וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי תהיה השטיח של ברצלונה?

ד"ר חואן אנטוניו קורבלאן

11.3.2010 / 10:38

כוכב העבר חואן אנטוניו קורבלאן מתייחס בטור מיוחד ליכולת של מכבי וריאל, ויודע: ממילא לאף אחת אין סיכוי מול הבלאוגראנה

כשמגיעים משחקים כמו זה שייערך הערב בין ריאל מדריד למכבי תל אביב, תמיד כיף להיזכר במפגשים שנערכו בתקופתי כשחקן. בזמני היו בכל שנה כמה משחקים שהייתי מחכה להם – כמו נגד וארזה, צסק"א מוסקבה ומכבי תל אביב. תמיד הייתה הרגשה שזה סוג של התמודדות בין חברים. היינו משחקים פעמיים בשנה במסגרת הקבוצות בינינו, ואז השחקנים היו נפגשים שוב גם בקיץ במסגרת הנבחרות. זכורים לי בעיקר מוטי ארואסטי ומיקי ברקוביץ', הייתה ביני לבינם אווירה מאוד ידידותית. בזמנו, הימים של המשחקים נגד מכבי, בין אם התקיימו בתל אביב או במדריד, היו סוג של יום חג עבורי.

המשחק שאני הכי זוכר היה הגמר בברלין של 1980. שיחקנו ממש רע במשך כל העונה ההיא ולא הצלחנו לגלות יכולת טובה, אבל בגמר הצלחנו לשחק מצוין, בעיקר בהגנה, ולעצור את מכבי. בכל התקפה של מכבי שינינו הגנה והצלחנו להביא למגרש דברים שעבדנו עליהם במשך אותו שבוע. זה היה אחד הרגעים הגדולים עבורי, כי היה מדובר באחד הניצחונות הגדולים שלנו.

בחזרה להווה. ריאל מדריד של השנה היא קבוצה בתהליך בנייה. שוק השחקנים באירופה הוא בעייתי ולא קל למצוא שחקנים טובים, הטובים באמת נמצאים ב-NBA. בגלל המדרגה שנוצרה בין השחקנים שבאירופה, קשה מאוד להתאים את הפאזל בבניית הקבוצה. לריאל יש קבוצה טובה השנה, אבל אי אפשר להשוות אותה לקבוצה שהייתה לריאל לפני 20-25 שנה. כשאני מסתכל על מכבי, אני רואה הרבה דמיון לריאל מדריד. גם מכבי, כמו ריאל, נאלצת להחליף שחקנים בכל שנה. המשבר הכלכלי הוא המציאות של רוב הקבוצות באירופה, ורואים כמה שזה פוגע בקבוצות.

בעיה נוספת של ריאל השנה היא הקבוצה המדהימה שנבנתה בברצלונה. אני לא רואה את ריאל מתחרה בברצלונה השנה. לבארסה יש קבוצה גדולה עם שחקנים נהדרים. גם ברמת האישית מדובר בשחקנים עם יכולות שפשוט לא נגמרות. ריקי רוביו וחואן קרלוס נבארו נמצאים בכושר הכי טוב בקריירה שלהם, וזו ללא ספק הפייבוריטית שלי לזכייה גם באליפות בספרד וגם ביורוליג.

לגבי המשחק עצמו, הייתי אומר ששחקני המפתח בריאל יהיו דווקא מרקו יאריץ' ואנטה טומיץ'. אם ריאל תצליח להריץ אותם והם יבואו בכושר טוב, במכבי באמת אין מי שיוכל לעצור אותם. ריאל היא קבוצה שיודעת לרוץ אם היא רוצה, ולדעתי היא תרצה לרוץ מול מכבי. היצירתיות של שחקני ריאל תצטרך לבוא לידי ביטוי אם הבלאנקוס רוצים לנצח. במכבי, לעומת זאת, יצטרכו לשחק קצת שונה ממה שהם רגילים. הם יצטרכו לקחת את הזמן, אולי לנסות להאט את המשחק מעט והכי חשוב, לא לקחת זריקות רעות. זו הדרך היחידה של מכבי לנצח. יש לה חבורה מוכשרת של צעירים ושחקנים טובים בכל עמדה, אבל עדיין, אם שואלים אותי, הפייבוריטית לנצח היא ריאל מדריד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully