וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עידן הרנסנס

9.3.2010 / 13:14

על רקע העונה הנוראית בליגה והעימותים בין המאמן למנהל המקצועי, המשחק של פיורנטינה מול באיירן עשוי לסיים תקופה שבה הקבוצה החביבה מפירנצה היתה אמורה לזכות סופסוף באליפות, וגם להשפיע לא מעט על כמות הנציגות שתהיה לאיטליה בעונה הבאה בליגת האלופות

בתחילת העונה שעברה התראיין אדריאן מוטו לתקשורת האיטלקית וחשף סודות מחדר ההלבשה. "לפני שנה צ'זארה פראנדלי אמר לנו שתוך שבע שנים פיורנטינה תהיה אלופה", גילה החלוץ הרומני. "תומאס אויפלושי ואני גיחכנו וטענו כי עד אז כבר נהיה זקנים, אז פראנדלי שינה את תאריך היעד לעוד שלוש שנים". הזמן עבר, אויפלושי התייאש ועבר לסבול באתלטיקו מדריד, מוטו הושעה (שוב) בעוון שימוש בתרופה אסורה בשם סיבוטראמין המדכאת את התיאבון וכעת כלל לא בטוח כי לפראנדלי תינתן ההזדמנות להשלים את פרויקט שבע השנים.

מאמן פיורנטינה צ'זארה פראנדלי. רויטרס
חוסר ההצלחה הבהיר לפראנדלי ולבוסים שלו כי יכול מאוד להיות שהשידוך בין השני הצדדים הגיע לכדי מיצוי/רויטרס

המאמן הכל כך מוערך, שהגיע לפיורנטינה ב-2005 והוביל אותה לארבע עונות רצופות ברביעייה הראשונה של הליגה בדרך למעמד על בפירנצה, כבר לא חסין מביקורות. באיטליה דיברו על כך שכל עוד משפחת דלה ואלה תנהל את המועדון, פראנדלי יהיה שם בתור מאמן. אי העמידה בציפיות העונה – מקום עשירי בלבד בליגה עם יותר הפסדים מניצחונות, מרחק 11 נקודות מפאלרמו הרביעית – הבהירה גם לפראנדלי ולבוסים שלו כי יכול מאוד להיות שהשידוך בין השני הצדדים הגיע לכדי מיצוי.

עכשיו מקווים שם לשכוח מהצרות ומחוסר הוודאות לגבי העתיד לפחות לרגע אחד, ולנסות להגיע לפיק נוסף בעזרת העפלה לרבע גמר ליגת האלופות על חשבון באיירן מינכן, כאשר לתוצאה תהיה גם השפעה מכרעת על האפשרות שאיטליה תאבד (או לא) את הכרטיס הרביעי לצ'מפיונס לטובת גרמניה. מבחינת פיורנטינה, תהיה זו נחמה ראויה לפרויקט שנתקע ללא אפשרות להתרומם לגבהים חדשים. כזה שהמילה המתאימה ביותר לתאר אותו היא "נחמד".

עדיין נאיבית

מספר דקות לאחר הניצחון הגדול באנפילד על ליברפול, אוהדי פיורנטינה היו על גג העולם. בזמן שאחיותיה האיטלקיות ניהלו קמפיין מגומגם בשלב הבתים של ליגת האלופות, הקבוצה נטולת הציפיות מפירנצה כיכבה ועלתה לשמינית הגמר מהמקום הראשון. גם בליגה מצבה של פיורנטינה היה טוב כשדורגה רביעית ובמרחק נגיעה מהמקום השני, אך כל זה היה למעשה מקסם שווא. הפרויקט של האחים דלה ואלה, המנהל המקצועי פנטלאו קורבינו והמאמן צ'זארה פראנדלי, ניצל אז את אדי הדלק האחרונים שלו כדי להגיע לשיא, שמיום ליום הולך ומתברר כחסר משמעות.

מאז חג המולד חלה ירידה דרסטית ביכולתה של פיורנטינה, כאשר תחושה של מיצוי אופפת את הקבוצה. נכון, הטוסקנים סבלו לא מעט העונה מהרחקות, פציעות והחלטות שיפוט מזעזעות שסגל קצר כמו שהחזיק פראנדלי לא מסוגל לשאת, אך כאלה שמועמדת לאליפות – כפי שהגדירו אותה בתחילת העונה ושוב לאחר צמד הניצחונות על ליברפול – צריכה לדעת להסתדר עימן. הפסדים ליריבות ישירות כמו רומא וסמפדוריה הוכיחו כי הקבוצה טרם השתחררה מהנאיביות שאפיינה אותה בעונות קודמות. הרוע והקשיחות שמסייעים למילאן וליובנטוס לנצח משחקים קשים גם בעונות מסובכות וביכולת חלשה, פשוט לא קיימים אצל פיורנטינה.

אותו הפסד לסמפ משערים של פרנקו סמיולי וג'אמפאולו פאציני, שניים שפשטו רק לאחרונה את מדי הוויולה, היה זה ששינה את היחס גם בקרב אחדים מיושבי היציעים. "פראנדלי, המעגל נשלם", נכתב על שלט גדול שהניפו אוהדים. כשההצלחה המזהירה בליגת האלופות נמהלה במרמור המתמשך מהדעיכה בליגה, התמונה התהפכה. פתאום דיווחים על מעבר של המאמן האהוב ליובנטוס השנואה – מהלך שנחשב לבגידה, כפי שיכול להעיד המקרה הטרי של פליפה מלו – התקבלו באדישות יחסית. למרות שהרוב הגדול בקהל תומך נמרצות במאמן, סדקים החלו להתגלות באידיליה בין הגורמים המרכיבים את הקבוצה. בין האוהדים להנהלה, בין מספר מועט של שחקנים למאמן וחמור מכל – בין המאמן למנהל המקצועי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

צעירה מדי

השילוב בין פראנדלי לקורבינו הוא זה שהיווה את הבסיס לפרויקט בפירנצה והשלים את שיקום המועדון שב-2002 הורד לליגה הרביעית. המנהל המקצועי שנכנס לתפקידו ב-2005 אחרי תקופה מוצלחת בלצ'ה שם היה חתום על גילוי שחקנים עלומי שם מסוגם של חבייר צ'באנטון, ואלרי בוז'ינוב ומירקו ווצ'יניץ', עשה עבודה נהדרת גם בפיורנטינה, אולם ברגע אחד הוא ופראנדלי הבינו כי הם מושכים לכיוונים מנוגדים.

בסוף ינואר, כאשר הבין פראנדלי כי לא יוכל לשתף את מוטו המושעה בחודשים הקרובים, הוא רצה לצרף חלוץ מנוסה שיסייע לקבוצה במאבקים המקבילים בליגה ובאירופה. קורבינו, שהתאהב בתפקיד צייד הכישרונות, העדיף לתור אחר תגליות חדשות, קיבל את הגב מראשי המועדון וגם החתים בסופו של דבר את הילדים קייריסון ואדם ליאיץ', למורת רוחו של המאמן בן ה-52. כשהשניים כבר הסכימו על הבאתו של אנטוניו קסאנו, העסקה הסתבכה ונפלה ברגע האחרון. כך חיזקה פיורנטינה את מעמדה כקבוצה צעירה, אולי צעירה מדי, החסרה שחקנים דומיננטיים שירחיקו אותה מנישת חביבת הקהל ויקרבו אותה לעבר התכל'ס - זכייה בתארים.

קורבינו פלירטט לאחרונה עם מעבר לרומא ("אני אוהב את העיר ובכדורגל הכל יכול להיות. אם לא ירצו בי בפיורנטינה, בהחלט יש אפשרות שאתפתה להצעה") וגם שמו של פראנדלי, כאמור, נקשר עם יובנטוס במדיה שיחק בעבר, במיוחד במידה שמרצ'לו ליפי יסכים לקבל על עצמו את משרת המנהל המקצועי. גם אופציית הנבחרת עשויה לעמוד בפניו של המאמן, וג'ובאני טראפטוני אף חושב שזה הצעד הנכון עבורו. "צ'זארינו יכול להיות נהדר עבור הנבחרת", אמר מאמן נבחרת אירלנד בראיון ל'גאזטה דלו ספורט'. "הוא מאוהב בפירנצה, אבל כרגע פיורנטינה גורמת לו בעיקר לכאב לב". לא מן הנמנע כי בעונה הבאה רק אחד מהשניים, פראנדלי או קורבינו, יהיה בפיורנטינה ויקבל הזדמנות שנייה להתוות דרך. הפעם באופן אישי לגמרי.

ילד בן 31

אחת הטעויות הגדולות של פראנדלי, עם כל הצער שבדבר כאשר מתייחסים לשחקן בעל כישרון יוצא דופן, היא הדבקות הבלתי מתפשרת במוטו. לפיורנטינה הייתה אפשרות למכור את היהלום שלה לרומא בקיץ 2008, ליהנות מסכום כסף נכבד ולבנות על שחקנים אחרים, דוגמת סטבן יובטיץ'. אלא שפראנדלי, שאימן את החלוץ הרומני בהצלחה גדולה בוורונה ובפארמה, רצה לשמור אותו לצידו וגם בהנהלה ניצלו את ההזדמנות כדי להוכיח שכבר לא מדובר במועדון קטן ששולח את הכוכבים שלו ללא היסוס לגדולות.

כך, לאחר שכבר סיכם ברומא, מוטו נדרש לבצע פניית פרסה, חגג עם האוהדים בשירה מתריסה נגד הג'אלורוסי ולקינוח אף זכה לחוזה חדש ומשודרג בפיורנטינה. האם אחרי ההסתבכות החדשה בפרשת הסיבוטראמין מצרים על ההחלטה בפירנצה? קשה לדעת באופן ודאי, אך חרטות על מתן ההזדמנות השנייה יש ויש. "הוא עדיין ילד", תיאר קורבינו את החלוץ בן ה-31, שב-2004 נתפס עם קוקאין בדמו כששיחק בצ'לסי והואשם בהפרת חוזה שעלתה לו בקנס חסר תקדים של 17 מיליון יורו. "הוא עשה מעשה מטופש וכולנו כועסים. על המגרש הוא אלוף, אבל מחוצה לו הוא עדיין לא הבין איך צריך להתנהג".

כעת, ללא מוטו ועם סגל מוכשר שנראה זה זמן רב כעדר ללא רועה, פיורנטינה עומדת בפני האתגר הגדול ביותר שלה, אולי האחרון תחת שרביטו של פראנדלי. 6,000 איטלקים ליוו את הקבוצה למשחק הראשון במינכן, והם אלה שנוטעים אופטימיות גם בליבם של השחקנים לפני הגומלין מול באיירן. "בעזרת הקהל הנפלא שלנו, בהחלט אפשר לשחזר את הערב הקסום מול ליברפול", מאמין השוער סבסטיאן פריי. "זה היה יום שנזכור עוד הרבה שנים, גם בגלל התוצאה וגם בגלל היכולת. הם היו חזקים מאיתנו על הנייר, ובכל זאת ניצחנו. זה הזמן למצוא את הכוחות הפנימיים ולהגיע לשיא אחד נוסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully