וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון הדרי מונה למאמן בית”ר ירושלים

דור בלך וגלעד גרוסמן

18.3.2010 / 12:20

הקבוצה צירפה את המאמן כדי שיפתור את בעיית "הפרו" וידריך יחד עם אמסלם. בפרקליטות יחליטו אם להעמיד לדין את בן שושן

בית"ר ירושלים מצאה מאמן עם תעודת "פרו" שיעמוד לצידו של דוד אמסלם על הקווים. אחרי שמספר מועמדים סירבו לדרישת הקבוצה שהמאמן יגיע רק למשחקים ולא לאימונים, מונה לתפקיד שמעון הדרי. המינוי הגיע ימים לפני שהדד ליין שהציבה ההתאחדות בפני הקבוצה פג. הדרי, המחזיק בתעודת "פרו" והועדף על פני אבי סבג, מאמן ג'ת מליגה א', יירשם כמאמן בטופס ויישב על ספסל הקבוצה לצידו של המאמן בפועל, אמסלם.

הדרי אימן במשך שנים את עירוני קרית שמונה והעלה את הקבוצה לליגה השנייה. מאוחר יותר אימן במשך שלוש שנים את מכבי אחי נצרת, אך התפטר מתפקידו בתחילת העונה שעברה. בהמשך העונה עבד מספר מחזורים במכבי הרצליה, אך התפטר שוב בעקבות סדרת תוצאות רעה.

בארגון המאמנים רואים בחומרה את התנהגותה של בית"ר ירושלים, אף על פי שכרגע היא חוקית. עם זאת, מתחילת העונה הבאה ישונה תקנון ההתאחדות ורק מאמן עם תעודת "פרו" יוכל להדריך את הקבוצה כמאמן ראשי על הקווים וגם להעביר את מירב האימונים במהלך השבוע. "אף על פי שידינו כבולות כרגע, זה מבזה את מעמד המאמן וזו התנהלות לא תקינה", מחה יושב ראש ארגון המאמנים, אמנון רז, עוד לפני ההודעה על מינוי הדרי. "דיברתי עם חלק מהמאמנים שמועמדים לקבוצה ואמרתי להם שיכבדו את עצמם כמקצוענים ולא יקבלו את התפקיד בתנאים כאלה. הרי גם ככה בשנה הבאה בית"ר יצטרכו אותם והרבה יותר מעכשיו אפילו, אז לבוא ככה כסותם חורים לחודשיים זה לא משתלם להם. אני לא מצפה שיהיו מעל אמסלם, אבל שיהיו לפחות חלק ממשי בצוות המקצועי".

עו"ד של בן שושן: "מישהו החליט שזה ראוי לחקירה"

בתוך כך הגיע אמש עמית בן שושן לשימוע בפרקליטות מחוז ירושלים, שם ביקש שלא לעמוד לדין פלילי בעוון הסתה לגזענות אלא להגיע לעסקת טיעון במסגרתה יבצע עבודות שירות לטובת הקהילה. סגנית פרקליט המחוז, עו"ד נורית ליטמן, שמעה את דבריו וצפויה להודיע על החלטתה בימים הקרובים. כזכור, בחגיגות הזכייה בגביע שר עמית בן שושן מעל לבמת החגיגות "אני שונא את כל הערבים" במיקרופון והלהיב את קהל האלפים שנכח במקום. בבית"ר ירושלים לא לקחו סיכונים ומינו עורך דין שייצג את השחקן ויסייע לו להימנע מהעמדה לדין.

עו"ד יאיר גולן, פרקליטו של בן שושן, התייחס לסוגיה בראיון לתוכנית "עושים ספורט" בגל"צ: "לרוע מזלו של השחקן, הוא נקלט במצלמות הטלוויזיה. מישהו החליט שזה ראוי לחקירה פלילית ומישהו החליט שהוא שוקל העמדה לדין. מערכת הצדק עובדת בלוח הזמנים שלה, חקירה נוהלה והתיק הגיע לפרקליטות. הזמינו אותנו לשימוע ואנחנו הצענו לערוך תשדיר טלוויזיה שמטרתו להילחם בנגע האלימות המילולית במגרשי הכדורגל. הנושא נשקל ואני מקווה שבן שושן לא יועמד ל'דין. אנחנו רוצים להימנע מהבירור המשפטי. לא מן הנמנע שהפרקליטות רוצה להפוך אותו לשער לעזאזל ואולי מישהו חשב שיש פה תקדים. אנחנו מציעים אלטרנטיבה. מדובר בשחקן נערץ והאפקט של תשדיר מטעמו שמתבטא נגד הסתה יכול להשיג את המטרה יותר מהעמדה לדין".

יושב ראש המועדון, איציק קורנפיין, התייחס לאירועי סוף השבוע האחרון, שבו היו מעורבים אוהדי בית"ר ירושלים עם תקיפת עובדי הניקיון בטדי, ואמר בגלי צה"ל: "אני מקווה מאוד שהמשטרה תדע לטפל ביד קשה עם האנשים שביצעו את המעשה ולאחר מכן גם בתי המשפט צריכים לתת את הדין למעשה הזה. אמרתי את זה גם לראש עיריית ירושלים, וזה לא קשור לאהדת בית"ר ירושלים. שישימו אותם מאחורי סורג ובריח. האנשים האלה הם אמנם אוהדי בית"ר ירושלים רק בחלק מהזמן. יש להם הורים שאמורים לחנך אותם, אבל איפה בית"ר ירושלים יכולה להצליח במקום שמדינת ישראל, ההורים שלהם ומשרד החינוך נכשל? האנשים האלה עבריינים.

קורנפיין התגונן גם לשאלות בנושא הפעילות המניעתית, והוסיף: "אין מועדון בארץ שעושה פעילות הסברתית בבתי הספר ומול הקהילה יותר מבית"ר ירושלים. אולי אנחנו לא משמיעים את זה מספיק. אני לא יכול להעניש. גם היום אם אני יודע מי הרביץ לאנשים, אני לא יכול לעשות כלום. אני אפילו לא יכול למנוע מהם להיכנס למגרשים".

עדכון ראשון: 10:42
עדכון אחרון: 12:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully