וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה היא מעצמת החורף של ונקובר

28.2.2010 / 8:24

שלוש מדליות זהב לפנות בוקר הבטיחו לקנדים את המקום הראשון בדירוג המדליות. סלאלום: מיכאל רנז'ין סיים במקום 35

משחקי החורף האולימפיים, ונקובר 2010, יינעלו בלילה שבין ראשון לשני, כאשר שני אירועי ספורט נותרו להשלמתם: מירוץ הסקי קרוס קאנטרי ל-50 קילומטרים לגברים, וגמר טורניר ההוקי קרח לגברים בין קנדה לארצות הברית. המארחת קנדה הבטיחה למעשה את המקום הראשון בדירוג המדליות במשחקים, כשזכתה לפנות בוקר (ראשון) בשלוש מדליות זהב.

נבחרת הקרלינג לגברים ניצחה בגמר את נורבגיה 3:6 והייתה זו שהבטיחה את זכייתה של קנדה בדירוג המדליות, הישג משמעותי במיוחד למדינה שכבר אירחה בעבר פעמיים משחקים אולימפיים (קיץ וחורף) ולא זכתה בהם אפילו במדליית זהב אחת.

מאוחר יותר, הקנדים הבטיחו לעצמם מדליית זהב נוספת בתחרות הסלאלום לסנואובורד גברים, כשכאן מתחרים במקביל שני גולשים במורד. ג'סי ג'יי אנדרסון היה הגולש שהצליח להתעמת עם תנאי מזג האוויר והערפל בצורה הטובה ביותר, וגבר בגמר על הפייבוריט מאוסטריה, אלוף העולם בנג'מין קארל.

קנדה הבטיחה לעצמה את מדליית הזהב ה-13 במספר, בתחרות המרדף הקבוצתי בהחלקה מהירה. הקנדים היו מהירים ב-21 מאיות מהרביעייה האמריקאית, כאשר הולנד זכתה במדליית הכסף אחרי ניצחון על נורבגיה בקרב על מדליית הארד.

רנז'ין סיים במקום ה-35

תחרויות הסקי האלפיני ננעלו הלילה (בין שבת לראשון) עם קטגוריית הסלאלום לגברים. הערפל הכבד מנע מכמות גדולה של המשתתפים לסיים את המסלול באחת משתי הירידות במורד במסגרת התחרות. הנציג הישראלי, מיכאל רנז'ין, דווקא הצליח לסיים את המסלול והוא עשה זאת בזמן איטי מצטבר של 10 דקות מזה של המנצח. רנז'ין סיים בסופו של דבר במקום ה-35 מבין 48 גולשים שסיימו, ולא הצליח לשפר את הישגו מטורינו 2006 (מקום 32).

המנצח המאושר בתחרות היה ג'וליאנו ראזולי, שהביא לאיטליה את מדליית הזהב היחידה שלה במשחקי ונקובר. ראזולי הוא למעשה גולש הסקי האלפיני האיטלקי שזוכה בתואר אולימפי מאז שעשה זאת אלברטו טומבה האגדי לפני 22 שנים, במשחקי קאלגרי 1988. בודי מילר האמריקאי לא הצליח לסיים את המסלול, כשהזוכה במדליית הכסף היה איביצ'ה קוסטליץ' הקרואטי, שהיה איטי מהאיטלקי ב-16 מאיות. אנדרה מירר השבדי זכה במדליית הארד, כשבנג'מין רייך האוסטרי איכזב וסיים במקום הרביעי בלבד.

מזחלות: האמריקאים עשו היסטוריה

תחרות דרמטית במיוחד הייתה במזחלות לרביעיות לגברים, כאשר ארצות הברית גברה על הפייבוריטית הברורה גרמניה. הרביעייה האמריקאית עם הנהג סטיבן הולקומב הייתה המהירה ביותר, וחגגה תואר אולימפי ראשון לארצות הברית במזחלות מאז 1962.

אנדרה לאנדה הגרמני, נהג המזחלות האגדי שזכה במדליית הזהב במזחלות לזוגות, קיווה להשיג תואר נוסף בתחרות האחרונה שלו בקריירה, אבל הסתפק בסופו של דבר במדליית הכסף, אחרי שהגרמנים היו איטיים ב-38 מאיות מהאמריקאים. קנדה זכתה במדליית הארד.

צמרת טבלת המדליות

1. קנדה 13 זהב, 7 כסף, 5 ארד

2. גרמניה 10, 12, 7

3. ארצות הברית 9, 14, 13

4. נורבגיה 8, 8, 6

5. דרום קוריאה 6, 6, 2

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • ונקובר 2010

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully