וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי: ההגמוניה נשברה

אמיר שהם, איגוד הראגבי הישראלי

27.2.2010 / 19:32

לאחר חמש שנות שליטה של יזרעאל-גלבוע, הגיעו הצפוניים לספורטק, שם ניצחה אותם אס"א תל אביב 9:12 וזכתה בתואר

אס"א תל אביב גברה היום (שבת) על הפועל יזרעאל-גלבוע 9:12 בגמר ליגת הראגבי הישראלית לגברים. המשחק התנהל במהירות יוצאת דופן לליגה, כאשר יזרעאל, אלופת חמש השנים האחרונות שהתאוששה מפתיחת עונה איומה וחזרה לגמר כאנדרדוג, נתנה את כל מה שהיה לה כבר משריקת הפתיחה. דקות לאחר תחילת המשחק החל לרדת גשם שהלך והתחזק עד לכדי סערה לקראת הסיום. למרות זאת, כ-200 אוהדים מסורים נשארו בספורטק המוצף עד השריקה האחרונה.

במחצית הראשונה הניחו צחי טסלר ודייב באומן (לאחר ריצה מדהימה של כ-75 מטר עם מספר התחמקויות מתיקולים), טריים לזכות תל אביב. סטס גורטובוי העביר את אחת מבעיטות ההמרה, וקבוצתו ירדה להפסקה ביתרון 0:12. במחצית השניה הגשם הקשה על משחק הריצה, ואמיר בויטלר הצליח לצמצם את התוצאה ל-12:9 בשלוש בעיטות עונשין, האחרונה בהן שבע דקות לסוף המשחק.

דקה לסיום נשרקה עבירה לזכותה של יזרעאל 10 מטרים מקו הטריי התל אביבי. המאמן איזיאה מאטאלאו לקח את הכדור והסתער בראש חניכיו שרצו מאחוריו לקראת כניסה לראק. הפיג'יאני נפל כמטר מהקו ושחקניו שמרו על הכדור והוציאו אותו לקראת ראק נוסף ממש על קו הטריי. עבירה של יזרעאל באותו הראק העבירה את הכדור לתל אביב, שבעטה את הכדור החוצה. אריאל קברל, השופט הצעיר והמוערך, שרק לסיום המשחק ולתחילת החגיגות בעיר.

גורטובוי: "ירקנו דם, הרבה יותר כיף לנצח ככה"

גורטובוי אמר בסיום לחתום מעלה: "אמרתי לך שתראיין אותי שוב בגלל שנזכה באליפות. ידעתי שיזרעאל יבואו בכל הכוח ושאף פעם אי אפשר לפסול אותם. ירקנו היום הרבה דם במלוא מובן המילה, אבל יותר מתוק להשיג את הניצחון ככה. כשהגשם עדין אפשר לשחק הנחנו טריים מאוד יפים, ואחר כך הצלחנו להחזיק את יזרעאל מלהניח טריים משל עצמם".

"היתי קפטן יותר מדי זמן, מ-2004", אמר גורטובוי בהתיחסו למסורת הקבוצתית של החלפת קפטן לאחר כל זכיה באליפות. "אני מקוה שמעכשיו נחליף קפטנים בתדירות גבוהה יותר".

"לא הגיע לנו להפסיד במשחק הזה, אבל מצד שני, לתל אביב הגיע לזכות באליפות", אמר בויטלר, שיאלץ להסתפק בזכייתו הצפויה בסקר "ציטוט השנה" שיעלה בקרוב לאתר איגוד הראגבי הישראלי. "זו חצי נחמה", הוא אומר.

במשחק על המקום השלישי ניצחה הפועל רעננה את הפועל אשקלון 24:33. עומר חלפי מרעננה ומישה אלי מאשקלון הניחו צמדים. במחזור האחרון בליגת הנשים הביסה אס"א תל אביב את לביאות ירושלים 0:24.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully