וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחנו כבר יודעים מי תזכה בליגת האלופות

17.3.2010 / 12:15

האם ואן חאל יהפוך למאמן החדש שזוכה בפעם השנייה בתואר בקבוצה גרמנית או שמא בארסה תהיה הראשונה שתגן על תוארה? כנסו ותדעו

שלב שמינית-הגמר טרם הסתיים, אך כבר עכשיו ברור שנותרו רק חמש קבוצות שמסוגלות לזכות העונה בליגת האלופות – ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד, אינטר, ארסנל ובאיירן מינכן. אם מישהו יתווכח ויתעקש להמר על ליון, יש לנו תשובה מוחצת עבורו: בעוד כולם מדסקסים את ההדחה השישית ברציפות של ריאל מדריד בשמינית-הגמר, איש לא טרח לבדוק מה עלה בגורל הקבוצות שהעיפו אותה. ובכן, בארבע מחמש הפעמים הקודמות החגיגה שלהן נגמרה כבר ברבע-הגמר, ורק ארסנל המשיכה עד הגמר ב-2006. יובנטוס הפסידה לליברפול ב-2005, באיירן הודחה בידי מילאן ב-2007, רומא נכנעה ליונייטד ב-2008, ואשתקד נפרדה ליברפול מהמפעל אחרי צמד משחקים מרתקים מול צ'לסי. תוסיפו לכך את העובדה שליון עצמה מעולם לא עברה את רבע-הגמר בצ'מפיונס, ותבינו למה כולם מייחלים לקבל אותה בהגרלה מחרתיים.

לגבי יתר המועמדות, הסיפור מורכב יותר, ויש טיעונים בעד ונגד זכייתן הפוטנציאלית ב-22 במאי בסנטיאגו בירנבאו.

שחקן ליון קים קאלסטרום חוגג מול שחקני ריאל מדריד גונזאלו היגואין, קאקה. רויטרס
להמר על ליון? ממש לא כדאי, דווקא משום שהדיחה את ריאל מדריד/רויטרס

ברצלונה

למה כן?

בזכות הגאונות של ליאו מסי שמסוגל לקחת את הקבוצה על הכתפיים בכל משחק נתון – ונאלץ לעשות את זה על בסיס קבוע.

בזכות דני אלבס שהחמיץ את הגמר אשתקד בגלל כרטיס צהוב אידיוטי, והפעם נותן עונה גדולה אפילו יותר.

כי האפשרות להניף את גביע האלופות דווקא בבירנבאו תכניס אפילו את השבעים ביותר בשורות הקטלונים למוטיבציה חסרת תקדים.

למה לא?

כי מאז הקמת ליגת האלופות, אף קבוצה לא הצליחה להגן על התואר.

בגלל העומס העצום על מסי, שלא מקבל מנוחה ויגיע לקו הסיום מותש לחלוטין.

בגלל חסרונו של סמואל אטו, שכבש בשני משחקי הגמר של ברצלונה שהסתיימו בניצחונות. עם כל הכבוד לשער של זלטאן איברהימוביץ' בקלאסיקו, זה עדיין לא אומר כלום. השבדי תמיד נעלם ברגע האמת, ובלעדיו אין לקטלונים חלוץ מרכזי. בויאן קרקיץ' כאופציה ראשונה על הספסל זו בדיחה.

בגלל שהקבוצה נחלשה בהשוואה לעונה שעברה. פרט למסי ואלבש, ובמידה מסוימת ויקטור ואלדס, מורגשת ירידה בכושרם של כל שחקני ההרכב. אנדרס אינייסטה רחוק מלהזכיר את השחקן האדיר שהבקיע את שער השוויון המפורסם בסטמפורד-ברידג', תיירי הנרי הופך לשחקן עבר במהירות מפחידה, ואפילו לצ'אבי יש לא מעט משחקים חלשים.

אינטר

למה כן?

כי ההדחה של ריאל חיזקה מאוד את השמועות לפיהן ז'וזה מוריניו בדרך למדריד. אין הוכחה טובה יותר להתאמתו למשרה מאשר הנפת הגביע בבירנבאו.

בזכות סמואל אטו. למרות עונה בינונית מינוס, הוא שוב מתגלה כווינר ברגע האמת בליגת האלופות, ואם אינטר תגיע לגמר, הוא לא יפספס את הצ'אנס, במיוחד אם לוקחים בחשבון שסנטיאגו בירנבאו תמיד עשה טוב לקמרוני הנקמן. בהזדמנות זו כדאי להזכיר שגם ווסלי סניידר ישמח לחגוג במדריד, אולי אפילו יותר מכל שחקני בארסה ביחד.

כי לוסיו נותן עונה אדירה ומסתמן כבלם הטוב ביותר באירופה בחודשים האחרונים, תוך שהוא מתעלה על עצמו מדי משחק.

כי אינטר היא היחידה שחיזקה את הסגל באופן משמעותי בפגרת החורף. החלוץ המקדוני גוראן פאנדב השתלב בסגל באופן מושלם, תורם המון יצירתיות שהיתה חסרה לנראזורי, ופיתח הבנה כמעט עיוורת עם דייגו מיליטו.

בזכות הסטטיסטיקה המשונה לפיה כוכב אלופת העולם המכהנת זוכה בגביע אירופי לפני המונדיאל. רונאלדיניו עשה זאת עם בארסה ב-2006, זיזו עם ריאל ב-2002, וב-1998 היה רוברטו קרלוס בריאל, ובנוסף הניף רונאלדו את גביע אופ"א עם הנראזורי. אז נכון, אינטר היא לא בדיוק קבוצה איטלקית, אבל אולי מארקו מטראצי נחשב?

למה לא?

כי למוריניו נמאס באיטליה, והוא יודע שהנשיא מאסימו מוראטי לא ישחרר אותו אם יזכה בגביע.

כי אפילו מוריניו לא יהיה מסוגל להתגבר על הלוזריות של מוראטי הבן – את גביע האלופות האחרון לקחה אינטר בתקופת מוראטי האב, אנג'לו, לפני 45 שנה.

באיירן מינכן

למה כן?

בזכות אריאן רובן, שמזכיר מדוע סברנו לפני מספר שנים שהוא מסוגל להיות השחקן הטוב ביותר בעולם. עם 9 שערים בכל המסגרות מאז תחילת 2010, הוא לא רואה אף אחד ממטר, והבעיטה המטורפת לחיבורים של פיורנטינה רק תורמת לביטחונו העצמי.

כי באיירן העניקה לנו את המשחק הטוב ביותר באירופה עד כה, ה-1:4 הבלתי נשכח מול יובנטוס, עם הגב אל הקיר בטורינו, ורק על זה מגיע לה ללכת עד הסוף.

שני מאמנים בלבד זכו בגביע האלופות עם שתי קבוצות שונות, ואצל שניהם הקבוצה השניה היתה גרמנית. ארנסט האפל עשה זאת עם המבורג ב-1983, אוטמאר היצפלד עם באיירן ב-2001. לואיס ואן-חאל שהצעיד את איאקס לזכיה ב-1995 יכול להיות המאמן השלישי ברשימה, והעובדה שהוא עומד על הקווים בגרמניה מתיישרת עם הסטטיסטיקה – בניגוד למוריניו ולקרלו אנצ'לוטי, שכבר אמר שלום למפעל.

למה לא?

כי אי אפשר לסמוך על רובן שופע ביטחון עצמי שלא רואה אף אחד ממטר. לצד תשעת השערים ב-2010 יש לו רק 3 בישולים.

כי פרנק ריברי עסוק מזמן במעבר למדריד בקיץ, וגם עלול להיפצע ברגע הכי לא מתאים.

כי מארק ואן-בומל לא מסוגל לסיים עונה בלי לספוג כרטיס אדום, אבל העונה זה עדיין לא קרה. האם העיתוי יהיה אומלל במיוחד?

מנצ'סטר יונייטד

למה כן?

כי אם זו לא הייתה שנת המונדיאל, היינו אומרים שוויין רוני דוהר לתואר שחקן השנה בעולם. הוא לא רק תרם העונה 32 שערים בכל המסגרות, כולל 4 בליגת האלופות, אלא גם עובד שעות נוספות כפליימייקר ואפילו כמגן.

כי מגיע לאלכס פרגוסון לזכות פחות משנה אחרי מכירתו של כריסטיאנו רונאלדו, בגלל שהוא הפך את השדים האדומים לקבוצה טובה יותר בלעדיו.

כי מגיע לדארן פלטשר לשחק סוף סוף בגמר. הקשר הסקוטי שישב על הספסל לפני שנתיים והיה מושעה שלא בצדק לפני שנה, נותן את העונה הטובה ביותר בקריירה שלו.

למה לא?

כי בחודשים האחרונים יונייטד נראית כמו קבוצה של שחקן אחד. פציעה או השעיה של רוני תמוטט אותה כליל.

כי ההגנה של יונייטד, עם או בלי ריו פרדיננד, רחוקה מאוד משיאה. השדים האדומים לא שמרו על שער נקי באף משחק צמרת בפרמייר-ליג העונה, וספגו צמד גם מול מילאן בסן-סירו. נמאניה וידיץ' כבר עבר לספרד במחשבותיו, במפגשים המכריעים זה לא יהיה לטובתו.

ארסנל

למה כן?

כי מבין חמשת המאמנים המועמדים, רק ארסן ונגר טרם הניף את הגביע. למעשה, אף מאמן צרפתי בהיסטוריה לא זכה בגביע האלופות. אז אולי הגיע הזמן?

כי זה יהיה נהדר למען עתיד המשחק. הצלחת הסגנון הקבוצתי והטכני של התותחנים, עונה אחרי הזכייה של ברצלונה, תמשיך את הבשורה החיובית לעולם.

כי רובין ואן-פרסי, אשר נעדר בגלל פציעה מאז נובמבר, עשוי לחזור לכושר מלא לקראת הגמר.

כי בעוד מסי, רוני, אטו ורובן צריכים לשמור על הרגליים לקראת המונדיאל, הרי שמבחינת אנדריי ארשבין העונה נגמרת במאי.

למה לא?

כי מבין 5 המאמנים המועמדים, רק ארסן ונגר טרם הניף את הגביע. למעשה, אף מאמן צרפתי בהיסטוריה לא זכה בגביע האלופות. אולי יש לכך סיבה.

כי מישהי צריכה להעיף את יונייטד מהדרך למענה. שני המשחקים של התותחנים מול השדים האדומים העונה בפרמייר-ליג, וההפסד הכפול המשפיל בחצי-הגמר אשתקד, יגרמו להם לברוח עם הזנב בין הרגליים עוד לפני העלייה לכר הדשא.

כי הסגל של ארסנל פשוט לא טוב מספיק. מי לוקח את ליגת האלופות עם אלמוניה בשער, סול קמפבל בהגנה ובנדטנר כחלוץ חוד?

אם אתם מחכים למסקנה נחרצת בנוגע לזהות הזוכה, הרי שהיא עדיין לא התגבשה במערכת, אבל בינתיים אינטר מובילה בנקודות. הנתונים לפניכם, ואתם מוזמנים לטקבק את הבחירה שלכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully