וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון: "אנחנו לא מסתכלים אחורה"

איתן נוח

4.3.2010 / 22:16

מאמן מכבי ת"א התכונן להצלבה, והתלונן: "גם הקהל הגיע רק לרבע האחרון". אנדרסון: "מנהיגים גורמים לדברים לקרות"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

מכבי תל אביב עלתה הערב (חמישי) לרבע גמר היורוליג, אחרי ניצחון מרשים 82:97 על סיינה. בעקבות מחיקת ההפרש במשחק הראשון בין השתיים (76:72) וניצחונה של ריאל מדריד על אפס פילזן 75:77, עלו הצהובים סופית כבר הערב, כשבשבוע הבא הם ייאבקו ישירות מול הספרדים על המקום הראשון בבית, ועל הזכות להימנע ממפגש עם ברצלונה המאיימת בשלב ההצלבה.

אגב, מכבי תל אביב שברה הערב שיא יורוליג לנקודות ברבע אחד. 43 הנקודות שצלפו הצהובים ברבע הרביעי מול סיינה שברו שיא של קרוב ל-10 שנים אותו קבעה ריאל מדריד בעונת 2000/1 - 41 נקודות. ז'לגיריס השוותה את השיא של הספרדים בעונה שעברה והערב, כאמור, קבעו הצהובים שיא חדש.

גרשון: "עשינו 50 אחוז מהעבודה"

"זה לא משחק של 15 הפרש", אמר פיני גרשון בסיום. "אבל בסוף היינו יותר חכמים. בלי לפגוע באף אחד, חשבתי שאקבל מהקהל יותר. בדקות הכרעה הם היו בסדר וזה מה שחשוב. ברבע האחרון שיחקנו הכי נכון עם מינימום שגיאות. כבר בחצי הראשון היינו צריכים להוביל 10-12 הפרש אילולא כמה איבודי כדור. עשינו את מה שתכננו התקפית והגנתית, עשינו את העצירות שרצינו לעשות. עשינו את העבודה שלנו ואנחנו לא מסתכלים אחורה".

"הייתה התעלות של רוב השחקנים במיוחד בדקות מכריעות", המשיך גרשון. "מה שהיה ברבע האחרון, לא נראה הרבה זמן. גם מבחינת ביצוע גום מבחינת חוכמה, עשינו את כל הדברים הנכונים כדי לנצח בהפרש הנכון. אחרי המשחק הקודם נכנסתי לחדר הלבשה ואמרתי לשחקנים שעשינו 50 אחוז מהעבודה. אני מקווה שבשבוע הבא נשלים את העבודה".

גרשון דיבר על טקטיקת המשחק: "ניסינו ברוב שלבי המשחק לשחק על הרגליים של לברינוביץ' ואני חושב שכל השלושה עשו את זה טוב - וויז, פרקינס ואנדרסון ברבע האחרון. הכרחנו חילופים של שחקנים שרצינו. במחצית השניה עשינו מינימום שגיאות אחרי ארבע טעויות יותר מדי בחצי הראשון. במשחקים כאלה חשוב להחזיק את האנשים מפוקסים. אם אתה מאבד ריכוז נגד סיינה, דומרקאנט מסוגל לעשות 15 נקודות בחמש נקודות".

על משחק ההגנה אמר המאמן: "השמירה שלנו בסך הכל הייתה טובה על חלק גדול מהשחקנים. הורדנו את מקינטייר, סאטו והוקינס מהממוצע שלהם וגם ברוב המשחק הצלחנו לשמור את הגבוהים שלנו עם מספר עבירות כזה שיוכלו לשמור טוב בצבע".

גרשון הפתיע כשהעביר ביקורת חריפה על הקהל: "הקהל בא רק לרבע האחרון, כמונו. אני לא יכול לבקש הכל, אבל הדבר האחרון שאני רוצה זה בעיה עם הקהל. מה ציפו שיהיה קונצרט? ברבע האחרון שיחקנו טוב וזה קצת הלהיב אותם. הקהל היה צריך להלחיץ את השופטים קצת יותר. ציפיתי מ-11 אלף לעמוד ולקפוץ לכל אורך המשחק".

אנדרסון: "הרגשתי שאני חסר לקבוצה"

אלן אנדרסון, שהצטיין עם 24 נקודות באחוזים מצוינים, אמר לאחר הניצחון: "סיינה קבוצה קשה, ותיקה עם שחקנים שביחד הרבה זמן. ברבע הרביעי שיחקנו הגנה, לקחנו ריבאונד וביצענו את התרגילים שלנו". על יכולתו האישית אמר אנדרסון: "ברבע השלישי הרגשתי שאני חסר לקבוצה, החלטתי שמנהיגים גורמים לדברים לקרות וזה מה שניסיתי לעשות ברבע הרביעי. כדי להיות מי שאנחנו, צריך לגרום לדברים לקרות".

דייויד בלות'נטאל, שקלע 13 נקודות כולל שלשת קלאץ' אופיינית, אמר: "מההתחלה ציפיתי שנעלה לפיינל פור, אז זה רק צעד אחד בדרך. אנחנו נוסעים מדריד בשביל לנצח ולסיים ראשונים בבית. ניסיתי להישאר רגוע היום, היו לי כמה קליעות חופשיות שפגעתי בהם ועשיתי כל מה שיכולתי בשביל לשחק טוב בהגנה"

אנדרו ויז'נייבסקי, שהוסיף 13 נקודות ו-4 חטיפות, אמר: "היה ערב גדול עבורנו. כל מי שנמצא בחדר ההלבשה האמין שאנחנו יכולים להעפיל, אבל ברור שהיו כאלה שלא האמינו שאנחנו יכולים, וזה בסדר. כולם יודעים שבמדריד יהיה משחק קשה. אנחנו יכולים לנצח, אי אפשר לדעת מה יקרה, כמו שאף אחד לא ציפה מאיתנו לנצח בכל כך הרבה נקודות היום ולתת כזה רבע רביעי. אנחנו נוסעים עם המון ביטחון וגאווה, אנחנו שמחים לקבל את האתגר".

גיא פניני, שהיה הישראלי היחיד שקלע עם שתי נקודות ב-19 דקות, אמר: "כל השבוע דיברנו על מלחמה. ראינו את המשחק של סיינה נגד ריאל, היה שם הרבה מכות ולא כדורסל. התכוננו לסוג כזה של משחק. היה פה קרב אגרוף, שלושה וחצי רבעים הם לא שחררו וקמו מהקרשים. בזכות הקהל והאופי עשינו את הבריחה בסוף".

רביב לימונד, ששיחק שתי דקות, הוסיף: "אי אפשר להתעלם, עשינו הישג אדיר למועדון. זה כבוד להיות אחת משמונה הגדולות באירופה. עכשיו נצטרך לנצח במדריד למרות שברמות האלה אין הגרלה טובה. אני מאמין שאנחנו יכולים להגיע לפיינל פור".

פיאנג'יאני: "איבדנו את ההזדמנות שלנו עוד במדריד"

המאמן המפסיד, סימונה פיאנג'יאני, אמר במסיבת העיתונאים בסיום: "מה שקרה בסיום המשחק לא משקף. המשחק היה שקול, שיחקנו טוב, שלטנו, תקפנו כמו שצריך ועשינו מה שתכננו. לצערי החטאנו זריקות חופשיות, איבדנו כמה פוזשנים ומכבי לקחו כדורים חשובים מהרצפה. החטאנו עונשין ומשחקים כאלה מוכרעים על הדברים הקטנים. איבדנו את ההזדמנות האמיתית שלנו לעלות בשתי הדקות האחרונות במשחק במדריד".

"זה הכדורסל וזו היורוליג", המשיך פיאנג'יאני. "איבדנו את המשחק בדקות האחרונות ונתנו להם לנצח ב-15 הפרש. לא היו לנו אנרגיות בסיום. ידענו מה המצב בבית וידענו שנצטרך להישאר מרוכזים במשך 40 דקות בכל משחק וזו הסיבה למה אנחנו בחוץ. אני מברך את מכבי. זה נגמר עבורנו, אבל הראנו לכולם באירופה שאנחנו משחקים טוב ואין לי דבר רע לומר לשחקנים".

המאמן התייחס להמשך הדרך של מכבי תל אביב בשלב הבא: "יש משמעות רבה לסיים מקום ראשון או שני בבית. ברצלונה היא הקבוצה הטובה באירופה ויתרון ביתיות חשוב למכבי. כולם יודעים איזה אווירה יש פה. למכבי יש מסורת והכל יכול להיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully