וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיף, התקווה הטובה

8.3.2010 / 14:07

וולקוט, ארטטה וסיסוקו בולטים בנבחרת המחזור של אירופה, שעומדת בסימן קאמבקים אישיים ומהלכים שמעלים חיוך

ברצלונה, אינטר, באיירן מינכן ובורדו למדו בסוף השבוע על בשרן את משמעות המונח התנ"כי "מכת בכורות". ארבע המוליכות לא הצליחו לנצח, אך למעט ברצלונה, כולן שמרו על המקום הראשון. גם באנגליה התחלפה המוליכה, כשמנצ'סטר יונייטד ניצלה את העובדה שצ'לסי שיחקה בגביע. בתום המחזור הדרמטי והפכפך, וואלה! ספורט מגישה את הנבחרת השבועית עם המצטיינים שעשו את שבת וראשון בליגות הבכירות של אירופה. הנבחרת עולה הפעם בהרכב אפור, ללא שמות גדולים, אבל עם הרבה לב. בשביל הכוכב האורח השבועי, הרחקנו עד הליגה הדנית ששבה מפגרת החורף.

שוער

דייגו אלבס – אלמריה

ימים יגידו האם המחזור ה-25 בלה ליגה הוא זה שסימן את המהפך. חואנמה ליו ואלמריה שלו לא השפילו מבט מול בארסה הגדולה, לא חששו לתקוף ולא היו רחוקים מסנסציה גדולה יותר. על הביטחון מאחור היה אחראי השוער הברזילאי, שאמנם ספג שני שערים שלא באשמתו, אך סיפק עוד שלל הצלות בהופעה נהדרת בדרך ל-2:2. "אני מוכן לקבוצה גדולה", אמר בשבוע שעבר אלבס בן ה-25, שמחירו עומד על 10 מיליון ליש"ט והוא כבר מעורר עניין גדול בפרמיירליג. לאלבס יש מדלית ארד מבייג'ינג. עכשיו הוא מחכה שדונגה ייקח אותו לדרום אפריקה.

הגנה

מגן ימני: סרחיו ראמוס – ריאל מדריד

ברביעי כבש סרחיו ראמוס ב-0:2 של ספרד על צרפת ושלושה ימים לאחר מכן הגיע עוד ערב ענק מבחינתו. ראמוס שיחק כמו קיצוני, חרש את הקו הימני וסיפק הגבהות מדויקות לרחבה אחת מהן הובילה בסופו של דבר לשער הניצחון הדרמטי בתוספת הזמן. לסביליה פשוט לא הייתה תשובה למהירות, החוכמה והדיוק של המגן שכזכור, גדל נולד וגדל בקבוצה. ראמוס, שמרגיש הרבה יותר נוח בעמדת המגן הימני, התכבד גם בכיבוש שער השוויון באחת ההצגות המרשימות שסיפקו הבלאנקוס העונה. עכשיו תביאו להם את ליון.

בלם: לורן קוסצ'יילני – לוריין

אלופת צרפת, בורדו, שבתה מפעילות בשבועיים האחרונים, אך היריבות הקפידו לבעוט בדלי אחת אחרי השניה. מארסיי הייתה האחרונה לעשות זאת. החבורה של דידייה דשאן אירחה בוולודרום את לוריין, אך נתקלה במפגן הגנתי מרשים של קוסצ'יילני וחבריו. הבלם הצרפתי בעל האזרחות הפולנית הנהיג את החוליה האחורית וגם דאג לכבוש את שער השוויון (1:1), שמנע ממארסיי להתקרב לפסגה. את צמרת הטבלה בליג 1, שנראית על פניו צפופה ומרתקת, נצטרך לבחון מחדש כשבורדו תשלים את שני משחקיה החסרים.

בלם: סלבטורה בוקטי – גנואה

לז'וזה מוריניו חסר כנראה קצת עניין, אחרת קשה להסביר את היכולת של אינטר בשבועות האחרונים. הנראזורי רשמו תיקו רביעי בחמשת המשחקים האחרונים, תוצאות ששמרו של מילאן ורומא בתמונת המרוץ לסקודטו. גנואה הגיעה לסן סירו, התגוננה היטב והצליחה להצר את צעדיהם של דייגו מיליטו וסמואל אטו, הרבה להודות למשחק מרשים של בוקטי, אחד משחקני ההגנה המבטיחים של הכדורגל האיטלקי. הילד בן ה-23 לא התרגש מהשמות של אינטר והראה למה מרצ'לו ליפי כבר זימן אותו לסגל המורחב של האזורי.

מגן שמאלי – מרסל שייפר – וולפסבורג

המגן בן ה-25 היה אחד הבולטים בעונת האליפות הקסומה של הזאבים אשתקד. כמו יתר חבריו, גם שייפר סבל העונה מירידה חדה ביכולת, אבל בשבת, וולפסבורג הזכירה לאוהדיה נשכחות. הזאבים נחלצו מפיגור ודרסו את בוכום 1:4 במחצית שנייה בטעם של פעם. שייפר היה פעיל בצד ההתקפי, בישל שער והציג את שיתוף הפעולה הקטלני והזכור עם כריסטיאן גנטנר. וולפסבורג השיגה ניצחון שלישי ברציפות ותמשיך להיאבק עד תום העונה על כרטיס לליגה האירופית.

קישור

גוטי – ריאל מדריד

מי שהיה צריך הוכחה לחוזק של ריאל העונה, קיבל אותה בניצחון על סביליה. המשחק המחיש בצורה מושלמת את הכוח של הבלאנקוס. ריאל נראתה נהדר גם בפיגור 2:0, לא נשברה מהפיגור והמשיכה ללחוץ עד לניצחון שהושג בזכות המחליפים. מנואל פלגריני ידע לנהל את הרוטציה בצורה מושלמת ולשמר את שחקני הספסל חמים. השבוע זה השתלם לו. ואן דר וארט כבש את שער הניצחון היקר של העונה וגוטי היה אדריכל הניצחון עם מסירות שפרצו את ההגנה ושינו את המשחק. מדובר בדיוק באותו גוטי שרק לפני כמה חודשים יובש על ידי פלגריני וחיפש לעזוב. מהלך כזה יכול לפרק חברתית קבוצה מבפנים, אבל גוטי הבליג, חזר חם מתמיד והמחיש כמה חזקה ריאל. גם מנטאלית.

מוחמד סיסוקו – יובנטוס

המשחק בין פיורנטינה ליובנטוס הפגיש את שתי מאכזבות העונה בסריה A ובסיומו, הגברת הזקנה השיגה ניצחון חשוב שהשאיר אותה בתמונת המקום הרביעי. סיסוקו, הקשר האחורי ממאלי, הוא אחד הפחות גרועים של יובה העונה, אך סובל מחוסר יציבות. בשבת, הביאנקונרי נהנו מסיסוקו הישן והטוב ששלט במרכז השדה, בלם את ההתקפות והוסיף בישול נהדר לשער הניצחון של פאביו גרוסו. אלברטו זאקרוני ייבחן בתום העונה בהתאם למטרה היחידה שקיבל – המקום הרביעי. הויולה ינסו להציל עונה עלובה דרך הגביע האיטלקי וליגת אלופות.

מיקל ארטטה – אברטון

כשהם במרחק שמונה נקודות מטוטנהאם, הטופיז עדיין חולמים על פיניש מדהים בדרך למקום הרביעי, אבל כנראה שההתעוררות הגיעה מאוחר יותר. דווקא בעונה כזו, לאברטון היה סיכוי של ממש להשתחל לרביעייה המובילה, אבל החבורה של דייויד מויס שגם סבלה מפציעות שחקניה הבכירים משלמת את המחיר על פתיחת עונה חלשה. בשבועות האחרונים אברטון היא אחת הקבוצות האטרקטיביות והמהנות בפרמיירליג הרבה בזכות חזרת הפצועים. ארטטה הספרדי חזר בינואר לאחר 11 חודשי היעדרות וכיכב עם צמד ומשחק נהדר ב-1:5 על האל האומללה. "הוא עדיין לא חזר לעצמו, אבל הוא בדרך לשם. התגעגענו אליו", פרגן מויס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

התקפה

תיאו וולקוט – ארסנל

אחרי המשחק הבינוני של אנגליה נגד מצרים (1:3), ביקר כריס וודל האגדי את הילד מארסנל וטען כי חסר לו "מוח של כדורגל". וולקוט הפנים וענה עם תצוגה שכולה השראה ויצירתיות ב-1:3 של ארסנל על ברנלי בליגה. וולקוט חגג על המגן שלו, סידר שלל מצבים שניקלאס בנדטנר הקפיד להחמיץ וגם כבש שער ראשון מאז חודש אוקטובר. ומה יש לוולקוט להגיד על הביקורת של וודל: "אני לא מקשיב לאנשים מחוץ לכדורגל, אלא רק לאנשים מסביבי כמו ונגר וקאפלו". אאוץ'.

אריק מקסים צ'ופו מוטינג – נירנברג

אלמוג כהן ומכבי נתניה ספגו בשבועיים האחרונים שתי תבוסות, אבל אצל קבוצתו הבאה של הקפטן, הכל דבש. אחרי ה-1:1 הביתי עם באיירן בדרבי של בוואריה, נירנברג הנחילה הפסד ראשון ללברקוזן (3:2) ועלתה מעל הקו האדום. צ'ופו מוטינג, החלוץ הגרמני בן ה-21 המושאל מהמבורג, פתח בהרכב בפעם החמישית בלבד העונה וחגג צמד מרשים שהעלה את מאזנו לשלושה שערים והפך אותו ליקיר בוואריה לשבוע אחד. בקצב הזה, אלמוג כהן ישחק בעונה הבאה בבונדסליגה. כלל לא בטוח שזה הדבר הכי נכון מבחינתו.

ג'ון קארו – אסטון וילה

מרטין אוניל והווילאנס איבדו את גביע הליגה למנצ'סטר יונייטד ועל הגביע האנגלי, בו זכתה הקבוצה לאחרונה ב-1957, הם לא מוכנים לוותר. וילה פגשה את רדינג, נציגת הצ'מפיונשיפ היחידה ברבע הגמר שכבר זרקה מהמפעל את ליברפול וברנלי, ונקלעה לפיגור 2:0 בתום המחצית הראשונה. אז נכנס לפעולה החלוץ הנורבגי שסירב להיות שותף לסנסציה שלישית. קארו כבש העונה רק ארבעה שערי ליגה, אבל הגביע זה המפעל שלו. שלושער שלו (שישה עד כה במפעל) עזרו לוילה להפוך את התוצאה ל-2:4 ועכשיו, צ'לסי מחכה להם בוומבלי בחצי הגמר.

כוכב אורח

סזאר סנטין – פ.צ קופנהאגן

הסופר ליגה הדנית שבה לאחר שלושה חודשי פגרה ומחזור החזרה סיפק מוליכה חדשה. קופנהאגן, שהודחה על ידי מארסיי בשלב הנוקאאוט של הליגה האירופית, נראתה חדה במיוחד עם 0:5 על אראוס. מלך שערי הקבוצה סזאר סנטין, החלוץ הברזילאי בן ה-29, דרס את היריבה עם שלושער כבר במחצית הראשונה וקופנהאגן נהנתה מאיבוד נקודות של אודנסה וכבשה את הפסגה בניסיון להבטיח זכייה שנייה ברציפות באליפות דנמרק.

שווים אזכור

סדריק קראסו (בורדו) - נתן ולקח

בנדיקט הוואדס (שאלקה) – ואן חאל חושש ובצדק

בסטיאן שוויינשטייגר (באיירן מינכן) – הציל נקודה

מוחמד זידאן (דורטמונד) – גלאדבך קטנה עליו

גאיסקה טוקרו (בילבאו) – המקום הרביעי נראה באופק

לאונל מסי (ברצלונה) – היחיד שהגיע למשחק

כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד) – הופעה גאונית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully