וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז איך מנצחים בספרד, לעזאזל?

11.3.2010 / 16:45

גיא גודס, שעשה זאת עם ירושלים ומכבי, מספק מפתחות לניצחון במדריד, ומזהיר את גרשון: "אנחנו יכולים להחזיר להם 30 הפרש"

גיא גודס עשה מאסטר בניצחונות גדולים בספרד. לפני שנתיים, כעוזרו של צביקה שרף, ניצח את ריאל מדריד בפלאסיו ויסטלאגרה והמשיך לשלב הבא על חשבונם של הבלאנקוס; העונה, לפני מספר שבועות, הדהים עם הפועל ירושלים את נוון ספאחיה ושחקניו בולנסיה.

יש לו כמה טיפים למכבי, לקראת המשחק המכריע הערב. "כשאתה בספרד, זה קצת כמו שאומרים על מכבי: תגיע לחמש הדקות האחרונות במשחק צמוד, ויש לך סיכוי, כי הלחץ יעבור לקבוצה הביתית. אם מכבי תגיע לרגעי ההכרעה כשהיא קרובה, הלחץ יעבור לריאל".

- ראית את ריאל העונה?

"ראיתי כמה משחקים. קודם כל, הם בכושר הרבה יותר טוב בשבועות האחרונים. זו קבוצה קשוחה וטובה. סרחיו יול בכושר מצוין, ועוד כמה שחקנים. יהיה קשה למכבי. ריאל קבוצה קשוחה, כמו רוב הקבוצות בליגה הספרדית. זו ליגה שמייצרת קבוצות קשוחות. יש בספרד המון אירופאים, בגלל חוק שני הזרים האמריקאים. השחקנים הספרדים ברמה מאוד גבוהה. קח לדוגמה את ולנסיה: יש להם את מרטינז, שהוא קלעי מדהים, וכמוהו יש הרבה בכל הליגה שם.

"שיחקתי בספרד", מוסיף גודס ואומר. "הספרדים, גם בליגה השנייה, מעמידים קבוצות חזקות. יש הרבה כדורסלנים ספרדים ברמה גבוהה. אם אתה מביא כמה בוסמנים טובים, בדרך כלל תהיה לך קבוצה מצוינת. רוב המאמנים הטובים נמצאים שם. אין ספק שזו הליגה הכי טובה באירופה".

- מה אתה זוכר מהניצחון הגדול עם מכבי לפני שנתיים?

"ריאל הייתה אז קבוצת התקפה מדהימה, עם לואיס בולוק וצ'ארלס סמית'. ידענו שהם מדהימים מבחינה אופנסיבית, וברגע שעברנו לאזורית הם התבלבלו לגמרי. זה גם מה שמכבי עשתה מולם בתל אביב: עברה מהגנה אישית לאזורית, וגרמה לריאל לצאת מאיזון. מכבי יכולה להשתמש בזה גם עכשיו. אם היא תשמור רק אישית, לריאל יהיה יתרון מאץ'-אפ מבחינת מאסה ופיזיות".

להוציא את הפיינל פור מיד אליהו

גם על הקבוצה שלו יש לגודס מה לומר. אחרי ההעפלה לשמונה האחרונות ביורוקאפ, הוא טוען כי "זה קשה להתרכז בשתי מסגרות. אנשים לא מבינים את זה. ירושלים זו לא מכבי, שרגילה להתמודד בשתי מסגרות כל הזמן. במשך תקופה ארוכה, ירושלים לא הייתה בשתי מסגרות ברמה של יורוקאפ. רוב הריכוז אצלנו הולך לאירופה, ובליגה אנחנו לפעמים יוצאים מפוקוס".

- למה זה קורה?

"אולי לשחקנים שלנו חשוב יותר להוכיח את עצמם באירופה. שחקנים באים ומשחקים מול ולנסיה, בפריים-טיים של יורוספורט, משודרים ב-52 מדינות, אז אני לא צריך להגיד להם 'חבר'ה, יאללה, מוטיבציה'. בעיקר יש לנו שחקנים שהם חסרי ניסיון בלעשות את המעבר מהליגה לאירופה. אנחנו משלמים על זה מחיר. כל עוד אנחנו בטופ-8, זה שווה לנו. עכשיו יש לנו שישה משחקים בליגה, אנחנו צריכים לנצח ארבעה, ויהיה בסדר".

גם הסגל הרחב מקשה על גודס. "אנחנו קבוצה חדשה לגמרי, שנבנתה בשבועיים. ההתחלה הייתה מדהימה. אנשים יצרו ציפיות בגללה. אבל היו חבלי לידה. יש לנו רוסטר של עשרה שחקנים. צריך לחלק את הדקות בין כולם, לעשות את ההיררכיה, ולצערי הביטחון של חלק מהשחקנים נפגע פה ושם. בוא נגיד שהגענו לטופ-8 הרבה בזכות זה ששחקנים הגיעו רעבים. בליגה אני חושב שמצבנו בסך הכל טוב".

- מה קרה לכם בגביע?

"בגביע הייתה פאשלה של כולנו, ונכשלנו פה. בוא נגיד שהיה קשה מאוד אם היינו ממשיכים בגביע. היינו בשלב מסוים נופלים על ולנסיה וקאזאן, יחד עם הגביע והליגה, וזה היה יותר מדי עבורנו, להתרכז בשלוש מסגרות. לפעמים דברים באים אחד על חשבון השני. אני לפחות מרוצה מהעונה האירופאית. זה היה חשוב גם לי וגם למועדון. כיפרנו על הגביע דרך אירופה".

- איפה אתה טעית?

"יש לי את הדרך שלי ואני עובד איתה. ברור שאם אני עושה דברים בדרך, לפעמים אני גם טועה. תמיד יש עליות וירידות. טעויות? גם אם עשיתי טעות, לא אגיד אותה בפומבי".

- אתם מספיק יציבים כדי ללכת עד הסוף בליגה השנה?

"קודם כל, ברור שאנחנו יכולים לעשות פיינל פור. ושם, עם ריכוז, מלחמה, ביום הנכון, בכושר הנכון, הכל אפשרי. אם נתפוס יום התקפי טוב, נוכל לעשות הכל. זה בעיני רק מומנטום וסיטואציה. בהחלט אפשר לעקוץ את מכבי".

- במשחק האחרון בין הקבוצות זה לא היה נראה ככה.

"למה? מכבי הזו היא לא מכבי של פארקר ושאראס. אז מה אם קיבלנו בראש? מכבי יכולה לתת לנו 30 הפרש בראש, אבל גם יכולה לקבל מאיתנו 30. אם המשחקים לא היו ביד אליהו, היה הרבה יותר סיכוי, אבל לצערי אי-אפשר לעשות את זה. ברגע שיהיה אפשר להוציא את הפיינל פור מיד אליהו, יהיה סיכוי טוב יותר לכולם. בגלל זה חשוב שנסיים מהר עם הארנה, ואז נוכל אנחנו לארח את המשחקים. אצלנו בבית זה יראה אחרת לגמרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully