וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב הדיסקו כאן

1.3.2010 / 14:25

נבחרת המחזור של אירופה: ריברי חוזר מפציעה ומרקד ברחבה, היגואין מפרפר הגנות ופברגאס מזכיר שארסנל עדיין במירוץ

סוף השבוע בליגות הגדולות של אירופה היה מלא בסיפורים. בגרמניה, באיירן מינכן כבשה את הפסגה, באיטליה, אינטר חזרה לנצח, בספרד, ריאל שוב דורסת בעוד בארסה מגמגמת ובצרפת, הצמרת לוהטת. אבל על כל אלה האפיל דווקא סיפור שלא קשור לכדורגל. טלנבולה אנגלית שהעסיקה את כל תושבי הממלכה ששאלו עצמם: האם תהיה לחיצת יד בין ג'ון טרי לווין ברידג'. לחיצת יד לא הייתה, אבל בתום משחק מצוין יצאו כולם בהרגשה שלפעמים, יש צדק בכדורגל. וואלה! ספורט מסכמת עבורכם את סוף השבוע עם 11 המצטיינים שהדיחו את פאטו וצ'אבי לספסל. הכוכב האורח מגיע השבוע מהליגה הפורטוגלית.

שוער

פאריד מונדרגון – קלן

שבוע אחרי שחטפה חמישייה בבית מקאקו חבריו בשטוטגרט, מעטים האמינו בסיכויי קלן להוציא משהו במשחק החוץ מול המוליכה לברקוזן. לשוער הקולומביאני, אוטוטו בן 39, היו תוכניות אחרות. מונדרגון רשם יום ענק עם הצלות מרהיבות שהשאירו את הצופים המומים. תחילה בלם נגיחה של סמי היפייה ובהמשך התעופף לבעיטה של רנאטו אוגוסטו כדי להשאיר את התוצאה מאופסת ואת המאמן זבונימיר סולדו שבוע נוסף בפסגה. לברקוזן שברה שיא משחקים רצופים ללא הפסד, אבל איבדה את המקום הראשון.

הגנה

מגן ימני: מייקון – אינטר

שבועות ארוכים לא נכנס מגן נבחרת העונה של וואלה! ספורט להרכב, אבל אחרי הופעה התקפית פנומנאלית בפריולי של אודינזה, לא יכולנו להישאר אדישים. אחרי פיגור מוקדם, מייקון בישל את השוויון למריו באלוטלי וכבש בעצמו את השני בתום אחד המלכים ההתקפיים המרהיבים שנראו השנה בסריה A. לדונגה, מאמן הסלסאו, כבר כואב הראש לקראת המונדיאל. לך תבחר בין שני המגנים הימניים הטובים בעולם.

בלם: כריס – ליון

הקבוצה של קלוד פואל סגרה חודש פברואר חולמי מבחינתה. 10 נקודות מ-12 אפשריות בליגה וניצחון גדול על ריאל מדריד בליגת האלופות. המכנה המשותף בין כל אלה: אפס שערי חובה. אחד האחראים על הנתון הזה הוא הבלם בן ה-32, שנמצא בכושר נהדר. בשבת, כריס שוב הבריק, הנהיג את ההגנה ולא ביצע שום טעות ב-0:2 הביתי על ניס. ליון עלתה למקום השלישי מרחק שתי נקודות (ושני משחקים עודפים) מבורדו והצמרת הצרפתית צפופה מאי פעם.

בלם: בנדיקט הוודאס – שאלקה

מרוץ האליפות בבונדסליגה כולל עדיין צלע שלישית. שאלקה של פליקס מגאת, אמנם לא מציגה כדורגל מרשים, אבל בהחלט מדובר בקבוצה יעילה, צעירה וחזקה שנהנית ממעמד של אנדרדוג. אחד הצעירים המעניינים בקבוצה הוא הבלם בן ה-22 שנמצא חזק בתוכניות למונדיאל. בשישי, הוודאס בלט בדרבי מלא האמוציות של חבל הרוהר. לצד משחק יציב ושקט בחוליה האחורית, הוודאס עלה להתקפה ונגח את שער השוויון בדקה ה-66 לפני שאיבן ראקיטיץ' סידר למגאת ניצחון 200 בבונדסליגה.

מגן שמאלי – ז'ואן קאפדווילה – ויאריאל

העונה העגומה של הצוללת הצהובה המשיכה בחמישי עם הדחה מוקדמת מהליגה האירופית. על רקע שלל האכזבות וחוסר היציבות בליגה, בולט שחקן אחד שרושם עונה מוצלחת. המגן הקטלאני הוותיק כבר בן 32, אבל בהחלט מדובר באי של יציבות במדריגאל. אחרי שחטפה שישייה בברנבאו, ויאריאל נראתה אגרסיבית וחזקה בהגנה במשחק הבית מול לה קורוניה. קאפדווילה היטיב לשחק והוכיח שוב מדוע הוא אחד המגנים השמאליים הטובים בלה ליגה. חוסבה יורנטה כבש את השער היחיד במשחק והחזיר את הקבוצה לקרב על הכרטיס לליגה האירופית.

קישור

לוקה מודריץ' – טוטנהאם

חם בפרמיירליג. מאבק אליפות משולש ומאבק חם לא פחות על הזכות לשבור את מועדון ארבע הגדולות. מי שיושבת על הכיסא החם היא טוטנהאם, אחת הלוזריות הגדולות של אנגליה. הספרס עצרו את אברטון עם 1:2 הודות לרגעי קסם פרי רגליו של הקרואטי בן ה-24. מודריץ', יחד עם בן ארצו ניקו קרנצ'אר, ניהל בצורה מושלמת את משחקם של התרנגולים, חילק מסירות לחברים וכבש שער נהדר שהשאיר את קבוצתו במקום הרביעי. בקרוב מאוד הצמד קרנצ'אר את מודריץ' מגיע לאצטדיון רמת גן. אל תחמיצו.

ססק פברגאס – ארסנל

הפציעה המזעזעת של ארון רמזי השכיחה במעט את הסיפור האמיתי של השבת – ארסנל שוב במאבק האליפות. ארסן ונגר הושמץ ללא הפסקה בקיץ, אבל הילדים שלו עושים זאת שוב. המבוגר האחראי על המגרש הוא פברגאס, וותיק בן 22, שמסרב להרים ידיים. ארסנל התקשתה מאוד בסטוק, אבל הקפטן ניצח עבורה את המשחק (1:3) עם פנדל דרמטי ושני בישולים. לא בטוח שהחבורה הזאת בשלה כבר השנה לאליפות, אבל בשביל שהעתיד ימשיך להיות ורוד, ונגר יודע היטב שהוא חייב לדכא את חלומותיו של פברגאס לשוב לברצלונה.

פרנק ריברי – באיירן מינכן

ב-17 במאי 2008 חגגה באיירן מינכן את האליפות האחרונה שלה. זו גם הייתה הפעם האחרונה שהקבוצה הבווארית הוליכה את טבלת הבונדסליגה. עד שבא פרנק ריברי. הקשר הצרפתי, שמתאושש מפציעה ומנהל מלחמה פסיכולוגית עם ראשי המועדון, היה הרוח החיה של באיירן במשחק. המבורג הקשתה את החיים, אבל הצרפתי ניצל מטר אחד מיותר שהשאיר לו גי דמל ובמבצע אישי מרהיב שלח כדור אדיר לרשת של רוסט וניצח את המשחק בדקה ה-78. באיירן חוזרת לפסגה לאחר 57 שבועות ושמישהו ינסה להוריד אותה משם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

התקפה:

אדאילטון – בולוניה

החלוץ הברזילאי בן ה-33 פגש בגנואה, קבוצתו לשעבר, והניצוץ נדלק. אדאילטון הלהיב עם שלושער בדרך לניצחון חשוב 3:4. הקבוצה של פרנקו קולומבה השיגה ניצחון רביעי בשבעת המשחקים האחרונים והגדילה את הפער מהקו האדום לשמונה נקודות. אחרי מלחמת ההישרדות הקשה עד מחזורי הנעילה של העונה שעברה, הבולונזים נראים בדרך לסיום רגוע ושקט.

גונזאלו היגואין – ריאל מדריד

בשבועיים האחרונים פספס "אל פיפיטה" את ההרכב, אבל אחרי עוד תצוגה מרשימה, לא יכולנו עוד להתעלם. הבלאנקוס הגיעו לטנריפה, שם איבדו שתי אליפויות רצופות בשנות ה-90, והחלוץ דאג לספק זיכרונות חדשים עם צמד ובישול בדרך ל-1:5 מרשים. בעוד ברצלונה ממשיכה לגמגם, ריאל שוב מרשימה. המכונה עובדת היטב, הכוכבים בכושר טוב, קאקה נכנס לעניינים ולהיגואין כבר יש 16 שערים והוא שלישי לוייה ומסי. הספירה לאחור החלה – כ-40 יום בלבד נותרו לקלאסיקו, אבל משחק העונה האמיתי יגיע עוד קודם – כשליון תגיע לברנבאו.

קרייג בלאמי – מנצ'סטר סיטי

ההופעה המצוינת של הוולשי בן ה-30, שכבש צמד ב-2:4 של הסיטי בסטמפורד ברידג', הכניסה אותו לנבחרת המחזור של רוב עיתוני אנגליה. אנחנו בחרנו בו מסיבה אחרת. בסיום המשחק בלאמי בא ואמר את מה שכולנו מחזיקים בבטן: "כשמדובר בג'ון טרי, שום דבר לא מפתיע אותי". במילים אחרות: "ג'ון טרי הוא חלאה". ובגלל שטרי הוא חלאה, המשחק בשבת הסתיים בתחושה של צדק פואטי. היה כיף לראות את שחקני הסיטי נותנים את התחת בשביל ברידג' והיה כיף לראות את השער הרביעי במהלכו נותר טרי לבד מול חבורה זועמת צמאה לנקמה. בלאמי, שכבש את הרביעי, הוא טיפוס שערורייתי, חובב פרובוקציות, אבל השבוע כולנו חייבים לומר לו מילה אחת. תודה.

כוכב אורח

אנחל די מריה – בנפיקה

ימים טובים עוברים על בנפיקה. בשלישי הביסה הקבוצה של ז'ורז'ה ז'סוס את הרטה ברלין בדרך לשמינית גמר הליגה האירופית ובשבת, פירקה בחוץ 0:4 את ליישואס מהתחתית וסגרה עוד שבוע במקום הראשון. אנחל די מריה, האיש שסדיר לארגנטינה מדלית זהב בבייג'ינג, חגג שלושער נדיר (ראשון בקריירה) ושלח איתות לדייגו מראדונה. הבשורות הטובות באמת הגיעו דווקא מהיריבה העירונית. ספורטינג ליסבון הביסה את פורטו 0:3 והפער מבנפיקה צמח לתשע נקודות, אולי בדרך לאליפות ראשונה מאז 2004.

שווים אזכור

אנדרס פאלופ (סביליה) – בלם לבדו את בילבאו

תומאס ורמאלן (ארסנל) – אחת ההעברות המוצלחות של הקיץ

ג'יימי אוהרה (פורטסמות) – רוח של אלופים

צ'אבי (ברצלונה) – מהלך גאוני

דייגו פורלאן (אתלטיקו מדריד) – התפוצץ על ולנסיה

פאטו (מילאן) – צמד מבריק ופציעה לא קלה

קאקאו (שטוטגארט) – הכי חם באירופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully