וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דונאדוני הסיר את מועמדותו לאימון נבחרת ישראל"

7.3.2010 / 23:45

עובד קראוס, סוכנו של המאמן, טען כי "הפרסום גרם להתאחדות לחזור בה מההצעה". מוטי איוניר צפוי להיות עוזר המאמן

עובד קראוס, סוכנו של רוברטו דונאדוני, הודיע הערב (ראשון) ב"חדשות הספורט" שהמאמן האיטלקי מסיר את מועמדותו לאימון נבחרת ישראל. "שוחחתי היום עם דונאדוני, והחלטנו להודיע ליו"ר ההתאחדות אבי לוזון שדונאדוני מסיר את מועמדותו בנבחרת בעקבות האירועים האחרונים", סיפר קראוס, בהתייחסו לפרסומים על השכר העצום שיועד לאיטלקי (2 מיליון יורו) עבור המשרה.

כזכור, לאחרונה פורסם כי דונאדוני הוא המועמד המוביל לאימון הנבחרת, וכתוצאה מכן התעוררה סערה ציבורית כנגד המהלך היקר. "טרפדו ללוזון מהלך שהוא רצה לעשות", טען קראוס, "הוא רצה למנות מאמן צעיר בעל שם, ועד שמצאנו מאמן עם שם כמו של רוברטו שהסכים לאמן נבחרת, ואחרי שהוא קיבל את התנאים הכספיים, חבל שזה נאלץ להתבטל.

"כל הפרסומים ומחול השדים גרם להתאחדות לסגת מההקצבה המקורית שהיא תכננה. הסיטואציה לא התאימה, וחבל. הודענו על כך ללוזון הערב, והוא מאוד הצטער, הוא מבין את ההחמצה, אבל הוא סבור שמבחינה ציבורית, הוא לא יכול היה להעביר כזה דבר. אפשר לראות שאין לנו רשימה ארוכה מדי של מועמדים שעומדים בתור כדי לאמן פה".

אחרי ארבע שעות וחצי של דיונים, לא הגיעו היום (ראשון) נציגי הנבחרות של בית 6 להסכמה על לוח המשחקים. עכשיו יחזירו ההתאחדויות של קרואטיה, יוון, ישראל, לטביה, מלטה וגאורגיה את המנדט לקביעת לוח המשחקים לאופ"א בהגרלה. נבדקת אפשרות שההגרלה לקביעת סדר המשחקים תיערך בקונגרס אופ"א שייערך בארץ ב-24 במארס.

"אני מצטער שלא הצלחנו להגיע להסכמה", אמר יו"ר ההתאחדות אבי לוזון לאחר כישלון הנבחרות להגיע לסיכום על לוח המשחקים. "דווקא כשנראה היה שכולם מסכימים אחרי ארבע שעות וחצי, הדיונים עלו על שרטון. נגיע לאופ"א וההגרלה היא זו שתקבע".

"מוטי איוניר יתמנה לעוזר מאמן הנבחרת הבוגרת", כך טוען הבוקר (ראשון) גורם בכיר מאוד בהתאחדות לכדורגל, שהוסיף: "העדפנו את איוניר על אוחנה, שהוא בעצמו מועמד ראוי. אחרי שנמנה מאמן זר, נכריז על איוניר כעוזרו. צריך לציין שההתלבטות בינו לבין אוחנה, שעליה פורסם בימים האחרונים, הייתה מאוד קשה. מדובר בשני מאמנים טובים".

כעת עולה השאלה מי יאמן את הנבחרת האולימפית, שאיוניר משמש כמאמנה, מול מקבילתה משבדיה בחודש יוני. על פי הפרסומים בשבועות האחרונים גיא לוזון אמור להמנות לתפקיד מאמן האולימפית, אך יתכן כי ההתאחדות תבקש מאיוניר להדריך במשחק נגד השבדים, במקביל לתפקידו כמאמן הנבחרת הבוגרת, וזאת כדי שהשחקנים לא יצטרכו להתרגל למאמן חדש ושיטה חדשה במשחק בינלאומי חשוב. במידה שאכן יחליטו לאמן מאמן חדש לאולימפית, איוניר יהיה נוכח באימונים הראשונים כדי שהמעבר יהיה קל וחלק יותר עבור השחקנים.

המחיר של פרננדז - 360 אלף יורו לשנה

כפי שכבר פורסם, בהתאחדות לכדורגל קיבלו החלטה למנות מאמן נבחרת תמורת שכר של כחצי מליון יורו, מתוך התחשבות בכספי הציבור. לואיס פרננדז עדיין מועמד לתפקיד, כשבימים האחרונים הוא הפעיל לחצים להיפגש עם לוזון. למרות רצונו של הצרפתי, הסיכוי שימונה למאמן נמוך. ההתאחדות לכדורגל הודיעה הבוקר כי יו"ר ההתאחדות אבי לוזון, והמנכ"ל אורי שילה, שמייצגים את נבחרת ישראל במשא ומתן לסידור משחקי מוקדמות יורו 2012 באתונה, לא ייפגשו עם אנשים נוספים מעבר לאלה היושבים עמם במשא ומתן. פרננדז, אגב, דרש 360 אלף יורו לעונה.

במהלך החודש תיתכן פגישה עם המאמן הרומני ויקטור פיצורקה. גורם בהתאחדות אמר: "עדיין לא ירדנו ממנו, הוא אחד המועמדים". שמו של סרקו קטאנץ שכיהן בעבר כמאמן נבחרת סלובניה שוב עלה, אם כי האפשרות הזאת נראית פחות ריאלית כרגע.

כזכור, גורמים בנבחרת סיפרו כבר בתחילת חודש ינואר כי המאמן הצרפתי מנסה "לדחוף את עצמו בכוח" לתפקיד באמצעות מקורביו הישראלים. גם קלוד לרואה מהווה עדיין אופציה, אם כי מחירו יקר יחסית למדיניות החדשה עליה החליטו בהתאחדות לכדורגל. אחת הבעיות שעלו בנוגע לפרננדז הוא העובדה שאינו דובר אנגלית, אך בהתאחדות אמרו כי הדבר לא יהווה מכשול לעסקה. בעקבות ההחלטה החדשה, בימים האחרונים הוצעו מועמדים נוספים בשכר של 400 עד 750 אלף יורו. לפני כחודש וחצי ניהל אבי לוזון משא ומתן מתקדם עם מאמן יובנטוס, זאקארוני, אך מועמדותו ירדה מהפרק בשל העובדה שחתם בסירייה A.

עדכון ראשון: 15:45
עדכון אחרון: 23:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully