וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי ישראל: עכשיו לתל אביב יש דאבל

אמיר שהם, איגוד הראגבי הישראלי

20.3.2010 / 17:14

בשחזור כמעט מדויק של משחק האליפות, אס"א החזיקה את יזרעאל-גלבוע קצר, ניצחה 11:16 וזכתה גם בגביע המדינה

שלושה שבועות לאחר שגברה עליה בגמר הליגה, ניצחה אס"א תל אביב את הפועל יזרעאל-גלבוע בגמר גביע המדינה בתוצאה 11:16. כמו במשחקים הקודמים בינהן העונה, גם זה שוחק בקצב רצחני, ויותר מתמיד רצתה אלופת חמש השנים הקודמות להשיב את כבודה האבוד. שלושת הטריים הושגו בקושי ומזויות שלא איפשרו לאמיר בויטלר וסטס גורטובוי המיומנים להעביר את בעיטות ההמרה. עד הדקה האחרונה של המחצית היתה התוצאה 6:3 לתל אביב משתי בעיטות עונשין של גורטובוי ואחת של בויטלר, אך אז הניח יוסי קדם טריי והעלה את קבוצתו ליתרון השיא במשחק הצמוד.

במחצית אסף בויטלר את חבריו ואמר: "אנחנו כל הזמן נותנים להם פנדלים ובגלל זה מפסידים להם. אנחנו צריכים לחשוב על זה עכשיו ולעשות שינוי, ולא להצטער על זה אחרי המשחק". עם פתיחת המחצית העביר הקפטן בעיטת עונשין נוספת, ותוך דקות איזן פביאן מגיד את התוצאה. את תוצאת הסיום קבע גיא מטיסיס, שהתגבר בדרך על שלושה מגנים. בדקות האחרונות, ממש כמו בגמר הליגה, השליטה היתה של יזרעאל, כאשר בתום 80 הדקות נוצר ראק על קו הטריי התל אביבי. בדיוק כמו אז, עבירה באותו הראק גרמה לכדור לעבור לתל אביב ולמשחק להסתיים. למצטין המשחק נבחר אורן אלט, שחקן הציר הותיק אפילו ביחס לתפקידו, שלפני יומיים חגג את יום הולדתו ה-39.

"אמרתי בתחילת השנה שאנחנו לא מתכונים להפסיד העונה, ועמדתי בזה", אמר גורטובוי בהתיחסו לסיום העונה במאזן מושלם. "כל המשחקים שלנו נגד יזרעאל השנה יכלו ללכת לכאן או לשם, ולקחנו אותם בשיניים. כולם עשו את העבודה וההגנה היתה מעבר לכל הציפיות. בעשר הדקות האחרונות הם ישבו עלינו חזק, ותאקלים אדירים מנעו טריי. היה לנו קשה לאסוף את עצמנו אחרי משחק האליפות וזה לקח לעתיד, אבל התגברנו גם על זה. אנחנו על גג העולם".

בטורניר גביע המדינה לנוער זכתה יזרעאל בקטגוריות עד גיל 18 ועד 16, ומגידו זכתה בקטגוריה עד 14. הקפטן עד 18 שי הכהן, שפתח היום במשחק הבוגרים, לא נטל חלק בהתמודדות. למצטין עד גיל 18 נבחר גור ים, ולמצטין עד גיל 16 נבחר נוף יוסף. לפני התחרות הזו ערך הקפטן בר כמיליאן שיחה עם חברי קבוצתו: "בואו נזכיר להם שאנחנו יזרעאל ושאנחנו דורסים כל קבוצה שנמצאת מולנו", הוא אמר. למצטין עד גיל 14 נבחר הדר כהן.

מיקי ויצמן היא הזוכה בסקר "ציטוט השנה" של rugby.org.il, עם הציטוט "מגיע לנו, לא?", שנאמר אחרי זכייתה של תל אביב באליפות ליגת הנשים. בויטלר, שהיה פייבוריט מובהק בסקר, מסתפק במקום השני עם ציטוטו הזכור מלאחר גמר הליגה: "לא הגיע לנו להפסיד במשחק הזה, אבל לתל אביב הגיע לזכות באליפות". במקום השלישי שוב ויצמן, עם "אני משערת שבעוד שש שנים יצפו מאיתנו להביא מדליה", על חוסר התמיכה של מוסדות הספורט בנבחרת הנשים הנלחמת על ההעפלה לטורניר האולימפי שיערך בריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully