לשמונה נקודות בלבד. לירן כהן העלה את המקומיים ליתרון בדקה ה-28 וחאמד גנאים הכפיל את היתרון בדקה ה-62, לפני שארבייטמן, מי אם לא הוא, צימק בדקה ה-87.

בסיום המשחק הרוחות במכבי חיפה לא נרגעו. שחקנים בחיפה סיפרו כי הקפטן יניב קטן השתולל בחדר ההלבשה תוך שהוא זורק בזעם את חולצתו על הרצפה, ואת נעליו, תוך שהוא מטיח דברים קשים בחבריו לקבוצה. "לשחקנים כאן אין כבוד, אתם צריכים להתבייש, יש כאן שחקנים שמשחקים עם פוזה, בושה", אמר קטן. השחקנים היו המומים מכך שקטן זרק את החולצה, ואחד מהם אמר: "לא מתאים לו לנהוג כך, זאת הפעם הראשונה שהוא באמת התעצבן, הוא ניסה להקרין כלפי חוץ כאילו הכל בסדר, אבל כשהוא נכנס לחדר כולם שתקו".

בקרב השחקנים היה מי שטען כי הקבוצה חייבת להתבסס פחות על הקפטן שלה. שחקן בקבוצה הסביר זאת כשאמר: "כל המשחק שחקנים מחפשים רק אותו, אומרים שהקבוצה תלויה ביניב, אבל מי שיוצר את הבעיה זה אנחנו. היום ראינו משחק שבו לא מעט שחקנים הוכיחו שהם מתקשים להסתדר לבד". בקבוצה העבירו ביקורת על הטעות שביצע דקל קינן והובילה לספיגת השער השני, אך ציינו: "לא הוא האשם בהפסד". פיטר מסיללה היה השחקן היחיד שצויין לטובה, ובקבוצה מודאגים מיכולתו של ולדימיר דבאלישווילי בתקופה האחרונה והוא יוזמן לשיחה אצל אלישע לוי.

הראשון להתייצב לפני המיקרופונים ולקחת אחריות על היכולת החלשה של האלופה היה הקפטן יניב קטן. "היה לנו משחק לא טוב, רע מאוד מהדקה הראשונה. לא נכנסו טוב למשחק, סכנין פשוט רצו יותר וראו את זה על המגרש. אין לי הסבר ליכולת היום, אבל כבר אמרנו בחדר ההלבשה שאנחנו קבוצה טובה, מגובשת ונחזור לנצח כבר בשבוע הבא. צריך גם ברגעים כאלה להיות קבוצה, אין פה חילופי האשמות. אנחנו מנצחים ביחד ומפסידים ביחד".

קטן ניסה להרגיע את האוהדים הירוקים לקראת משחק הגביע מול הפועל רמת גן השבוע: "אני בטוח שמחר כבר נתקן את הטעויות ונגיע מוכנים למשחק הגביע. זה קורה בכדורגל שיש ימים רעים והיום נתקלנו ביום כזה, אבל אנחנו ממשיכים עם הפנים קדימה, זה הכדורגל. הפסד אחד לא יכול להצביע על תקופה פחות טובה. גם כשניצחנו אמרתי שהליגה לא גמורה וגם היום אחרי שהפסדנו זה לא אומר כלום לגבי העתיד. נמשיך לעשות את המקסימום כדי לזכות באליפות. גם אחרי המשחק הגדול בטדי אמרתי שלא הכל גמור. הפועל תל אביב קבוצה טובה, אבל אנחנו צריכים להתרכז רק בעצמנו".

גם מאמן מכבי חיפה אלישע לוי לא ניסה להתחבא מאחורי תירוצים: "זה היה משחק מאוד חלש שלנו. אני חושב שהגיע לנו להפסיד. כשאני אומר חלש זה בכל הפרמטרים של המשחק. לא נכנסנו טוב למשחק. השחקנים של סכנין הצליחו לבטל אותנו. גם בדקות הטובות שלנו לא הצלחנו לכבוש שערים. במשחק כזה אין יותר מדי מה לתרץ, נצטרך לשכוח ממנו ולהמשיך קדימה. בשיטה כזו של קיזוז אפשר לבוא בטענות, אבל כבר אמרתי שנצטרך להילחם עד הסוף.

"כל דבר שאגיד יישמע כתירוץ, העובדות הן שלא הגענו למשחק, שיחקנו חלש מאוד, גם בהגנה, גם בהתקפה וגם בקישור. צריך לדאוג שהופעה כזו לא תחזור. אם אנחנו משחקים ככה, צריך לשים את היד על הדופק ולראות מה לא בסדר כי זה כבר משחק שני שאנחנו לא משחקים טוב. נצטרך לבוא למשחק הבא ולשחק יותר טוב".

לוי התייחס לחילופים הנועזים שביצע, כששניים מתוכם במחצית: "ראיתי שסכנין לא עולים להתקפה והיה לנו תמיד יתרון בהגנה ולא ראיתי צורך להחזיק את כל מערך ההגנה. זה שעשינו טעות בהתחלה ונאלצנו לרדוף אחריהם כל המשחק, זה מה שפגע בנו ולא החילופים".

בלבול: "נלחצנו מהניצחונות של קבוצות התחתית"

מהצד השני נשמע מרקו בלבול מאושר וגאה. "אני חושב שנחישות ויכולת הם אלה שניצחו את המשחק", אמר מאמן סכנין. "כדי לנצח את מכבי חיפה אתה צריך להיות ביום הכי טוב שלך ולתפוס אותם ביום גרוע, ואני חושב שזה מה שקרה. הניצחון הזה היה בזכות כדורגל טוב והגיעו לנו שלוש הנקודות. השחקנים שלי עובדים נכון, גם כשאנחנו לא מנצחים, והיום הם באו והציגו לא רק משמעת אלא גם יכולת טובה והצליחו לסגור את חיפה".

בלבול ניתח את המשחק ואת העתיד של הקבוצה שלו: "הייתה יכולת פנטסטית שלנו. אנחנו רוצים להגיע לפלייאוף האמצעי, אבל כמו כל הקבוצות אנחנו מסתכלים לכל הכיוונים ורוצים לברוח מהתחתית. הניצחונות של קבוצות התחתית אתמול הלחיצו אותנו קצת אבל לא בגלל זה הניצחון. אני אוהב להיות חזיר, וכן היינו רוצים להיות קצת יותר למעלה. אני חושב שבשני המשחקים האחרונים לא הגיע לנו להפסיד ואלה הנקודות שחסרות לנו כדי להיות יותר למעלה. אבל אחרי הפתיחה של העונה, אנחנו מרוצים מהמקום בו אנחנו נמצאים".

קפטן בני סכנין מאיר כהן: "אני חושב שהשינוי הגדול בסכנין זה הבאתו של מרקו בלבול לקבוצה. הוא הביא איתו מספר שחקנים שתרמו ליכולת. בכל המשחקים שהפסדנו היינו צריכים לצאת עם יותר. ידענו שמצפה לנו משחק קשה נגד מכבי חיפה ושכל היריבות בתחתית ניצחו. עלינו במטרה לנצח את מכבי חיפה, ידעתי שמכבי חיפה לא תנצח כל משחק והיא תמעד מתישהו. הצגנו כדורגל מצוין וטוב ואני שמח שניצחנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully