וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים לטעימות

אור שר

14.3.2010 / 11:50

הדראפט באופק, ואור שר נוגע בקטנה בשחקנים שיבלטו בו. פותחים עם ארבעה שעשויים לנעול את העשירון התחתון

מאורקיס פ?ואנסי, סנטר, פלורידה

פואנסי נחשב לסנטר הטוב בדראפט ובעל ניסיון ומימדים כדי להצטיין גם בתפקיד גארד. למד בתיכון בפלורידה והיה שותף לקבוצה שהגיעה לגמר המדינה. שותף בכל 13 המשחקים בעונת הפרשמן שלו באוניברסיטה (פתח ב 11 מהם) כגארד ימני ונבחר לקבוצת הפרשמנים של המדינה (אול אמריקן). בעונתו השנייה והשלישית פתח ושיחק בכל 28 המשחקים בתפקיד סנטר, כולל במשחקי האליפות של אותן שנים, נבחר פעמיים לשחקן קו ההתקפה של השבוע, וזכה בפרס רמינגטון המוענק לסנטר הטוב באומה. ויתר על עונה רביעית.

יתרונות – לא בחור גדול במיוחד לעמדה (193 ס"מ 138 ק"ג), אך עם מבנה רחב ומקום להעלאת מסה. אינטליגנט בקריאת המגרש ובניהול קו ההתקפה, זריז במיוחד ובעל טכניקה טובה, עושה עבודה מצוינת בשמירת מרכז גוף נמוך, משחק עם מטרה ומחפש להכות מישהו, יעיל מאוד בהתקדמות עם מהלך הריצה ועמיד במיוחד – שיחק שלוש עונות רצופות (41 משחקים).

חסרונות – שיחק רק שתי עונות כסנטר, רגיל לשמירה אזורית בקו ההתקפה וחסר ניסיון בשמירה אישית. עבר ניתוח לתיקון גידרצועה בכתף במאי 2009.

בסך הכל, החסרונות של פואנסי, למעט הפציעה שעלולה להשפיע בטווח הארוך (למרות שלא השפיעה בעונתו השלישית), חסרי משמעות והוא נראה שחקן מוכשר שמביא הרבה יותר טוב מרע לשולחן. עשוי לא לשרוד לשמינייה האחרונה ויכול להיבחר אפילו בבחירה ה 19 על ידי אטלנטה.

ריאן מת'יוס, רץ, פרזנו סטייט

מת'יוס שיחק בתיכון כמוסר-רץ והדהים עם 3,396 יארדים על הקרקע ו-44 טאצ'דאונים בשנת 2006, ראשון בכל הענף (בנוסף, מסר ל-851 יארדים ול-11 טאצ'דאונים). מת'יוס בחר באוניברסיטת פרזנו סטייט מתוך מבחר הצעות, ובשנתיים הראשונות באוניברסיטה היה יעיל עם 866 (עם 14 טאצ'דאונים) ו-606 יארדים על הקרקע. הפריצה שלו בשנה שעברה (השלישית שלו באוניברסיטה) הייתה כה גדולה, שהיא שמה עליו סימן שאלה של "פלא של שנה אחת" (למרות הישגו בליגת התיכונים), כשהשיג ממוצע של 6.5 יארדים לנשיאה ו-150.5 יארדים למשחק, וסך של 1,808 יארדים על הקרקע עם 19 טאצ'דאונים (שוב, ראשון במדינה).

יתרונות - נחשב לרץ השני הכי טוב בדראפט וכזה שמימדיו אידיאלים לעמדה (180 ס"מ 100 קילו). רץ מצפון לדרום בנחישות וללא התמהמהות, ומתפרץ דרך פתחים במהירות ובתנופה. שחקן חזק במיוחד שמסוגל לדרוס מגנים ונופל קדימה כאשר הוא מתוקל (כלומר, מרוויח עוד יארד או שניים בסוף המהלך). בעל ראיית משחק טובה מאוד ותנועת רגליים חזקה עקשנית ולא פוסקת. נחשב לחוסם טוב וכזה שמספיק חזק להתמודד עם בליצ'ים של ליינבקרים.

חסרונות – סבל מפציעות בשתי עונותיו הראשונות באוניברסיטה ומשני זעזועי מוח בעונה השלישית, לכן כשירותו ועמידותו הפיזית מוטלים בספק. לפי מומחים מהירותו לא עילאית (למרות קבע 4.45 בריצת ה-40 יארד בקומביין).

ההחלטה של מת'יוס לוותר על עונה רביעית באוניברסיטה קיבלה גיבוי מלא מהמאמן שלו ומכל המומחים, שמסכימים שזו ההחלטה הטובה ביותר שיכול היה לקבל. נחשב לאדם חרוץ וצנוע ושאופיו מביא מעלה נוספת למעלותיו הגופניות. בחירה שלו מהווה סיכון לקבוצה הבוחרת מהאספקטים של הפציעות בעבר ומהעובדה שהבריק רק בעונה אחת, אך צפוי להיבחר בשלהי הסיבוב הראשון, בין היתר מפני שלחלק מהקבוצות הבוחרות יש צורך ברץ (מישהו אמר סן דייגו או ניו יורק ג'טס?), ומכיוון שהוא נראה כמו שחקן מוכשר מדי בשביל לפספס.

קרלוס דונלאפ, קו הגנה, פלורידה

דונלאפ שיחק בתיכון, אך רשם הישגים משמעותיים רק באוניברסיטה. בעונתו השנייה הוא נטל חלק בכל 14 המשחקים ורשם 36 תיקולים, מתוכם 13.5 להפסד יארדים, ושיא קבוצתי של 9.5 סאקים. כמו כן, הוא היה המצטיין ההגנתי של קבוצתו במשחק האליפות של אותה שנה שניצחה (בראשותו של טים טיבו האגדי) את אוניברסיטת אוקלהומה (שאותה ניהל סם ברדפורד – צפוי להיבחר ראשון בדראפט השנה). הוא שמר על מספרים דומים בעונתו השלישית, מציג יציבות ברמות הגבוהות ביותר של הקולג'ים, עם 38 תיקולים, מתוכם 10.5 להפסד ותשע הפלות קוורטרבק. ויתר על עונה רביעית.

היתרון הכי בולט של קרלוס הוא הגודל והחוזק שלו. גובהו 198 ס"מ ומשקלו נע בדיווחים בין 132 ק"ג ל-125 ק"ג. ידיו ארוכות וכפות ידיו גדולות במיוחד, הוא מהיר (4.71 ל-40 יארד) ומשחק פוטבול בצורה שמוגדרת 'טבעית'. הוא הודף מסירות מצוין ונראה כאילו הוא תמיד יודע איפה המקום הנכון להימצא על המגרש. בגלל אלמנטים אלה, משחקו מתואר ככזה שיש בו הבזקי גאונות. כמו כן, הוא יודע להיעזר במגני הכתפיים לטובתו (במאבק בין שחקן קו ההתקפה להגנה יש לכך משמעות).

בשיקולי הנגד נכנסת לתמונה ההערכה שמוסר העבודה שלו לוקה בחסר (אפשר להניח שזה נוטה מהעובדה שפיזית דברים באים לו בקלות), ושנראה שהוא לא נותן 100% בכל מהלך. בנוסף לזה, ובניגוד גמור להבזקי הגאונות שהוא הראה על המגרש, עומד כנגדו תיק פלילי בשל נהיגה בשכרות (2/12/2009) כאשר נתפס ישן בתוך רכב מונע לפני רמזור באמצע הלילה, ימים ספורים לפני משחק אליפות המכללות של אותה עונה (משחק בו לא השתתף וקבוצתו הפסידה לאלבמה). הוא הודה באשמה, ונשפט למאסר על תנאי, עבודות שירות וקנס כספי.

לפי הערכות המומחים, יש סביבו באז והתלהבות שנראים כמוגזמים, וכאלה שעלולים להוביל להיותו אחד הבאסטים של הדראפט, אך למרות זאת נראה שהוא יהיה בחירת סיבוב ראשון.

ג'רי יוז, קו הגנה, TCU

עם נתונים פיזיים של 188 ס"מ ו-115 ק"ג, יוז נחשב לשחקן קטן לעמדתו, אך החוזק שלו הוא אלמנט במשחקו שלא מוטל בספק. בתיכון שיחק בהתקפה כרץ ועבר הסבה רק במכללות, ובשל כך ה"חיזור" אחריו מצד המכללות היה צנוע (קיבל סה"כ ארבע הצעות למלגה). בעונתו השלישית במכללות, בעת שקיבל את עמדת הפותח, הרשים מאוד עם 15 סאקים (שיא לאומי לאותה שנה), 18.5 תיקולים להפסד, כפייה של שש השמטות וקליטה של שתי חטיפות (את אחת מהן החזיר לטאצ'דאון). הוא נבחר לשחקן הקבוצה הראשונה של מצטייני הבית בו קבוצתו משחקת, למצטיין ההגנתי של הבית ולשחקן אול אמריקן של המכללות באותה שנה. בעונתו הרביעית במכללה השיג 11.5 סאקים ונבחר שוב לאול אמריקן, וקבוצתו דורגה שישית מבחינה הגנתית (מאפשרת רק 12.4 נקודות למשחק).

היתרונות של יוז הם מהירות כללית (4.69 שניות ב-40 יארד בקומביין) וצעד ראשון מבריק (הוא ראשון מבין כל שחקני קו ההגנה בריצת ה-20 יארד), יכולת שלו להזיק מאוד להתקפה כאשר הוא בתנועה (יכול בהחלט להיות מוסב לעמדת הליינבקר), שכן בנוסף למהירות הוא קורא נכון את המגרש. מסוגל להגן מצוין מפני ריצה ומשחק באינטנסיביות גבוהה מאוד. הוא נחשב לאדם משקיען בספורט ומחוצה לו, וככזה שלקח ברצינות רבה את לימודיו.

חסרונותיו הם בעיקר מימדיו והעובדה שיש לו נטייה לנסות ולעקוף את מי שעומד בדרכו בדרך לתיקול ולא לתקל דרכו. אם ייבחר בסיבוב הראשון זו תהיה הפתעה, אך בשל הצורך של הסיינטס (בחירה 32) בשחקן קו הגנה (ואו בשחקן קו הגנה שיכול לשחק כליינבקר), בשל אופיו ובשל הצעד הראשון הקטלני שלו יתכן שזה יקרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully