וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחורדינית (סטיבן כהן כמשל)

איציק אלפסי

21.3.2010 / 12:29

אמנם הוא הגיע מצרפת, אבל השם של קשר רעננה הוא סוג של מטאפורה על הכדורגל שלנו: שכונה עם פוזה של סטייל

המעבר הנדרש מכדורגל אנגלי למקבילו הישראלי כל עת שאני מגיע לביקור בארץ איננו פשוט ואין צורך ודאי להסביר מדוע. אלא שבאופן יוצא דופן בביקורי הנוכחי המעבר הזה נעשה באופן חלק מהרגיל וזאת תודות לשחקן הפועל רעננה, סטיבן כהן.

כשצפיתי במשחק בין הפועל רעננה לבית"ר ירושלים אמש לא יכולתי להתאפק מלצחוק בכל פעם שהוזכר בשידור שמו של שחקן רעננה סטיבן כהן. אמנם סטיבן כהן הגיע בכלל מצרפת אבל עדיין זה נשמע לי כמו שם של שחקן אנגלי ולרגע דמיינתי שאני עדיין צופה בסטוק נגד האל מהפרמיירליג, ולא רעננה נגד בית"ר מהלוזון-ליג. יפה השם הזה, 'סטיבן כהן'. סוג של מטאפורה על הכדורגל שלנו: שכונה עם פוזה של סטייל, או אם תרצו- שחורדינית.

תופעת השחורדיניות היא אחת המרתקות והמעצבנות בישראל. הרי הנשים המזרחיות כל כך יפות וחושניות שלא ברור למה לעזאזל הן מתעקשות להידמות לאלו האירופאיות (היפהפיות כשלעצמן) על ידי שימוש בעזרים מלאכותיים שרק מעקרים את החן והיופי הטבעי שלהן ומגחכות אותן בפני כל רואה. אותה דבר הליגה הישראלית. אין שום מצב שמישהו "יחשוד" בה שהיא 'בלונדינית טבעית'- אז לא פשוט עדיף להיות מי שאת?

שלא כמו הנשים, הכדורגל הישראלי אמנם אכן סובל מנחיתות מובנית מול הכדורגל האירופאי. וזה לגיטימי לחלוטין שמשווים את כמות המשאבים ואת רצינות היחס לענף בין שני המקומות. ועדיין, הכדורגל הישראלי יכול להיות יפה בדרך שלו. אתם מכירים - יש יפות ממנה, אין יפות כמוה. לשם כך צריך להחזיר לו את היתרון היחידי שיש לו על-פני ליגה בכל מקום אחר בעולם - הזהות. זה שהוא שלנו.

הדבר הראשון שצריך לעשות עושה הוא להוריד את השם הזה, ליגת העל. אין שום דבר עליון בליגה הזו והיא גם לא יכולה ולא צריכה להתיימר לכך. ליגה לאומית זה סבבה לגמרי. עממי. שלנו. על אותו משקל כמובן חובה גם לבטל מייד את הטקס עאלק ליגת האלופות לפני משחקים, שהוכנס בשנה האחרונה. הניסיון לדמות את הליגה שלנו לליגת האלופות באמצעים מלאכותיים רק מבליט את הכיעור שלה.

הדבר הבא הוא לצמצם בחזרה את הליגה ל-12 קבוצות. למדינה קטנה כמו ישראל זה מספיק ואולי אפילו גם טיפה יותר מדי. בנוסף, מתבקש גם להחזיר את המשחקים לשעה אחידה ולשדר בטלוויזיה בשידור ישיר רק משחק מרכזי אחד. זה דבר אחד לשמוע את מוט חביב וקמי ברץ משדרים מהאורווה או מהקופסא ב'שירים ושערים' ולדמיין שהם במרקאנה או בוומבלי, ודבר אחר לראות את זה בעיניים ולהיווכח כמה זה עלוב.

ואם כבר, אז למה לא להעביר את המשחקים ליום שישי בצהריים? כך גם שומרי השבת יוכלו לבוא למגרשים וגם תיחסך המבוכה שבזפזופ בין האמירויות ללויטה בשבת אחר הצהריים.

  • עוד באותו נושא:
  • סטיבן כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully