וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהיג

15.3.2010 / 11:30

עם גווארדיולה ביציע, צ'אבי ואינייסטה לא בשיא כושרם ואיברהימוביץ' מורחק, ליאו מסי לוקח אחריות גדולה יותר על ברסה. הוא כבר לא רק היהלום. תומר יצחק מסכם מחזור בספרד, מנסה להכניס קצת פרופורציות בתוצאות האחרונות של ריאל ומתרגש מההיסטוריה במשחק חיחון

מדד הגלקטיקוס

ריאל מדריד הדגימה בשבוע החולף עד כמה דק הגבול בין מאניה לדיפרסיה. הקאמבק המופלא בניצחון על סביליה נשכח כלא היה ברגע שפנטזיית ה'דסימה' (גביע האלופות העשירי בתולדות המועדון) בברנבאו התנפצה לרסיסים. עם השריקה למחצית במשחק המוזר נגד ליון (1:1) כבר ניתן היה לזהות כי הערב הולך להסתיים בטרגדיה מבחינת הבלאנקוס. אחרי 45 דקות טובות מאוד של השחקנים, חרף קבלת ההחלטות הגרועה של גונזאלו היגואין מול השער, ראוי היה כי אותו קהל שהעניק פוש אדיר בשבת שעברה יריע לקבוצה שכבר עשתה חצי מהדרך כדי להכריע את המשחק. אלא שהאוהדים הגיבו בהיסוס, הרחשים מהיציע חלחלו לחדרי ההלבשה ולמחצית השנייה כבר עלו השחקנים עם משקולות כבדות הרבה יותר על רגליהם. כאלה שלא מלוות אותם במשחק ליגה כמו זה בויאדוליד (1:4).

ריאל, מה לעשות, לא הייתה ריאלית מתחילת הדרך. נכון, את הקבוצה הצרפתית היא צריכה לעבור בכל מצב, בטח ובטח כשמדובר בליון חסרת המעוף של העונה, אך התחושה כי אסור להפסיד באף משחק ישבה לכולם בראש ונתנה את אותותיה בקרבות הנוקאאוט, מהם אין דרך חזרה. העונה הזו של ריאל, טוענים כולם, תוגדר ככישלון בסיכומו של עניין. השאלה היא איך ממשיכים הלאה. ריאל מדריד עשתה לא מעט טעויות בשנים האחרונות, ופרידה ממנואל פלגריני, גם אם ניהל בצורה לקויה את משחקי שמינית גמר האלופות, תהיה פשוט חזרה על הצעדים שהובילו לשבר. לריאל נותר להחזיר את האליפות למדריד כדי לסיים את העונה בטעם טוב. יותר נכון, להוריד את מד הכישלון לדרגת החמצה. השחקנים, מצידם, צריכים להוכיח כי הם אכן ראויים לחולצה הלבנה, אחרי שקפאו ברגע האמת.

מדד הפנטסטיקוס

בשבוע שעבר נבחר ליאונל מסי כ'פנים החדשות' של יוניצ"ף, המשתפת פעולה עם ברצלונה. היה זה עוד צעד בהפיכתו של הארגנטינאי הקטן-גדול למנהיג הרשמי של בארסה. את השלב השני עשה מסי כאשר בניגוד לחבריו שבחרו להתגרות בריאל מדריד לאחר שזו נפרדה מחלום ליגת האלופות, העדיף להזהיר מפני הישנות המקרה גם במשחק הגומלין של ברצלונה מול שטוטגרט. "אנחנו צריכים להישאר עם הרגליים על הקרקע ולהתייחס לכל משחק כאל גמר", הבהיר מסי. "אין סיבה ללגלג על ריאל. צריך לגלות צניעות".

את השלמת המהלך בדרך לכס המנהיג, עשה מסי על כר הדשא בקאמפ נואו, כאשר התגבר לבדו על ולנסיה עם שלושער פנטסטי בניצחון 0:3. ללא זלאטן איברהימוביץ' המורחק, כאשר המנהיג על הקווים, פפ גווארדיולה, נמצא בכלל ביציע, ושני המהנדסים צ'אבי ואינייסטה לא בשיא כושרם, הארגנטינאי נאלץ לסחוב את ברצלונה על גבו כדי לא לתת לריאל לברוח במאבק על התואר. אז מדי פעם הפעולות שלו נראות אנוכיות ומול אלמריה נדמה היה כי הוא הולך בכוח עם הראש בקיר, אבל במבחן התוצאה הוא עומד כמו גדול עם 22 שערי ליגה, גם בעונה לא מבריקה כמו קודמתה. כל עוד מסי בריא וכשיר - דבר עליו אין תלונות העונה בקטלוניה - ברצלונה יכולה להיות רגועה. אבל מה יקרה בלעדיו?

קו העוני

סביליה הבהירה פעם נוספת כי ביתה הוא כבר לא מבצרה, מאיורקה הוכיחה שוב כי משחקי החוץ שלה הם אופרה אחרת לגמרי, ודווקא מפגש מרכז טבלה בו כלל לא נכבשו שערים הוא אולי נושא הבשורה במחזור הזה. אתלטיק בילבאו הגיעה ל'אל מולינון' של ספורטינג חיחון ושתי הקבוצות עלו ללא זרים, בפעם הראשונה שזה קורה העונה בספרד. אצל בילבאו מדובר כמובן בנורמה, שכן הקבוצה משתפת אך ורק שחקנים באסקים, אך יריבתה נתנה לה קונטרה ראויה ובסך הכל היו על המגרש ב-90 הדקות 28 שחקנים מקומיים (כולל ששת המחליפים), מתוכם שמונה המשתייכים לנבחרות הצעירות של ספרד. כאשר הפערים מהקבוצות הבכירות רק הולכים וגדלים והמשבר הכלכלי הותיר כבר את חותמו, המגמה צריכה להיות בחזרה אל שחקני הבית. בזמן שבסביליה ובאתלטיקו מדריד לא מפסיקים להתלונן על שחקני הרכש וכמובן בוחרים בזרים כשעירים לעזאזל לאחר כל הפסד, אוהדי קבוצות כמו בילבאו וחיחון יכולים ליהנות מדור העתיד שמשלב בין המלחמה עבור הסמל לשאיפה האישית להתקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully