וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא עומד להשתפר

יובל קליין

15.3.2010 / 11:05

פותחים את עונת הבייסבול: סט. לואיס תמשיך לזרוח, אבל שאר הקבוצות מחפשות כיוון. יובל קליין עם סקירת ה-NL מרכז

סט. לואיס קרדינלס

מאזן ב-2009: 71:91

מאמן: טוני לה-רוסה

הגיעו: בראד פני, ריץ' היל, פליפה לופז

עזבו: ג'ואל פיינירו, מארק דה-רוסה, טרוי גלאוס וג'ון סמולץ

את העונה הקודמת סיימו הקרדינלס באכזבה גדולה. סט. לואיס באה לפלייאוף עם תקוות לוורלד-סירייס, שנופצו מהר מאוד עם שלושה הפסדים רצופים לדודג'רס ושגיאה אחת גדולה של האאוטפילדר מאט הולידיי. הולידיי היה שם חם מאוד בחורף האחרון כשחקן חופשי, כשגם הרד-סוקס והיאנקיז פזלו לכיוונו. אחרי ששתי הקבוצות החליטו לוותר עליו בגלל העלויות, הסכים הולידיי להמשיך בסט. לואיס תמורת חוזה מפלצתי של 120 מיליון דולר לשבע שנים. הולידיי ימשיך להיות כוח מוביל בהתקפה ביחד עם החובט מספר בליגה, אלברט פוחולס, שצפוי גם השנה להוביל את הליגה בלא מעט קטגוריות התקפיות. בנוסף, בליינאפ של הקרדינלס יככבו שני שחקנים צעירים בשדה החיצוני: קולבי רסמוס וריאן לודוויק, שיוצרים אאוטפילד מהאיכותיים בליגה. את עמדת הבסיס השלישי יאייש דייויד פריז הצעיר.

גם רוטציית ההגשה של הקבוצה תמשיך לככב. את העונה הקודמת סיימו כריס קרפנטר ואדם ויינרייט במקומות 1 ו-2 במספר הניצחונות ורצו עד הסוף בקרב על הסיי יאנג. ויינרייט ינסה גם העונה לשבור את מחסום ה-20. את עזיבתו המשמעותית של ג'ואל פיניירו ימלאו קייל לוהש (שיצטרך לשפר את רמת המשחק שלו), ושחקני הרכש בראד פני, שהראה בסן פרנסיסקו שהוא עדיין יכול להגיש ב-NL, וריץ' היל הלא עקבי שהגיע מבולטימור. את העבודה יסיים הקלוזר בעל זקן התיש הג'ינגי ריאן פרנקלין.

הקרדינלס צירפו בנוסף בפגרה לצוות האימון את שחקן העבר שלהם, מארק מקגווייר. מקגווייר, שהודה בשימוש בסמים בזמן ששיחק עם הקבוצה, יחזור לשתף פעולה עם המאמן טוני לה-רוסה. צירופו של מקגווייר יוצר לחץ תקשורתי סביב הקבוצה, וזה בא לידי ביטוי בכך שהדיווחים הראשונים מהאימונים בפלורידה היו סביב מאמן החבטה החדש ולא על החבטה הנהדרת של פוחולס. לה-רוסה המנוסה טען שהדבר לא יפריע לקבוצה בהכנה לעונה החדשה וכמובן לא יפריע לאוהדי הקרדילנס להמשיך לפנטז על הופעה בוורלד-סירייס.

תחזית: פוחולס יסחוב את הקבוצה למקום 1 בבית, ניצחון נקמה על הדודג'רס, אבל הקרדינלס יפסידו לפיליז בגמר הנשיונל ליג.

שיקגו קאבס

מאזן ב-2009: 78:83

מאמן: לו פינלה

הגיעו: מרלון בירד, קסאווייר ניידי, קווין מילאר וקרלוס סילבה

עזבו: מילטון ברדלי, ריץ' הרדן

תקופה חדשה בשיקגו, עם בעלים חדשים. משפחת ריקטס רכשה את הקאבס בפגרה וכבר מתכננת לעשות מספר שינויים בקבוצה. אחד השינויים המעניינים הוא בניית לוח תוצאות אלקטרוני שיחליף את הלוח הידני בריגלי פילד הוותיק, וקצת חבל שהבעלים לא מתרכזים בשיפור מאזן המשכורות השערורייתי של הקבוצה (מקום 3 בליגה ואפס תוצאות) ומתעסקים במקום זאת בוויזואליה. בכל מה שקשור לבייסבול, מצבם של הקאבס סביר. הרכש של שיקגו לא שידרג את הקבוצה, אבל כמו שאנחנו יודעים מהעבר, שיקגו בנויה על מומנטום ויכולה לתת פייט לסט. לואיס. מרלון בירד הגיע מטקסס להחליף את הניסוי הכושל עם מילטון ברדלי. בירד, שנתן עונה טובה בשנה שעברה, ישחק באאוטפילד עם פוקודומיי (שימשיך להוביל את מכירת החולצות של הקאבס) ואלפונסו סוריאנו. סוריאנו, שעבר מספר פציעות בשנים האחרונות והיחסים שלו עם האוהדים של הקאבס עלו וירדו, טוען בראיונות ממחנה האימונים של הקבוצה באריזונה שהוא נמצא בכושר מצוין ושהפציעות מאחוריו. הקאבס תלויים מאוד בסוריאנו המוכשר, שיכול להיות הכוח הדרוש בהתקפה כדי לסחוף את הקבוצה לניצחונות. מי שכן ימשיך לתת תפוקה בהתקפה הוא שחקן הבסיס הראשון דרק לי. לי הוביל את הקבוצה בשנה שעברה בהכנסת רצים והומראנס, וייעזר באראמיס רמירז עם רף ציפיות של עונת שיא, ריאן ת'ריו היציב והתופס ג'ובאני סוטו, שחוזר מפציעה וינסה לשחזר את 2008 המצוינת שלו כדי להשלים את הליינאפ.

ריאן דמפסטר (עוד פיצ'ר עם זקן תיש ג'ינגי) אכזב בשנה שעברה ולא הצליח לעמוד בציפיות שהציב לעצמו אחרי עונת 2008 הנהדרת. בכלל, נראה שטראומת הפלייאוף מ-2008 השפיעה על הקבוצה, ועכשיו השאלה היא איך תיראה השנה. קלרוס זמבראנו המנוסה ימשיך להוביל את הרוטציה של הקאבס יחד עם טד לילי המשתפר. עזיבתו של ריץ' הארדן השאירה חור ברוטציה, אותו ינסו להשלים רנדי וולס, שהראה ניצוצות בסוף העונה הקודמת, וטום גורזלאני המאכזב. את הניצחונות ינסה להביא את קרלוס מרמול, בו תולה הקבוצה תקוות רבות. אוהדי הקאבס הנאמנים אך השנויים במחלוקת ימשיכו ללוות את הקבוצה, אך כפי שזה נראה, הם ימשיכו להתאכזב מחדש ולהאשים את התיש והקללה.

תחזית: כרגיל, נראה העונה חודש אחד בו הקאבס חזקים (אני מהמר על יוני,) אבל בתמונה הכללית הם ייאבקו על מקום שני בבית יחד עם מילווקי, לא יותר.

סינסינטי רדס

מאזן 2009: 84:78

מאמן: דאסטי בייקר

הגיעו: אורלנדו קבררה, ארולדיס צ'פמן, אהרון מילס

עזבו: וילי טבארז, אדם רוסאלס, דרנל מקדולנד

ארולדיס צ'פמן. אם אתם שואלים את עצמכם ארולדיס מי? זה בסדר, כי עד לפני שנה מעטים ידעו על קיומו של הפיצ'ר השמאלי מקובה. צ'פמן הרשים במהלך הוורלד בייסבול קלאסיק במדי קובה ומספר קבוצות רדפו אחריו החורף, כולל הרד-סוקס, היאנקיז והאסטרוס, אבל צ'פמן בן ה-22 הפתיע את כולם וחתם בסינסי. ייקח עוד זמן עד שנראה אותו ברוטציה של הרדס. עד אז, סינסינטי תסתמך על ברונסון ארויו וארון הראנג הוותיקים (לשניהם זו השנה האחרונה בחוזה) ועל הומר ביילי וג'וני קואטו הצעירים.

בכלל, לרדס יש שילוב מצוין של ותיקים וצעירים, דבר שמבטיח עתיד ורוד לקבוצה מסינסינטי. לקבוצה יש ציפיות גבוהות משחקן הבסיס הראשון ג'ואי ווטו, שאמור לתת עונה שיא, וגם מברנדון פיליפס, שיכול לתת פייט לצ'ייס אטלי כשחקן הבסיס השני הכי טוב בנשיונל ליג. אורלנדו קבררה הגיע כדי להזרים ניסיון ובאאוטפילד ישחקו ג'וני גומז, ג'יי ברוס ודרו סטאבס. סטאבס המהיר גנב 10 בסיסים שנה שעברה והשנה, עם יותר זמן משחק, אמור לגרד את ה-30 גניבות.

הרדס יחכו לצ'פמן שאולי יכנס לרוטציה באמצע יולי-אוגוסט. איתו ועם היציבות של הקלוזר פרנסיסקו קורדרו, הרדס יכולים להגיע למאזן של חיובי.

תחזית: חוסר יציבות ופציעות יפריעו לרדס, והם יסיימו את העונה שוב עם 78 ניצחונות, ללא פלייאוף, כמובן.

יוסטון אסטרוס

מאזן ב-2009: 88:74

מאמן: בראד מילס

הגיעו: ברט מאיירס, פדרו פליז, ברנדון ליון, מאט לינדסטרום

עזבו: חוזה ואלוורדה, מיגל טחאדה, ריאן סאדווסקי

אד וויד, הג'נרל מנג'ר של האסטרוס, עבד שעות נוספות בחורף הזה כדי למצוא מאמן חדש לקבוצה, אחרי שססיל קופר פוטר בשנה שעברה. אחרי שבועות של ראיונות ודיונים, בחר וויד בבראד מילס. מילס, שהיה מאמן הספסל של הרד-סוקס וחברו הטוב של טרי פרנקונה (היו שותפים לדירה עוד בימי הקולג'), מגיע לאמן את יוסטון ללא שום ניסיון של מאמן ראשי. כבר מהדיווחים הראשונים ממחנה האימונים בפלורידה, מילס מנסה לשדר לקבוצה אופטימיות ומקצוענות של קבוצה מצליחה כמו הגרביים. מילס חייב להחליט על מספר מהלכים שיקבעו את עתיד הקבוצה השנה. הבעיה הראשונה שלו היא עזיבתו של מיגל טחאדה, דבר שיוצר חור ענק בליין אפ. במקום טחאדה ישחק טוני מנזלה הצעיר, שלא יספק את מספר הריצות של טחאדה אבל ייתן פוש להגנה יחד עם הרכש מהפיליז, שחקן הבסיס השלישי הוותיק פדרו פליז. קאז מטסוי, קרלוס לי ולנס ברקמן הוותיקים חייבים לתת יציבות ותפוקה התקפית כדי שהאסטרוס יצליחו השנה. שני האאוטפילדרים האנטר פנס ומייקל בורן (זוכה כפפת הזהב ו-61 גניבות בסיס שנה שעברה!) הם הפנים החדשות של הקבוצה והציפיות מהשניים בשמיים.

מילס יודע שפיצ'ינג יציב וטוב יכול לכפר על החור בהתקפה. יוסטון הביאה מהפיליז את ברט מאיירס הוותיק, שמצטייר כסוס מת למרות שהוא רק בן 29 וכשהוא בריא, יכול לתרום לקבוצה בסביבות ה-10 ניצחונות. בנוסף, ליוסטון יש את רוי אוסוולט הוותיק אך המשובח ואת באד נוריס, שיכול להפתיע העונה ולשחק אותה צ'אק נוריס. את המילה האחרונה יגידו שני שחקני הרכש מאט לינדסטרום וברנדון ליון, אבל מי יהיה הקלוזר? זו תהיה ההחלטה הראשונה והחשובה של מילס.

בשנה האחרונה אוהדי הספורט ביוסטון התוודעו להצלחות זעירות עם התצוגה של הרוקטס בפלייאוף, עונה חיובית של הטקסאנס והעונה הטובה של קבוצת הפוטבול של אוניברסיטת יוסטון, כך שהציפיות מהאסטרוס גבוהות.

תחזית: אוהדי האסטרוס ימשיכו להתאכזב כשהקבוצה לא תצליח להשיג את הוויילד-קארד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מילווקי ברוורס

מאזן ב-2009: 82:80

מאמן: קן מאקה

הגיעו: קרלוס גומז, רנדי וולף, לטרוי הוקינס, גרג זון, ג'ים אדמונדס

עזבו: בריידן לופר, ג'יי ג'יי הארדי, מייק קמרון, ג'יסון קנדל

שינויים גדולים עברו על מילווקי בחורף האחרון. הקבוצה עבדה קשה בחורף כדי לסדר מחדש את הליין אפ ולשדרג את רוטציית הפיצ'ינג המאכזבת של השנה שעברה. שלושה שחקנים משמעותיים - מייק קמרון, ג'ייסון קנדל וג'יי ג'יי הארדי – עזבו ואת מקומם יתפסו האאוטפילדר הצעיר ועדיין מבטיח קרלוס גומז והשורטשטופ הרוקי אלסידס אסקובר. את עמדת התופס ייאשו גרג זון הוותיק או ג'ורג קוטארס, שאף פעם לא באמת קיבל הזדמנות להוכיח את הכישרון שלו. עם כל הכבוד לכולם, ריאן בראון ופרינס פילדר הם הכוכבים האמיתיים של מילווקי. שניהם מכניסים בממוצע 70 הומראנס בשנה ומהווים את הכוח ההתקפי המרכזי. בראון, הפטיש העברי, עדיין לא ידע עונת בינונית מאז שנכנס לליגה ב-2007 ופילדר ימשיך לספק לצופים חוויה, כשינסה לרוץ ספרינט לבסיס הראשון.

הבעיה העיקרית של מילווקי בשנה שעברה הייתה הפיצ'ינג הלא יציב והמאכזב. מסיבה זו, הברוורס פתחו את פנקס הצ'קים והביאו את רנדי וולף מהדודג'רס. וולף, שעבר עונה מצוינת בלוס אנג'לס, ייתן גב ליובאני גאיירדו, דאג דוויס וג'ף סופאן. לה טרוי הוקינס שהגיע מיוסטון יכין את השטח לטרוור הופמן שיסגור את המשחק. העונה של מילווקי תפול ותקום על הפיצ'ינג. ההתקפה של הברוורס תביא את הנקודות, אבל השאלה האם המגישים יוותרו על נקודות.

תחזית: מילווקי תיתן פייט על הווילד קארד, ואם הפיצ'ינג יהיה יציב ובריא, הסיכוי לפלייאוף גדול.

פיטסבורג פייראטס

מאזן ב-2009: 99:62

מאמן: ג'ון ראסל

הגיעו: אקינומי יאומרה, אוקטביו דוטל, בובי קרוסבי, ריאן צ'רץ'

עזבו: מאט קפס, בריאן ביקסלר, כריס בוטצ'ק

גם השנה קבוצת הבייסבול של פיטסבורג לא תסוקר באותו מידה של קבוצת הפוטבול או ההוקי של העיר. הפייראטס ממשיכים את המאזן הנוראי שלהם מאז שעברו לאצטדיון היפהפה ב-PNC. אם נסתכל על השנים הקודמות, אפשר להסיק שפיטסבורג תעשה טריידים גם השנה תעשה במהלך יולי על השחקן הכי טוב שלה, אבל אל דאגה, אנדרו מקאצ'ן, הנהלת הפייראטס הודיעה שהיא מפסיקה את התנהלות השגויה שלה לטובת האוהדים, לפחות כרגע. מקאצ'ן הוא השחקן היחידי שיכול למשוך את תשומת לב הקבוצות. הוא ואנדי לה-רוש יובילו את ההתקפה בחבטות. איוואמורה היפני שהגיע מטמפה ביי ייאש את עמדת הבסיס השני, ויחד עם האאוטפילדר ריאן צ'רץ' ינסה להביא קצת ניסיון (איוואמורה שיחק בוורלד סירייס) לצעירים מבטיחים כמו גארט ג'ונס, לסטינגס מילדג' ופדרו אלברז. אלברז, בסיס שלישי, הוא הפרוספקט החם של הפייראטס והשנה אמור לבצע את הפריצה שלו.

הפיצ'ינג של הפייראטס ימשיך להיות בינוני גם השנה, כשרק שחקן אחד מהרוטציה, רוס אולנדורף, ירד מ-ERA של 4.00 בשנה שעברה. פול מאהולם, צ'רלי מורטון, קווין הארט ודניאל מקאצ'ן (אין קשר משפחתי לאנדרו).

תחזית: הפייראטס יסיימו את העונה עם המאזן הגרוע ביותר בליגה ויבצעו עוד טרייד שערורייתי על פרוספקט מבטיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully