וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן עדן של בעיות

ליאון פרנק

18.3.2010 / 10:48

הלוזריות של דטרויט, הפגיעות של מינסוטה, הבור של שיקגו והחולשה של קליבלנד והרויאלס. ליאון פרנק עם ה-AL מרכז

מינסוטה טווינס

מאזן: 76:87, הפסידו ליאנקיז בשלושה משחקים ב-ALDS

הגיעו: ג'יי.ג'יי הארדי, קליי קאנדריי, ג'ים ת'ומה, אורלנדו הדסון

עזבו: קרלוס גומז, בובי קפל, בראד תומאס

על פניו, עם פתיחת המגרש החדש שלהם "טרגט פילד" במקום המטרודום הישן, הטווינס צפויים להמשיך מהיכן שהפסיקו בעונה שעברה: עם ה-MVP ג'ו מאוור - התופס הטוב בליגה - בעונתו האחרונה בחוזהו, ועם מורנאו בבסיס הראשון, במינסוטה קיבלו חיזוק משמעותי בצד ההתקפי, כשגי'ם תומה הוותיק בא מהדודג'רס. אמנם ת'ומה אינו עלם – באוגוסט ייכנס לעשור החמישי בחייו, אולם כוחו עדיין במותניו ובזרועותיו, כשכל מה שהוא זקוק לו הם עשרה הומרים כדי להיכנס לעשירייה הראשונה של הקטגוריה בהיסטוריית הליגה. ג'ייסון קובל ומייקל קדאייר, שניהם אחרי עונות שיא התקפיות בקריירה, יאזנו בליינאפ, כשהצירוף של הארדי בעמדת השורטסטופ ושל הדסון בבסיס השני נותנים יציבות וניסיון באינפילד. בייקר, בלקבורן וסלואי מובילים חבורת מגישים לא יוצאת דופן אך אמינה ויציבה שמתפקדת היטב, מלבד אולי ספקות כקרל פבאנו ופרנסיסקו ליריאנו, שחוזר אחרי עונה מחרידה.

אך כל זאת לא אומר דבר, היות שלתאומים לא חסרות צרות. תחילה, החור שנוצר בבסיס השלישי אותו אייש ג'ו קרידי, היות שהאחרון עדיין שחקן חופשי וטרם הוחתם. השחקן היחיד, נכון לרגע זה, שעל הכוונת לרשת אותו הוא דני ולנסיה שעלה מהמיינורס, והוא הימור לא פשוט. במידה שזה לא יסתדר, ייתכן שהארדי/הדסון/קאסייה/סאנטוס/יוז/פלאף (הקיפו בעיגול, מחקו את המיותר – או שניהם יחד) ייאלצו לעשות הסבה ולעבור לקצה היהלום, ולכו תדעו איך זה יסתדר. כל זה עוד מתגמד לעומת הבעיה הגדולה ביותר של הקבוצה - החשש הכבד שג'ו ניית'ן סיים את העונה ואולי את הקריירה. הפציעה שלו במרפק כה חמורה, עד שייתכן שהניתוח אותו הוא עלול לעבור ישבית אותו לחלוטין. בגיל 35 יש סיכוי שלא נראה יותר את ניית'ן על הגבעה.

התחזית: החיסרון המסתמן של ניית'ן עלול להתברר כקריטי, מה גם שקדאייר וקובל יתקשו לעמוד בציפיות. הטווינס לא עמוקים כמו דטרויט ולווייט סוקס הגשה טובה יותר. מקום 3.

דטרויט טייגרס

מאזן: 77:86. הפסידו במשחק שובר השוויון למינסוטה ולא נכנסו לפלייאוף.

הגיעו: ג'וני דיימון, בראד תומאס, אוסטין ג'קסון, פיל קוק, מקס שרצר, דניאל שלרת', אנריקה גונזאלס, פיל דומאטרייט, חוזה ולוורדה

עזבו: פלאסידו פולאנקו, פרננדו רודני, קליי רפאדה, קרטיס גרנדרסון, אדווין ג'קסון, ג'רוד וושבורן (?), פרדי דולסי

עם ארבעה משחקים לסיום ויתרון של שלושה משחקים, הנמרים הפכו לנמושות בסיום העונה שעברה, כשפשוט חילקו לטווינס את כרטיס הכניסה לפלייאוף בהפסד במשחק שובר השוויון. העונה, נראה כי דטרויט תתקן את הרושם: סגל המגישים ענף ונראה מבטיח, כשוורלנדר עדיין בשיאו ועם חוזה חדש של 80 מיליון דולר לחמש עונות. איתו ניצב ריק פורסלו הנהדר, שהפתיע עם עונה יפה מאוד כרוקי. חדשות טובות יש מכיוונו של ג'רמי בונדרמן, שנראה מוכן פיזית לחזור לרוטציה אחרי שתי עונות כמעט מלאות אותן החמיץ עקב פציעה, אחרי שירצה עונש השעיה בן שלושה משחקים. אמנם, הטייגרס העמיסו את אדווין ג'קסון ושילחו אותו לאריזונה, אך בתמורה קיבלו את שרצר, שייאבק על מקום כפותח עם גלראגה, וכן את שלרת', שיחבור לזומאיה לצוות ההכנה לקלוזר. במקומו של פרנננדו רודני ו-37 ההצלות שלו בעונה שעברה מגיע מיוסטון חוזה ולוורדה המנוסה, שיהווה תחליף לא פחות טוב לקודמו. כל זאת, לפני שהזכרנו את ג'רוד וושבורן, שטרם הוחתם וכרגע הוא שחקן חופשי.

סתימת חור מוצלחת נוספת בוצעה בבסיס השני. לאחר עזיבת פולאנקו לפילי, הנמרים העלו את סקוט סיזמור מהמיינורס, אולי פרוספקט הבסיס השני הטוב מכל הרוקיז העונה. סיזמור גרם לגורמים בהנהלה ובצוות המקצועי להחסיר מספר פעימות לב כשבליגת הסתיו נפצע בקרסולו, אך לפי הדיווחים במועדון החלים וצפוי להיות כשיר לפתיחת העונה. ג'וני דיימון הגיע מהתפוח הגדול לעזור לאורדונייז באאוטפילד, בעוד קרלוס גיין ינסה לעצור את ההידרדרות ביכולתו בשנתיים האחרונות, מה גם שהטייגרס זכו בפרוספקט ג'קסון בטרייד ששלח את קרטיס גרנדרסון ליאנקיז. קבררה, אוורט וליירד משלימים אינפילד חזק הן בהגנה והן בהתקפה, אך שאלת השאלות עבור הקבוצה היא מנטאלית. אחרי הטראומה של הובלת הבית והחמצת הפלייאוף ממש עם הגונג לסיום העונה, מעניין כיצד יתמודדו בדטרויט עם העניין בסיבוב הנוכחי, מה גם שדונטרל וויליס עדיין חרד מהצל של עצמו, בעודו נכנס לעונה האחרונה בחוזהו, שתשלם לו 12 מיליון שטרות.

התחזית: זכייה במקום הראשון בבית, אבל אחרי מאבק עיקש מול הסוקס.

שיקגו וייט סוקס

מאזן: 83:79

הגיעו: אלחנדרו דה עזה, מארק טיהאן, עומאר ויזקל, אנדרו ג'ונס, ג'יי.ג'יי. פוץ, חואן פייר, פרדי דולסי

עזבו: ברטולו קולון, ג'רמיין דאי, כריס גץ, ג'וש פילדס, די.ג'יי. קראסקו, ג'ון איליי, ג'ון לינק, סקוט פודזדניק

הסוקס קיבלו חתיכת סטירה בעונה שעברה, כאשר סיימו במקום השלישי בבית, הרחק-הרחק משתי הקונטנדריות. במובן מסוים, נעשה מעין ניקוי אורוות בשיקגו. קולון שוחרר וכך גם קראסקו, שלא הצליח שוב להרשים אחרי הזדמנות נוספת מהמיינורס. במהלך הזמן הזה התהדק סגל המגישים, אותו יובילו מארק בהרלי וג'ייק פיבי. בהרלי נתן מחצית עונה גדולה, כולל משחק מושלם בסוף יולי, אך דעך בחודשיים האחרונים כשניצח רק שני משחקים. פיבי הובא מסן דייגו במהלך מבריק ממש עם סיום הטרייד דד-ליין, אך פציעה בקרסולו מנעה ממנו סיומת יותר חזקה במדי הגרביים. לצידם יגישו דאנקס ופלויד, שכבר הוכיחו כי להם ידיים מהימנות. סוגר הסבב הוא פרדי גרסיה, שכבר קרוב לשלוש עונות לא נתן סדרת הופעות ראויה, ומהווה הימור מסוכן יחסית. ובכל זאת – אם גרסיה יפתיע לטובה ויחזור לכושר של תחילת-אמצע העשור, לסוקס תהיה חמישיית מגישים חזקה. לקינוח, בבולפן הנחיתו את ג'יי. ג'יי. פוץ מהמטס שיעזור לת'ורנטון להכין את הקרקע עבור הר האדם ג'נקס, וכך, אם לשפוט רק לפי מספרי העבר, הפיצ'ינג בעיר הרוחות יהיה אמין.

אולם, קושיית הקושיות היא הכוח והעוצמה במחבט. בשבעה חודשים הסוקס איבדו את ת'ומה, את התפוקה היציבה של פודסדניק ואת ההפצצות של ג'רמיין דיי, שהיה שני לקונרקו בקבוצה בהומרים עם 27. הרכישה של מארק טיהאן מקנזס סיטי נותנת טעם של לא-בשר-לא-חלב. הוא מעולם לא המטיר הומרים, אפילו לא יצר טללי בוקר. ובל נזכיר את אנדרו ג'ונס, שכבר אינו אותו ילד פלא של הוורלד סירייס של 96', ובמשך שנתיים לא מגרד 20 חבטות מחוץ לפארק. כדי לפתור את העניין הזה, על קונרקו וקוונטין להגדיל את תפוקת הכנסות הרצים. חואן פייר חייב לחזור לכושר שהציג בעיר המלאכים טרם חזרתו של מני רמירז, ג'ונס חייב לגלות מחדש את תיאום העין-יד שלו ופיירזינסקי, רמירז, ריוס וכמובן טיהאן יצטרכו להעלות את ממוצע החבטות. הבנתם את העניין – יש יותר מדי "אם" במשוואה. אבל מי יודע? אולי הישועה תבוא מכיוונו של הכישרון העולה גורדון בקהאם, שכבר הראה ניצוצות של כוכב. במידה שזה יקרה כבר עתה, ייתכן שהעונה הזו תהיה הפריצה האמיתית עבורו.

התחזית: בגדול, הסוקס יכולים לקחת את הבית, אך חייבים שיותר מדי חלקים יפלו נכון בזמן נכון. יפסידו את ראשות הבית לטייגרס ולא יזכו לוויילד קארד – הבית המזרחי של ה-AL פשוט חזק וטוב יותר.

קליבלנד אינדיאנס

מאזן: 97:65

הגיעו: מיץ' טלבוט, ג'יימי רייט, ראסל ברניאן, בריאן ביקסלר, עומאר אגיולאר

עזבו: קלי שופאק, ג'יזס בריטו, צ'אק לופגרן

המהלך המפתיע של האינדיאנים בתחילת ההכנות לעונה נרשם למעשה בצוות המקצועי, כשבאוקטובר הודיעו באוהיו כי אריק וודג' לא ימשיך כמאמן, ויחד איתו ילכו לטיול הביתה כל שאר אנשי הצוות המקצועי. במקומו הובא מני אקטה, אשר למרות הקדנציה הרעועה משהו שלו בוושינגטון נחשב למנג'ר איכותי היודע לעצב חניכים צעירים, כך שבמובן מסוים וחרף ביקורות על פיטורי וודג' ברחבי קליבלנד, אקטה הוא האדם הנכון במקום ובזמן הנכון.

בעונה שעברה, גריידי סיזמור עבר ניתוח במרפק שלמעשה גמר עבורו את העונה כחודש מוקדם מהצפוי, אך העניק לו יותר זמן החלמה. על כן צפוי סיזמור, הפרנצ'ייז פלייר של האינדיאני, לחזור במלוא הכוח לכושרו מעונות 2006 ו-2008. עם קאדר צעיר ומבטיח הכולל את סו-צ'ו, פראלטה, אסדרובל קבררה, יחד עם הוותיקים הפנר ודה רוסה, התקפית ייתכן שהאינדיאנס עוד יפתיעו, אך בד בבד הם גם מסתמכים על היכולת של מאסטרסון והתקווה כי ווסטברוק וקארמונה יציגו מספרים יפים על הגבעה.

התחזית: האינדיאנים לא הולכים לשום מקום. אם בהנהלה באמת הבינו את זה ויתנו שקט תעשייתי לאקטה לעשות את העבודה, אולי באמת יקצרו כמה פירות פה ושם בפרוגרסיב פילד העונה, אך בכל זאת הקאדר הזה צריך עוד להתבשל. מקום רביעי ייחשב ריאלי ויראה סממנים של תהליך חיובי. כל דבר מעבר יהיה הישג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

קנזס סיטי רויאלס

מאזן: 97:65

הגיעו: ג'ייסון קנדל, בריאן אנדרסון, נואל ארגוליס, סקוט פודסדניק, ריק אנקיל, ג'וש פילדס, גבי הרננדז

עזבו: קוקו קריספ, מיגל אוליביו, יאסוהיקו יאבוטה, טאג יולט, מייק ג'ייקובס, ג'ון בייל, ג'וש אנדרסון, ג'ון באק, לואיס הרננדז

הזכייה של גריינקי בסיי יאנג הייתה היילייט גדול, אך מלבדו אין כמעט לרויאלס מה להציג. קנדל ופילדס הגיעו ויתנו מעט כוח וניסיון, באטלר ואוליבו ימשיכו להתקדם, אך האם באמת אני צריך לומר במפורשות היכן יסיימו?

התחזית: מקום אחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully